LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MEM
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 nov 2011 10:22

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door MEM »

Tot mijn grote verbazing kreeg ik gister een mail van Rowenco dat mijn bestelde tabl van 07-10 op 07-12 verzonden is...
Ik ben benieuwd.....
Hou jullie op de hoogte..

kaat1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:06

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door kaat1975 »

En dat terwijl je je geld terug hebt gevraagd of wilde je de tablet toch nog?

MEM
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 nov 2011 10:22

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door MEM »

Heb ook om mijn geld gevraagd idd...

kaat1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:06

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door kaat1975 »

Hmm, nou lekker dan....

MEM
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 nov 2011 10:22

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door MEM »

ja idd, ben benieuwd...
Heb nog maar niks tegen mijn zoon gezegd....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

MEM schreef:ja idd, ben benieuwd...
Heb nog maar niks tegen mijn zoon gezegd....
Verstandig besluit.

De hele discussie over of het wel of niet oplichters zijn terzijde - de handelswijze van Rowenco verdient GEEN schoonheidsprijzen.

- geen reele voorstelling van zaken - aangeven dat spullen op voorraad zijn, terwijl men dus pas besteld na ontvangst betaling. (Misleiding heet dat, in juridische termen)
- Niet volledig / open over gang van zaken (ook weer misleiding te noemen)
- Gezien de uitspraken - althans de quotes uit deze uitspraken alhier geplaatst - maakt Rowenco zich wel schuldig aan importeren verboden waren, en aan het opzettelijk negeren van de wet voor waar het aangaat copyrights en kopieeerregelingen. (maar, alsnog geen oplichting).

Daarnaast : het bewust verschuiven van het ondernemersrisico naar de klant, niet erg netjes, niet professioneel, en getuigend van een schrijnend minachten van de klant.
Zoals iemand het hier al stelde - hij gokt met andersmans geld.
Het zou gezien kunnen worden als diefstal - aangezien er al diverse termijnen van redelijkheid overschreden zijn - maar ja, de bewijslast... :|

truisch
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2011 12:40

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door truisch »

Als je het tablet niet meer wil en je ontvangt het toch, kan je zonder verdere gevolgen het product weigeren. Je betaald dan namelijk ook geen extra kosten voor het retour zenden. Wil je het tablet toch bekijken en het voldoet niet aan de eisen kan je het alsnog retour sturen of je houdt het maar schat de waarde die het product nog heeft (als het bijv. zonder goede besturing wordt geleverd zou je er zelf een besturingsprogramma op kunnen laten zetten). het verschil tussen die twee bedragen (dus betaald en werkelijke waarde) kan je terugvorderen.

J@@N, je vroeg je af hoe het kan dat sommigen wel aangifte van oplichting hebben kunnen doen.
Ik leid niet af van de werkelijke zaak, maar breng zoals ik al veelvuldig heb aangegeven wat nuances aan, de gedupeerde zijn boos, verdrietig en voelen zich onmachtig. Maar hebben niets aan opruiing en verdraaiing van feiten. Ze kunnen zich opgelicht voelen, maar helaas is dit volgens de wet geen oplichting. Sommige hebben blijkbaar toch aangifte kunnen doen en ik ben heel benieuwd naar de uitslag. Wanneer je wel is naar het programma opgelicht hebt gekeken, zie je wat echte oplichting is en mensen die echt opgelicht zijn, kunnen in veel gevallen niet eens aangifte doen.
Zoals je hebt/had kunnen lezen ben ik één van diegenen die wel aangifte van oplichting heeft gedaan en wel volgens het WvS artikel 326. Je maakt je namelijk ook schuldig aan oplichting als je mensen in de waan laat (heel bewust in dit geval) dat je producten in voorraad hebt, terwijl je zelf weet dat er helemaal niets in stock is. En dat niet zomaar even, maar in mijn geval al 2 maanden. Dat heet gebruik maken van listige kunstgrepen, dan wel een samenweefsel van verdichtsels om mensen ertoe te bewegen geld af te geven, zonder daar een dienst of goed BINNEN DE WETTELIJK BEPAALDE TERMIJN voor te leveren. Die termijn is maximaal 30 dagen, tenzij het duidelijk is aangegeven bij de orderbevestiging, dan wel in samenspraak met de klant mocht er een overschrijding van die termijn plaatsvinden. Dit heeft nooit plaatsgevonden. Niet in de orderbevestiging en ook niet later in mail en telefooncontact. Nee, er werd staalhard gelogen :roll: over de termijn waarop geleverd zou worden. En dat, mijn beste J@@N, valt onder oplichting zoals vastgelegd in het Wetboek van Strafrecht.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door J@@N »

truisch schreef:Zoals je hebt/had kunnen lezen ben ik één van diegenen die wel aangifte van oplichting heeft gedaan en wel volgens het WvS artikel 326. Je maakt je namelijk ook schuldig aan oplichting als je mensen in de waan laat (heel bewust in dit geval) dat je producten in voorraad hebt, terwijl je zelf weet dat er helemaal niets in stock is. En dat niet zomaar even, maar in mijn geval al 2 maanden. Dat heet gebruik maken van listige kunstgrepen, dan wel een samenweefsel van verdichtsels om mensen ertoe te bewegen geld af te geven, zonder daar een dienst of goed BINNEN DE WETTELIJK BEPAALDE TERMIJN voor te leveren. Die termijn is maximaal 30 dagen, tenzij het duidelijk is aangegeven bij de orderbevestiging, dan wel in samenspraak met de klant mocht er een overschrijding van die termijn plaatsvinden. Dit heeft nooit plaatsgevonden. Niet in de orderbevestiging en ook niet later in mail en telefooncontact. Nee, er werd staalhard gelogen :roll: over de termijn waarop geleverd zou worden. En dat, mijn beste J@@N, valt onder oplichting zoals vastgelegd in het Wetboek van Strafrecht.
Beste @truisch,

Ik heb het gelezen hoor.

We zullen zien wat de OJ / straf rechter ermee gaat doen. De basis voor WVS326 oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen ofwel, was hij al van plan om zich het geld toe te eigenen? en producten niet te leveren?
Volgens mij is op beide het antwoord: NEE, de intentie was er om te leveren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

J@@N schreef: NEE, de intentie was er om te leveren.
Dat zou zo moeten zijn.
Maar gezien de 'smokescreens' en alle bla bla eromheen - zou een geslepen advocaat kunnen stellen dat men het deed voorkomen dat de intentie er was - maar gezien de handelswijze aannemelijk te maken is dat het niet zo is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

truisch schreef:Als je het tablet niet meer wil en je ontvangt het toch, kan je zonder verdere gevolgen het product weigeren. Je betaald dan namelijk ook geen extra kosten voor het retour zenden. Wil je het tablet toch bekijken en het voldoet niet aan de eisen kan je het alsnog retour sturen of je houdt het maar schat de waarde die het product nog heeft (als het bijv. zonder goede besturing wordt geleverd zou je er zelf een besturingsprogramma op kunnen laten zetten). het verschil tussen die twee bedragen (dus betaald en werkelijke waarde) kan je terugvorderen.
Het lijkt me op dit moment het beste om een verzending gewoon te accepteren, gezien de financiele situatie van Rowenco lijkt het me niet waarschijnlijk dat u snel geld terugkrijgt bij weigering van het product. Inderdaad kunt u eventueel een geldelijke vergoeding eisen voor het deel van de levering dat niet conform afspraak is.

truisch
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2011 12:40

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door truisch »

Het lijkt me op dit moment het beste om een verzending gewoon te accepteren, gezien de financiele situatie van Rowenco lijkt het me niet waarschijnlijk dat u snel geld terugkrijgt bij weigering van het product. Inderdaad kunt u eventueel een geldelijke vergoeding eisen voor het deel van de levering dat niet conform afspraak is.
Ik heb net even zitten tellen, maar alleen op klacht.nl staan op dit moment al 180 klachten, waarvan 10 mensen die melden dat zij een tablet geleverd kregen dat defect is. Al is de financiële situatie van Rowenco op dit moment dan nog zo beroerd (en dat zal best wel met al die kosten voor hun advocaat :( :evil: ) wat heb ik eraan om een tablet te accepteren dat niet of niet goed werkt?? Dan kan ik proberen om het ding te laten maken (kost me ook weer een hand vol centen) en dan moet ik alsnog maar weer proberen om geld terug te vorderen. Of ik besluit om het ding niet te houden omdat het gewoon niet werkt en dan moet ik het aangetekend versturen, want anders heb je geen poot om op te staan.

Ik las op klacht.nl een verhaal van iemand die inderdaad een tablet ontvangen had, maar het ding werkte niet goed. Dit was in augustus van dit jaar. Na overleg met Rowenco werd het ding aangetekend retour gestuurd, maar bij Rowenco werd keihard beweerd dat het tablet niet was ontvangen. Gelukkig was er via de TNT-site terug te halen dat er wel door Rowenco voor ontvangst was getekend, zodat ze dat verhaal niet hard konden maken. Intussen heeft die persoon ook nog steeds geen geld teruggestort gekregen.

Ik weet wel dat ik dat ding niet meer wil ontvangen, want als er iets defect aan is heb je ook geen garantie meer. Nee, ik hoop via het incassobureau van Arne nog iets van mijn geld terug te zien en dan koop ik wel bij bijvoorbeeld Bart Smit of Intertoys :mrgreen: een gelijkwaardig tablet. Daar zijn ze nog goedkoper ook :!:

kaat1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:06

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door kaat1975 »

Precies, mijn geannuleerde bestelling gaat dus onaangepakt retour afzender. Ik heb nl al een nieuwe aangeschaft....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

truisch schreef:
Het lijkt me op dit moment het beste om een verzending gewoon te accepteren, gezien de financiele situatie van Rowenco lijkt het me niet waarschijnlijk dat u snel geld terugkrijgt bij weigering van het product. Inderdaad kunt u eventueel een geldelijke vergoeding eisen voor het deel van de levering dat niet conform afspraak is.
Ik heb net even zitten tellen, maar alleen op klacht.nl staan op dit moment al 180 klachten, waarvan 10 mensen die melden dat zij een tablet geleverd kregen dat defect is. Al is de financiële situatie van Rowenco op dit moment dan nog zo beroerd (en dat zal best wel met al die kosten voor hun advocaat :( :evil: ) wat heb ik eraan om een tablet te accepteren dat niet of niet goed werkt?? Dan kan ik proberen om het ding te laten maken (kost me ook weer een hand vol centen) en dan moet ik alsnog maar weer proberen om geld terug te vorderen. Of ik besluit om het ding niet te houden omdat het gewoon niet werkt en dan moet ik het aangetekend versturen, want anders heb je geen poot om op te staan.

Ik las op klacht.nl een verhaal van iemand die inderdaad een tablet ontvangen had, maar het ding werkte niet goed. Dit was in augustus van dit jaar. Na overleg met Rowenco werd het ding aangetekend retour gestuurd, maar bij Rowenco werd keihard beweerd dat het tablet niet was ontvangen. Gelukkig was er via de TNT-site terug te halen dat er wel door Rowenco voor ontvangst was getekend, zodat ze dat verhaal niet hard konden maken. Intussen heeft die persoon ook nog steeds geen geld teruggestort gekregen.

Ik weet wel dat ik dat ding niet meer wil ontvangen, want als er iets defect aan is heb je ook geen garantie meer. Nee, ik hoop via het incassobureau van Arne nog iets van mijn geld terug te zien en dan koop ik wel bij bijvoorbeeld Bart Smit of Intertoys :mrgreen: een gelijkwaardig tablet. Daar zijn ze nog goedkoper ook :!:
Kijk maar uit, straks heb je en geen tablet en geen geld. Is alleen een waarschuwing.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ook ik zou het retour sturen dat hij het maar bekijkt
met zijn tablets, ik zou het niet meer nodig hebben althans
niet van Rowenco.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door newmikey »

olaf79 schreef: Kijk maar uit, straks heb je en geen tablet en geen geld. Is alleen een waarschuwing.
Dat is inderdaad een reëel gevaar ja. Aan de andere kant heb je als je de zending accepteert géén poot meer om op te staan.

Het is een moeilijke maar hoeveel vertrouwen heeft men nog dat de tablets die eventueel nu afgeleverd worden a)géén gercyclede rejects zijn van anderen m.a.w. defecte tablets die al eerder geretourneerd werden? b)aan de gepubliceerde vereisten voldoen? of c)niet juist alleen de modellen zijn die door de Douane zijn doorgelaten i.p.v. diegenen die zijn besteld?

Je komt er vaak pas achter wat het product is als je er voor getekend hebt en het product hebt uitgepakt an dan is het te laat.

Ik kan niet in ieders portemonnee kijken maar als je al in een procedure tegen Rowenco zit, moet je ze haast wel weigeren anders gooi je ook je eigen glazen in...

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door J@@N »

newmikey schreef: Ik kan niet in ieders portemonnee kijken maar als je al in een procedure tegen Rowenco zit, moet je ze haast wel weigeren anders gooi je ook je eigen glazen in...
Maar wanneer je het product weigert, gooi je misschien ook je eigen glazen in!
Je kan dit denk ik het beste in overleg met "ArneL" doen!

truisch
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2011 12:40

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door truisch »

Degenen die zich bij het incassobureau van ArneLH hebben aangemeld zullen wel net als ik een mailtje hebben ontvangen met de instructies hoe je kunt handelen in de verschillende situaties. Dus of accepteren, eventueel met vermindering van waarde of weigeren het product aan te nemen. Heb je je nog niet aangemeld, zoek dan even de gegevens op hier in het topic. Samen staan we sterk(er) :D .

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door ArneLH »

Goh, toevallig zag ik ook dat er in zeker 1 geval geen BTW is gerekend over de verzendkosten, terwijl dit verplicht is...

tabletfan
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 nov 2011 19:04

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door tabletfan »

Ik weet wel dat ik dat ding niet meer wil ontvangen, want als er iets defect aan is heb je ook geen garantie meer. Nee, ik hoop via het incassobureau van Arne nog iets van mijn geld terug te zien en dan koop ik wel bij bijvoorbeeld Bart Smit of Intertoys :mrgreen: een gelijkwaardig tablet. Daar zijn ze nog goedkoper ook :!:
Als ik je een tip mag geven: kijk eens naar de tablets van Archos of Huawei. Dat zijn twee grote wereldwijde producenten die budget tablets produceren met goede hardware en goede software.

Ze kosten misschien iets meer, maar als je goed zoekt kan dat ook wel meevallen. Je weet dan wel zeker dat je een betrouwbaar en volledig ondersteund apparaat koopt. Met wat geluk ontvang je ook nog updates.

Wees verstandig en koop geen chinese apparaten, ook niet bij bart smit en intertoys. De klachten van kapotte tablets verschijnen met bosjes op internet.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door J@@N »

tabletfan schreef:Als ik je een tip mag geven: kijk eens naar de tablets van Archos of Huawei. Dat zijn twee grote wereldwijde producenten die budget tablets produceren met goede hardware en goede software.

Ze kosten misschien iets meer, maar als je goed zoekt kan dat ook wel meevallen. Je weet dan wel zeker dat je een betrouwbaar en volledig ondersteund apparaat koopt. Met wat geluk ontvang je ook nog updates.

Wees verstandig en koop geen chinese apparaten, ook niet bij bart smit en intertoys. De klachten van kapotte tablets verschijnen met bosjes op internet.
Heel goed advies, Huawei is ook een Chinees merk :lol:
http://www.huaweidevice.com/worldwide/a ... contructUs
Bel ze eens om advies te vragen: :mrgreen:
Huawei Device Co., Ltd.
Bantian, Longgang District
Shenzhen 518129, P.R.China
Tel: +86-755-28560808

Huawei Device Customer Center

Tel: 800-830-8300 / 400-830-8300 / +86-755-28560808
Fax: +86-755-28560818 / 400-690-2116
E-mail: [email protected]
Hours of Operation: 8:00-20:00 (Beijing Time)


Archos is een Frans merk met diverse kantoren in Europa.
Ook veel van deze producten worden in China geproduceerd (Made in China :lol: ).

Deze merken zijn dus niet beter of slechter dan de "Flytouch 3 / Superpad III".

Gesloten