| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Met kerst in de kou: geen service BCC webwinkel
Met kerst in de kou: geen service BCC webwinkel
Op de 19e een kerstkado bij BCC op het web besteld: een mooie Nespresso voor een goede prijs.
Bestelling is volgens wens op vrijdag geleverd, maar in plaats van de bestelde Nespresso kwam er een Dustbuster kruimeldief zonder bon in de doos
Aftersales
Direct gebeld (a Eur0.10 p/min) op vrijdag om aan te geven dat het een kerstkado was en of er direct een juist product op de post kon zodat deze zaterdag nog geleverd zou worden. Dit was niet mogelijk volgens BCC. Men zou nagaan wat er mis was gegaan en er nog op terug komen.
Zaterdag nogmaals gebeld ter waarde van enkele euro's en men had nog steeds geen oorzaak laat staan een oplossing.
Er bleek in de winkel vlak bij mij wel een zelfde Nespresso apparaat maar van een duurder merk op voorraad te zijn. Mijn voorstel om hen de fout goed te laten maken door deze voor een gelijke prijs aan te bieden, werd afgeslagen.
Het verzoek om met een manager te spreken was niet mogelijk omdat deze niet telefonisch bereikbaar was en deze met hetzelfde antwoord zou komen. Men kon het niet oplossen en jammer voor mij dat ik dan geen kerstkado had.
Uiteindelijk de hele zaterdag bezig geweest om andere winkels af te lopen. De mediamarkt had hem gelukkig wel, maar duurder.
Ik heb de order laten cancelen maar nog steeds onduidelijk hoe BCC het verder gaat afhandelen, of zij de fout nog herstellen door de Dustbuster op te halen en mijn telefoonkosten te vergoeden bv....
"Low" prices, Lowest service": dit zijn de prettige kerstdagen van BCC !
Ik raad iedereen af om iets te bestellen bij deze prutsers!!!
Bestelling is volgens wens op vrijdag geleverd, maar in plaats van de bestelde Nespresso kwam er een Dustbuster kruimeldief zonder bon in de doos
Aftersales
Direct gebeld (a Eur0.10 p/min) op vrijdag om aan te geven dat het een kerstkado was en of er direct een juist product op de post kon zodat deze zaterdag nog geleverd zou worden. Dit was niet mogelijk volgens BCC. Men zou nagaan wat er mis was gegaan en er nog op terug komen.
Zaterdag nogmaals gebeld ter waarde van enkele euro's en men had nog steeds geen oorzaak laat staan een oplossing.
Er bleek in de winkel vlak bij mij wel een zelfde Nespresso apparaat maar van een duurder merk op voorraad te zijn. Mijn voorstel om hen de fout goed te laten maken door deze voor een gelijke prijs aan te bieden, werd afgeslagen.
Het verzoek om met een manager te spreken was niet mogelijk omdat deze niet telefonisch bereikbaar was en deze met hetzelfde antwoord zou komen. Men kon het niet oplossen en jammer voor mij dat ik dan geen kerstkado had.
Uiteindelijk de hele zaterdag bezig geweest om andere winkels af te lopen. De mediamarkt had hem gelukkig wel, maar duurder.
Ik heb de order laten cancelen maar nog steeds onduidelijk hoe BCC het verder gaat afhandelen, of zij de fout nog herstellen door de Dustbuster op te halen en mijn telefoonkosten te vergoeden bv....
"Low" prices, Lowest service": dit zijn de prettige kerstdagen van BCC !
Ik raad iedereen af om iets te bestellen bij deze prutsers!!!
Re: Met kerst in de kou: geen service BCC webwinkel
Ik raad iedereen aan, om voor de kerst een kado vroeger te bestellen, of na een plaatselijke winkel te gaan.hoogerd schreef: Ik raad iedereen af om iets te bestellen bij deze prutsers!!!
Begrijp ik niet, ook problemen met een energiebedrijf gehad?Met de kerst in de kou
vogels schreef:Met de kerst in de kouJe loopt achter: Nespresso's verwarmen tegenwoordig ook je woning.Begrijp ik niet, ook problemen met een energiebedrijf gehad?
Bedankt voor de tip, ga meteen een kopen.
Dat moet wel lukken toch voor de komende kerst ?nevermind schreef:vogels schreef:Met de kerst in de kouJe loopt achter: Nespresso's verwarmen tegenwoordig ook je woning.Begrijp ik niet, ook problemen met een energiebedrijf gehad?
Bedankt voor de tip, ga meteen een kopen.
-
Guardian72
- Contacteer:
Lijkt me simpel...
Bestelling is NIET geleverd.
Wel heeft men je ongevraagd een dustbuster verzonden..
Heel zwart wit gezien - dit is dan een gratis item.
BCC gewoon melden dat je je bestelling niet op tijd hebt gehad.
NIET meer bellen - stuur ze een brief/fax/mail - waarin je EN vraagt om je telefoonkosten terug, en vraagt hoe zij de dustbuster terug zouden willen, nadat je je geld terug hebt ontvangen van de niet geleverde bestelling natuurlijk
NIET meer bellen - stuur ze een brief/fax/mail - waarin je EN vraagt om je telefoonkosten terug, en vraagt hoe zij de dustbuster terug zouden willen, nadat je je geld terug hebt ontvangen van de niet geleverde bestelling natuurlijk
Natuurlijk.Guardian72 schreef:Lijkt me simpel...
Als wel het goede artikel erin had gezeten zou je dat dus ook kunnen stellen.
Wat een onzin. Je hebt toch getekend voor een pakket ?
-
seconds-out
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
adSolvendum
Pas daar mee op.
Het betreft geen ongevraagde bestelling, doch een een onjuiste levering op een bestelling.
Het onjuist geleverde moet wel degelijk terug, en er moet goed voor gezorgd worden.
Het is wel aan de verkoper zijn fout weer recht te zetten, zonder kosten en / of al te veel ongemak voor de koper.
Mocht u erg krap wonen, en opslagruimte voor de dustbuster hebben moeten afhuren, zijn de kosten daarvan voor de verkoper.
Enkel wanneer een artikel ongevraagd wordt verstuurd, de toezending valt de geadresseerde niet aan te rekenen, en de geadresseerde mag er redelijkerwijs van uit gaan dat het de bedoeling was om hem / haar tot koop te bewegen, mag het artikel om niet (=gratis) behouden worden, ook al zegt de verzender van niet.
Het betreft geen ongevraagde bestelling, doch een een onjuiste levering op een bestelling.
Het onjuist geleverde moet wel degelijk terug, en er moet goed voor gezorgd worden.
Het is wel aan de verkoper zijn fout weer recht te zetten, zonder kosten en / of al te veel ongemak voor de koper.
Mocht u erg krap wonen, en opslagruimte voor de dustbuster hebben moeten afhuren, zijn de kosten daarvan voor de verkoper.
Enkel wanneer een artikel ongevraagd wordt verstuurd, de toezending valt de geadresseerde niet aan te rekenen, en de geadresseerde mag er redelijkerwijs van uit gaan dat het de bedoeling was om hem / haar tot koop te bewegen, mag het artikel om niet (=gratis) behouden worden, ook al zegt de verzender van niet.
-
seconds-out
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
adSolvendum
Ik dacht ik geef het nog eventjes duidelijk weer, u weet wel, half lezen, het woordje 'als' kost sommigen al veel moeite.seconds-out schreef:Daarom had ik ook expres ongevraagd er bij gezet....
Een kwaadwillend verkoper zou dit kunnen doen, ja, ik betwijfel wel of deze verkoper dan nog lang en gelukkig zijn praktijken voort zal kunnen zetten onder dezelfde naam, er bestaan immers fora als Radar en aanverwanten.seconds-out schreef:In dat geval is het dan weer een vrijbrief van de leverancier om dan maar alle zooi te sturen, vooral als er toch al vooruit betaald is.
Maar in principe klopt dit wel:
Juist daarom zijn er wat regeltjes bedacht die de consument daarin bijstaan, vaak ontkend door mensen die met het woordje 'als' moeite hebben.seconds-out schreef:Dan komt toch weer alle ellende op het bordje van de consument, hij moet maar zien hoe hij zijn juiste spullen geleverd krijgt.
Het product is niet gratis omdat er niet ongevraagd iets is toegezonden met als doel om de ontvanger tot een koop te ontlokken, maar er is gewoon een foutje gemaakt.Guardian72 schreef:Bestelling is NIET geleverd.
Dit is goed advies. De koper heeft een retentierecht op het ongevraagde geleverde product en mag het houden tot dat hij hetzij zijn geld terug heeft of het correcte product (indien toepasbaar) plus daarnaast alle schade vergoed heeft gekregen.Guardian72 schreef:NIET meer bellen - stuur ze een brief/fax/mail - waarin je EN vraagt om je telefoonkosten terug, en vraagt hoe zij de dustbuster terug zouden willen, nadat je je geld terug hebt ontvangen van de niet geleverde bestelling natuurlijk
Het verschil tussen die twee is niet erg duidelijk, nu een verkeerde levering tevens ongevraagd is.seconds-out schreef:Daarom had ik ook expres ongevraagd er bij gezet....
Verkeerde leveringen is een ander verhaal.
-
adSolvendum
Maar wel onder geldige titel.alfatrion schreef:nu een verkeerde levering tevens ongevraagd is.
Dat dan weer wel.
Dat doet met aan iets anders denken. Vind je dat de verkeerde levering nu in eigendom is overgaan, omdat er een levering en geldige titel is?
-
seconds-out
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
adSolvendum
Even recapituleren.
Ja. Op het moment dat er op een geldige titel wordt geleverd, en dit de bedoeling was van de leverancier, gaat eigendom van het geleverde over. Dit valt dan weer uitstekend te rijmen met evt. teruggang van het foutief geleverde, en voor wiens rekening dit (in gevallen niet) dient te komen.
Ik weet, zwak, schimmig, en grijs, wanneer op deze wijze verwoord.
Evenwel ben ik nog niet in de omstandigheid gekomen welke mij noodzaakte hier een dieper gaande studie naar te verrichten. Dieper gaande studies vallen ten gevolge van mijn prioriteitenstelsel onder het kopje 'wanneer noodzakelijk'.
Ja. Op het moment dat er op een geldige titel wordt geleverd, en dit de bedoeling was van de leverancier, gaat eigendom van het geleverde over. Dit valt dan weer uitstekend te rijmen met evt. teruggang van het foutief geleverde, en voor wiens rekening dit (in gevallen niet) dient te komen.
Ik weet, zwak, schimmig, en grijs, wanneer op deze wijze verwoord.
Evenwel ben ik nog niet in de omstandigheid gekomen welke mij noodzaakte hier een dieper gaande studie naar te verrichten. Dieper gaande studies vallen ten gevolge van mijn prioriteitenstelsel onder het kopje 'wanneer noodzakelijk'.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2011 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Ik maak hieruit op dat je vind dat de Dustbuster kruimeldief nu van TS is, ondanks dat er een Nespresso besteld is.adSolvendum schreef:Ja. Op het moment dat er op een geldige titel wordt geleverd, en dit de bedoeling was van de leverancier, gaat eigendom van het geleverde over.
-
seconds-out
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
adSolvendum
In zekere zin, in beginsel, voeg hier naar behoefte wat ingewikkelde termen in, wel.
Zoals ik al aangaf, zwak, grijs en schimmig.
Igv. de dustbuster is er een zaak geleverd van een aanzienlijk mindere waarde dan de bestelde zaak. Degene welke de dustbuster heeft ontvangen zal niet eens eigendom van de dustbuster willen hebben, ook niet tijdelijk, eigendom betreft een soort juridisch limbo (het niet accepteren van een levering levert natuurlijk geen overgang van eigendom op, eigendom blijft bij verkoper, koper wordt houder, en trotse eigenaar van een vordering op verkoper).
Neem nu echter een bestelde zaak in de verkeerde kleur, zeg rood ipv. het bestelde blauw, en de koper besluit bij nader inzien dat rood ook goed is. Anders gezegd, koper ziet af van de vordering welke hij van rechtswege heeft op de verkoper het gebrek aan het geleverde te herstellen, en accepteert de levering. Eigendom wordt daarmee overgedragen. Het zal verkoper dan bijzonder zwaar vallen de rode zaak terug te halen en te vervangen met de blauwe. Er is immers onder geldige titel geleverd, naar de bedoeling van verkoper, zij het in de verkeerde kleur, evengoed is eigendom overgegaan, en koper was niet verplicht van zijn recht tot herstel gebruik te maken, en mocht derhalve genoegen nemen met een zaak afwijkend aan de bestelde.
Ja, hiermee impliceer ik dat de beslissing van koper genoegen te nemen met het geleverde van belang is. In een zekere context, een hint hiertoe gegeven in het volgende.
Hoe dan ook, terug komend op zwak grijs en schimmig, 6:2 BW in de discussie brengend, dit betreft zaken welke koper en verkoper doorgaans uitstekend zelf op kunnen lossen, en waarin rechters ultiem toch wel tot hetzelfde resultaat zullen komen als men afgaande op GBV zou verwachten.
Maar dat is deels een brokje ervaring en inschattingsvermogen wat spreekt, een voorspelling van wat een rechter zal beslissen kan ik helaas niet waterdicht maken, kon ik dat maar.
Zoals ik al aangaf, zwak, grijs en schimmig.
Igv. de dustbuster is er een zaak geleverd van een aanzienlijk mindere waarde dan de bestelde zaak. Degene welke de dustbuster heeft ontvangen zal niet eens eigendom van de dustbuster willen hebben, ook niet tijdelijk, eigendom betreft een soort juridisch limbo (het niet accepteren van een levering levert natuurlijk geen overgang van eigendom op, eigendom blijft bij verkoper, koper wordt houder, en trotse eigenaar van een vordering op verkoper).
Neem nu echter een bestelde zaak in de verkeerde kleur, zeg rood ipv. het bestelde blauw, en de koper besluit bij nader inzien dat rood ook goed is. Anders gezegd, koper ziet af van de vordering welke hij van rechtswege heeft op de verkoper het gebrek aan het geleverde te herstellen, en accepteert de levering. Eigendom wordt daarmee overgedragen. Het zal verkoper dan bijzonder zwaar vallen de rode zaak terug te halen en te vervangen met de blauwe. Er is immers onder geldige titel geleverd, naar de bedoeling van verkoper, zij het in de verkeerde kleur, evengoed is eigendom overgegaan, en koper was niet verplicht van zijn recht tot herstel gebruik te maken, en mocht derhalve genoegen nemen met een zaak afwijkend aan de bestelde.
Ja, hiermee impliceer ik dat de beslissing van koper genoegen te nemen met het geleverde van belang is. In een zekere context, een hint hiertoe gegeven in het volgende.
Hoe dan ook, terug komend op zwak grijs en schimmig, 6:2 BW in de discussie brengend, dit betreft zaken welke koper en verkoper doorgaans uitstekend zelf op kunnen lossen, en waarin rechters ultiem toch wel tot hetzelfde resultaat zullen komen als men afgaande op GBV zou verwachten.
Maar dat is deels een brokje ervaring en inschattingsvermogen wat spreekt, een voorspelling van wat een rechter zal beslissen kan ik helaas niet waterdicht maken, kon ik dat maar.
-
Guardian72
- Contacteer:
Conclusie:
TS dient BCC te melden - jullie zitten fout.
ik heb A besteld, B geleverd gekregen.
B hoef ik niet (zal absoluut goedkoper zijn dan een Nespresso) - en de bestelling van A is geannuleerd wegens niet nakomen beloofde levertijd.
Product B zal geretourneerd worden NA terugbetaling betaalde van Product A, en een redelijke vergoeding voor gemaakte telefoonkosten om JULLIE fout te herstellen.
(Wel vaag dat TS het bestelde niet bij een filiaal kon afhalen - hoezo 'high service')
TS dient BCC te melden - jullie zitten fout.
ik heb A besteld, B geleverd gekregen.
B hoef ik niet (zal absoluut goedkoper zijn dan een Nespresso) - en de bestelling van A is geannuleerd wegens niet nakomen beloofde levertijd.
Product B zal geretourneerd worden NA terugbetaling betaalde van Product A, en een redelijke vergoeding voor gemaakte telefoonkosten om JULLIE fout te herstellen.
(Wel vaag dat TS het bestelde niet bij een filiaal kon afhalen - hoezo 'high service')
-
Leo The Emperor
Afgezien van de juridische aspecten die zoals gebruikelijk op dit forum al direct uitgebreid zijn besproken, vind ik dat TS te vroeg reageert en BCC eigenlijk onvoldoende tijd geeft om de fout te corrigeren.
Het is logisch dat op 24 december de drukste dag van het jaar niet alles meteen rechtgezet kan worden.
Echter ik ben nu wel benieuwd wat het vervolg zal worden, cq is geweest.
Persoonlijk ben ik van BCC gewend dat ze correct zijn in het zaken doen.
Ik verwacht dan ook dat de Duster wordt opgehaald en dat TS de keuze krijgt tussen geld retour of alsnog levering van betreffende verwarmingsapparaat annex koffiezetmachine.
Enfin, laat TS straks nog eens reageren hoe dit nu is afgelopen.
Het is logisch dat op 24 december de drukste dag van het jaar niet alles meteen rechtgezet kan worden.
Echter ik ben nu wel benieuwd wat het vervolg zal worden, cq is geweest.
Persoonlijk ben ik van BCC gewend dat ze correct zijn in het zaken doen.
Ik verwacht dan ook dat de Duster wordt opgehaald en dat TS de keuze krijgt tussen geld retour of alsnog levering van betreffende verwarmingsapparaat annex koffiezetmachine.
Enfin, laat TS straks nog eens reageren hoe dit nu is afgelopen.