| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie telefoon gekocht bij typhone
garantie telefoon gekocht bij typhone
hallo,
ik wil hier eens vragen of er meer mensen zijn die een telefoon bij Typhone hebben gekocht en waar dan later van blijkt dat de garantie van de telefoon al in is gegaan op een andere datum dan je de telefoon bij hun gekocht hebt?
mijn nokia lumia 900 heb ik op 19 september gekocht bij Typhone maar Nokia zegt dat de garantie al op 6 juni 2012 is ingegaan, dat is 3 1/2 maand eerder.
ik wil hier eens vragen of er meer mensen zijn die een telefoon bij Typhone hebben gekocht en waar dan later van blijkt dat de garantie van de telefoon al in is gegaan op een andere datum dan je de telefoon bij hun gekocht hebt?
mijn nokia lumia 900 heb ik op 19 september gekocht bij Typhone maar Nokia zegt dat de garantie al op 6 juni 2012 is ingegaan, dat is 3 1/2 maand eerder.
Re: garantie telefoon gekocht bij typhone
wat heb je met nokia te maken dan als ik mag vragen?? je hebt een overeenkomst met typhone, dus zullen zij je garantie moeten geven. hoe ze dat verder met Nokia afhandelen is eigenlijk niet van belang.
je toestel krijgt van de fabrikant 2 jaar garantie en wanneer je toestel zoals die van mij het al na 6 dagen begeeeft, wordt de telefoon voor reparatie naar nokia gestuurd. en zo kwam ik er ook achter dat het toestel al 3 1/2 maand minder garantie heeft bij nokia.
Zoals kokka al aangaf heb je in beginsel niets te maken met de fabrikant, alleen met de verkoper. Dat de fabrikant fabrieksgarantie levert is een gunst. Dat gezegd hebbende: als Typhone adverteert met 24 maanden garantie zonder daarbij het moment van ingaan van die garantie te noemen, dan lijkt met mij dat de termijn inderdaad na aflevering begint. Als je dus in die laatste 3,5 maand iets hebt wat normaal wél onder de fabrieksgarantie valt, dan zal Typhone de kosten maar moeten ophoesten, jij hebt immers alleen met de verkoper te maken.
Een verkoper die garantie van een garantieaanbieder verkoopt hoeft is niet verantwoordelijk voor de uitvoering van die garantie. Hier adverteert Typhone kennelijk zonder aan te geven dat het gaat om fabrieksgarantie.