LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] luxstyle

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sg93
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2013 11:50

luxstyle

Ongelezen bericht door sg93 »

ik heb momenteel een probleem met het Deense bedrijf luxstyle.
Luxstyle is een bedrijf uit Denemarken, deze verkopen schoonheidsartikelen.
Begin 2013 kreeg ik en pakketje van luxstyle met een aantal artikelen (factuur +/- 85 euro).
Dit pakketje is echter nooit door mij besteld, kort daarna kreeg ik gelijk een incassobureau (Directpay) achter mij aan dat ik deze even moest betalen.
Dus ik neem contact op met luxstyle , deze zijn niet bereikbaar via de telefoon en heeft geen kantoor of aanspreekpunt in Nederland. Na vele emailtjes heen en weer zijn we tot de conclusie gekomen dat ik het pakketje mocht terug sturen naar Denemarken. Dit kosten mij al 13/14 euro plus een hoop moeite. Dit was ergens in de maand februari.
Daarna niks meer vernomen van het bedrijf luxstyle en directpay.
Tot ergens begin december in eens kreeg ik weer een acceptgiro van het bedrijf directpay. Vervolgens weer het email verkeer gestart met luxstyle.
Volgens hun was het pakketje nooit aangekomen, en dat ik gewoon moest betalen.
Dus ik neem contact op met directpay het deze konden mij zeggen dat ik maar contact moest opnemen met luxstyle en anders gewoon moest betalen.

ik weet nu echt niet meer wat ik kan doen, vandaar dat ik mijn verhaal op dit forum graag kwijt wil.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: luxstyle

Ongelezen bericht door Degrelle »

Volgens de wet mag hetgeen u ongewenst toegezonden krijgt kunt behouden. Ik zou nooit kosten gemaakt hebben om het terug te sturen maar aangegeven hebben dat ze 2 weken de tijd hebben om het zelf op te halen en dat het anders weggegooid zou worden.

Een advies verder: Niet betalen. En bewaar de mailwissels. Voor de rechtbank hebben ze geen poot om op te staan.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: luxstyle

Ongelezen bericht door Prolix »

Degrelle schreef:... Voor de rechtbank hebben ze geen poot om op te staan.
Euh... europese hof ofzo?

Maar goed, poot stijf houden. Je hebt niks besteld dus ook geen factuur. Punt. Laat ze maar bewijzen dat je besteld hebt, maar dat ga je ze natuurlijk niet zeggen..duh.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: luxstyle

Ongelezen bericht door ArneLH »

Prolix schreef:
Degrelle schreef:... Voor de rechtbank hebben ze geen poot om op te staan.
Euh... europese hof ofzo?
Niet bekend met de kantonrechter?
Degrelle schreef:Volgens de wet mag hetgeen u ongewenst toegezonden krijgt kunt behouden.
Art. 7:7 BW regelt de bevoegdheden bij ongevraagde toezending. Daarnaast is vragen om onmiddellijke dan wel uitgestelde betaling of om terugzending of bewaring van producten die de handelaar heeft geleverd, maar waar de consument niet om heeft gevraagd ook een oneerlijke handelspraktijk (art. 6:193i onder f jo. 193b BW).

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: luxstyle

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt recht om de verzendkosten vergoed te krijgen.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: luxstyle

Ongelezen bericht door Prolix »

Niet bekend met de kantonrechter?
Jawel hoor, maar euh
Lux International Sales ApS
Postboks 1158
5100 Odense C
Denemarken

BTW-nummer: NL823768454B01
Ingeschreven in het Deense handelsregister onder nummer 34904472.
Ik vrees dat een nederlandse kantonrechter daar niets mee kan. En hoe je de weg in DK moet bewandelen.. :?:
Wetsmijterij, leuk en aardig, maar het gaat hier om een buitenlands bedrijf dat zich niet aan de NL-wet hoeft te houden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: luxstyle

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je kunt gewoon een rechtzaak tegen een bedrijf uit een ander land aanspannen. Uiteraard is het complexer, maar niet onmogelijk. Je hoeft echt niet direct naar het Europese Hof.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: luxstyle

Ongelezen bericht door ArneLH »

Prolix schreef:
Niet bekend met de kantonrechter?
Jawel hoor, maar euh
Lux International Sales ApS
Postboks 1158
5100 Odense C
Denemarken

BTW-nummer: NL823768454B01
Ingeschreven in het Deense handelsregister onder nummer 34904472.
Ik vrees dat een nederlandse kantonrechter daar niets mee kan. En hoe je de weg in DK moet bewandelen.. :?:
Wetsmijterij, leuk en aardig, maar het gaat hier om een buitenlands bedrijf dat zich niet aan de NL-wet hoeft te houden.
Onjuist en onjuist. Door deze overeenkomst is de EEX-verordening ook van toepassing geworden in Denemarken. De ts kan volgens de basisregel van art. 3 EEX-Vo slechts voor de eigen (kanton)rechter worden opgeroepen. Voor vorderingen ingesteld door de ts zelf is de Nederlandse rechter bevoegd op grond van art. 5 lid 3 EEX-Vo (oneerlijke handelspraktijken) en eventueel art. 16 EEX-Vo (consumentenkoop), hoewel de ts stelt dat er geen sprake is van een overeenkomst, maar is ook de Deense rechter bevoegd. Ondanks dat Denemarken niet deelneemt aan de Rome II verordening, bepaalt de Nederlandse rechter aan de hand daarvan het toepasselijke recht. Voor zover het gaat over oneerlijke handelspraktijken ed. zal hij art. 4 volgen:
art. 4 Rome I schreef:1. Tenzij in deze verordening anders bepaald, is het recht dat van toepassing is op een onrechtmatige daad het recht van het land waar de schade zich voordoet, ongeacht in welk land de schadeveroorzakende gebeurtenis zich heeft voorgedaan en ongeacht in welke landen de indirecte gevolgen van die gebeurtenis zich voordoen.

2. Indien evenwel degene wiens aansprakelijkheid in het geding is, en degene die schade lijdt, beiden hun gewone verblijfplaats in hetzelfde land hebben op het tijdstip waarop de schade zich voordoet, is het recht van dat land van toepassing.

3. Indien uit het geheel der omstandigheden blijkt dat de onrechtmatige daad een kennelijk nauwere band heeft met een ander dan het in de leden 1 en 2 bedoelde land, is het recht van dat andere land van toepassing. Een kennelijk nauwere band met een ander land zou met name kunnen berusten op een reeds eerder bestaande, nauw met de onrechtmatige daad samenhangende betrekking tussen de partijen, zoals een overeenkomst.

Gesloten