LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
f.klomp
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2008 10:18

Neckermann

Ongelezen bericht door f.klomp »

Geachte heer/mevrouw,

Onderstaand bericht stuurde ik naar Neckerman online, waar ik een bestelling deed, die binnen 24 besteld werd (volgens de site) indien het product voorradig is; tevens gaf de site aan dat het product voorradig is.
Bij nabellen, gaf de telefoniste aan dat het product weliswaar in een vrachtwagen staat, maar dat het waarschijnlijk ergens volgende week besteld wordt.
Wel kan ik het product dan weigeren.
Ik vind dat de consument misleid wordt en dat Neckerman een wanprestatie levert.
Ik wilde deze ervaring aan u meedelen. Krijgt u meer van deze ervaringen?
Met vriendelijke groet,

Frank Klomp


Ik heb dinsdag 22-04-08 een WII-fit besteld en niet binnen de door u gestelde 24 uur bezorgd gekregen; bij bestelling geeft u op de computer aan dat het product op voorraad en leverbaar is.
Bij telefonische navraag geeft u aan dat u niet weet wanneer, maar dat waarschijnlijk volgende week bezorgd gaat worden.
Ik zal het product niet in ontvangst nemen, omdat u valse beloften doet, misleidt en een wanprestatie levert.
Tevens zal ik nooit meer gebruik maken van uw \'diensten\' en verzoek ik u mijn gegevens uit uw bestand te verwijderen. Een kopie van dit schrijven stuur ik naar de Consumentenbond en Radar.
Graag ontvang ik een schriftelijke bevestiging van ontvangst van dit bericht.
Met vriendelijke groet,

F.Klomp

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door Remster »

Hallo Frank,

Blijkbaar hadden ze een voorraadverschil waardoor de werkelijke voorraad niet overeenkwam met de aangegeven voorraad.

Dat is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Dat weet iedereen die werkervaring heeft in de detail- of groothandel.

Ik vind het behoorlijk paranoïde dat je dat gelijk ziet als valse belofte, misleiding en wanprestatie, en direct je eenzijdige correspondentie doorstuurt naar de consumentenbond en radar.

Een bedrijf als neckermann hoeft het niet te hebben van misleiding.

Waarschijnlijk hebben ze met plezier je bestelling geannuleerd en je gegevens uit hun bestand verwijderd; ik kan me voorstellen dat ze klanten zoals jou liever naar de concurrent zien gaan.

Maar misschien heb ik het mis. Het is alweer enige tijd geleden dat je dit topic hebt geopend, dus ik ben wel benieuwd of alles naar tevredenheid is afgehandeld.

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door Polly Parker »

Wil je het gegarandeerd binnen 24 uur hebben?

Ga naar de winkel en koop het daar.

simpeler kan het niet.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door sprokkel »

F.Klomp
Mij overkwam deze week hetzelfde, ook het zelfde standaard smoesje, en dan mensen vinden dat je het maar in de winkel moet kopen daar moet je niet op reageren. En voor Remster, kan ik alleen maar zeggen bedrijven die niet nakomen of niet eerlijk vertellen over levertijden en voorraden daar moet je gewoon niet meer kopen. En dat zou iederéén moeten doen dan leren ze die streken wel af. Maar net als bij internet providers schijnt het een gewoonte te worden te liegen.
En als antwoord op een email krijg je dit (Bedankt voor uw e-mail naar [email protected]. Wij ontvangen dagelijks honderden e-mails op dit adres.) dit zegt genoeg lijkt me, honderden klachten en vragen een emailadres en dan geen fatsoenlijk antwoordt. Wat moet je dan met een email?

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door Polly Parker »

Mensen nemen het woord oplichting / valse bloftes / wanprestaties mij net iets te snel in de mond.

Een artikel zou op voorraad zijn en blijkt dat niet te zijn.
Dat kan gebeuren, er zijn meerdere consumenten in het land.

Een levering duurt te lang, dan weigert u. Simpel.
Om dan gelijk met klachten te gaan lopen zwaaien richting forums of consumentenbonden ......

Geef ik dezelfde reactie op: als ik perse iets binnen 1 dag wil hebben, zeker wil weten dat ik het gelijk mee kan nemen, dan pak ik de auto/trein/bus/fiets of wat dan ook, ga naar de winkel en koop het daar.

Kies ik vor het gemak van thuiswinkelen, dan weet ik ook dat dat langer kan duren.

Tussen de verzendende partij en mij de ontvanger zit sowieso nog een schakel die een steekje kan laten vallen.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door sprokkel »

Een artikel zou op voorraad zijn en blijkt dat niet te zijn.
Dat kan gebeuren, er zijn meerdere consumenten in het land.
Dan moeten ze een goed voorraadbeheer programma gebruiken.
Er zij winkelketens die dit goed voor elkaar hebben.
Geef ik dezelfde reactie op: als ik perse iets binnen 1 dag wil hebben, zeker wil weten dat ik het gelijk mee kan nemen, dan pak ik de auto/trein/bus/fiets of wat dan ook, ga naar de winkel en koop het daar.
Dat licht er maar aan hoe je gezondheid is en of de winkel op een redelijke afstand is gezien de huidige brandstof prijzen.
Kies ik vor het gemak van thuiswinkelen, dan weet ik ook dat dat langer kan duren.
Niet als men belooft dit de andere dag te leveren, en dan de afspraak niet nakomen.

Genoeg aan deze antwoorden?

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door Remster »

beste sprokkel,

er zij tientallen oorzaken denkbaar waardoor er buiten een goed geautomatiseerd systeem alsnog voorraadverschillen of andere problemen kunnen ontstaan.
er bestaat altijd een bepaalde foutmarge.
een foutmarge van 0,6% is bijvoorbeeld al heel netjes.
dat betekent dat er op elke 1000 transacties 6 keer iets mis gaat.

het afhandelen van klachten die voortkomen uit die 0,6% (wellicht enkele honderden per maand) vergt verschrikkelijk veel tijd, geld en energie.

daarom stellen grote (postorder)bedrijven alles in het werk om hun foutmarge zo laag mogelijk te houden. simpelweg omdat dat geld bespaart, en de groei van het bedrijf bevordert.

Dát er fouten worden gemaakt is echter onvermijdelijk.
Het is ook onvermijdelijk dat dat ontevreden klanten oplevert, en dat daartussen ook klanten zitten die denken dat ze moedwillig zijn opgelicht.

Het is nagenoeg onmogelijk om op een redelijke manier te communiceren met klanten die in de veronderstelling zijn dat ze slachtoffer zijn van oplichting.

Het perfecte voorbeeld is het verhaal van de topicstarter. Door zijn manier van reageren heeft hij alle wegen die kunnen leiden naar een bevredigende oplossing al afgesloten. Zo'n klant is niet meer te helpen, en het is volkomen zinloos om daar nog enige vorm van energie in te steken.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door sprokkel »

Beste Remster,
Ik kan een heel eind met je verhaal mee gaan, maar als men telefonische een bestelling doet, en men belooft je, dat je het de andere dag in huis hebt, en na 4 dagen heb je het nog niet binnen, dan klopt er binnen zo'n bedrijf iets niet. En als je dan een email stuurt en je krijgt een reactie zoals vermeld in mijn eerste schrijven, ja geef dan geen email adres op en als je tenslotte toch maar de telefoon pakt voor enige toelichting, en men verteld je dat je nog een week extra moet wachten, ja dan moet je je als bedrijf je toch gaan afvragen waar het allemaal fout gaat.
En nu stop ik hier met reageren op dit neckermann stukj,e want ik bestel gewoon niet meer bij dergelijke bedrijven, ik bestel wel bij bedrijven die hun klanten wel serieus nemen.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door Remster »

Sprokkel,

Zou je een kopie van je volledige e-mailverkeer (copy-paste) hier kunnen publiceren?
Dan gun je lezers de kans om een objectief oordeel te kunnen vormen.

In jouw reactie lees ik namelijk alleen:
Bedankt voor uw e-mail naar [email protected]. Wij ontvangen dagelijks honderden e-mails op dit adres
en vervolgens suggereer je zélf dat dat allemaal klachten zijn, en dat je het gevoel hebt dat je niet serieus wordt genomen.

Communicatie komt altijd van 2 kanten. Had je in je mail bijvoorbeeld je klantnummer en ordernummer vermeld? Was je mail erg offensief opgesteld?

Uit nieuwsgierigheid heb ik trouwens even de site van neckermann bezocht, (even terugkomend op het verhaal van de topicstarter) en vond er binnen 20 seconden het volgende:
De voorraadindicatie op onze site is een momentopname. Het kan zijn dat er tussentijds wijzigingen plaatsvinden. Hierdoor is het mogelijk dat je bestelling toch niet direct geleverd kan worden.

petracev
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:10

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door petracev »

Ook ik vind dat Neckermann misleidend bezig is.
Ik heb op 23 mei de Wii Fit besteld en op dat moment stond er op de site dat er binnen 14 dagen geleverd zou worden.
15 dagen later had ik niets ontvangen en heb ik gemaild naar Neckermann.
Na een paar 'automatisch verstuurde berichten' van Neckermann, dat zij even niet in staat waren om te reageren, heb ik gebeld. Toen bleek dat er totaal niet bekend was wanneer er weer voorraad binnen zou komen. Die 14 dagen is dus gewoon een 'lokkertje'.
Nu, 5 weken later, heb ik nog niets binnen en op de site staat nog steeds dat er binnen 14 dagen geleverd wordt.

Sterker nog, Neckermann plaatst regelmatig advertenties op Marktplaats.nl waarin verteld wordt dat je de Wii Fit zelfs de volgende dag al in huis hebt:
http://link.marktplaats.nl/175142168

Dit alles klopt natuurlijk van geen kanten.

Off topic: Gisteren kreeg ik (op verzoek) een mail van Dixons dat daar weer voorraad binnengekomen was, als het goed is heb de Wii Fit dinsdag in huis..

petracev
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:10

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door petracev »

Voor degenen die de topicstarter adviseerden het product gewoon in de winkel te halen:

Er is een enorm leveringsprobleem. Iedere winkel die Wii Fit verkoopt heeft wachtlijsten, waar je vaak niet eens meer bijgeplaatst mag worden, omdat ze té lang zijn.

Polly Parker
Berichten: 52
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:58

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door Polly Parker »

Sprokkel:
Genoeg aan deze antwoorden?
jawel meneer/mevrouw, echter wij verschillen van mening.

In het algemeen gesproken, alles moet snel sneller snelst. Vandaag bestellen morgen leveren, lukt dat (ondanks toezeggingen?) niet dan is er sprake van wanprestaties/misleiding/oplichting.
Dat gaat mij te ver.

We hebben het hier niet over een 1e levensbehoefte,ik vraag mij oprecht af wat voor kwaad het kan als men op dit specifieke artikel wat langer moet wachten?

Het is denk ik hoe het beestje in elkaar zit, ik vindt (eerlijk gezegd, zonder iemand daarmee te willen kwetsen) de reactie van Topicstarte ietswat overtrokken.

Morero
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 apr 2008 21:57

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door Morero »

Vandaag bestellen morgen leveren, lukt dat (ondanks toezeggingen?) niet dan is er sprake van wanprestaties/misleiding/oplichting.
Wel een rare conclusie inderdaad. Oplichting is al helemaal niet aan de orde, althans, dat kun je dan nog niet zeggen. Je hebt ook nog zoiets als de vervoerder waar het fout kan gaan.
Zeker om dan direct de consumentenbond en Tros Radar in te lichten is wel erg voorbarig. Maar goed, als iemand zich belazerd voelt moet je dat zeker doen.
Alleen heb ik wel eens het idee dat iedereen er maar vanuit gaat dat alles zonder problemen verloopt en dat als het fout gaat het betreffende bedrijf dit doet om jou te sarren. Anyway, als ze blijven adverteren dat iets binnen 2 weken geleverd wordt terwijl het al weken niet voorradig is, is dat zeker niet netjes.

kaatje95409
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2008 12:39

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door kaatje95409 »

Nou en dat is nou net bij mij het geval. Ik heb bij neckermann een hoekbank gezien die volgens de site "direct leverbaar is." Deze bank heb ik besteld maar ik krijg maar geen telefoon over de levering. Na 3 weken meerdere mails en telefoongesprekken is dan door Neckermann aangegeven dat ze wachten op de leverancier en dat de melding direct leverbaar dus niet klopt. Of ik nog maar even geduld wilde hebben. Wanneer er meer bekend is bellen ze me voor een afspraak. Maar inmiddels zijn we weer twee weken verder en begint mijn geduld toch echt op te raken. Bovendien zijn ze er zelf dus bewust van dat ze de bank niet direct kunnen leveren en toch blijft de tekst "direct leverbaar" twee weken na de melding dat dit niet zo is nog steeds op de site staan. Is hier dan geen sprake van misleiding?

annemaz
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 21:50

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door annemaz »

Mij is hetzelfde overkomen. 15 december 2008 bestelde ik de wii-fit. Volgens de site was deze op voorraad. Toen ik na een aantal weken geen pakje ontving heb ik Neckermann gebeld. Ze vertelden mij dat ze steeds een kleine hoeveelheid binnenkregen. Op het moment dat er weer een paar zijn geeft de site aan op voorraad. Maar helaas waren er nog veel wachtenden voor mij. Het zou nog wel een tijd kunnen duren voor ik de wii fit zou ontvangen. In februari heb ik weer even op de site gekeken en ik zag dat de wii fit weer op voorraad was. Deze week was ik van plan Neckermann nog maals te bellen. Maar vandaag lag er een briefje in de bus dat de wii fit is uitverkocht. Mijn bestelling is geannuleerd. Natuurlijk heb ik weer op de site gekeken en wat zag ik: de wii fit is op voorraad. Ik voel me behoorlijk voor de gek gehouden.

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door Fabel »

mensen, ga toch joggen ipv Wii-fitten :roll:
kom van je luie reet af!
en mocht je dan toch nog een keer iets bestellen bij Neckerman, bestel dan meteen het woordenboek van de Nederlandse taal en bekijk de definitie van woorden als oplichting, zwendel etc.
Overdreven gedoe...

geert3500
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 13:08

Re: Neckermann

Ongelezen bericht door geert3500 »

ik ben geert v z uit budel
ik heb op 20-12-2008 een pannasonic dvd recorder bestelt
wat kreeg ik op 31-12-2008 een doos van een dvd recorder van pannasonic maar helaas geen dvd er in ik heb meteen contakt opgenomen met necerman en gevraagt hoe dit mogelijk is.
ze zouden het onderzoeken ik krijg nu allemaal rekeningen thuis als ik wil betalen want hun zeggen dat ik verantwwordig ben voor die zending.
ik ben echt niet van plan om iets aan neckerman te betaalen ook zijn ze goed om dreig brieven te stuuren
zijn er nog meer mensen hier te duppen van laat het mij eens weeten
groetjes geert v z uit budel

Gesloten