LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon betaald geld niet terug!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
prezzy.riley
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2017 15:45
Contacteer:

Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door prezzy.riley »

20 september hebben wij een groupon aangeschaft om te gaan uit eten. Vanaf de aanschaf wilde wij gaan reserveren op de site van groupon wat al niet lukte. We belden de volgende dag aangezien we de 24ste al uit eten wilde gaan. Groupon kon het probleem niet direct oplossen en zou het uitzetten. U wordt morgen terug gebeld mevrouw. Helaas geen telefoontje ontvangen en in het weekend waren zij onbereikbaar. Na ontzettend te balen hebben wij de maandag gebeld omdat wij ons geld terug wilde. Prima zei de klantenservice van groupon. U heeft binnen 10 werkdagen uw geld terug op de rekening. Wij hebben de 10 werkdagen geduldig gewacht maar na 12 dagen geen geld. Weer gebeld met Groupon. Het moest uitgezocht worden. Wij weer gewacht maar na een week nog steeds geen geld en reactie van Groupon. Weer gebeld, ze moesten het weer uitzoeken. Inmiddels ook een email gestuurd, na een week nog steeds geen reactie van groupon en ook geen geld. Weer in de telefoon gekropen en om een leidinggevende gevraagd. Die heeft bank overschrijving gegevens gegeven waar zowel de ING als de ABN niks mee kan. Dus maar weer gebeld inmiddels bellen we elke dag waar het geld blijft maar we krijgen geen reactie ook worden we niet op de beloofde tijd terug gebeld. Het is zelfs zo erg dat Groupon het telefoonnummer van mij en mijn partner heeft opgeslagen om niet op te nemen want ze hangen gewoon op. Als we prive bellen wordt er wel opgenomen. Ik vind het zo kwalijk ik weet niet meer wat te doen want we worden niet geholpen. Heeft iemand dezelfde ervaringen? En tips wat te doen?
Op facebook worden onze berichten en die van andere gedupeerden snel verwijderd.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door newmikey »

prezzy.riley schreef: En tips wat te doen?
Geld als verloren beschouwen en nooit meer met Groupon in zee gaan. Anders wordt het vechten tegen de bierkaai. U staat misschien wel in uw recht (wat ik ook nog eens betwijfel) maar krijgt het nooit van ze. Dit bedrijf heeft al zo'n waslijst aan klachten dat ik me er elke keer weer over verwonder dat mensen er hun zuurverdiende geld aan geven.

prezzy.riley
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2017 15:45
Contacteer:

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door prezzy.riley »

Ja daar kom je pas achter als je zelf gedupeerd bent. Maar wil toch echt geld terug.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Weer een hele lap tekst over Groupon.

Groupon is niet te vertrouwen. Dat is al jaren bekend.

Wie voor een dubbeltje op de eerste rang.....

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

prezzy.riley schreef:Ja daar kom je pas achter als je zelf gedupeerd bent. Maar wil toch echt geld terug.
Dan zul je ze schriftelijk ingebreke moeten stellen met daarin een betaaltermijn. Komen ze deze niet na dan schakelt u een incassobureau in (let wel dit is niet altijd gratis). Werkt dit ook niet dan kunt een dagvaarding sturen en uw gelijk halen bij de rechtbank. Let wel dit kost allemaal veel tijd en het is aan u de keuze of dit het waard is.

prezzy.riley
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2017 15:45
Contacteer:

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door prezzy.riley »

Beste Bob het gaat niet om voor een dubbeltje op de eerste rang. Sommige mensen moeten het helaas hebben van dit soort aanbiedingen
...
Met dit soort antwoorden ben ik niet geholpen...

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

prezzy.riley schreef:Beste Bob het gaat niet om voor een dubbeltje op de eerste rang. Sommige mensen moeten het helaas hebben van dit soort aanbiedingen
...
Met dit soort antwoorden ben ik niet geholpen...
Als ik het zonder dit soort aanbiedingen niet kan betalen is het een luxe. Ook met grouponbon kost het geld. Groupon is geen verplichting, dus het nodig hebben van dit soort aanbiedingen is hetzelfde als leven boven je stand.

prezzy.riley
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2017 15:45
Contacteer:

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door prezzy.riley »

Neodutchio. Krijg jij geld van Groupon om te reageren ofzo... zie bij elke groupon artikel jouw reactie verschijnen... (opvallend)

Zinloos. Daar heb ik mijn geld niet mee terug. Als je niks zinnigs te melden hebt... zeg dan niks ;)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan met je klacht naar de kantonrechter. Succes!

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

prezzy.riley schreef:Neodutchio. Krijg jij geld van Groupon om te reageren ofzo... zie bij elke groupon artikel jouw reactie verschijnen... (opvallend)

Zinloos. Daar heb ik mijn geld niet mee terug. Als je niks zinnigs te melden hebt... zeg dan niks ;)
Ben ik weer door de mand gevallen? Ik krijg van alle bedrijven betaald waar ik op reageer.
Wat Groupon doet is een wens creëren en u iets aanbieden waar u normaal niet de werkelijke kosten voor wilt betalen. Eigenlijk is het dus iets kopen wat u niet nodig heeft, maar omdat het 'goedkoop' is doet men het.
Als u mijn reaktie in de andere topic goed gelezen had, had u gelezen dat je bij een restaurant reserveert en achteraf betaald en dat je een telefoon die die mensen als tweede 'kochten' normaal bij een telecombedrijf koopt.

Maar goed, er zijn oplossingen aangedragen. Het gaat dus of een incassoburo worden, of de gang naar de rechter. Beide opties zullen duurder zijn dan de bon gekost heeft. Tip voor de volgende keer: eerst kijken met welk bedrijf u in zee gaat. O ja, en of het ook echt nodig is. Dat u korting moet hebben om iets te doen wat u normaal niet doet zijn gewoon extra kosten die onnodig zijn.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door newmikey »

prezzy.riley schreef:Neodutchio. Krijg jij geld van Groupon om te reageren ofzo... zie bij elke groupon artikel jouw reactie verschijnen... (opvallend)

Zinloos. Daar heb ik mijn geld niet mee terug. Als je niks zinnigs te melden hebt... zeg dan niks ;)
Op de teentjes getrapt reageren valt ook niet onder een zinnige reactie - wij zijn géén geld kwijt, dat bent u. Groupon is hier al heel wat jaartjes een item en we hebben al héél wat prezzy.riley's voorbij zien komen...

Vis1969
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2017 00:30

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door Vis1969 »

Dan ben ik wellicht een van de weinigen met goede ervaringen met hun codes voor activiteiten en uitjes. Ook terug betaling na aanschaf bon voor fotoproduct, waar de verz kosten apart via credit card moeten worden afgerekend ( en die bezit ik niet) ging vrij vlot.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Groupon betaald geld niet terug!

Ongelezen bericht door yan »

korte weg:
U gaat gewoon bij het op de site vermelde restaurant lekker uit eten, bij afreken geeft u aan dat dit reeds via Groupon is betaald. (en dat ze het daar mee maar moeten regelen)

Lange weg:
U stelt groupon middels aangetekende brief in gebreken en eist binnen 14 dagen de betaling op uw rekening. gebeurdt dit niet dan schakelt u een incassobureau in, en/of gaat u verder naar de kanton rechter, welke groupon kan dwingen om alsnog het bedrag over te maken.

Gesloten