MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door Speedy123 »

Het gaat hier dus om wat MediaMarkt Iron Shell screenprotector noemt:
Iron Shell-screenprotector
De Iron Shell-screenprotector is de meest gekozen optie omdat hij tot vier keer steviger is dan vergelijkbare screenprotectors. We plaatsen deze screenprotector professioneel, zonder stofdeeltjes of luchtbellen, en hij biedt volledige bescherming terwijl je blijft genieten van een kristalhelder beeld.
De professionele plaatsing gebeurt dus niet in de fysieke winkel maar elders. Daarom liggen ze telefoons in de winkel al met of zonder deze screenprotector. Het is dus niet de bedoeling dat de klant zelf de protector aanbrengt.

De klacht is dus eigenlijk dat het TS niet duidelijk was dat deze telefoon al een screenprotector had gekregen en daarom duurder was. Hij werd dus bij de kassa onaangenaam verrast. En toen bleek er ook nog eens geen voorraad zonder screen protector in de winkel te liggen.

BernardSluis
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jul 2025 15:36

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door BernardSluis »

kuklos schreef:
07 jul 2025 16:46
@BernardSluis, je verhaal was en is onduidelijk, gaat allerlei kanten op en de toestellen die je noemde komen niet overeen. Dan zal je weinig medestanders vinden.
Gezien hoeveel moeite het kostte om eindelijk de info te krijgen die we zochten ga ik (en wellicht ook anderen) niet zomaar mee in jouw claim dat MediaMarkt onduidelijk is en het niet duidelijk vermeld wordt in de winkel.

Eens dat er onduidelijkheid was over welk toestel het precies was, dat was mijn fout. Maar los daarvan: dit gebeurt bij veel meer Android-toestellen bij MediaMarkt zoals Samsung A-serie, Motorola G-modellen, of goedkope Xiaomi’s.

Begrijp dat niet iedereen dit soort situaties meemaakt of herkent, zeker als je zelf handig bent of online bestelt. Maar voor veel mensen is dat niet vanzelfsprekend. Er zijn dagelijks mensen die bewust moeite doen om naar de winkel te komen voor hulp, service en een eerlijke behandeling net als iedere andere klant. De doelgroep van goedkopere telefoons is simpelweg anders dan die van duurdere toestellen zoals iPhones

Daar zijn tal van voorbeelden van

Een vrouw van 70 die leeft van AOW en haar buspas gebruikt om naar MediaMarkt te gaan
Zij vertrouwt online niet en wil gewoon een toestel onder de €200. In de winkel krijgt ze een toestel dat al open is, met hoesje en protector. Ze denkt dat dat standaard is. Pas later komt ze erachter dat ze geen keuze had én niet kan ruilen. Voor haar is €20 extra voor een ongevraagd hoesje een serieuze uitgave.

Een jonge alleenstaande moeder met beperkt budget
Ze komt met haar kind naar de winkel om een voordelige telefoon te kopen voor school. De medewerker laat haar maar één toestel zien, die al voorzien is van accessoires. “Dit is de laatste,” wordt gezegd. Ze denkt dat ze geen andere optie heeft en betaalt. Thuis beseft ze dat ze meer kwijt was dan ze wilde, maar retourneren is lastig.

Een student van 19 die elke uitgave afweegt
Koopt een telefoon van zijn eigen bijbaan-geld. Denkt bewust na over elk accessoire. In de winkel blijkt het toestel al te zijn voorzien van hoesje en protector. “Dat is standaard zo,” zegt de verkoper. Hij durft niks te zeggen en denkt dat hij anders zonder toestel naar huis moet. Later voelt hij zich misleid.

Een man van 58 met schuldsanering die juist niet online durft te kopen
Hij wil controle houden over wat hij koopt. In de winkel wordt hem een toestel uit de vitrine gehaald al open, met toebehoren. De kosten zijn hoger dan verwacht, maar uit schaamte vraagt hij niets. Later merkt hij dat hij geen keus had. Die paar tientjes extra zijn voor hem cruciaal.

Iemand met licht verstandelijke beperking of autisme
Doet enorm z’n best om zelfstandig een telefoon te kopen. Wil overzicht en duidelijkheid. Maar in de winkel wordt er al van alles “voor hem geregeld”. Zonder uitleg, zonder vrije keuze. Hij begrijpt niet dat het geen standaardset is en voelt zich achteraf opgelicht, al kan hij het niet goed onder woorden brengen.

In mijn geval is het uiteindelijk opgelost. Maar voor heel veel mensen is dit wél een probleem vaak zonder dat ze het direct doorhebben, of zonder dat ze zich durven te verzetten.

Met vriendelijke groet,

Bernard Sluis

kuklos
Berichten: 9953
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door kuklos »

BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
kuklos schreef:
07 jul 2025 16:46
@BernardSluis, je verhaal was en is onduidelijk, gaat allerlei kanten op en de toestellen die je noemde komen niet overeen. Dan zal je weinig medestanders vinden.
Gezien hoeveel moeite het kostte om eindelijk de info te krijgen die we zochten ga ik (en wellicht ook anderen) niet zomaar mee in jouw claim dat MediaMarkt onduidelijk is en het niet duidelijk vermeld wordt in de winkel.

Eens dat er onduidelijkheid was over welk toestel het precies was, dat was mijn fout. Maar los daarvan: dit gebeurt bij veel meer Android-toestellen bij MediaMarkt zoals Samsung A-serie, Motorola G-modellen, of goedkope Xiaomi’s.
Je claimt, maar levert geen bewijs.

BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Maar voor heel veel mensen is dit wél een probleem vaak zonder dat ze het direct doorhebben, of zonder dat ze zich durven te verzetten.
Je bent opnieuw aan het doelredeneren zonder bewijs te leveren.

BernardSluis
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jul 2025 15:36

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door BernardSluis »

kuklos schreef:
07 jul 2025 17:54
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
kuklos schreef:
07 jul 2025 16:46
@BernardSluis, je verhaal was en is onduidelijk, gaat allerlei kanten op en de toestellen die je noemde komen niet overeen. Dan zal je weinig medestanders vinden.
Gezien hoeveel moeite het kostte om eindelijk de info te krijgen die we zochten ga ik (en wellicht ook anderen) niet zomaar mee in jouw claim dat MediaMarkt onduidelijk is en het niet duidelijk vermeld wordt in de winkel.

Eens dat er onduidelijkheid was over welk toestel het precies was, dat was mijn fout. Maar los daarvan: dit gebeurt bij veel meer Android-toestellen bij MediaMarkt zoals Samsung A-serie, Motorola G-modellen, of goedkope Xiaomi’s.
Je claimt, maar levert geen bewijs.

BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Maar voor heel veel mensen is dit wél een probleem vaak zonder dat ze het direct doorhebben, of zonder dat ze zich durven te verzetten.
Je bent opnieuw aan het doelredeneren zonder bewijs te leveren.
Ik heb er geen video van als je dat als bewijs wilt. Dat is ook niet waar het mij om ging. Ik heb een persoonlijke ervaring gedeeld. En dit zie je vooral bij goedkopere Android-toestellen in de media markt onder de 300 euro.

Wat je wél kunt doen als je twijfelt en het echt met je eigen ogen wilt zien voor je iets gelooft: loop een MediaMarkt in, kijk naar de vitrines met goedkope modellen androids en vraag om een nieuwe geseald toestel. Dan zal je zien krijg je een telefoon die al is voorzien van hoesje/protector als je gaat afrekenen.

Of je dat wilt geloven of zelf wilt ervaren is aan jou. Soms is het gewoon zichtbaar voor wie oplet, en voelbaar voor wie het overkomt. Als je daar niets mee wilt doen, prima. Maar je hoeft niet te doen alsof het niet bestaat. Ik heb mijn ervaring gedeeld, met concrete voorbeelden . Jij hoeft het er niet mee eens te zijn dat is jouw recht of voor een ieder. Voor mij is dit onderwerp nu afgerond.


Bernard Sluis
Laatst gewijzigd door BernardSluis op 07 jul 2025 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9953
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door kuklos »

BernardSluis schreef:
07 jul 2025 18:21
Maar je hoeft niet te doen alsof het niet bestaat.
Nee, als jij claimt dat het bestaat moet jij dat aantonen.

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door Speedy123 »

BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Daar zijn tal van voorbeelden van

Een vrouw van 70 die leeft van AOW en haar buspas gebruikt om naar MediaMarkt te gaan
Zij vertrouwt online niet en wil gewoon een toestel onder de €200. In de winkel krijgt ze een toestel dat al open is, met hoesje en protector. Ze denkt dat dat standaard is. Pas later komt ze erachter dat ze geen keuze had én niet kan ruilen. Voor haar is €20 extra voor een ongevraagd hoesje een serieuze uitgave.
Een vrouw van zeventig heeft vaak een mindere motoriek. Juist daar is de kans dat de telefoon weleens valt best hoog. U zou ook kunnen zeggen dat Mediamarkt juist begaan is met haar en ervoor zorgt dat het kwetsbare scherm van de XIAOMI Redmi 14c beschermt is. Let wel, deze telefoon heeft geen Gorilla glass of een Ceramic Shield. Zonder bescherming is het glas zo stuk bij een val.
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Een jonge alleenstaande moeder met beperkt budget
Ze komt met haar kind naar de winkel om een voordelige telefoon te kopen voor school. De medewerker laat haar maar één toestel zien, die al voorzien is van accessoires. “Dit is de laatste,” wordt gezegd. Ze denkt dat ze geen andere optie heeft en betaalt. Thuis beseft ze dat ze meer kwijt was dan ze wilde, maar retourneren is lastig.
Complete onzin, bij MediaMarkt liggen alle toestelen in lange rijen naast elkaar. De dozen staan eronder. Ook de welbekende belwinkels hebben alle telefoon gewoon zichtbaar in de winkels. 'Dit is het laatste toestel' is echt een verzonnen situatie compleet los van de realiteit. Verder willen scholen juist af van de smartphones in de klas.
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Een student van 19 die elke uitgave afweegt
Koopt een telefoon van zijn eigen bijbaan-geld. Denkt bewust na over elk accessoire. In de winkel blijkt het toestel al te zijn voorzien van hoesje en protector. “Dat is standaard zo,” zegt de verkoper. Hij durft niks te zeggen en denkt dat hij anders zonder toestel naar huis moet. Later voelt hij zich misleid.
Jongeren weten precies wat er te koop is en wat ze willen hebben. ze kennen de verschillende merken en voors en tegens beter dan u en ik.
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Een man van 58 met schuldsanering die juist niet online durft te kopen
Hij wil controle houden over wat hij koopt. In de winkel wordt hem een toestel uit de vitrine gehaald al open, met toebehoren. De kosten zijn hoger dan verwacht, maar uit schaamte vraagt hij niets. Later merkt hij dat hij geen keus had. Die paar tientjes extra zijn voor hem cruciaal.
Online kopen met directe betaling is geen enkel punt voor iemand in de schuldensanering. Sterker nog, hij heeft dan nog bedenk tijd om een eventuele impulsieve aanschaf ongedaan te maken.
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Iemand met licht verstandelijke beperking of autisme
Doet enorm z’n best om zelfstandig een telefoon te kopen. Wil overzicht en duidelijkheid. Maar in de winkel wordt er al van alles “voor hem geregeld”. Zonder uitleg, zonder vrije keuze. Hij begrijpt niet dat het geen standaardset is en voelt zich achteraf opgelicht, al kan hij het niet goed onder woorden brengen.
Als iemand niet zelfstandig in staat is iets in een winkel te kopen, dan moet hij dat onder begeleiding doen. De kans dat het verkeerde toestel aangeschaft wordt dat niet geschikt is voor degene met een beperking, is levensgroot. Juist dan heb je iemand nodig die begrijpt wat iemand wil met een toestel. Want als het belangrijkste doel is om de kunnen facetimen met de familie, dan heb je niets aan een XIAOMI.

Wat u doet is nu allerlei zaken verzinnen om iets heel ergs te maken van iets heel onbenulligs. Ik kan net zo makkelijk tegenvoorbeelden verzinnen. Dat gaat echt nergens over.

U heeft niet gezien dat u een telefoon met screenprotector aanschafte. U wilde niet ingaan op de suggestie van de medewerker om de kale telefoon online te bestellen en hem de volgende dag af te halen.

Mediamarkt vond het geen enkel punt om u uw aankoopbedrag terug te betalen. Daarmee is de kous af.

Nijogeth
Berichten: 9865
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door Nijogeth »

Ik denk eigenlijk dat dit geen duizenden mensen treft, maar juist maar 1 persoon. De persoon die denkt een telefoon te kopen voor 89 euro. Vervolgens doodleuk 114 euro betaalt en pas bij het printen van de bon ziet dat 114 euro geen 89 euro is.

BernardSluis
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jul 2025 15:36

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door BernardSluis »

Speedy123 schreef:
07 jul 2025 18:42
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Daar zijn tal van voorbeelden van

Een vrouw van 70 die leeft van AOW en haar buspas gebruikt om naar MediaMarkt te gaan
Zij vertrouwt online niet en wil gewoon een toestel onder de €200. In de winkel krijgt ze een toestel dat al open is, met hoesje en protector. Ze denkt dat dat standaard is. Pas later komt ze erachter dat ze geen keuze had én niet kan ruilen. Voor haar is €20 extra voor een ongevraagd hoesje een serieuze uitgave.
Een vrouw van zeventig heeft vaak een mindere motoriek. Juist daar is de kans dat de telefoon weleens valt best hoog. U zou ook kunnen zeggen dat Mediamarkt juist begaan is met haar en ervoor zorgt dat het kwetsbare scherm van de XIAOMI Redmi 14c beschermt is. Let wel, deze telefoon heeft geen Gorilla glass of een Ceramic Shield. Zonder bescherming is het glas zo stuk bij een val.
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Een jonge alleenstaande moeder met beperkt budget
Ze komt met haar kind naar de winkel om een voordelige telefoon te kopen voor school. De medewerker laat haar maar één toestel zien, die al voorzien is van accessoires. “Dit is de laatste,” wordt gezegd. Ze denkt dat ze geen andere optie heeft en betaalt. Thuis beseft ze dat ze meer kwijt was dan ze wilde, maar retourneren is lastig.
Complete onzin, bij MediaMarkt liggen alle toestelen in lange rijen naast elkaar. De dozen staan eronder. Ook de welbekende belwinkels hebben alle telefoon gewoon zichtbaar in de winkels. 'Dit is het laatste toestel' is echt een verzonnen situatie compleet los van de realiteit. Verder willen scholen juist af van de smartphones in de klas.
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Een student van 19 die elke uitgave afweegt
Koopt een telefoon van zijn eigen bijbaan-geld. Denkt bewust na over elk accessoire. In de winkel blijkt het toestel al te zijn voorzien van hoesje en protector. “Dat is standaard zo,” zegt de verkoper. Hij durft niks te zeggen en denkt dat hij anders zonder toestel naar huis moet. Later voelt hij zich misleid.
Jongeren weten precies wat er te koop is en wat ze willen hebben. ze kennen de verschillende merken en voors en tegens beter dan u en ik.
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Een man van 58 met schuldsanering die juist niet online durft te kopen
Hij wil controle houden over wat hij koopt. In de winkel wordt hem een toestel uit de vitrine gehaald al open, met toebehoren. De kosten zijn hoger dan verwacht, maar uit schaamte vraagt hij niets. Later merkt hij dat hij geen keus had. Die paar tientjes extra zijn voor hem cruciaal.
Online kopen met directe betaling is geen enkel punt voor iemand in de schuldensanering. Sterker nog, hij heeft dan nog bedenk tijd om een eventuele impulsieve aanschaf ongedaan te maken.
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 17:44
Iemand met licht verstandelijke beperking of autisme
Doet enorm z’n best om zelfstandig een telefoon te kopen. Wil overzicht en duidelijkheid. Maar in de winkel wordt er al van alles “voor hem geregeld”. Zonder uitleg, zonder vrije keuze. Hij begrijpt niet dat het geen standaardset is en voelt zich achteraf opgelicht, al kan hij het niet goed onder woorden brengen.
Als iemand niet zelfstandig in staat is iets in een winkel te kopen, dan moet hij dat onder begeleiding doen. De kans dat het verkeerde toestel aangeschaft wordt dat niet geschikt is voor degene met een beperking, is levensgroot. Juist dan heb je iemand nodig die begrijpt wat iemand wil met een toestel. Want als het belangrijkste doel is om de kunnen facetimen met de familie, dan heb je niets aan een XIAOMI.

Wat u doet is nu allerlei zaken verzinnen om iets heel ergs te maken van iets heel onbenulligs. Ik kan net zo makkelijk tegenvoorbeelden verzinnen. Dat gaat echt nergens over.

U heeft niet gezien dat u een telefoon met screenprotector aanschafte. U wilde niet ingaan op de suggestie van de medewerker om de kale telefoon online te bestellen en hem de volgende dag af te halen.

Mediamarkt vond het geen enkel punt om u uw aankoopbedrag terug te betalen. Daarmee is de kous af.

Dat jij koste wat kost gelijk probeert te halen in een situatie die jou niet eens raakt, zegt meer over jouw behoefte aan controle dan over de inhoud. Dit gesprek is voor mij beëindigd.

Maar hé, jij hebt natuurlijk zelf nooit zoiets meegemaakt hè jij zit waarschijnlijk nog elke maand netjes te betalen voor dat “gratis” toestel dat een salesmedewerker je met een glimlach heeft verkocht bij je internetabonnement.

Zeg maar gerust: premium tarief, standaard toestel. Maar goed, jij weet alles beter.

BernardSluis
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jul 2025 15:36

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door BernardSluis »

Nijogeth schreef:
07 jul 2025 18:59
Ik denk eigenlijk dat dit geen duizenden mensen treft, maar juist maar 1 persoon. De persoon die denkt een telefoon te kopen voor 89 euro. Vervolgens doodleuk 114 euro betaalt en pas bij het printen van de bon ziet dat 114 euro geen 89 euro is.
Je laat je maandelijks leegtrekken voor een “gratis” toestel, maar denkt dat jij hier de slimme bent? Kom op

BernardSluis
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jul 2025 15:36

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door BernardSluis »

Adiós mensen. Blijf vooral betalen voor je “gratis” toestel en voel je vooral verheven. Ik ben er klaar mee.

Bernard Sluis

kuklos
Berichten: 9953
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door kuklos »

BernardSluis schreef:
07 jul 2025 19:01
Dat jij koste wat kost gelijk probeert te halen
Kijk eens in de spiegel.


Jij claimt dat dit tienduizenden mensen overkomt, dat "te veel betalen", maar hebt tot nu toe nul komma nul daadwerkelijk bewijs geleverd.
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 19:05
Blijf vooral betalen voor je “gratis” toestel ........
Het verhaal verandert alweer. eerst was het hoesje gratis, nu het toestel. :roll:

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door Speedy123 »

BernardSluis schreef:
07 jul 2025 19:01
Dat jij koste wat kost gelijk probeert te halen in een situatie die jou niet eens raakt, zegt meer over jouw behoefte aan controle dan over de inhoud. Dit gesprek is voor mij beëindigd.
Het is toch echt precies andersom. U haalt er ineens een oude bejaarde bij, een geestelijke gehandicapte met autisme, een extreem verlegen student die niets tegen de caissière durft te zeggen en een kind met zijn moeder die zomaar in de opmerking van de verkoper trappen dat alle mobiele telefoons uitverkocht zijn behalve deze éne met screenprotector. Om maar aan te tonen hoe slecht het is van de Mediamarkt dat ze ook telefoons verkopen waar op professionele wijze al een screenprotector is geplaatst.
BernardSluis schreef:
07 jul 2025 19:01
Maar hé, jij hebt natuurlijk zelf nooit zoiets meegemaakt hè jij zit waarschijnlijk nog elke maand netjes te betalen voor dat “gratis” toestel dat een salesmedewerker je met een glimlach heeft verkocht bij je internetabonnement.
Zeg maar gerust: premium tarief, standaard toestel. Maar goed, jij weet alles beter.
Ik kom niet meer in fysieke winkels. ik koop alles online met een creditcard voor de gratis verzekering. Voor ik een telefoon koop, bepaal ik eerst welke ik wil hebben, altijd een model van een of twee jaar oud voor de beste prijs/kwaliteit verhouding, dan kijk ik naar de prijzen in Pricewatch op Tweakers zodat ik de laagste prijs ken. Daarna kijk ik bij bedrijven als belsimpel om te zien of die bij contract verlenging of verhuizing nog meer korting geven. De telefoon reken ik meteen volledig af, ik heb geen behoefte aan een BKR notering.

Zo heb ik nu nog een iPhone 13. Ik wacht netjes tot de iPhone 17 uit komt en dan upgrade ik tegelijkertijd met mijn abonnement naar een iPhone 15 of 16 afhankelijk van de beste deal.

Nijogeth
Berichten: 9865
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door Nijogeth »

BernardSluis schreef:
07 jul 2025 19:03
Nijogeth schreef:
07 jul 2025 18:59
Ik denk eigenlijk dat dit geen duizenden mensen treft, maar juist maar 1 persoon. De persoon die denkt een telefoon te kopen voor 89 euro. Vervolgens doodleuk 114 euro betaalt en pas bij het printen van de bon ziet dat 114 euro geen 89 euro is.
Je laat je maandelijks leegtrekken voor een “gratis” toestel, maar denkt dat jij hier de slimme bent? Kom op
Huh? Ik heb helemaal geen gratis toestel. Die kostte me toch een paar honderd euro en daar zat gratis de screenprotector bij. Een hoesje was niet nodig (screenprotector eigenlijk ook niet, maar heb die er toch op gedaan) omdat mijn toestel waterdicht en stootvast is.

NeoDutchio
Berichten: 13263
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door NeoDutchio »

Gaat dit nog lang door? Dan haal ik wat popcorn.

We begonnen dus met een gratis telefoonhoesje twv €24,99, dat ging naar een screenprotector voor een Xiaomi Redmi Note 14 wat een Xiaomi Redmi 14c blijkt te zijn.
En die je schijnbaar als los toestel kan bestellen, maar ook met de keuze van 2 verschillende screenprotectors. MediaMarkt winkel besluit om enkel met de ISI screenprotector op voorraad te leggen wat hun goed recht is. Je kan nu eenmaal niet alle artikelen op de plank hebben liggen. Want: 3 kleuren, 2 geheugencapaciteiten en zonder of met 2 verschillende screenprotectors. Dat wil zeggen 18 opties mogelijk voor deze telefoon. Aan dit goedkope toestel word echt niet zoveel verdiend dat ze alle 18 in de winkel kunnen liggen.

Dus ja, je kan meenemen wat ze wel op voorraad hebben. En anders word het bestellen. Zo gaat het in elke winkel.

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door Consumenneke »

kuklos schreef:
07 jul 2025 16:46
@BernardSluis, je verhaal was en is onduidelijk, gaat allerlei kanten op en de toestellen die je noemde komen niet overeen. Dan zal je weinig medestanders vinden.
Niet op dit forum waar de reacties alle kanten op zwieberen. Wel op Tweakers waar op 1 april exact dezelfde kwestie is besproken, met exact dezelfde uitkomst. Daar zeggen ze ook dat doosjes waar het zegel van gebroken is een teken zijn dat Mediamarkt inruilers als nieuw verkoopt. Dat hele hoesjesverhaal zou dan een verkoopsmoes zijn.

De hoesjesmoes!
angel1978 schreef:
07 jul 2025 15:38
Alle Xiaomi's bij de mediamarkt ( los van het type ) beginnen bij €121.
Dit kan dus gewoon niet!
Voor Angel1978 even de link naar de Xiaomi bij Mediamarkt die voor €89- wordt aangeboden in de winkel. Je kan er een hoesje bij bestellen, is niet verplicht. :roll:
Radar schreef:
06 jul 2025 09:47
Ik houd dit topic in de gaten, blijf respectvol naar de TS en naar elkaar.....
In navolging van het verzoek van moderatie een oproep: laat Bernard met rust. Je krijgt geen bonuspunten voor kinderachtig commentaar.

Nijogeth
Berichten: 9865
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door Nijogeth »

Consumenneke schreef:
07 jul 2025 19:22
Niet op dit forum waar de reacties alle kanten op zwieberen. Wel op Tweakers waar op 1 april exact dezelfde kwestie is besproken, met exact dezelfde uitkomst. Daar zeggen ze ook dat doosjes waar het zegel van gebroken is een teken zijn dat Mediamarkt inruilers als nieuw verkoopt. Dat hele hoesjesverhaal zou dan een verkoopsmoes zijn.
Het zal vast voorkomen, maar niet in de aantallen waar het hier over hebben. Dat betekent dat al die toestellen in de Mediamarkt al eens eerder verkocht zijn geweest. Dan zou Xiaomi de meeste telefoons in Nederland moeten verkopen, omdat er maar een klein deel (gemiddeld is dat 7%, bij elektronica is dat over het algemeen lager) teruggestuurd zal worden.

Heb je overigens gezien wat de beste reactie is in dat topic. Die heeft dus gelijk en dus komen ze daar niet tot de conclusie dat Mediamarkt inruilers verkoopt op deze manier.

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
07 jul 2025 19:22
Niet op dit forum waar de reacties alle kanten op zwieberen. Wel op Tweakers waar op 1 april exact dezelfde kwestie is besproken, met exact dezelfde uitkomst. Daar zeggen ze ook dat doosjes waar het zegel van gebroken is een teken zijn dat Mediamarkt inruilers als nieuw verkoopt. Dat hele hoesjesverhaal zou dan een verkoopsmoes zijn.
Totdat u de reacties op Tweakers ook leest. Dan komt u erachter dat iemand een kennis heeft die vroeger weleens in een winkel gewerkt heeft en vertelde weleens gezien heeft dat een retour opnieuw verkocht werd.

Maar de realiteit is dat bij de Mediamarkt alleen maar dozen vol met XIAOMI Redmi 14c telefoons met een screenprotector erop liggen. Sterker nog, ze hadden er geen eentje liggen zonder protector.

Moet ik echt geloven dat dat allemaal retouren zijn? Mensen die binnen enkele weken allemaal hun XIAOMI Redmi 14c in nieuwstaat terugbrachten naar de Mediamarkt?

Of zou het verhaal van MediaMarkt dat de screenprotector er professioneel in een beschermde, stofvrije atmosfeer erop geplakt wordt kunnen kloppen?

En waarom verkoopt MediaMarkt dan online wel gewoon het toestel zonder protector, kan het de volgende dag gratis gehaald worden in een MediaMarkt naar keuze?

kuklos
Berichten: 9953
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door kuklos »

Consumenneke schreef:
07 jul 2025 19:22
In navolging van het verzoek van moderatie een oproep: laat Bernard met rust. Je krijgt geen bonuspunten voor kinderachtig commentaar.
Het is heel simpel.

Bernard heeft een toestel gekocht waarvan hij dacht dat de screenprotector er gratis bij zat, maar hiervoor moest betalen. Hij deed dit, kwam er blijkbaar later pas achter dat hij meer had betaald en heeft gewoon zijn geld teruggekregen.

Of MediaMarkt daadwerkelijk mensen misleidt, op grote dan wel kleine schaal, wordt in dit topic niet bewezen.


Bingo, samenvatting van het hele topic.

Consumenneke
Berichten: 1654
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door Consumenneke »

Wat ook duidelijk is, is dat Mediamarkt geopende doosjes verkoopt als nieuw.

Speedy123
Berichten: 3269
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: MediaMarkt verplicht hoesje bij toestel – doos geopend, geen keuze – wie herkent dit?

Bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
07 jul 2025 20:12
Wat ook duidelijk is, is dat Mediamarkt geopende doosjes verkoopt als nieuw.
Jazeker. Er zit dan ook een nieuwe telefoon in. Met screenprotector.

Gesloten