LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is Ibood misleidend ?
Is Ibood misleidend ?
Ibood bied vandaag een voucher a €9,95,- aan voor 50% korting (lees onder het plaatje verder)
op de verkoopprijs voor een horloge van een affiliated bedrijf.
http://www.triwa-watches.nl/ibood/
Er is nogal wat discussie gaande over"
de uiteindelijke prijs.
En is dit misleiding?
Lees dus ook wat replies op de website van Ibood.
Je betaald gewoon de prijs achter de regel " de prijs met Ibood's korting voucher" bijv. 99,95 + €9,95(voucher) + porto (van het horloge)
Maar belangrijker. Is deze methode misleidend!
op de verkoopprijs voor een horloge van een affiliated bedrijf.
http://www.triwa-watches.nl/ibood/
Er is nogal wat discussie gaande over"
de uiteindelijke prijs.
En is dit misleiding?
Lees dus ook wat replies op de website van Ibood.
Je betaald gewoon de prijs achter de regel " de prijs met Ibood's korting voucher" bijv. 99,95 + €9,95(voucher) + porto (van het horloge)
Maar belangrijker. Is deze methode misleidend!
Re: Is Ibood misleidend ?
je koopt gewoon voor 9,95 50% korting
1ste millisec zou je het idee kunnen krijgen dat je een leuk klokje kan kopen voor 9,95, maar als men verder leest...
Misleiding: nee
Gewiekst: ja
1ste millisec zou je het idee kunnen krijgen dat je een leuk klokje kan kopen voor 9,95, maar als men verder leest...
hdpaddy schreef:je koopt gewoon voor 9,95 50% korting
inderdaad , net zoals altijd bij o.a. de Hema:.. een trui van 59,90 , voor 19.90
die hele trui is NOOIT echt 59,90 geweest .. misleiding !!
.
maar wel heel slim bedacht
hdpaddy schreef: Misleiding: nee
Dat is bij de koekenbakker ook zo.duiner schreef: inderdaad , net zoals altijd bij o.a. de Hema:.. een trui van 59,90 , voor 19.90
Je haalt echter twee zaken doorelkaar. Dat het misleiding is en dat het slim bedacht is. Het kan niet beide zijn!
Maar daar gaat het even niet over
moleman schreef:Je haalt echter twee zaken doorelkaar. Dat het misleiding is en dat het slim bedacht is. Het kan niet beide zijn!
ik vind , als je iemand kan misleiden , tot het kopen van zijn waar, ben je slim bezig geweest ..
.
Ik neem aan dat je , met inachtneming van de gedragsregels, je mening kunt onderbouwen?duiner schreef:hdpaddy schreef:je koopt gewoon voor 9,95 50% korting
inderdaad , net zoals altijd bij o.a. de Hema:.. een trui van 59,90 , voor 19.90
.
...maar het is even om erover na te denkendhc schreef:Ik neem aan dat je , met inachtneming van de gedragsregels, je mening kunt onderbouwen?duiner schreef: inderdaad , net zoals altijd bij o.a. de Hema:.. een trui van 59,90 , voor 19.90
.
ze nemen nieuwe partijen aan, die nog niet in de winkel zijn geweest , en prijzen het zo af
Is dat je dan nooit opgevallen ?
Dat doen meer winkels
.
Ik weet niet of je het beseft. Maar misleiding is ook bedrog en bedrog is strafbaar!duiner schreef:moleman schreef:Je haalt echter twee zaken doorelkaar. Dat het misleiding is en dat het slim bedacht is. Het kan niet beide zijn!
ik vind , als je iemand kan misleiden , tot het kopen van zijn waar, ben je slim bezig geweest ..
.
http://wetboek.net/lexicon/misleiding.html
[offtopic]
Om iemand te bewegen om iets te kopen is niet moeilijk. Een dags aanbiedingen zijn gebaseerd op impulsaankopen. En vele kopen dagelijks. Dat is dus iets dat m'n zusje van 2 jaar ook kan bedenken [/offtopic]
dan is elke reclame strafbaar !..moleman schreef:Ik weet niet of je het beseft. Maar misleiding is ook bedrog en bedrog is strafbaar!
als jij denkt , dat die horloge echt (!) zoveel heeft gekost?..
misleiding, ? .. misschien , maar je " trapt " er wel in, en dat is ook met reclame maken
.
Wat klets je nou? Waar staat dat ik zo'n klok gekocht zou hebben?duiner schreef:dan is elke reclame strafbaar !..moleman schreef:Ik weet niet of je het beseft. Maar misleiding is ook bedrog en bedrog is strafbaar!
als jij denkt , dat die horloge echt (!) zoveel heeft gekost?..
misleiding, ? .. misschien , maar je " trapt " er wel in, en dat is ook met reclame maken
.
En je vind dat elke reklame misleidend is.
Lees even de links over "misleiding" en "bedrog" door dan weet je waarover het gaat.Vooral deze:
De aanbieding is over 2u6min voorbij en daarmee houd deze thread ook op te bestaan.
moleman schreef: Wat klets je nou? Waar staat dat ik zo'n klok gekocht zou hebben?
En je vind dat elke reklame misleidend is.
Lees even de links over "misleiding" en "bedrog" door dan weet je waarover het gaat.Vooral deze:
De aanbieding is over 2u6min voorbij en daarmee houd deze thread ook op te bestaan.
ik heb het gelezen, maar er staat niets over misleiding in de reclame
( letterlijk )
kan je dat dan even quoten voor mij?.. misschien lees ik erover heen
Wellicht ben je ook niet bekend met het begrip "onderbouwing"....duiner schreef:...maar het is even om erover na te denkendhc schreef:Ik neem aan dat je , met inachtneming van de gedragsregels, je mening kunt onderbouwen?duiner schreef: inderdaad , net zoals altijd bij o.a. de Hema:.. een trui van 59,90 , voor 19.90
.
ze nemen nieuwe partijen aan, die nog niet in de winkel zijn geweest , en prijzen het zo af
Is dat je dan nooit opgevallen ?
Dat doen meer winkels
.
Je dump een bewering die kant noch wal raakt en verkondigt dit als onderbouwing?
Ergens ben je toch van 't padje afgeraakt. Dagelijks drie uur achter de begonia's schijnt te helpen....