LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Shopkorting?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
gekkehenk22

Ervaringen met Shopkorting?

Ongelezen bericht door gekkehenk22 »

Hey,

Van een vriend kreeg ik een tip voor een website toegestuurd

Je zou korting krijgen bij webwinkels. Is dit betrouwbaar of oplichterij? Het klinkt goed (ik zit in de bijstand en alles is meegenomen). Maar omdat je veel gegevens moet opgeven, wil ik eerst weten of alles wel 'ok' is.

Thanx
Laatst gewijzigd door gekkehenk22 op 24 okt 2011 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

CSM

Re: Ervaringen met Shopkorting?

Ongelezen bericht door CSM »

Nee, blijf er ver van weg. Niet doen!

Het is niet per se oplichting, maar je gaat er suboptimaal gedrag door vertonen.
Bijvoorbeeld artikel A kopen, terwijl je het eigenlijk niet nodig hebt.
Of artikel B kopen bij webshop C (vanwege een kleine korting), terwijl je veel beter artikel D in webshop E had kunnen kiezen (maar die doen niet mee aan dit malle systeem).

Laat je niets wijsmaken. Dit is gewoon hele slimme reclame.
Ze gieten je vol met reclame, terwijl jij het gevoel hebt naar voordeeltjes te speuren.

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Trouwens, ik zie nu pas dat er een identificatie-code in de URL zit die je in je berichtje hebt staan.
Als ik jou was zou ik die er even afhalen, want je bericht ruikt nu wel HEEL erg naar spam.

gekkehenk22

Ongelezen bericht door gekkehenk22 »

ik heb de link verwijderd. Dat was de link die ik per mail kreeg.

Marielle de Koning

Ongelezen bericht door Marielle de Koning »

Beste gekkehenk22,

Shopkorting geeft extra korting op al uw online aankopen bij ruim 900 bekende webwinkels zoals Wehkamp, Bol.com, Groupon en Zalando. U beslist altijd zelf of u tot een aankoop overgaat via Shopkorting of niet.

Wij kunnen extra korting geven doordat wij een commissie ontvangen voor elke aankoop van onze leden. Deze commissie delen wij weer met u, zodat u altijd voordeliger uit bent. U winkelt dus gewoon bij de webwinkel zelf.

Lees hier onze uitgebreide uitleg over hoe wij werken
http://www.shopkorting.nl/fhoewerkthet

Lidmaatschap van Shopkorting is geheel vrijblijvend. U kunt zelf kiezen hoeveel informatie toevoegt in uw account. Bepaalde gegevens zijn alleen nodig indien u uw gespaarde kortingen wilt laten uitbetalen.

Shopkorting is aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg en wordt tevens dagelijks gescand door McAfee. Hierdoor kunt u altijd onbezorgd winkelen via Shopkorting.

Indien u nog vragen heeft, dan staat onze Klantenservice u graag te woord.

Met vriendelijke groet,

Marielle de Koning
Customer Relations
Shopkorting.nl

Jahier

Ongelezen bericht door Jahier »

Mijn zaak met shopkorting loopt nog. Ik heb een abonnement van KPN (internet plus bellen) besteld. Ik kreeg een orderbevestiging waarop een onjuist tijdstip van de bestelling stond. Om deze reden wil shopkorting het bedrag (in dit geval 20,00 euro) niet uitkeren! Ik kreeg van hen het advies zelf contact op te nemen met KPN, wat overigens niet klantvriendelijk is. Dit heb ik gedaan, een 1,5 week geleden, maar KPN heeft nog steeds niet gereageerd. Shopkorting liet mij overigens weten, dat het vaker gebeurt, dat er een onjuist tijdstip op de orderbevestiging staat. Ondanks dat, willen ze het bedrag (nog) niet uitkeren. Ik weet 100% zeker dat ik de bestelling op de juiste manier heb ingevoerd. Tevens heb ik voordien nog telefonisch overleg gepleegd met KPN, omdat ik vragen over het abonnement had. Dus naar aanleiding van de uitgaande gesprekken op mijn mobiele telefoon, kan ik zien hoe laat ik ongeveer de bestelling heb gedaan, want aansluitend heb ik de bestelling ingevoerd. Correspondentie met Shopkorting, KPN en nu dit bericht heeft mij de nodige tijd gekost, maar ik hecht waarde aan eerlijkheid.
Ik adviseer iedereen in een soortgelijke situatie zich er niet bij neer te leggen! Of het nu Shopkorting, euroclix of 247discount is, ze verdienen gouden bergen aan deze vorm van verkoopbemiddeling, daarom mag de klant gerust op zijn strepen gaan staan!

WillemLW

Ongelezen bericht door WillemLW »

"Shopkorting geeft extra korting op al uw online aankopen bij ruim 900 bekende webwinkels zoals Wehkamp, Bol.com, Groupon en Zalando. U beslist altijd zelf of u tot een aankoop overgaat via Shopkorting of niet."

Laten Wehkamp, Bol en Zalando nu niet bepaald de goedkoopste webwinkels zijn. Zelfs met de kleine korting via Shopkorting, zullen andere webwinkels vaak goedkoper zijn. Vergelijk altijd de prijzen via bv

www.tweakers.net/pricewatch
en www.kieskeurig.nl

Dat je ergens korting krijgt wilt nog niet zeggen dat het ook uiteindelijk de goedkoopste is!!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

gekkehenk22

Dit lijkt me geen goede ontwikkeling. De marges in de webshopbranche zijn al zo klein, dat elke tussenpersoon die daar (weliswaar indirekt) tussen gaat zitten, niet in het belang van de consument is. De consument is gediend met rechtstreekse lage prijzen die de webwereld zonder tussenschakel aantrekkelijk maken en houden. Mijn advies is dan ook: niet op zo'n aanbod ingaan.

Maxiem.

WillemLW

Ongelezen bericht door WillemLW »

Maxiem dat is niet helemaal waar. Veel sites kennen partnerprogramma's, waarbij partners een korting krijgen (bv 5%). Als zij dan 2,5% zelf houden (eigen kosten etc) en 2,5% doorgeven aan consument, dan is het een win-win situatie. De consument betaalt immers ook in dat geval nog altijd minder dan rechtstreeks bij de webwinkel.

Helaas webwinkels met affliates meestal toch duurder dan via concurrenten. Want bol, zalando, wehkamp zijn bijna altijd een stuk duurder dan andere webwinkels !!

De echte les is dus: GEBRUIK ALTIJD prijsvergelijkingssites, in plaats van kortingssites - want met korting ben je vaak toch altijd nog duurder uit dan bij een andere concurrent. Gebruik dus prijsvergelijkingssites ipv zulke sites als shopkorting.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

WillemLW

Je schrijft:
Maxiem dat is niet helemaal waar. Veel sites kennen partnerprogramma's, waarbij partners een korting krijgen (bv 5%). Als zij dan 2,5% zelf houden (eigen kosten etc) en 2,5% doorgeven aan consument, dan is het een win-win situatie. De consument betaalt immers ook in dat geval nog altijd minder dan rechtstreeks bij de webwinkel.
Ik ben het ten deze niet met je eens. De consument is dan gebaat bij 5% korting en niet bij 2,5% korting.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

WillemLW schreef:Helaas webwinkels met affliates meestal toch duurder dan via concurrenten. Want bol, zalando, wehkamp zijn bijna altijd een stuk duurder dan andere webwinkels !!
Valt wel mee, hoor. Je moet natuurlijk wel op de prijzen blijven letten, maar het is toch regelmatig voorgekomen dat iets wat ik wou hebben bij bv. Wehkamp het goedkoopste was. Bovendien zijn er heel veel webwinkels bij shopkorting aangesloten.

Maar het is natuurlijk wel verstandig om eerst te kijken wat je wilt hebben, vervolgens via prijsvergelijkingssites kijken waar dat het voordeligste is en pas daarna te kijken of de voordelige winkel(s) bij bv. shopkorting is aangesloten. En niet andersom.

kimmyk

Ongelezen bericht door kimmyk »

kweenie schreef:
WillemLW schreef:Helaas webwinkels met affliates meestal toch duurder dan via concurrenten. Want bol, zalando, wehkamp zijn bijna altijd een stuk duurder dan andere webwinkels !!
Valt wel mee, hoor. Je moet natuurlijk wel op de prijzen blijven letten, maar het is toch regelmatig voorgekomen dat iets wat ik wou hebben bij bv. Wehkamp het goedkoopste was. Bovendien zijn er heel veel webwinkels bij shopkorting aangesloten.

Maar het is natuurlijk wel verstandig om eerst te kijken wat je wilt hebben, vervolgens via prijsvergelijkingssites kijken waar dat het voordeligste is en pas daarna te kijken of de
voordelige winkel(s) bij bv. shopkorting is aangesloten. En niet andersom.
Helemaal mee eens.
Niet vergeten een andere browser voor je cookies te gebruiken, of cookies wissen anders krijgt de prijsvergelijker de verkoopprovisie (aan den lijve ondervonden).

Ik gebruik zelf directkorting.com. Als je toch via cashback wilt shoppen kan je ook bij cashbacksvergelijken kijken.

Kk

Gesloten