LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met Roweyzz kinderkleding webshop genemuiden

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
maudje

Iemand ervaring met Roweyzz kinderkleding webshop genemuiden

Ongelezen bericht door maudje »

Ik heb afgelopen week iets bij deze webwinkel besteld maar nu las ik van het weekend op hyves dat er niet goed was geleverd bij een klant. Nu heb ik al diverse keren gebeld en gemaild maar krijg dus geen kontakt. Heeft iemand meer hier is besteld afgelopen weken en het wel of niet gekregen?

Debby74

Re: Iemand ervaring met Roweyzz kinderkleding webshop genemuiden

Ongelezen bericht door Debby74 »

Hallo, ook ik ben hoogstwaarschijnlijk opgelicht door deze zaak. Hebben afgelopen weekend een bestelling geplaatst en betaald voor meer dan 100 euro en niets ontvangen. De winkel is gesloten, onbereikbaar zowel telefonisch als per email. Van de dochter, die niet meer thuis schijnt te wonen, krijg ik mailtjes waar de honden geen brood van lusten en noemt haar moeder oa ook een oplichtster. Ook zou de de zaak failliet zijn.......Naast mij ken ik sinds deze week nog 2 dames die hetzelfde probleem hebben met de winkel. Ik weiger te accepteren dat ik zo mijn geld kwijt ben en om me zo te laten behandelen dus ik ga zeker aangifte doen als er niet snel wat gebeurt. Ik raad een ieder af om hier ooit nog iets bestellen in elk geval. Ik hoop dat we met meer zijn en zo een zaak kunnen bouwen tegen deze winkel want dit moet echt niet mogen!
mvg, Debby

maudje

Ik heb ook nog niks ontvangen en geen reactie gehad. Dus iedereen die bij Roweyzz iets heeft besteld de afgelopen weken en niks heeft gekregen. Graag even hier een reactie plaatsen!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

maudje

Weliswaar is het hier volgende mosterd na de maaltijd, maar wellicht kan het je behoeden voor nog meer teleurstellende ervaringen in de toekomst.

Peildatum 16/10/2010

Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).

Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg: de Thuiswinkel-Waarborg geeft juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg naar mijn mening uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).

Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.

Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 30% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.

Maxiem.

maudje

Maxiem,

Ik heb in het verleden vaker bij deze webshop kleding besteld en dat kwam altijd binnen een paar dagen binnen. Nu zag ik nog een leuke jurk voor mijn dochter voor de kerstdagen en omdat ik vaker hier heb besteld dacht ik dat is geen probleem! Nu las ik een paar dagen later dat een klant zijn bestelling niet had gehad! Dus ik aan het bellen en mailen gegaan maar geen reactie. Inmiddels meer mensen gevonden die ook een bestelling hebben gedaan maar ook geen reactie krijgen. De stenen winkel zit aan de langestraat 13a in Genemuiden. Heeft gewoon ene kvk nummer.Ook heb ik inmiddels diverse leveranciers aan de telefoon gehad en die hadden allemaal hetzelfde telefoonnummer van deze winkel dus die moet ook gewoon kloppen. Was in het verleden gewoon een betrouwbare webshop! Ik heb inmiddels diverse winkels in dezelfde straat aan de telefoon gehad en helaas ben ik dus niet de eerste die over deze winkel belde maar weten ook niet wat er aan de hand is. Van het personeel dat in de ziektewet zit krijg je te horen dat er aangepaste openingstijden zijn maar welke dat weet niemand. Dus als er meer gedupeerde zijn reageer dan aub hier!

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

eriknadine

Ongelezen bericht door eriknadine »

hallo
ik heb twee weken terug ook voor 100,00 besteld en niks gekregen.
ik heb ze een paar keer gebeld en gemaild maar krijg geen gehoor.
ik heb haar ook op hyves gevonden en een bericht achter gelaten dat ik het er n iet bij laat zitten en dat ik stappen ga ondernemen als ik niks van haar hoor.
ze heeft nog niks laten weten.
dus ga nu aangifte doen.
ze moet echt gestopt worden.
groetjes nadine

Tanjavanspengen

Ongelezen bericht door Tanjavanspengen »

Hallo,

Ik snap hier echt niks van.....Heb een aantal keren in het verleden iets bij Roweyzz besteld ging altijd prima! Goede levering en snel.
Nu 2 weken geleden iets besteld nog niks ontvangen. Zijn nergens te bereiken, reageren niet op e mails, telefoon in winkel onbereikbaar. Iemand enig idee wat daar aan de hand is? nieuwe eigenaar of failliet? Winkelier in de straat gesproken en die zegt ook geen idee te hebben.
Heb diverse e mails gestuurd en en niet van plan het hierbij te laten zitten. Iemand nog enig idee welke wegen we nog meer kunnen bewandelen?

Gr Tanja

Tanjavanspengen

Hier een berichtje voor Eriknadine...
Hoe heb je haar op hyves gevonden? Dan kan ik daar ook een berichtje achterlaten.Ik baal er echt van......

Audrey78

Ongelezen bericht door Audrey78 »

IK heb vorige week bij Roweyzz besteld. Ook voor meer dan 100 euro.. Niets meer gehoord, zelfs geen betaalbevestiging. Ook ik heb gebeld met het telefoonnummer bovenaan de website maar krijg niemand te pakken.
Ik baal zo van mezelf dat ik niet eerst even gegoogled heb of deze site wel betrouwbaar is. Dit mag toch niet zomaar kunnen.
Heeft iemand intussen misschien toch z'n bestelling ontvangen?

Tanjavanspengen

Audrey,
Balen zeg dat je ook nog niks hebt ontvangen. Het gekke is dat ik tot nu toe altijd goede ervaringen heb gehad met deze winkel. Staat ook op de site dat vanwege ziekte de fysieke winkel gesloten is. Dat neemt niet weg dat ze gewoon moeten leveren en emails en telefoon moeten beantwoorden.
Ook ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen.

Audrey78

Tanja,
Ik vind het echt vreemd, vooral omdat je in het verleden wel goede ervaringen hebt gehad. Maar je bent er dus geweest? Hing de winkel dan wel nog vol spullen? En stond er iets op de deur van een reden waarom ze niet open waren?
Ik heb nog nooit zoiets aan de hand gehad en heb ook eigenlijk geen idee wat ik er tegen moet doen.
Iemand enig idee??

Audrey78

Dames..er is hoop! :) Ik kwam vandaag thuis en toen lag mijn pakje op de mat!
Ik heb er een paar dagen geleden nog een mail tegenaan gestuurd met het verzoek te leveren of terug te storten. Blijkbaar heeft het geholpen.. Het was geen pakket wat ik van een webwinkel verwacht. De spullen zaten in een plastic tas met daar omheen heel veel tape. De kleding was dus flink gekreukeld, maar gelukkig heb ik een goed strijkijzer :lol:
Ik ben heel blij dat ik mijn spullen heb, voor jullie blijf ik duimen, maar ik bestel hier nooit weer!

jkd

Ongelezen bericht door jkd »

Hallo,

Ik heb eind januari een bestelling en betaling gedaan. Na ongeveer een week nog niks te hebben ontvangen ben ik gaan bellen. Niet overdreven maar zeker 50 keer gebeld. Telkens geen gehoor. Na diverse mails zonder reactie kreeg ik eindelijk een antwoord. Na 3 weken kreeg ik via mail te horen dat waarschijnlijk haar dochter mijn bestelling uit de winkel had gehaald en daardoor mijn bestelling niet meer leverbaar was. Sorry voor het ongemak en of ik wilde laten weten of ik een andere bestelling wilde plaatsen of mijn geld retour wilde. Ik koos voor het laatste, maar je raad het al, nogsteeds geen geld. Gisteren heb ik de kvk gebeld en daar was niks vreemds bekend over het bedrijf en vanavond gebeld met het restaurant bij hun in de straat. Deze meneer vertelde dat het een vreemde situatie is. Ik stuur vanavond nog 1 mailtje naar het bedrijf en dan ga ik morgen gewoon aangifte doen. Of heeft iemand anders nog andere ideeen. Las iemand anders ook een slechte ervaring heeft met dit bedrijf laat een reactie achter zodat er ook iets ondernomen kan worden........................ we wachten af!!!!

Kir

Ongelezen bericht door Kir »

Ook ik heb te maken met dit bedrijf!!! Had al eerdere bestellingen gedaan en die gingen altijd erg goed!

Ik had eind januari j.l. een bestelling geplaats en kreeg het in eerste instantie ook niet. Daarbij (ook dom van mezelf) had ik 2 kledingstukken binnen 24-uur geannuleerd maar natuurlijk wel per ideal eerst betaald! ik hoorde maar niets, vele emails gestuurd! en uiteindelijk bericht gekregen van ene Wen? Ik heb de bestelde kleren uiteindelijk wel gekregen (eind februari) had voor bijna 150,00 besteld maar wacht tot vandaag nog op mijn credit bedrag! stond wel duidelijk op de bon vermeld dat die gecrediteerd werden maar tot op heden geen geld op mijn rekening gezien. al vele mails achteraan gestuurd met leesbevestiging maar helaas. moet zo'n € 50,00 terug krijgen! erg balen! de site kun je ook niet meer vinden...
Allemaal erg vaag???? dit zet je wel even aan het denken met van te voren betalen he!, ik wil graag helpen om mijn geld terug te kunnen krijgen!!!!
Groet Kirsten,

Selpel

Ongelezen bericht door Selpel »

Ook ik heb 15 maart een bestelling geplaatst en betaald. Nog niets ontvangen, de website is niet meer bereikbaar en telefoon wordt niet beantwoord. Aangezien deze webwinkel geen lid is van Thuiswinkel kan deze instantie niets doen. Ik blijf hopen dat ze de bestellingen toch zullen leveren. Het kan bij iedereen wel eens tegenzitten.

Zouden jullie willen laten weten of er nog geleverd is?
Bedankt!

Karin2011

Ongelezen bericht door Karin2011 »

Ook ik heb hier in het verleden vaak kleding besteld, nooit problemen met deze shop gehad en was net bezig om de lijst met favoriete internetshops weer eens door te nemen. Op zoek naar Roweyzz kwam ik tot mijn schrik hier op dit forum uit. Jammer dat deze winkel er nu niet meer is (? staat dat nu echt al vast?) en dat ze kennelijk de laatste maanden niet meer konden instaan voor goede service. En helaas, goede ervaringen uit het verleden bieden ook bij webshops dus geen garantie voor de toekomst.

Karin2011

Ongelezen bericht door Karin2011 »

Via het handelsregister van www.kvk.nl is trouwens heel gemakkelijk te achterhalen waar de twee vestigingen van Roweyzz zitten. Met een beetje google zijn adressen, telefoonnummers e.d. zo op te zoeken.

Als gedupeerde zou ik zeker bellen en vragen om eea snel op te lossen. Ik heb Roweyzz dus niet ervaren als een winkel die daar niet op zou reageren. Heel veel succes gewenst voor degenen die nog in afwachting zijn van de bestelling of geld terug.

lind2028

Ongelezen bericht door lind2028 »

Hallo gedupeerden,

Ik woon in het desbetreffende plaatsje waar de winkel is gevestigd. In het winkelpand is niets meer, het is leeg. Het bedrijf schijnt failliet te zijn, tenminste dat is wat er verteld word. Dus ik denk ook niet dat de pakketjes nog verstuurd worden.
Er hangt nog wel steeds een briefje op de deur dat je via internet wel kunt bestellen, maar dat zou ik echt afraden.
Ik persoonlijk zelf kwam niet zo vaak in deze winkel.

jkd

Ongelezen bericht door jkd »

Hallo,

Ik heb zojuist op internet gelezen dat Roweyzz failliet is. De curator is mr. Versendaal van ACTISJURA incasso. Zojuist heb ik telefonisch kontakt met hem gehad en zijn advies was om een schrijven met bewijsstukken en eventuele aangifte van politie naar hem op te sturen. En dan afwachten of je je geld terug gestort krijgt. Echter zou dat wel 2 jaar kunnen gaan duren. Die moeite neem ik, moeten tenslotte allemaal werken voor ons geld. Ik wens iedereen heel veel succes met het terugkrijgen van zijn geld.

Gesloten