LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fictieve biedingen op Ticketveilingen.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Rinysi

Fictieve biedingen op Ticketveilingen.

Ongelezen bericht door Rinysi »

Het is me opgevallen dat er op Ticketveilingen veel biedingen zijn die de prijs kunstmatig hoog houden. Sommige namen komen veelvuldig terug tot er een bepaald bedrag is gehaald en dan stoppen ze. Dit gaat zelfs midden in de nacht door.
Een mooi voorbeeld is te vinden bij de biedingen voor Tickets van Phantasialand. Ik ben dit nu al twee weken in de gaten aan het houden en steeds komen dezelfde namen terug tot er een bedragh is bereikt van rond de € 51,00 en dan verdwijnen de namen. Dit kan toch niet kloppen? Als het nu steeds andere bedragen zouden zijn geweest, wil ik het wel geloven. Maar waarom steeds de grens € 51,00 ? Daarboven zijn de namen niet meer te vinden terwijl ze voorheen zwaar tegen elkaar op aan het bieden zijn. Als je toch zo graag die tickets wilt hebben, stop je niet elke keer op dat bedrag.
Is meer mensen dit soort dingen opgevallen?

berndv

Re: Fictieve biedingen op Ticketveilingen.

Ongelezen bericht door berndv »

Rinysi schreef:Het is me opgevallen dat er op Ticketveilingen veel biedingen zijn die de prijs kunstmatig hoog houden. Sommige namen komen veelvuldig terug tot er een bepaald bedrag is gehaald en dan stoppen ze. Dit gaat zelfs midden in de nacht door.
Een mooi voorbeeld is te vinden bij de biedingen voor Tickets van Phantasialand. Ik ben dit nu al twee weken in de gaten aan het houden en steeds komen dezelfde namen terug tot er een bedragh is bereikt van rond de € 51,00 en dan verdwijnen de namen. Dit kan toch niet kloppen? Als het nu steeds andere bedragen zouden zijn geweest, wil ik het wel geloven. Maar waarom steeds de grens € 51,00 ? Daarboven zijn de namen niet meer te vinden terwijl ze voorheen zwaar tegen elkaar op aan het bieden zijn. Als je toch zo graag die tickets wilt hebben, stop je niet elke keer op dat bedrag.
Is meer mensen dit soort dingen opgevallen?
dit wordt wel vaker geconstateerd, niet alleen daar maar ook bij bijvoorbeeld vakantieveilingen. Ja, het zou zeer aannemelijk zijn dat dit mogelijke bots/medewerkers zijn, het zouden ook mensen op budget kunnen zijn, maar daarvoor is het wel iets te toevallig. Ze zijn aangesloten bij het thuiswinkel waarborg, wellicht even een paar screenshots maken en hen inlichten hierover?

Boesta

Re: Fictieve biedingen op Ticketveilingen.

Ongelezen bericht door Boesta »

Ik koop ook af en toe wat op veilingen.

Dan geef ik vooraf een maximaal bod aan, waardoor er automatisch voor mij geboden wordt (óók midden in de nacht). En als ik een artikel niet heb "gewonnen" en er worden meer van dezelfde artikelen aangeboden dan doe ik hetzelfde bod voor die artikelen net zolang tot dat ik heb "gewonnen". Dus het is niet zo raar dat u dezelfde namen steeds ziet terug komen met hetzelfde maximale bod.

Als u een veiling niet vertrouwd dan kunt u alle biedingen inzien e/o opvragen bij de desbetreffende veilingsite...

Gesloten