LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Futurumshop levert besteld/betaald/beloofd product niet uit!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
EwoudG

Futurumshop levert besteld/betaald/beloofd product niet uit!

Ongelezen bericht door EwoudG »

De Futurumshop heeft mij het besteld en betaalde product niet geleverd. Het contact met de support afdeling loopt erg moeizaam vanwege het feit dat telkens weer een andere werknemer de zaak overneemt. Hierdoor worden gedane beloftes niet nagekomen en begint het uitleggen keer op keer opnieuw. Ik ben nu intussen bijna 2 maanden bezig zonder het gewenste product geleverd te hebben gekregen. Echt heel frustrerend!

ArneLH
Contacteer:

Re: Futurumshop levert besteld/betaald/beloofd product niet uit!

Ongelezen bericht door ArneLH »

Je kunt ontbinden en de schade (voornamelijk rente en wellicht buitengerechtelijke kosten) sinds het verzuim (vana 30 dagen na de bestelling) eisen. Je kunt ook terecht met een klacht bij het Thuiswinkel waarborg of de geschillencommissie.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

EwoudG

Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken.

Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 25 jan 2012 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MAXIEM schreef:EwoudG

In de toekomst kun je het beste mijn webshopchecklist gebruiken. Als je dat bij deze aankoop had gedaan, dan had je mogelijk niet bij deze webshop een bestelling geplaatst.

Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop vermeldt al op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Overbodig bericht in dit geval, want Futurumshop is gewoon een fatsoenlijke webwinkel, geen louche zolderkamerbedrijfje. En net als bij ieder ander bedrijf waar mensen werken gaat wel eens wat fout. Jij suggereert nu met de lijst van checkpoint dat Futurumshop een dubieuze zaak zou kunnen zijn.

PS: nee, ik werk niet bij Futurumshop.

MAXIEM

GJvdZ

Ik suggereer helemaal niks. Jij moet een cursus aanvankelijk lezen gaan volgen, voordat jij een volstrekt overbodig bericht plaatst.

Met collegiale groet, Maxiem.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

En een volstrekt overbodige quote plaatst :roll:

MAXIEM

sephora30

Klopt!

Maxiem.

Harmenvandermeulen

Ongelezen bericht door Harmenvandermeulen »

Beste Ewoud,

Allereerst enorm vervelend dat u uw product nog steeds niet heeft. Het kan voorkomen dat artikelen niet op voorraad zijn of pas in de toekomst worden uitgeleverd door een fabrikant (bijvoorbeeld nieuwe producten). Hierbij geven we zo nauwkeurig mogelijk aan wat de verwachting is. U kunt er van op aan dat wij alles, maar dan ook alles er aan doen, om het product zo snel mogelijk bij u te krijgen. Daarnaast staat het u vrij te allen tijde te annuleren en uw geld terug te vragen indien u vooraf heeft betaald. Wij zijn lid van de Thuiswinkel Organisatie en hanteren alle voorwaardes van Thuiswinkel.org en wijken hierin alleen af ten gunste van de klant.

Ik begrijp echter uit uw woorden dat u wilt wachten op het product, maar er van baalt dat het zo lang duurt en het gevoel heeft dat wij niet genoeg onze best doen om het product bij u te krijgen. Daarom zou ik graag uw ordernummer ontvangen en kijk ik er persoonlijk na, maar nogmaals: wij willen het liefste elke dag alle openstaande bestellingen eruit hebben en werken hier dus keihard aan.

Voor u als klant is het een fijne ervaring als u uw product snel heeft en voor ons scheelt het veel tijd als het geheel soepeltjes en vlot verloopt, maar soms hebben we een situatie niet volledig in de hand en zijn er wellicht andere oplossingen als een alternatief of geld terug (mits vooruitbetaald, want vooruit betalen is geen verplichting). Maar nogmaals, als u mij uw ordernummer e-mailt dan duik ik er dieper op in om te kijken wat er fout is gegaan en hoe het opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,

Harmen van der Meulen - harmen@futurumshop.nl
Directie

Futurumshop.com BV
Europaweg 165
7336AL Apeldoorn
Tel: 055 5339833

Harmenvandermeulen

Ongelezen bericht door Harmenvandermeulen »

Inmiddels was een korte navraag op de klantenservice al voldoende om de problemen terug te vinden. Dit soort escalaties ontgaat vaak niemand op de klantenservice en stond bovenaan in de mailbox en incidentensysteem. Het ging u niet om een product waarop u wilde wachten maar tot 2 keer toe was het door u in december bestelde product verkeerd geleverd. Hoe intern door de betrokken medewerkers wordt gedacht over onze fouten toont het volgende wel aan dat in ons intern incidentensysteem is geplaatst:

"Evelien (6 jan 2012): pff... wat een verhaal!!! nu heeft de klant wederom verkeerde zadel ontvangen!! klant is echt heeeel heeel boos. Ik heb de klant gebeld om ongeveer 100x excuses aan te bieden... ik heb aangegeven dat ik dit helemaal uit ga zoeken hoe dit kan. Nu heb ik gebeld met Shimano en blijkt dat ze de EAN code van de Selle Italia SLR Lady Gel Flow Zwart Zadel 2012 model fout hebben staan, hier staat namelijk de EANcode van het zadel van 2011..... Daarom krijgt de klant nu 2x achter elkaar een zadel met soort bloem ipv het zadel op het plaatje (6104-0059-N1111) De klant snapt eigenlijk nog steeds niet waarom hij dan zelfs voor een 2e keer dit zadel heeft moeten ontvangen want hij heeft gerefereerd naar het plaatje... Ik heb klant net weer gebeld gelukkig een heeeel ander mens dan gister. Hij denkt even na wat hij wil en zal dit via de mail laten weten. ff reactie afwachten 2012-01-06 13:51:25"

En inmiddels begrijp ik dat u het zadel alsnog wenst en hebben wij bij Shimano het 2012 zadel in bestelling staan om zo spoedig mogelijk binnen te komen in ons magazijn. Echter, wederom is vandaag/gisteren het 2011 zadel geleverd door Shimano en hebben we Shimano wederom erop gewezen om nu echt het juiste zadel af te sturen en hun systeem te corrigeren naar de juiste EAN code. Het is echt heel vervelend allemaal en drijft ons ook tot wanhoop. Ik hoop dat het snel is opgelost en uiteraard krijgt u voor al het ongemak een leuk presentje! Niet dat het het goedmaakt, maar hopelijk enigszins verzacht. Overigens is het zo dat in dit soort gevallen uw order niet meer naar magazijn gaat maar wordt verzonden door de afdeling service & garantie zodat het niet nog een keer fout kan gaan en het zadel echt letterlijk wordt gecontroleerd. Waarom gebeurde dit dan niet de tweede keer? Ja, dat is dom van ons: er werd onterecht geconcludeerd dat wij zelf het product verkeerd hadden gepickt en ingepakt en dus niet dat de EAN barcode op het product zelf foutief was. Heel dom.

Met vriendelijke groet,

Harmen van der Meulen
Futurumshop.com BV

stronkstronk

Ongelezen bericht door stronkstronk »

En als de TS een klaagzang begint tegen een leverancier dan moet de TS wel het volledige verhaal vertellen. Futurumshop is een goede webwinkel die zeer betrouwbaar is weet ik uit ervaring.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

stronkstronk schreef:En als de TS een klaagzang begint tegen een leverancier dan moet de TS wel het volledige verhaal vertellen. Futurumshop is een goede webwinkel die zeer betrouwbaar is weet ik uit ervaring.
Tja..

als je dit zo leest is het verhaal van TS niet helemaal volledig.
Beetje slordig.

MAXIEM

Guardian72
De Futurumshop heeft mij het besteld en betaalde product niet geleverd. Het contact met de support afdeling loopt erg moeizaam vanwege het feit dat telkens weer een andere werknemer de zaak overneemt. Hierdoor worden gedane beloftes niet nagekomen en begint het uitleggen keer op keer opnieuw. Ik ben nu intussen bijna 2 maanden bezig zonder het gewenste product geleverd te hebben gekregen. Echt heel frustrerend!
Ik ben het niet met je eens. TS omschrijft keurig en volstrekt duidelijk zijn klacht. Wat jij doet, is op z'n Kuiteriaans gezegd "uit zijn bericht stappen" en daar jouw waarheid "niet volledig" aan verbindt en dat is natuurlijk niet korrekt. Overigens stralen de 2 berichten van deze webshop klasse uit. Wat niet wil zeggen, dat de belangen van de TS in het recente verleden goed zijn afgehandeld. De webshop geeft in elk geval aan, dat zij lering trekt uit deze zaak. Daarvan akte!

Maxiem.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Met onvolledigheid bedoel ik dat deze zin "De Futurumshop heeft mij het besteld en betaalde product niet geleverd." aangevuld had kunnen worden met "men heeft wel twee maal een onjuist product geleverd".

EwoudG

Het is inderdaad zo dat twee keer een verkeerd product is uitgeleverd, deze heb ik echter niet besteld. Het blijft gewoon irriteren dat de Futurumshop mij keer op keer beterschap en meer beloofd, maar gewoon de gemaakte afspraak niet nakomt. Triest ook dat het tot hier moet komen om daadwerkelijk serieus genomen te worden. Ik wacht nu al meer dan een maand op een beloofd product. Ik wil gewoon heel graag een oplossing.

EwoudG

De heer Harmen van der Meulen heeft mij beloofd binnen een week (vorige week red.) terug zou komen op dit probleem. Helaas is dit niet gebeurd. Ik ben nog steeds in afwachting. Kennelijk kan het nog steeds geen prioriteit krijgen bij de futurumshop om dit probleem op te lossen. Wie weet een manier om dit op fatsoenlijke wijze op te lossen?

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Futurumshop gebruik ik zelf al jaren, en met veel plezier. Kan deze webshop niet genoeg prijzen.

Jammer dat het in dit geval niet helemaal goed verlopen is. Maar ik weet zeker dat ze het (weliswaar later dan gewenst) helemaal op gaan lossen.

Maxiem, uw checklist is nuttig, en vooral in het geval van onbekende webshops. Maar Futurumshop is onder (sport)fietsers een zeer bekende webwinkel en in dit geval denk ik dat het aantal positieve reacties een betere indicatie is. Is slechts mijn persoonlijk mening uiteraard.

MAXIEM

CSM

In de praktijk blijkt, dat de kwaliteit van webshops ook na een goed niveau razendsnel kan teruglopen. Het blijft dus een goede zaak om altijd goed onderzoek te doen naar de betrouwbaarheid van webshops alvorens een bestelling te plaatsen.

Maxiem.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

De reactie van de webshop lijkt mij gewoon legitiem. Wanneer je als webshop telkens door jouw leverancier verkeerd wordt aangeleverd terwijl je duidelijk communiceert wat er van ze gewenst wordt dan is het nogal gemakkelijk om de oorzaak bij de winkel in de schoenen te schuiven.

Dit had bij elke webshop kunnen gebeuren.

Gesloten