LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld terug bij Boohoo.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Jeanine65
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2016 21:19

Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door Jeanine65 »

Bestelling teruggestuurd naar Boohoo.com., webwinkel voor kleding. Moet binnen 14 dagen. Pakket zou niet ontvangen zijn. Contact kun je alleen leggen via mail en facebook. Standaard antwoord via mail dat ze druk zijn. Later dat pakket niet ontvangen is. Als je verhaal zet op facebook krijg je verzoek privebericht te sturen. Dan begint de ellende, er reageert steeds nieuwe medewerker met de vraag om je ordernummer. Heb al tig keer dit gegeven, tevens foto gestuurd van track en trace code. Dan hoor je niks of na tijd weer de vraag om je ordernummer. Eens gekeken op internet, regent klachten die vergelijkbaar zijn op allerlei sites, zowel op hun eigen facebookpagina, als klacht.nl etc. Wordt zelfs gezegd dat de pakketen geweigerd worden en daardoor weer bij post.nl belanden. Post.nl ingeschakeld om te achterhalen waar pakket dan zou zijn....Kortom ze voeren daar een soort ontmoedigingsbeleid zodat je vanzelf wel opgeeft om je geld terug te vragen. Als je ze hierop wijst gaan ze nergens op in, alleen maar weer vragen om je ordernummer. Heel veel klachten gelezen, ook mensen die bestellingen niet eens ontvangen maar wel betaald hebben. Dit bedrijf zit in Manchester, maar retourzendingen moeten naar Zwolle. Telefoonnummer is er niet, ze kijken wel uit, dan zouden ze platgebeld worden. Ik voel me behoorlijk opgelicht :twisted: ! net zoals vele anderen met mij. [Ongefundeerde bewering verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 21 dec 2016 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

stofzuigertje

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je bij een onbekende firma eens vooraf Google zou gebruiken.....
En is jou verzend bewijs met duidelijk gewicht, want daaruit blijkt wat je hebt verstuurd en geen lege doos zoals sommige fraudeurs helaas wel eens doen?

Als eigenaar diverse webwinkels controleerde ik daarom voor openen of het gewicht wel klopt.
Diverse fraudeurs vielen zo door de mand maar beschadigde verpakkingen kwamen ook voor, zodat er onderweg iets uitgehaald kan zijn.
Die werden niet geopend en met foto naar klant gestuurd....
Wij openen na toestemming en opgave huidige gewicht en bij slecht verpakken vervalt soms de terugbetaling als beschadigd of niet compleet.

Dus was jou doos voldoende stevig en met juiste gewicht verstuurd?
En Retour ander adres, ja ik moest dat ook vaak doen, hoofdkantoor heeft PC, distributie zit elders bij diverse bedrijven.
Verder is per mail reageren en op antwoord reageren zodat je meestal dezelfde medewerker kreeg en niet telkens opnieuw alles moet vertellen handiger...

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Jeanine, met totale verbazing over de eerste reactie op je bericht nu een antwoord waar je hopelijk wél wat aan hebt: als je hier kijkt https://who.is/whois/boohoo.com dan zie je een naam en telefoonnummer van de eigenaar van de domeinnaam van de shop. Bel 'm eens op zou ik zeggen. Dat werkt vast beter. Succes.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klaas Jan schreef:Hallo Jeanine, met totale verbazing over de eerste reactie op je bericht nu een antwoord waar je hopelijk wél wat aan hebt: als je hier kijkt https://who.is/whois/boohoo.com dan zie je een naam en telefoonnummer van de eigenaar van de domeinnaam van de shop. Bel 'm eens op zou ik zeggen. Dat werkt vast beter. Succes.
Waarbij je in je achterhoofd moet houden dat dat niet persé ook de eigenaar van de webshop hoeft te zijn.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door beusen »

Moneyman schreef:
Klaas Jan schreef:Hallo Jeanine, met totale verbazing over de eerste reactie op je bericht nu een antwoord waar je hopelijk wél wat aan hebt: als je hier kijkt https://who.is/whois/boohoo.com dan zie je een naam en telefoonnummer van de eigenaar van de domeinnaam van de shop. Bel 'm eens op zou ik zeggen. Dat werkt vast beter. Succes.
Waarbij je in je achterhoofd moet houden dat dat niet persé ook de eigenaar van de webshop hoeft te zijn.
KLaas Jan schrijft toch duidelijk, dat het de eigenaar van de domeinnaam is.

Dan is deze ook verantwoordelijk voor de webshop.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

beusen schreef:
Moneyman schreef:
Klaas Jan schreef:Hallo Jeanine, met totale verbazing over de eerste reactie op je bericht nu een antwoord waar je hopelijk wél wat aan hebt: als je hier kijkt https://who.is/whois/boohoo.com dan zie je een naam en telefoonnummer van de eigenaar van de domeinnaam van de shop. Bel 'm eens op zou ik zeggen. Dat werkt vast beter. Succes.
Waarbij je in je achterhoofd moet houden dat dat niet persé ook de eigenaar van de webshop hoeft te zijn.
KLaas Jan schrijft toch duidelijk, dat het de eigenaar van de domeinnaam is. Dan is deze ook verantwoordelijk voor de webshop.
Onjuist. Ik waarschuw niet voor niets voor het mogelijke verschil. De domeinnaamhouder hoeft niet de eigenaar van de webshop te zijn.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door beusen »

beusen schreef:
Moneyman schreef:
Klaas Jan schreef:Hallo Jeanine, met totale verbazing over de eerste reactie op je bericht nu een antwoord waar je hopelijk wél wat aan hebt: als je hier kijkt https://who.is/whois/boohoo.com dan zie je een naam en telefoonnummer van de eigenaar van de domeinnaam van de shop. Bel 'm eens op zou ik zeggen. Dat werkt vast beter. Succes.
KLaas Jan schrijft toch duidelijk, dat het de eigenaar van de domeinnaam is. Dan is deze ook verantwoordelijk voor de webshop.
Onjuist. Ik waarschuw niet voor niets voor het mogelijke verschil. De domeinnaamhouder hoeft niet de eigenaar van de webshop te zijn.
Schrijf ik ook niet!
Lees nog eens mijn bericht, ik schrijf dat deze domeinnaamhouder verantwoordelijk voor de webshop is.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door absent »

En in welke hoedanigheid is de domeineigenaar verantwoordelijk voor de webshop? En waaruit blijkt dat dat hier ook zo is?
In jouw stellingname zouden zelfs hostings dus aansprakelijk kunnen zijn voor malafide webshops?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door crazyme »

absent schreef:En in welke hoedanigheid is de domeineigenaar verantwoordelijk voor de webshop? En waaruit blijkt dat dat hier ook zo is?
In jouw stellingname zouden zelfs hostings dus aansprakelijk kunnen zijn voor malafide webshops?
Wanneer je de link volgt lees je dat wasabi frog limited de eigenaar is van het domein. En in DIT geval is dat (waarschijnlijk) ook de eigenaar omdat deze onderneming zich bezighoudt met online verkoop van kleding.
Wasabi Frog Limited offers online fashion retailing services. The company designs, sources, markets, and sells own brand clothing, shoes, and accessories for women. It also offers menswear. The company is based in Manchester, United Kingdom. Wasabi Frog Limited operates as a subsidiary of boohoo.com plc.

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

absent schreef:En in welke hoedanigheid is de domeineigenaar verantwoordelijk voor de webshop? En waaruit blijkt dat dat hier ook zo is?In jouw stellingname zouden zelfs hostings dus aansprakelijk kunnen zijn voor malafide webshops?
Dat is dus inderdaad ook zo. Vaak wel, natuurlijk, maar niet altijd. En dat is handig om in je achterhoofd te hebben voordat je de verkeerde partij aanvalt. Dat was de enige nuance die ik aanbracht, maar door Beusen niet begrepen wordt.

Ook in deze casus kan Wasabi prima platforms in bijvoorbeeld licentievorm uitgeven, en dan moet je niet bij Wasabi zijn.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door beusen »

Moneyman schreef:
absent schreef:En in welke hoedanigheid is de domeineigenaar verantwoordelijk voor de webshop? En waaruit blijkt dat dat hier ook zo is?In jouw stellingname zouden zelfs hostings dus aansprakelijk kunnen zijn voor malafide webshops?
Dat is dus inderdaad ook zo. Vaak wel, natuurlijk, maar niet altijd. En dat is handig om in je achterhoofd te hebben voordat je de verkeerde partij aanvalt. Dat was de enige nuance die ik aanbracht, maar door Beusen niet begrepen wordt.

Ook in deze casus kan Wasabi prima platforms in bijvoorbeeld licentievorm uitgeven, en dan moet je niet bij Wasabi zijn.
Beusen begrijpt het wel, maar jij leest niet goed, wat ik geschreven heb. :wink:

Voor de volledheid had je het hele bericht kunnen quoten, wat cracyme geplaatst heeft.
crazyme schreef:
absent schreef:En in welke hoedanigheid is de domeineigenaar verantwoordelijk voor de webshop? En waaruit blijkt dat dat hier ook zo is?
In jouw stellingname zouden zelfs hostings dus aansprakelijk kunnen zijn voor malafide webshops?
Wanneer je de link volgt lees je dat wasabi frog limited de eigenaar is van het domein. En in DIT geval is dat (waarschijnlijk) ook de eigenaar omdat deze onderneming zich bezighoudt met online verkoop van kleding.
Wasabi Frog Limited offers online fashion retailing services. The company designs, sources, markets, and sells own brand clothing, shoes, and accessories for women. It also offers menswear. The company is based in Manchester, United Kingdom. Wasabi Frog Limited operates as a subsidiary of boohoo.com plc.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

De eigenaar van een domeinnaam hoeft niet de eigenaar van de webshop te zijn. Heb ik ook niet geschreven of bedoeld maar er is in elk geval een telefoonnummer waarmee Jeanine wellicht verder komt met haar klachten. Maar om aan de onzekerheid een einde te maken is hier https://www.youtube.com/watch?v=GLUNfKCev5A een filmpje met een interview van de COO van de webshop, inderdaad dezelfde persoon die eigenaar is van de domeinnaam en waarvan het telefoonnummer bekend is.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door beusen »

Klaas Jan schreef:De eigenaar van een domeinnaam hoeft niet de eigenaar van de webshop te zijn. Heb ik ook niet geschreven of bedoeld maar er is in elk geval een telefoonnummer waarmee Jeanine wellicht verder komt met haar klachten. Maar om aan de onzekerheid een einde te maken is hier https://www.youtube.com/watch?v=GLUNfKCev5A een filmpje met een interview van de COO van de webshop, inderdaad dezelfde persoon die eigenaar is van de domeinnaam en waarvan het telefoonnummer bekend is.
Zo heb ik het ook begrepen en gelezen.
Fijn dat je misschien TS geholpen hebt, misschien komt nog een respons!

Moneyman
Berichten: 30140
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klaas Jan schreef:De eigenaar van een domeinnaam hoeft niet de eigenaar van de webshop te zijn. Heb ik ook niet geschreven of bedoeld maar er is in elk geval een telefoonnummer waarmee Jeanine wellicht verder komt met haar klachten. Maar om aan de onzekerheid een einde te maken is hier https://www.youtube.com/watch?v=GLUNfKCev5A een filmpje met een interview van de COO van de webshop, inderdaad dezelfde persoon die eigenaar is van de domeinnaam en waarvan het telefoonnummer bekend is.
Kijk, dat helpt. Mocht TS nog meelezen, is er in ieder geval een aanknopingspunt.

rhyx
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2017 17:23

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door rhyx »

Ik bestelde een aantal items (in 2 verschillende pakketten) 2 maanden geleden en stuurde het gedeeltelijk terug. Ze vertelden me dat ze "net in contact waren geweest met het financieel team en die hebben bevestigd dat het geld zeker teruggekeerd is naar uw rekening", wat zeker niet waar is. Ik had de refund meer dan een week geleden moeten ontvangen. Bovendien, de bedragen die ze -claimen te- hebben gestuurd, stroken niet eens met de items die ik heb teruggestuurd naar hen. Er is €37 verschil. Ze blijven me zeggen dat ik contact moet opnemen met mijn bank: "Alles wat ik nu kan doen, is u adviseren om een ​​andere, geactualiseerde, verklaring voor juni te krijgen en terug te kijken naar de oorspronkelijke datum, omdat dat bedrag mogelijk is gewijzigd. Als u uw refund nog steeds niet kunt vinden, moet u contact opnemen met uw bank, omdat het mogelijk niet is toegevoegd aan uw rekening." Maar er is absoluut geen refund op mijn rekening, nergens niet. Dus vroeg ik hen om me hun bankrekening te sturen, maar dat doen ze dan weer niet vanwege hun privacybeleid. Er is dus geen bewijs dat ze mij mijn geld hebben teruggestuurd. Ik heb mijn verklaring bewezen: ik stuurde ze meerdere beelden van bewijs, screenshots van de overboeking en het bewijsje dat ik kreeg bij PostNL. Nu zijn ze mij € 135,70 schuldig. Ze zijn overigens ook dat tweede pakketje kwijt. Ze blijven me maar nieuwe nutteloze informatie vragen, moet ik weer een bewijsje sturen en nog een foto van het afschrift... Ik heb al het bewijs geleverd, maar toch gebeurt er niks.

I ordered some items (in 2 different packages) 2 months ago and returned it in part. They told me they “have just been in contact with the financial team and they have confirmed that the money has definitely gone back into your account for the orders”, which is definitely not true. I should’ve received the refund over a week ago. Besides, the numbers -they keep telling me- they sent, don’t even align with the items I returned to them. There is a €37 difference. They keep telling me to contact my bank: “All I can do now is advise you to get another, updated, statement for June and look back to the original date as it may have been amended to show that you were refunded money back from this order. If you still cannot locate your refund, you will need to contact your bank as it may not have been added to your statement.” But there is definitely no money there. So then I asked them to send me their bank statement, but they won’t send it because of their privacy policy. So there is no proof they sent me the refund. I have proven my statement: I sent them multiple images of proof. As for now they owe me €135,70. They also just told me they don't know where the second returned package is. They keep asking me new information, I sent them proof of postage and another photo of the bank statement... I already have provided proof, but nothing seems to change.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik vrees, dat boohoo voor u boehoe wordt :-(

youssra
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2017 15:26

Re: Geen geld terug bij Boohoo.com

Ongelezen bericht door youssra »

Ik maak nu precies hetzelfde mee! Hoe is het afgelopen?

Gesloten