| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] iPad gewonnen, nep iPad gekregen via bol.com!
iPad gewonnen, nep iPad gekregen via bol.com!
Ik heb meegedaan aan een wedstrijd van Vodafone, en daarbij een iPad2 gewonnen. Deze is besteld bij bol.com en vervolgens naar mij gestuurd. Nu blijkt er een nep iPad in de doos te zitten, met een plastic frontje en twee magneten erin! Ik heb meteen de dame van Vodafone gemaild, en zij zei me dat het moeilijk is te bewijzen. Heb ik nu gewoon pech? Moet ik zelf met bol.com gaan proberen te 'onderhandelen'? Moet ik aangifte doen bij de politie? Hoeveel kans maak ik om ooit de gewonnen iPad alsnog te ontvangen? Weet iemand wat mijn rechten zijn? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, want ik baal enorm.
Re: iPad gewonnen, nep iPad gekregen via bol.com!
Oh, echt schandalig maar toch ben ik niet verbaasd. Vodafone staat nou niet bepaald bekend om haar goede service en klantvriendelijkheid.
Het is trouwens wel te bewijzen, vraag het gewicht op van de verzending.
Het is trouwens wel te bewijzen, vraag het gewicht op van de verzending.
Waar moet ik het gewicht opvragen? Die gewichten/magneten die erin zaten waren vast bedoeld om het geheel toch een bepaald gewicht te geven denk ik?
De dame van Vodafone heeft gevraagd of ik de doos wil terugsturen (verzendkosten op eigen rekening dan maar). Ze heeft contact gehad met bol.com en die gaan het uitzoeken. Ik weet niet wat ik daarvan moet verwachten. Alleen als ze het geld terugkrijgt van bol.com, krijg ik een nieuwe. Dus ik ben overgeleverd aan bol.com. Ik weet niet hoe klantvriendelijk die zijn?
Ik blijf het wel raar vinden. Eigenlijk vind ik dat ik gewoon een iPad moet krijgen, ongeacht of Vodafone wel of niet geld terugkrijgt van bol.com. Vodafone moet het oplossen, en eventueel aangifte van oplichting doen toch? Ik heb er verder nbiets mee te maken.
Maar goed, ik ben bang dat ik aan het kortste eind trek...
De dame van Vodafone heeft gevraagd of ik de doos wil terugsturen (verzendkosten op eigen rekening dan maar). Ze heeft contact gehad met bol.com en die gaan het uitzoeken. Ik weet niet wat ik daarvan moet verwachten. Alleen als ze het geld terugkrijgt van bol.com, krijg ik een nieuwe. Dus ik ben overgeleverd aan bol.com. Ik weet niet hoe klantvriendelijk die zijn?
Ik blijf het wel raar vinden. Eigenlijk vind ik dat ik gewoon een iPad moet krijgen, ongeacht of Vodafone wel of niet geld terugkrijgt van bol.com. Vodafone moet het oplossen, en eventueel aangifte van oplichting doen toch? Ik heb er verder nbiets mee te maken.
Maar goed, ik ben bang dat ik aan het kortste eind trek...
Meteen melden bij de vervoerder! Barcode doorgeven, dan kan er een onderzoek opgestart worden. officieeel moet het via de afzender, maar als jij alvast de melding maakt dan is de vervoerder op de hoogte. je moet dit dus ook melden bij Bol.com, want zij zijn de verzender namelijk. Alleen Bol.com kan een officieeel onderzoek laten instellen.
succes!
(Gewicht is misschien na te gaan bij de vervoerder).
succes!
(Gewicht is misschien na te gaan bij de vervoerder).
Niks voor eigen rekening!!Anniebee schreef:Waar moet ik het gewicht opvragen? Die gewichten/magneten die erin zaten waren vast bedoeld om het geheel toch een bepaald gewicht te geven denk ik?
waarom zou je de doos terugsturen? daar gaat je bewijs! mooi houden die doos.
Maar waarom moet ik het melden bij de vervoerder, tnt post? Zij hebben geen fout gemaakt, de doos was helemaal dicht met de tape van bol.com. Het onderzoeksbureau van Vodafone heeft de iPad besteld bij bol.com, en vervolgens de doos direct doorgestuurd naar mij. Dus de fout ligt duidelijk bij bol.com. (Of bij Vodafone, omdat zij niet gecheckt hebben of het door hen bestelde ook geleverd is)
De doos moet wel terug denk ik, anders kan bol geen nieuwe sturen. Al ben ik dan wel bang dat ik het bewijs uit handen geef. Maar ja, anders komt er sowieso geen nieuwe. Mmm, lastig dit. Ik ben uiteindelijk de 'onschuldige prijswinnaar', het zou moeten gaan tussen Vodafone als klant en bol.com als winkel. Ik vind dat ik gewoon een echt iPad moet krijgen en dat zij het verder moeten uitvechten.
Die dame van het onderzoeksbureau van Vodafone zei dus dat ik alleen een nieuwe krijg als zij het geld terugkrijgt van bol.com, maar dat is toch eigenlijk raar?
De doos moet wel terug denk ik, anders kan bol geen nieuwe sturen. Al ben ik dan wel bang dat ik het bewijs uit handen geef. Maar ja, anders komt er sowieso geen nieuwe. Mmm, lastig dit. Ik ben uiteindelijk de 'onschuldige prijswinnaar', het zou moeten gaan tussen Vodafone als klant en bol.com als winkel. Ik vind dat ik gewoon een echt iPad moet krijgen en dat zij het verder moeten uitvechten.
Die dame van het onderzoeksbureau van Vodafone zei dus dat ik alleen een nieuwe krijg als zij het geld terugkrijgt van bol.com, maar dat is toch eigenlijk raar?
je moet het melden bij de vervoerder aangezien zij de zending verzonden hebben en daar kunnen ze het gewicht bekijken. Dus als de zending bij aanmelden van het pakket bijvoorbeeld 800 gram was, en bij het afleveren 300 gram, kunnen ze op die manier zien of het bij het vervoeren is gebeurd of ergens anders. De tape was niet kapot?
Als ik je was, zou ik me idd ook niet tot de vervoerder wenden. Mocht de afzender van mening zijn dat daar de fout ligt, moet de afzender contact opnemen met de vervoerder. Afzender blijft nl verantwoordelijk en die kan ook alleen, indien gewenst, een onderzoek laten instellen.Anniebee schreef:Maar waarom moet ik het melden bij de vervoerder, tnt post? Zij hebben geen fout gemaakt, de doos was helemaal dicht met de tape van bol.com. Het onderzoeksbureau van Vodafone heeft de iPad besteld bij bol.com, en vervolgens de doos direct doorgestuurd naar mij. Dus de fout ligt duidelijk bij bol.com. (Of bij Vodafone, omdat zij niet gecheckt hebben of het door hen bestelde ook geleverd is)
Maak in elk geval foto's: van de inhoud, buitenklant, barcode e.d. en beschrijf hoe je het ontvangen hebt. Scan ze in, stuur die naar Vodafone, vraag(mail) op welke wijze je de doos retour moet sturen, sowieso kosteloos.
Bij het retour sturen naar Bol.com, mailwisseling van/naar Vodafone bijsluiten.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 28 mar 2012 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Okee, foto's heb ik al gemaakt en naar Vodafona gemaild, die zal ik in de doos doen, net als de mailwisseling. Bol.com heeft tegen de dame van Vodafone gezegd dat de doos retour moet, en dat ze dan (hopelijk) het bedrag terugkrijgt. Ze ruilen het niet om voor een goeie, waarom weet ik ook niet.
Ik hoop maar dat het allemaal alsnog in orde komt en bol.com gewoon het bedrag terugstort... Iemand een idee hoe klantvriendelijk bol.com is??
bedankt voor jullie tips zover!
Ik hoop maar dat het allemaal alsnog in orde komt en bol.com gewoon het bedrag terugstort... Iemand een idee hoe klantvriendelijk bol.com is??
bedankt voor jullie tips zover!
succes en ik hoor graag hoe het afgelopen is
Ik heb afgelopen donderdag de doos met de nep iPad teruggestuurd via PostNL naar bol.com, met vermelding van de retournummer zoals de dame van Vodafone had afgesproken met bol.com. 's Avonds keek ik bij Track and trace en zag dat het pakket pas maandag 2 april zou worden bezorgd. Nu heb ik gisteren de hele dag op track and trace gekeken, maar het pakket was nog niet bezorgd. Vandaag, dinsdag 3 april, staat er plots bij bezorgdatum 'onbekend'.
Ik krijg hier een heel naar gevoel bij...
We hopen maar meer verder, ik kan nu weinig ondernemen verder denk ik.
Ik krijg hier een heel naar gevoel bij...
We hopen maar meer verder, ik kan nu weinig ondernemen verder denk ik.
-
rozemarijntje
maak je nog niet teveel zorgen track en trace wil wel eens raar doen...
succes ik hoop dat je als nog je ipad krijgt
om de verzendkosten niet te hoeven betalen had je gewoon retour afzender moeten doen..
succes ik hoop dat je als nog je ipad krijgt
om de verzendkosten niet te hoeven betalen had je gewoon retour afzender moeten doen..
Kan dat dan, ook bij een pakket? Dat wist ik niet. Maar uiteindelijk heb ik het dus ook zonder kosten teruggestuurd, alleen is het nog niet binnen bij bol.com.
Ik hoop ook dat ze verder niet moeilijk doen en begrijpen dat het niet mijn fout is geweest. Als het allemaal op niets uitloopt, ga ik mijn verhaal naar de redactie sturen, wie weet kom ik zo nog verder
Maar hopelijk is dat allemaal niet nodig, we wachten maar af...
Ik hoop ook dat ze verder niet moeilijk doen en begrijpen dat het niet mijn fout is geweest. Als het allemaal op niets uitloopt, ga ik mijn verhaal naar de redactie sturen, wie weet kom ik zo nog verder
-
rozemarijntje
ik heb het wel eens gedaan,gewoon retour afzender...moeten zei de kosten betalen....
nou nu maar afwachten,laat je weten als je wat gehoord hebt?
succes ermee
nou nu maar afwachten,laat je weten als je wat gehoord hebt?
succes ermee
Kan in totaal volgens mij tot wel twee weken duren voordat de retourzending is verwerkt. Bonnetje goed bewaren dusAnniebee schreef:Kan dat dan, ook bij een pakket? Dat wist ik niet. Maar uiteindelijk heb ik het dus ook zonder kosten teruggestuurd, alleen is het nog niet binnen bij bol.com.
Ik weet niet of iemand dit nog leest, maar uiteindelijk heeft bol het geld teruggestort. Het bureau waar ik de iPad bij gewonnen had, heeft vervolgens een nieuwe iPad besteld bij de applestore (heel verstandig!), en ik heb afgelopen week dan ook eindelijk mijn gewonnen iPad ontvangen!
-
rozemarijntje
nou dat is mooi! toch goed afgelopen
nu lekker mee spelen!
leuk dat je het toch even laat weten!
nu lekker mee spelen!
leuk dat je het toch even laat weten!
Anniebee schreef:Ik weet niet of iemand dit nog leest, maar uiteindelijk heeft bol het geld teruggestort. Het bureau waar ik de iPad bij gewonnen had, heeft vervolgens een nieuwe iPad besteld bij de applestore (heel verstandig!), en ik heb afgelopen week dan ook eindelijk mijn gewonnen iPad ontvangen!
Wordt juist op prijs gesteld als iemand na afloop van een 'affaire' de stand van zaken meldt.
-
Guardian72
- Contacteer:
Mee eens.Jolijn schreef:Jawel!
Wordt juist op prijs gesteld als iemand na afloop van een 'affaire' de stand van zaken meldt.
Deden meer mensen dit maar.