Ik wil graag een structurele praktijk van MediaMarkt aan de kaak stellen die volgens mij niet door de beugel kan. Graag hoor ik of meer mensen dit hebben meegemaakt.
Laatst bezocht ik de MediaMarkt om een Android telefoon van (€89) te kopen. Op de doos zat een sticker:
“Krijg nu telefoonhoesje t.w.v. €24,99”
Bij navraag bleek: het hoesje is verplicht, zit al op de bon, en het toestel is al geopend (hersluitsticker). Een toestel zonder hoesje is er niet. Je wordt simpelweg doorverwezen naar “online bestellen” als je dat niet wil.
• De doos is dus niet gesealed, terwijl het product als nieuw verkocht wordt
• Je hebt geen vrije keuze voor het hoesje (merk/type)
• Medewerkers zeggen dat het “zo binnenkomt uit Duitsland”
• De praktijk geldt ook bij andere merken en toestellen, het lijkt structureel
• Online heb je die verplichte hoesjes niet – dus in de winkel word je gewoon benadeeld
Ik heb inmiddels een klacht gestuurd naar MediaMarkt en ga het melden bij ConsuWijzer en Thuiswinkel Waarborg.
• Heb jij ook zo’n toestel gekocht bij MediaMarkt met verplichte hoesje?
• Is jouw toestel ook open geleverd?
• Wat zei de medewerker tegen jou?
Ik wil graag inventariseren of dit breder voorkomt. Als het structureel is Laat je verhaal hier achter of stuur me een bericht. Samen staan we sterker.
Groet,
Bernard van Sluis