| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retourneren gratis product???
-
Leeuwarden83
Retourneren gratis product???
Hopelijk kan iemand me hier helpen.
Ik vraag me namelijk af hoe dit wettelijk zit.
Ik heb een aantal dagen geleden meerdere artikelen besteld via een webwinkel en voldaan per iDeal.
Omdat de bestelling boven een bepaald bedrag kwam kon ik een gratis cadeau uitzoeken. Nu heb ik besloten om 1 artikel terug te sturen.
De webwinkel geeft nu aan dat ik geen recht meer heb op het gratis artikel omdat het totaalbedrag onder de grens uitkomt.
Ze willen dat ik dat artikel ga betalen. (terug sturen kan niet meer omdat ik het product al in gebruik genomen heb).
Mogen zij dit eisen?
Ik vraag me namelijk af hoe dit wettelijk zit.
Ik heb een aantal dagen geleden meerdere artikelen besteld via een webwinkel en voldaan per iDeal.
Omdat de bestelling boven een bepaald bedrag kwam kon ik een gratis cadeau uitzoeken. Nu heb ik besloten om 1 artikel terug te sturen.
De webwinkel geeft nu aan dat ik geen recht meer heb op het gratis artikel omdat het totaalbedrag onder de grens uitkomt.
Ze willen dat ik dat artikel ga betalen. (terug sturen kan niet meer omdat ik het product al in gebruik genomen heb).
Mogen zij dit eisen?
Re: Retourneren gratis product???
Volgens mij wel. Je hebt dat product gekregen op voorwaarde dat je voor een x-bedrag aan andere producten zou afnemen. Als je niet meer aan die voorwaarde voldoet, dan heb je dus ook geen recht meer op het gratis product en zul je dat ofwel terug moeten sturen ofwel moeten vergoeden. In een extreem geval zou je anders gewoon wat willekeurige dingen kunnen bestellen en die allemaal terug sturen, behalve het gratis product.
Overigens wel wat onhandig dat je dat product al in gebruik neemt voordat je zeker weet dat je de andere producten wil houden.
Overigens wel wat onhandig dat je dat product al in gebruik neemt voordat je zeker weet dat je de andere producten wil houden.
-
Leeuwarden83
Dank voor je antwoord.
Is dit volgens jou zo of volgens de wet?
Is dit volgens jou zo of volgens de wet?
-
edwinknight
Je bent ongetwijfeld akkoord gegaan met de leveringsvoorwaarden cq aktievoorwaarden. Zal vast erin hebben gestaan.
Zoals kweenie al schrijft, anders kan hier behoorlijk misbruik van worden gemaakt.
Zal ongetwijfeld ergens in een wet vermeld staan, maar neem aan dat je met enig goed fatsoen ook wel op je vingers kunt natellen dat je geen recht meer hebt op het gratis artikel.
Zoals kweenie al schrijft, anders kan hier behoorlijk misbruik van worden gemaakt.
Zal ongetwijfeld ergens in een wet vermeld staan, maar neem aan dat je met enig goed fatsoen ook wel op je vingers kunt natellen dat je geen recht meer hebt op het gratis artikel.
Dat is ook zo met airmiles om maar s wat te noemen. Breng je iets terug dan trekken ze de airmiles weer van je saldo af.
Vind ik wel logisch en ik denk dat het wel mag. Het zal inderdaad wel ergens in de voorwaarden staan.
Waar heb je het gekocht?
Vind ik wel logisch en ik denk dat het wel mag. Het zal inderdaad wel ergens in de voorwaarden staan.
Waar heb je het gekocht?
-
Guardian72
- Contacteer:
Mischien een simpele oplossing - maar is er niet nog iets wat je kan aanschaffen in ruil voor het geretourneerde - zodat je alsnog aan de voorwaarden voldoet?
Je kan ook gewoon afzien van het cadeau, ipv iets te kopen wat je wellicht niet nodig hebt.Guardian72 schreef:Mischien een simpele oplossing - maar is er niet nog iets wat je kan aanschaffen in ruil voor het geretourneerde - zodat je alsnog aan de voorwaarden voldoet?
-
Guardian72
- Contacteer:
Dat zou kunnen, maar TS stelt dat het al gebruikt is...
Vandaar.
Vandaar.