LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mijntjez.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
BoraTDI
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2009 15:47

mijntjez.nl

Ongelezen bericht door BoraTDI »

Hallo,

Begin november vorig jaar hebben we voor onze dochter op de site http://www.mijntjez.nl 4 letters besteld voor haar nieuwe kamertje. Het waren letters die buiten het standaard programma vielen en dus een langere levertijd hadden. Dat was wat ons betreft oke want we hadden ze pas later nodig.
Inmiddels waren we al ver in december beland en nog steeds geen letters. Mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderator] beloofde ons keer op keer dat de letters geleverd zouden worden maar niets volgde. Op een gegeven moment waren we het zat en wilde ons geld terug. Was geen probleem volgens mevrouw Marjan maar je raadt het al, er gebeurde niets. Zelfs een spoedbetaling werd beloofd maar geen 50 euro op onze rekening. Nu wordt er zelf niet meer gereageerd op onze mail waarom we het geld niet terug krijgen.
Een telefoonnummer staat niet op de site dus bellen kan ik niet. Anders had ze me al lang aan de telefoon gehad uiteraard.
Wel grappig dat op de site allemaal van die positieve ervaringen staan. Dat is dus onze ervaring niet. Erg onbeschoft om zo met klanten om te gaan. Het zijn gewoon oplichters! Heb we meer verhalen gelezen op internet over deze site dat er niet geleverd werd en mensen dus hun geld kwijt zijn. Wees gewaarschuwd als je via deze site iets wil bestellen!!!

Wie heeft een idee wat we nu nog kunnen doen??

BoraTDI
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2009 15:47

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door BoraTDI »

Na nog eens zoeken staan op het forum van opgelicht nog een aantal negatieve verhalen.

Zie: http://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=24&t=3727

Bosvis
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2010 16:30

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door Bosvis »

Ik heb eind december letters besteld voor mijn dochter Sanne en tot op heden heb ik nog niks ontvangen....
Na 3 weken ging ik mailen en kreeg toen deze mail:
EXCUUS voor de vertraging!
Het wachten was op de decopatch. (Deze soorten worden heel veel besteld). Was onverwacht uitverkocht
bij de leverancier, maar wij verwachten het nu morgen binnen te krijgen.
De bestelling wordt over ca. 2 dagen verzonden.
vrgr. Mijntjez

Maar nee hoor, nog niks binnen.
Op 16-02-2010, maar weer gemaild en kreeg toen deze mail:
Je ontvangt de letters binnen enkele dagen. Er is waarschijnlijk een communicatiefout geweest bij ons.
De bestelling stond namelijk al een tijd gemarkeerd als verzonden. EXCUUS daarvoor.
Het aangeboden bericht voor het gastenboek kunnen wij niet plaatsen.
Vrgr. Mijntjez
En weer gemaild dat ik het belachelijk vond en kreeg toen deze mail:
Je hebt gelijk, het komt eraan!!!!

En nee, nog niks!

Bosvis
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2010 16:30

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door Bosvis »

En waarom heb ik ze dan nog niet?????? Na BIJNA 3 MAANDEN>>>>>>>.

Watman
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2010 11:29

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door Watman »

Zelfde verhaal hier. 4 letters besteld, niks gekregen. Kwam op http://www.mijnlevenstinkt.nl ook al een paar negatieve reacties tegen. Heb ik nou altijd, dit soort gedoe. MLS.

sroelofs
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2010 10:19

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door sroelofs »

ja hoor.. hetzelfde verhaal.
Bestelling gedaan bij mijntjez.nl . De letters duurde maar en duurde maar.
Plots een reactie: Vanwege verhuizing werd er later contact met me opgenomen, wat dus niet wordt gedaan. Nergens een kamer van koophandel nummer te vinden en ook geen adres of telefoonnummer!
Ze pakken het slim aan; je krijgt korting als je via ideal betaald.... dat heb ik dus gedaan. Weg geld en geen spullen. Ik moet en zal een telefoonnummer achterhalen..grr!

sroelofs
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2010 10:19

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door sroelofs »

eerste was de naam van de site Willemijn Kado... ook hier zijn klachten over te vinden. Nu heet de site dus mijntjez. Na intensief mailcontact met Mw. [persoonsgegevens verwijderd door moderator].
Het mailen lijkt te helpen ... wederom is beloofd dat het morgen in de bus valt. Ik hoop het. TIP geef niet op! Mocht ik na maanden mijn spullen ontvangen.. dan blijkt ze geen oplichtster te zijn... maar goed zo doe je geen zaken natuurlijk!!! hoop dat deze mw. hulp zoekt en krijgt voor haar bedrijf ze kan het duidelijk niet aan.

kimiding
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2010 09:42

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door kimiding »

Wij hebben 2 maanden geleden ook een bestelling gedaan! Normaal als ik wat bestel kijk ik altijd naar of het kvk nummer op de website staat. Ditmaal helemaal vergeten :( Ik heb [persoonsgegevens verwijderd door moderator] al een aantal keren een mail gestuurd hoe het staat met mijn gedane bestelling. Ik kreeg mailtjes terug met de mededeling het was druk, er waren zieken het was vakantie enz. Er werd beloofd dat het op de post zou gaan. Nu vandaag nog steeds niks gehoord. ik heb vandaag contact gehad met mijn bank om te kijken of ik het bedrag kon terug halen maar vergeefs omdat, wij het bedrag zelf hebben overgemaakt. Er werd mij wel geadviseerd om aangifte te doen bij de politie van misleiding via het internet. Dan zou de bank kunnen afdwingen bij haar bank om het bedrag terug te storten.Het is het proberen waard.Nu lees ik ook al jullie ervaringen en ik doe nooit meer een bestelling bij een bedrijf zonder eerstonderzoek te hebben gedaan naar de achtergrond.Ik heb bij markplaats ook een klacht gedaan daar adverteeerd ze breed uit... Dat mensen dit kunnen doen heel erg jammer! mensen kijk uit doe geen bestellingen meer bij dit bedrijf hoe leuk het er ook uit ziet!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Check anders eens WIE er achter zit..
Domeinnaam mijntjez.nl
Status actief
Houder mijntjez
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar Sandtronic IT
Pascalstraat 2 a
3771RT BARNEVELD
Nederland
Technische contactpersonen [email protected]
Datum registratie 2009-09-15
Administratie door NL Domain Registry
Er staan geen naam/adres gegevens - maar via Sandtronic zou je mischien een bericht kunnen doorsturen.

Bron: https://www.sidn.nl/over-nl/whois/

sroelofs
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2010 10:19

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door sroelofs »

beste kimiding,

ik heb al haar gegevens achterhaald en daar schrok ze van... ik heb daarna alsnog mijn spullen ontvangen. Als je een aangifte gaat doen, doe ik mee.
wil je haar gegevens, laat het dan nog even weten.

kimiding
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2010 09:42

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door kimiding »

Beste sroelofs,

Bedankt voor je reactie.
ik zou graag haar gegevens willen hebben.. Ik ga morgen aangifte doen, heb vandaag nog geen reactie van haar gehad.

loesie1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2010 14:20

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door loesie1982 »

Ook ik heb slechte ervaringen met Mijntjez.

Ik had eerst op internet deze verhalen gelezen. Toen heb ik haar een mail gestuurd met hoe en wat, want ik kon de letters die ik graag wilde op geen enkele andere site vinden.
Ze mailde dat het een storm in een glas water was en dat ik met een gerust hart kon bestellen, zelfs op factuur (dus achteraf betalen)

17 juni jl heb ik dat idd gedaan...ik heb de letters dus nog niet betaald.
Heb haar na 2,5 week een mailtje gestuurd met de vraag of ze het kon laten weten als het wat langer duurder, dan kon ik daar rekening mee houden.
Ik kreeg een mail terug waarin stond dat er wegens ziekte en vakantie achterstand was en dat ze binnen een paar dagen verstuurd zouden worden.
Tot op heden....niks....

Heb haar net een mail gestuurd dat ik de letters niet meer wilde en als ik ze wel kreeg, dat ik ze net zo hard terug zou sturen, maar niet van plan was om te betalen...ben benieuwd...

Dus...wil er nog iemand na het lezen van deze verhalen, bestellen bij haar, doe het dan op factuur, dan kun je achteraf betalen!
Maar beter is gewoon die site te boycotten en niks meer bestellen!

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door michielNED »

sroelofs schreef:ik heb al haar gegevens achterhaald en daar schrok ze van...
Dat klinkt niet goed, wettelijk is ze namelijk verplicht om haar contactgegevens bekend te maken. Dat doet ze niet, en dan nog schrikken als mensen er toch achter komen beloofd niet veel goeds.

Sowieso rommelen haar voorwaarden aan alle kanten. Voor de duidelijkheid, in tegenstelling tot wat ze vermeld op de site:
  • De bestelling dient binnen 30 dagen geleverd te zijn, dat is wettelijk vastgelegd. De bewering dat overschrijding van de levertijd geen recht op annuleren geeft klopt dus niet, na 30 dagen heb je wel degelijk recht op kosteloze annulering.
  • Het risico van verzending is voor de verkoper en NIET voor de klant zoals op de site staat. Betaal dus vooral NIET de 6,61 extra, dit is onrechtmatig.
  • Voor catalogusproducten heb je het recht de bestelling binnen 7 werkdagen te retourneren en je geld terug te krijgen. Dit geld niet voor maatwerk, maar volgens de site zijn de letters van 12, 16 en 20 cm standaard verkrijgbaar en dus geen maatwerk.
Deze verkoopster beperkt de rechten van de koper ernstig in, maar dat mag ze helemaal niet doen. Haar algemene voorwaarden hierdoor zijn ongeldig, mocht ze hierna verwijzen kun je dat weerleggen, de wettelijke bepalingen zijn wel van toepassing.

kimiding
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2010 09:42

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door kimiding »

heb vandaag weer een mail ontvangen van [persoonsgegevens verwijderd door moderator]. Dit weekend gaat het de deur uit zegt ze. ik heb haar tm dinsdag a.s de tijd gegeven dan moet ik het pakket in huis hebben, kloppend en wel.. Is dit niet zo ga ik aangifte doen bij de politie wegens misleiding/oplichting. Dit heb ik ook in de mail gezet naar haar toe.
Ben heel benieuwd! En nog bedankt voor de informatie hierboven heel erg nuttig :!:

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door michielNED »

Ik heb even geprobeerd contact te zoeken. Kreeg vrij snel een reactie, maar op de vragen werd niet ingegaan. De reacties waren zeer onprofessioneel, in de eerste reactie vroeg ze "Of zit jij hier achter Dave??????", en toen ik de wettekst stuurde waarin stond dat zij het risico van verzending droeg antwoordde ze simpelweg "Fine".

Op een verzoek om te voldoen aan de informatieplicht is niet ingegaan, mevrouw wil haar identiteit (kvk inschrijving en adres kantoor) niet prijsgeven, zelfs niet nadat ik haar vertelde dat hierop een geldboete uit de 5e categorie staat. Hiermee is er voor mij voldoende duidelijk, dit lijkt me een zaak voor de consumentenautoriteit. Gedupeerde raad ik aan het klachtenformulier op www.consuwijzer.nl in te vullen. Ook wie na 8 weken alsnog geleverd heeft gekregen kan een klacht indienen, het niet prijsgeven van je identiteit is namelijk al strafbaar, ook als je na 8 weken alsnog de spullen levert.

sroelofs
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2010 10:19

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door sroelofs »

klacht is verzonden via http://forms.consuwijzer.nl
bedankt voor de tip

kimiding
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2010 09:42

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door kimiding »

Ik heb ook zojuist een klachten formulier ingevuld op de website van consuwijzer!
ben heel benieuwd! :twisted:

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door michielNED »

kimiding schreef:Dit weekend gaat het de deur uit zegt ze.
Ben benieuwd wat hier waar van is, want afgelopen weekend had men opeens op de site gezet dat men vanwege een verhuizing niet bereikbaar was. Bericht staat er overigens nog altijd op. Typisch dat ze een donderdag nog aangeeft dit weekend de boel te verzenden, en dan een dag later aangeeft vanwege een verhuizing niet bereikbaar te zijn. Sowieso typisch, aangezien een aantal berichten hierboven ze ook al aan het verhuizen was.

angelique81
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2010 14:20

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door angelique81 »

Hallo,
Nadat ik drie weken zat te wachten op mijn bestelling ben ik gaan googelen en kwam op deze site. Het kwam mij allemaal heel bekend voor,verhalen over verhuizing enz. Dus ik stuurde meteen een boze email naar [persoonsgegevens verwijderd door moderator] en kreeg een mailtje terug dat de helft al onderweg was. Ik keek vandaag in mijn postbus en inderdaad lagen daar de letters voor de babykamer klaar! Die van mijn dochters kamer komen een paar dagen later omdat die gepimpt moeten worden.
Het wordt natuurlijk allemaal met de hand gemaakt en dat is blijkbaar meer werk dan ze kan bolwerken... Het klopt natuurlijk niet dat mensen maandenlang hebben gewacht op hun bestelling, maar in elk geval komt ze uiteindelijk haar woord wel na en is ze geen oplichtster. Wat ook de reden is van de vertragingen die bestellingen op hebben gelopen, het lijkt erop dat het nu allemaal weer aardig op orde is. Mijn ervaring is in elk geval een positieve en het ziet er ook top uit!
Laatst gewijzigd door angelique81 op 26 jul 2010 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

sroelofs
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 apr 2010 10:19

Re: mijntjez.nl

Ongelezen bericht door sroelofs »

Angelique,
ik hoop dat je "zonder 10 keer te hoeven mailen"de andere letters ontvangt en dat je niet zoals bovenstaande berichten zelf achter je spullen aan moet, en pas na boze mails na maanden je spullen ontvangt. Mij gaf ze ook aan dat ze het druk had en alle bestellingen niet aankon/ in verhuizing zat, zelf moest wachten op materiaal etc etc. . Maar met haar vorige site Willemijn kado heeft ze dezelfde klachten gekregen.... ze leert er dus niet echt iets van en het zijn zeker geen incidenten.

Gesloten