LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Noa18
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2017 22:27

MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door Noa18 »

Op 14 december heb ik een tv bij Mediamarkt besteld. Daar ik niet zo handig ben met installeren heb ik ervoor gekozen om meer te betalen en te laten installeren. Op de website bij Mediamarkt staat dat het tussen 1 á 2 werkdagen kan duren. Op 18 december nog niets gehoord dus met Mediamarkt gebeld, die zouden er gelijk achteraan gaan. Na 2 uur had ik een voicemail bericht, moest terugbellen, maar het nummer dat ik kreeg was niet in gebruik. Weer de klantenservice gebeld, zouden weer contact met de vervoerder opnemen. Op 19 december nog niets gehoord, ik telefoonnummer opgezocht en eindelijk contact gehad met de vervoerder. Mijn tv kan wegens drukte pas op 2 januari 2018 worden gebracht. Hier ben ik het niet mee eens dus weer Mediamarkt gebeld dat ik dan alles wilde annuleren omdat ik vóór de kerst de tv wilde en ik er helemaal klaar mee was, maar dat kon niet meer.
Had ik maar niet via iDEAL betaald dan misschien wel. Nu moet ik tot volgend jaar op mijn tv wachten. Want die 2 werkdagen zijn 3 weken geworden.
Iemand een tip wat ik er verder aan doen kan, alvast hartelijk bedankt.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 dec 2017 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door yan »

Online besteld?
Dan kunt u na ontvangst de tv gewoon terug sturen, en dienen ze uw betaling binnen 14 dagen weer terug te storten.

Moneyman
Berichten: 30139
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Noa18 schreef:Op 14 december heb ik een tv bij Mediamarkt besteld. Daar ik niet zo handig ben met installeren heb ik ervoor gekozen om meer te betalen en te laten installeren. Op de website bij Mediamarkt staat dat het tussen 1 á 2 werkdagen kan duren. Op 18 december nog niets gehoord dus met Mediamarkt gebeld, die zouden er gelijk achteraan gaan. Na 2 uur had ik een voicemail bericht, moest terugbellen, maar het nummer dat ik kreeg was niet in gebruik. Weer de klantenservice gebeld, zouden weer contact met de vervoerder opnemen. Op 19 december nog niets gehoord, ik telefoonnummer opgezocht en eindelijk contact gehad met de vervoerder. Mijn tv kan wegens drukte pas op 2 januari 2018 worden gebracht. Hier ben ik het niet mee eens dus weer Mediamarkt gebeld dat ik dan alles wilde annuleren omdat ik vóór de kerst de tv wilde en ik er helemaal klaar mee was, maar dat kon niet meer.
Had ik maar niet via iDEAL betaald dan misschien wel. Nu moet ik tot volgend jaar op mijn tv wachten. Want die 2 werkdagen zijn 3 weken geworden.
Iemand een tip wat ik er verder aan doen kan, alvast hartelijk bedankt.
Twee werkdagen zijn drie weken geworden...? Niet overdrijven. Je heb het zegge en schrijven over 9 werkdagen.

Los daarvan staan die 1 à 2 werkdagen genoemd vóórdat je kiest voor een extra service, zoals installatie. Als je daar wél voor kiest, zie je onderstaande tekst. Kortom, je maakt je volgens mij druk om niets.
Levertijd
Bevat jouw bestelling een van de bovenstaande installatiediensten? Houd er dan rekening mee dat je jouw bestelling niet binnen 24 uur ontvangt. Er wordt door onze installatiepartners eerst contact met je opgenomen om een installatieafspraak met je in te plannen. Onze partners streven ernaar jou uiterlijk de eerstvolgende werkdag na je bestelling hierover te berichten.

Noa18
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2017 22:27

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door Noa18 »

Als ik op 14 december bestel en dan 19 december pas bericht krijg, omdat ik er zelf achteraan ging, is dat niet binnen 24 uur. en 2 januari is hij mij echt volgend jaar. Moneyman

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Alleen sla je nu Moneyman's belangrijkste stuk over namelijk dat u gebruik maakt van de installatieservice
De installatieservice heeft zich niet netjes gehouden en niet op tijd gebeld, maar dit verandert niet dat ze een druk rooster hebben, zeker in de feestdagen periode.
Geen enkel groot winkelconcern die ik ken levert tijdens de feestdagen een next day installatie service. (velen bieden dit zelfs nooit)
Als u de TV had besteld en zelf had aangesloten had u nu waarschijnlijk klaar geweest maar voor de installatieservice zult u helaas nog even geduld moeten hebben, hoe vervelend het ook is.

Alternatief, laat de TV zonder installatie bezorgen en vraag vrienden/familie voor wat hulp met installatie? 6-pack bier heb je de meeste handige harry's wel mee om

Noa18
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2017 22:27

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door Noa18 »

Dit alternatief heb ik aangeboden, dat ik hem zelf wel bij de dichtbijgelegen MediaMarkt op wil halen. Maar dit was geen optie, moest wachten tot hij geleverd is. Ze konden niets voor me doen.

Noa18
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2017 22:27

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door Noa18 »

HADES2001 schreef:Alleen sla je nu Moneyman's belangrijkste stuk over namelijk dat u gebruik maakt van de installatieservice
De installatieservice heeft zich niet netjes gehouden en niet op tijd gebeld, maar dit verandert niet dat ze een druk rooster hebben, zeker in de feestdagen periode.
Geen enkel groot winkelconcern die ik ken levert tijdens de feestdagen een next day installatie service. (velen bieden dit zelfs nooit)
Als u de TV had besteld en zelf had aangesloten had u nu waarschijnlijk klaar geweest maar voor de installatieservice zult u helaas nog even geduld moeten hebben, hoe vervelend het ook is.

Alternatief, laat de TV zonder installatie bezorgen en vraag vrienden/familie voor wat hulp met installatie? 6-pack bier heb je de meeste handige harry's wel mee om
Ik ben 62 jaar en alleenstaande en niet zo handig in die dingen. Daarom die installatie service genomen dus.

alfatrion
Berichten: 21918
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Noa18 schreef:Als ik op 14 december bestel en dan 19 december pas bericht krijg, omdat ik er zelf achteraan ging, is dat niet binnen 24 uur. en 2 januari is hij mij echt volgend jaar. Moneyman
Het klinkt wel een stuk dramatischer, dat wat er werkelijk aan de hand is. Het duurt nu iets meer dan twee weken.
Als er niets is afgesproken, dan is een maand de norm en daarna kun je een ingebrekestelling versturen.

Moneyman
Berichten: 30139
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Noa18 schreef:Als ik op 14 december bestel en dan 19 december pas bericht krijg, omdat ik er zelf achteraan ging, is dat niet binnen 24 uur. en 2 januari is hij mij echt volgend jaar. Moneyman
Er staat ook "streven ernaar dat". Dat maakt al duidelijk dat het ook langer kan duren. Mijn punt was overigens vooral dat je dramatiseert - en dat helpt niet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door olaf79 »

yan schreef:Online besteld?
Dan kunt u na ontvangst de tv gewoon terug sturen, en dienen ze uw betaling binnen 14 dagen weer terug te storten.
Totaal overbodig. Gewoon middels het annuleringsformulier dat TS op de website vindt de koop annuleren. Aangezien de zending nog niet onderweg is kan dat gewoon. Zij moet dan haar hele aankoopbedrag inclusief de installatieservice binnen 14 dagen terug gestort krijgen op haar bankrekening.

Overigens is de wettelijke levertermijn van 30 dagen niet overschreden, maar dat is irrelevant in deze aangezien een internet aankoop zonder opgaaf van redenen kan worden geannuleerd.

Nijogeth
Berichten: 10005
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De zending is echter mogelijk wel al bij de vervoerder.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nijogeth schreef:De zending is echter mogelijk wel al bij de vervoerder.
Dat is niet relevant.

Moneyman
Berichten: 30139
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:
Nijogeth schreef:De zending is echter mogelijk wel al bij de vervoerder.
Dat is niet relevant.
Je hebt gelijk. Maar waarom zeg je dan eerst dit?
olaf79 schreef:Aangezien de zending nog niet onderweg is kan dat gewoon.
Annuleren lost alleen niets op, TS heeft dan écht niet eerder een geïnstalleerde TV.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moneyman schreef:
olaf79 schreef:
Nijogeth schreef:De zending is echter mogelijk wel al bij de vervoerder.
Dat is niet relevant.
Je hebt gelijk. Maar waarom zeg je dan eerst dit?
olaf79 schreef:Aangezien de zending nog niet onderweg is kan dat gewoon.
Annuleren lost alleen niets op, TS heeft dan écht niet eerder een geïnstalleerde TV.
Als de zending bij de vervoerder ligt is deze niet onderweg. Annuleren zorgt niet voor een tv voor kerst. Het zorgt er wel voor dat TS haar grieven middels het statement van mij krijgen jullie geen cent meer en stop die tv maar in je achterwerk, zich een beetje beter zal voelen.

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door vlietjvan »

Moneyman schreef: Annuleren lost alleen niets op, TS heeft dan écht niet eerder een geïnstalleerde TV.
Niet via Mediamarkt, maar misschien wel via een ander. Een leverancier in het dorp of de stad waar je woont bv.
Die rijden vaak zelf even bij je langs, geen gedoe met vervoer via derden.

Moneyman
Berichten: 30139
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door Moneyman »

vlietjvan schreef:
Moneyman schreef: Annuleren lost alleen niets op, TS heeft dan écht niet eerder een geïnstalleerde TV.
Niet via Mediamarkt, maar misschien wel via een ander. Een leverancier in het dorp of de stad waar je woont bv. Die rijden vaak zelf even bij je langs, geen gedoe met vervoer via derden.
Tsja. Als TS daar had willen bestellen, zou die dat waarschijnlijk al gedaan hebben.

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

Ik zou gewoon afwachten tot de tv gebracht- en geïnstalleerd wordt! Zo erg is het toch niet om anderhalve week zonder zo'n kijkkast te zitten? Aan die waardeloze tv-programma's mis je in ieder geval niks! Zelf heb ik al jaren bewust geen tv meer, heerlijk!

guus250
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 dec 2017 17:54

Re: MediaMarkt kan tv pas na feestdagen leveren

Ongelezen bericht door guus250 »

Noa18 schreef:Dit alternatief heb ik aangeboden, dat ik hem zelf wel bij de dichtbijgelegen MediaMarkt op wil halen. Maar dit was geen optie, moest wachten tot hij geleverd is. Ze konden niets voor me doen.
Dit is het verschil tussen via internet kopen en direct bij de winkel bestellen. Meerdere ketens hebben winkels en ook de mogelijkheid om via de website te bestellen. Dat staat geheel los van elkaar. Wanneer een firma een aanbieding op haar website heeft staan wil dat niet zeggen dat je die aanbieding in de fysieke winkel kunt halen. En thahh, MEDIA MARKT absoluut niet mijn favoriete winkel. TV, fotospullen, huishoudelijke apparaten als wasmachiens etc. koop ik echt ergens anders.

Gesloten