| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FotoXS wist resterend tegoed
FotoXS wist resterend tegoed
Bij toeval kwam ik erachter dat de foto-webwinkel FotoXS gaat fuseren met Sjootz en daarbij alle resterende tegoeden verwijdert. Dat terwijl ze heel veel eeuwig geldende waardebonnen via postbank rentepunten hebben verkocht. Dat is natuurlijk makkelijk verdienen, bonnen verkopen en dan ongeldig verklaren. Op de internetsite van FotoXS is ook nog eens niets te vinden over het verwijderen van tegoeden. Zijn er meer mensen dit hier vanaf de fusie, 31 maart tegenaan lopen?
Re: FotoXS wist resterend tegoed
Ook ik had met een Postbank bon een bestelling geplaatst. De kosten die niet met de bon konden worden gedekt, werden prompt op 24 maart geïncasseerd, maar foto's worden niet geleverd en fotoxs reageert nergens meer op. Ook geen reclame voor de rentepunten-winkel van Postbank/ING.
FotoXS is op veler verzoek nog een maand langer, dus t/m/ 30 april 2009 'in de lucht'. Op die manier heeft iedereen in ieder geval ruimschoots de tijd om eventuele tegoeden te verzilveren. Tegoeden zijn overigens in vrijwel alle gevallen niet gekocht maar bijna zonder (alleen handling/verzendkosten van de Postbank/ING brief) kosten verkregen.
Iedereen is ruim van tevoren geïnfomeerd en heeft dus ook na vandaag (21 april) nog een dikke week om heel rustig alle tegoeden te verzilveren.
De overstap naar Sjootz wordt door 99% van de FotoXS klanten overigens als zeer plezierig en logisch ervaren.
Freek / FotoXS
Iedereen is ruim van tevoren geïnfomeerd en heeft dus ook na vandaag (21 april) nog een dikke week om heel rustig alle tegoeden te verzilveren.
De overstap naar Sjootz wordt door 99% van de FotoXS klanten overigens als zeer plezierig en logisch ervaren.
Freek / FotoXS
Beste Freek,
Wat jij schrijft, wist ik. Dat heeft FotoXS me ook per mail laten weten. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik vorige maand een bestelling doe, mijn bon t.w.v. 10 euro daarbij inlever (waarvoor ik bij Postbank 5 euro betaalde), FotoXS gewoon het bedrag boven de 10 euro incasseert en vervolgens GEEN FOTO'S STUURT EN NERGENS MEER OP REAGEERT!!! DUS WAT KLETS JE NOU?
JvW
Wat jij schrijft, wist ik. Dat heeft FotoXS me ook per mail laten weten. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik vorige maand een bestelling doe, mijn bon t.w.v. 10 euro daarbij inlever (waarvoor ik bij Postbank 5 euro betaalde), FotoXS gewoon het bedrag boven de 10 euro incasseert en vervolgens GEEN FOTO'S STUURT EN NERGENS MEER OP REAGEERT!!! DUS WAT KLETS JE NOU?
JvW
In eerste instantie moest je je foto's voor 31 maart bestellen. Ik heb dat netjes gedaan, maar nooit iets van mijn foto's teruggezien. Ondertussen ben ik wel m'n tegoedbon van 10 euro + verzendkosten kwijt. Ik heb gemaild met Sjootz, krijg ik als reactie:
'sjootz is niet samengegaan met Fotoxs. Onze dienst is nieuw en er heeft geen overname plaatsgevonden. Helaas kunnen we je ook niet verder helpen met vragen over Fotoxs.'
Waar gaat dit nog over? =S
Heeft iemand enig idee met wie ik nu contact moet opnemen?
'sjootz is niet samengegaan met Fotoxs. Onze dienst is nieuw en er heeft geen overname plaatsgevonden. Helaas kunnen we je ook niet verder helpen met vragen over Fotoxs.'
Waar gaat dit nog over? =S
Heeft iemand enig idee met wie ik nu contact moet opnemen?
Toen ik vanochtend ING meldde dat deze bank en het rentepuntensysteem reputatierisico loopt door discussies over zakelijke klanten van ING, zoals in dit geval FotoXS, bleef de klantenservice mijn verhaal hardnekkig als een individuele klacht zien, die ze pas in behandeling zouden nemen als ik die, mede namens meerdere rekeninghouders liefst, schriftelijk en ondertekend bij haar zou indienen. Mijn betoog dat het mij in belang van ING zelf leek om naar aanleiding van bijvoorbeeld de discussie op www.trosradar.nl actie te ondernemen, of in ieder geval eens te bezien wat er aan de hand was, was aan dovemansoren gericht. Mijn advies: pas in het algemeen op met tegoedbonnen gekocht met ING rentepunten en laat je ook in de laatste dagen van april niet meer verleiden tot overboekingen aan FotoXS. Persoonlijk heb ik door de connectie met FotoXS inmiddels ook twijfels bij Sjootz. Die hebben zich immers door een voor mij dubieus bedrijf laten aanprijzen bij al diens klanten.
-
Piwikiwi167
Ja fotoxs heeft ook mijn tegoed gewist en ik had een heleboel foto's geupload.
Ik had nog 26 euro aan tegoeden staan (niet van een postbank ofzo) en heb GEEN bericht ontvangen dat de site opgeheven, verkocht zou worden.
Kan dit zomaar?

Ik had nog 26 euro aan tegoeden staan (niet van een postbank ofzo) en heb GEEN bericht ontvangen dat de site opgeheven, verkocht zou worden.
Kan dit zomaar?
Ook ik had nog voor 20 euro uitstaan. Ik kon echter alleen nog maar 10 euro gebruiken. Na contact met Foto werd vermeld dat ik mijn nieuwe bon die pas een paar weken binnen was niet meer kon verzilveren.
Van het openstaande tegoed heb ik vòòr 30 april nog foto's besteld. Hier kwamen echter nog redelijk hoge verzendkosten bij. Foto's nog steeds niet gehad.... Graag zou ik toch mijn foto's ontvangen en anders de kosten voor verzending van fotoxs én de Postbank terug (bij elkaar toch 6 euro of zo). Iemand tips??
Van het openstaande tegoed heb ik vòòr 30 april nog foto's besteld. Hier kwamen echter nog redelijk hoge verzendkosten bij. Foto's nog steeds niet gehad.... Graag zou ik toch mijn foto's ontvangen en anders de kosten voor verzending van fotoxs én de Postbank terug (bij elkaar toch 6 euro of zo). Iemand tips??
Onee!!!! Ik wilde vanavond de waardebonnen verzilveren die ik in februari aangeschaft had met Rentepunten (zo gaat dat nou eenmaal wel eens met foto's). En nu kom ik hier achter!!!! Ahum, ik HAD voor 97,5 euro aan waardebonnen aangeschaft (ter waarde van -adviesprijs- totaal 195,-!!!!!!)
Dat wordt in de pen/telefoon klimmen ben ik bang! Heel fijn dat mensen de tijd hebben gekregen om tegoeden te verzilveren. Moet je alleen wel op de hoogte worden gesteld dat dat moet!!! Ik heb van niemand iets gehoord...
Iemand tips waar te beginnen?
Dat wordt in de pen/telefoon klimmen ben ik bang! Heel fijn dat mensen de tijd hebben gekregen om tegoeden te verzilveren. Moet je alleen wel op de hoogte worden gesteld dat dat moet!!! Ik heb van niemand iets gehoord...
Iemand tips waar te beginnen?
mmmm das ook lekker zeg!!
Kom er nu pas achter, ben nooit geinformeerd door nog Fotoxs noch de Postbank/ING dat die site zou verdwijnen! Ben blij dat het mij in ieder geval niet veel heeft gekost, maar evenmin toch onwijs zonde dat ik die waardebon niet meer kan verzilveren!
Dat dit ook zomaar kan! Kun je nagaan hoeveel geld Fotoxs.nl hiermee waarschijnlijk verdiend heeft! Dit is volgens mij tegen alle regels in en zou een mooie zaak zijn voor Consuwijzer!!
Kom er nu pas achter, ben nooit geinformeerd door nog Fotoxs noch de Postbank/ING dat die site zou verdwijnen! Ben blij dat het mij in ieder geval niet veel heeft gekost, maar evenmin toch onwijs zonde dat ik die waardebon niet meer kan verzilveren!
Dat dit ook zomaar kan! Kun je nagaan hoeveel geld Fotoxs.nl hiermee waarschijnlijk verdiend heeft! Dit is volgens mij tegen alle regels in en zou een mooie zaak zijn voor Consuwijzer!!
Hallo allemaal,
ik wilde twee weken geleden idd ook 3 vouchers verzilveren die ik vorig jaar had gekocht via het rentepuntenwinkel van de Postbank. Dat bleek dus niet meer te kunnen en ik ben ook niet geinformeerd door de Postbank of Fotoxs. Dit is geen goede zaak, ben meer dan € 100 kwijt.
Ik had de ING gemaild en idd ook een reaktie teruggekregen waar ik niet blij mee was.
Wat valt er te doen?
Groeten, Meiko
ik wilde twee weken geleden idd ook 3 vouchers verzilveren die ik vorig jaar had gekocht via het rentepuntenwinkel van de Postbank. Dat bleek dus niet meer te kunnen en ik ben ook niet geinformeerd door de Postbank of Fotoxs. Dit is geen goede zaak, ben meer dan € 100 kwijt.
Ik had de ING gemaild en idd ook een reaktie teruggekregen waar ik niet blij mee was.
Wat valt er te doen?
Groeten, Meiko