LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats.nl/Aanbieding houd zich niet aan regels.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jaelleke

Marktplaats.nl/Aanbieding houd zich niet aan regels.

Ongelezen bericht door jaelleke »

Op 11 december heb ik 7 kaartjes gekocht voor het circus in Ahoy op 23 december, via Marktplaats.nl/Aanbieding. Er ging echter tijdens het kopen iets mis waardoor ik de kaartjes twee maal heb betaald en ook het dubbele aantal kaartjes ontving. Ik heb dit meteen gemeld bij de helpdesk van Marktplaats Aanbieding, met het verzoek de dubbele tickets terug te nemen en aan mij terug te betalen. Op 12 december kreeg ik bericht van 'Jacqueline' van de helpdesk van Marktplaats Aanbieding, terug waarin werd gevraagd naar mijn gegevens (bankrekeningnummer, adresgegevens, de desbetreffende tegoedbon codes en dergelijke) zodat het geld naar mij teruggestort zou kunnen worden. Diezelfde dag nog heb ik de gevraagde gegevens naar de helpdesk teruggemaild, met de vraag wanneer ik het bedrag van € 105,- op mijn bankrekening terug mocht verwachten. Op 13 december kreeg ik bericht terug, van 'Anna' van de helpdesk, dat het geld "zo spoedig mogelijk" op mijn rekening teruggestort zou worden. Op 21 december had ik mijn geld echter nog niet terug ontvangen, dus stuurde ik nogmaals een mail met de vraag wanneer ik mijn geld terug kon verwachten. Dezelfde dag nog kreeg ik van 'Sarah' van de helpdesk bericht terug waarin stond dat ik het bedrag "waarschijnlijk (!) in week één of in week twee van het jaar 2012" terug zou ontvangen. Dus niet spoedig zoals haar collega 'Anna' had toegezegd. Op 11 januari had ik echter nog steeds mijn geld niet terug, wat inhield dat Marktplaats zich niet aan de wettelijk vastgestelde regel (en in hun eigen gebruiksvoorwaarden vastgestelde regel 4.1, onder ontbindingsrecht) hield door het geld niet binnen 30 dagen aan mij terug te betalen. Dus mailde ik weer naar de helpdesk met de vraag waarom het zo lang moest duren voordat ik mijn geld terug had, en dat ik concreet wilde weten wanneer het nu uiteindelijk teruggestort zou worden. Vanaf dat moment bleef het stil. Geen reactie van de helpdesk meer. Op 13 januari heb ik nogmaals gemaild en heb ik Marktplaats/Aanbieding in gebreke gesteld, omdat zij mijn geld niet binnen de wettelijke 30 dagen terug hadden gestort en ook niet op mijn laatste mail hadden gereageerd. Tot op heden (19 januari) blijft het stil. Ik zou graag met de helpdesk bellen, maar ze zijn alleen via mail te bereiken.

Daan_1978

Re: Marktplaats.nl/Aanbieding houd zich niet aan regels.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Dan stuur je ze een mail waarin je ze 7 of 14 dagen de tijd geeft het geld over te maken en geef je daarin aan dat je het anders uit handen zult geven.

Gesloten