LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

kaat1975 schreef:Van de site van Rowenco: Inmiddels is een zending vrijgegeven, helaas is er ook weer een volledige zending vastgezet en zijn we wederom gecontacteerd door React.Het traject zal zich herhalen: React zal uiteindelijk niet procederen waarna de douane opnieuw ambtshalve de inbreukzal constateren, waarmee de zaak voorlopig weer een aantal maanden vast zal staan...

Een gebed zonder end!

Wat zijn nu de opties?
Een hele lange adem hebben en maar hopen dat het goedkomt?
Of wordt het tijd voor actie!

Ik zag eerder een oproep om met zn allen een bezoekje aan Almelo te brengen?
Nou ik geloof niet dat dat nut heeft???

Aangifte doen bij de politie heeft zowieso geen nut:
Dat is voor de politie een zogenaamde civiele zaak (kwestie tussen twee "civilisten" ; twee burgers). U dient dus ook een oplossing in het civiele en niet in het strafrecht moeten zoeken, dat wil zeggen het inschakelen van een advocaat en/of deurwaarder en via de rechter uw gelijk proberen te krijgen.

Dus een incasso buro inschakelen???? Ik ben benaderd en ik voel er wel wat voor, zeker als dit groepsgewijs gaat. Ik ben er gewoon klaar mee dat dit zo maar kan gebeuren. Ik heb begrepen dat er mensen zijn die zich aangemeld hebben en dat er inmiddels een dossier Rowenco is aangemaakt. Aangezien ik helemaal geen kaas van heb gegeten wil ik graag weten hoeveel mensen hier aan mee doen of mee gaan doen?

Hoe groot is de kans dat ik mn geld krijg als ik wacht op Rowenco of in zee ga met dit incassoburo, zonder dat het me nog meer geld gaat kosten??

Graag hoor ik van jullie, via pb mag ook!
Ik ben het niet eens met de lezing van de politie. De eigenaars van ROWENCO hebben mogelijk een fiks aantal economische delicten gepleegd en dat is wel degelijk een zaak voor de strafrechter.
Het is meer een kwestie dat de politie geen zin heeft in dit soort zaken, allemaal veels te lastig voor hun. Daarom kunt u inderdaad maar het beste in gezamenlijkheid een faillisement aanvragen via een deurwaarder. Dan heeft u de meeste kans dat u nog iets (al zal het niet veel zijn) van uw geld terug ziet. Bovendien voorkomt u zo dat er meer gedupeerden bijkomen.

sunnyangel
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2011 15:20

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door sunnyangel »

1408 tablet inclusief toetsenbord en hoes

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vind wel dat Rowenco naast excuses op zijn minst gratis zo'n overheerlijke Mr Flinstone's Beenham mee moet sturen naar de gedupeerden zodra er geleverd kan worden.

truisch
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2011 12:40

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door truisch »

Kaat1975, ik heb me aangemeld bij het incassobureau dat je bedoeld. Het is zo dat mocht het niet lukken om ons geld terug te krijgen, het je geen geld kost. En mocht het wel lukken, dan worden de kosten verhaald op Rowenco. Dus ... ik zou zeggen, gewoon doen, want dan hebben we in elk geval nog een kans om iets van onze centen terug te zien. :roll:

truisch
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2011 12:40

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door truisch »

Aangifte doen bij de politie heeft zowieso geen nut:
Dat is voor de politie een zogenaamde civiele zaak (kwestie tussen twee "civilisten" ; twee burgers). U dient dus ook een oplossing in het civiele en niet in het strafrecht moeten zoeken, dat wil zeggen het inschakelen van een advocaat en/of deurwaarder en via de rechter uw gelijk proberen te krijgen.
Ik heb wel aangifte gedaan, omdat het delict dan in elk geval genoteerd staat. Mocht het ooit tot een strafzaak komen (en die kans wordt groter als er meer aangiften zijn) dan sta je in elk geval als gedupeerde te boek. :!:

marinof
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2011 14:22

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door marinof »

Voor de Belgische gedupeerden: www.ecops.be
Baat het niet dan schaadt het niet.

wimijpelaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2008 07:43

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door wimijpelaar »

truisch schreef:Kaat1975, ik heb me aangemeld bij het incassobureau dat je bedoeld. Het is zo dat mocht het niet lukken om ons geld terug te krijgen, het je geen geld kost. En mocht het wel lukken, dan worden de kosten verhaald op Rowenco. Dus ... ik zou zeggen, gewoon doen, want dan hebben we in elk geval nog een kans om iets van onze centen terug te zien. :roll:
Bij welk incasso bureau heb jij je aan gemeld ?? Het lijkt me wel handig dat iedereen nu bij de zelfde zich aanmeld en dat doet op No cure No Pay basis
Dus zet hier even waar iedereen zich kan aanmelden graag

kaat1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:06

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door kaat1975 »

wimijpelaar schreef: Bij welk incasso bureau heb jij je aan gemeld ?? Het lijkt me wel handig dat iedereen nu bij de zelfde zich aanmeld en dat doet op No cure No Pay basis
Dus zet hier even waar iedereen zich kan aanmelden graag
Gekregen van ArneLH: (hij zal je dus verdere info kunnen verschaffen)
Als u dit formulier invult: http://hoevehorstincasso.nl/indienen/
en aangeeft:
'Ik wil graag gebruik maken van de "Aanvullende Voorwaarden 'no cure no pay'" en, tot nadere instructie van mijn kant, slechts van het buitengerechtelijke traject. Ik wens behandeld te worden bij de groep geduperden rowenco.'
bij het opmerkingenveld dan is dat geen probleem.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik heb het al eerder aangegeven ik ben niet gedupeerd..maar ik kan me zo kwaad maken om dit soort zaken vandaar mijn reacties, ik begreep uit een PB van Arne dat er al een incassodossier is aangeleegd GOED ZO!!! ik kan alleen maar alle gedupeerde oproepen zich bij hem te melden!!!

@ Mensenzijnbeesten je bent zelf een beest,
hoe laag kan je zakken ??
mensen die bij jou een tablet kochten zullen het al niet al te breed hebben
( is een aaname, maar goed), die mensen zo vlak voor de feestdagen zo laten zitten BAH 100 of 200 euro kan voor iemand in deze dure maand heel veel geld zijn!!!

willemmarieke
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2011 19:57

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door willemmarieke »

Zin er ook mensen die het prive adres weten van westrik zodat ik even met een aantal mensen mijn geld op kan halen?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door ArneLH »

willemmarieke schreef:Zin er ook mensen die het prive adres weten van westrik zodat ik even met een aantal mensen mijn geld op kan halen?
Het lijkt me onverstandig om die persoon fysiek te bedreigen... De NAW-gegevens van de eigenaar van de eenmanszaak h.o.d.n. Rowenco kun je vinden in een uittreksel van het Handelsregister.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

ArneLH schreef:
willemmarieke schreef:Zin er ook mensen die het prive adres weten van westrik zodat ik even met een aantal mensen mijn geld op kan halen?
Het lijkt me onverstandig om die persoon fysiek te bedreigen... De NAW-gegevens van de eigenaar van de eenmanszaak h.o.d.n. Rowenco kun je vinden in een uittreksel van het Handelsregister.
Niemand heeft het over fysiek bedreigen toch?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Olaf,

gezien de werkwijze van Rowenco zie ik ze in staat om mensen die langs komen te beschuldigen van bedreiging.

Kost je in elk geval tijd, dus daarom het advies.
Wat natuurlijk zou kunnen helpen is een bevriend agent vragen om eens mee te gaan - heb je in ieder geval een betrouwbaar geachte getuige :)

truisch
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2011 12:40

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door truisch »

gezien de werkwijze van Rowenco zie ik ze in staat om mensen die langs komen te beschuldigen van bedreiging.

Kost je in elk geval tijd, dus daarom het advies.
Wat natuurlijk zou kunnen helpen is een bevriend agent vragen om eens mee te gaan - heb je in ieder geval een betrouwbaar geachte getuige :)
Zou je denken? Die agent zal dan ook wel weer onder één hoedje spelen met de overheid die arme ondernemers de nek omdraaien. Tenminste, zoals we de familie Westerik kennen in de persoon van Mensenzijnbeesten. :lol:

Bovendien hebben ze het geld toch niet in huis, dus wat wil je daar dan? Ik denk nog steeds dat we het best via een incassobureau kunnen werken en ons niet verlagen tot de praktijken waarvan Westerik ons dan weer zou beschuldigen. Want het blijft bij hem toch steeds weer op het verhaal terugkomen dat iedereen tegen een goudeerlijke oplichter, euh .. sorry, ondernemer is. :wink: Zelfs zijn betalende klanten.

beertje52
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:19

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door beertje52 »

kaat1975 schreef:
wimijpelaar schreef: Bij welk incasso bureau heb jij je aan gemeld ?? Het lijkt me wel handig dat iedereen nu bij de zelfde zich aanmeld en dat doet op No cure No Pay basis
Dus zet hier even waar iedereen zich kan aanmelden graag
Gekregen van ArneLH: (hij zal je dus verdere info kunnen verschaffen)
Als u dit formulier invult: http://hoevehorstincasso.nl/indienen/
en aangeeft:
'Ik wil graag gebruik maken van de "Aanvullende Voorwaarden 'no cure no pay'" en, tot nadere instructie van mijn kant, slechts van het buitengerechtelijke traject. Ik wens behandeld te worden bij de groep geduperden rowenco.'
bij het opmerkingenveld dan is dat geen probleem.
Hebben we nu geen geduld genoeg gehad met de "mens" achter mesenzijnbeesten?!

Tijd om in actie te komen, dus?! Gewoon jezelf aanmelden voor de "no cure no pay" gezamenlijke incassoprocedure, lijkt mij nog de enige openstaande optie voor alle gedupeerden!
En baat het niet dan schaadt het niet!

We hebben toch niet gelijk het vertrouwen in de hele mensheid verloren door 1 zo'n figuur als "mensenzijn beesten"?!

KRIJ
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2011 16:51

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door KRIJ »

Het i8s wel degelik mogelijk aangifte te doen van internetfraude.
Ga naar www.mijnpolitie.nl
Hoe meer mensen dit doen hoe beter

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door ArneLH »

KRIJ schreef:Het i8s wel degelik mogelijk aangifte te doen van internetfraude.
Ga naar http://www.mijnpolitie.nl
Hoe meer mensen dit doen hoe beter
Het is al regelmatig gezegd: melding maken is geen aangifte doen.
Het is natuurlijk beter dan niks.

beertje52
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:19

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door beertje52 »

Je kan natuurlijk ook allebei doen: en aangifte bij de politie en je aanmelden bij het eerder vermelde incassobureau!
Want met de aangifte bij de politie wordt (in ieder geval voorlopig) niets gedaan en we willen toch allemaal ons geld terug?!

wimijpelaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2008 07:43

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door wimijpelaar »

ArneLH schreef:
KRIJ schreef:Het i8s wel degelik mogelijk aangifte te doen van internetfraude.
Ga naar http://www.mijnpolitie.nl
Hoe meer mensen dit doen hoe beter
Het is al regelmatig gezegd: melding maken is geen aangifte doen.
Het is natuurlijk beter dan niks.
Met alle respect , @ArneLH Hoe weten wij zeker dat U betrouwbaar bent .
Het is een rare wereld waarin wij leven ??

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik begrijp dat gebruikers van dit forum wantrouwig zijn, ze zijn immers vaak (net) slachtoffer van 'onprettige' praktijken van winkels, webshops etc. geworden. Alle gegevens die op onze website staan zijn ook gewoon zo ingeschreven bij de KvK en ja daar heb je vaak ook niet alles aan (zie epadpoint topic bijv.). Ik zou niet weten wat ik anders kan geven dan mijn woord. Wij zullen alles zo eerlijk mogelijk voor u proberen op te lossen.

Gesloten