LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service DHL

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
speculaatje

Slechte service DHL

Ongelezen bericht door speculaatje »

Ik heb een artikel besteld via eBay en vervoerder DHL heeft van de week tweemaal geprobeerd het artikel bij mij thuis af te leveren. Ik was niet thuis want ik was gewoon op mijn werk. Na de tweede levering kreeg ik een briefje in de bus dat ik het pakket dan maar moest gaan ophalen in Eindhoven, ongeveer 40 kilometer rijden.

Navraag bij DHL leert dat het niet mogelijk is om het pakket nogmaals te bezorgen, tenzij ik contact opneem met de verstuurder van het pakket, extra betaal en dan zou het toch nog aangeboden kunnen worden.

Natuurlijk vind ik dit absolute baggerservice van DHL. Ik ben ervan de dupe dat zij niet in staat zijn een pakket af te leveren op een particulier adres. GLS pakt dat bijvoorbeeld heel anders aan: zij proberen het 1 keer af te leveren, lukt het niet dan kun je bellen voor een nieuwe afleverafspraak en wordt het afgeleverd waar jij wil (bijv. op het werkadres). Nog nooit problemen mee gehad.

DHL hanteert dus een andere werkwijze en zijn dus niet in staat om te doen waarvoor ze betaalt worden, namelijk het pakket daadwerkelijk afleveren (al dan niet op een ander adres). Tijd dus voor DHL om hun logistieke proces maar eens aan te pakken...

Wie heeft er nog meer van dit soort ervaringen met DHL?

quantas01

Re: Slechte service DHL

Ongelezen bericht door quantas01 »

De verzender bepaald en betaald hoeveel keer er afgeleverd dient te worden standaard is dat 2x.

Zo werkt dat ook bij TNT om een vb te noemen.

Na de eerste keer had je zelf al kunnen bellen om een ander adres door te geven, het is niet hun probleem dat jij wat koopt en niet thuis bent tot 2x toe

1234Peter

Ongelezen bericht door 1234Peter »

Jij geeft DHL dus de schuld van het feit dat jij niet thuis bent? Geef dan in het vervolg het adres van je werk op of van iemand die WEL thuis is. Sim-pel toch?

speculaatje

Voordeel van TNT: je kunt het pakket ophalen bij een postkantoor in de buurt!

Na de eerste keer bellen heeft geen zin als je 's avonds thuis komt van je werk omdat het pakket dan al de dag erna voor verzending is ingepland (staat trouwens ook niet als optie aangegeven op het niet-thuisbericht dat je krijgt, bij bijvoorbeeld GLS wel).

Een ander adres opgegeven is niet mogelijk bij betaling met Paypal (99% van de verkopers op eBay verstuurd de zending alleen naar de adres zoals opgegeven bij Paypal ivm tegengaan fraude). En de baas zit er ook niet echt op te wachten dat privépakketten op de zaak worden afgeleverd. En nee ik ga geen andere baas zoeken :wink:

Ik geef DHL er de "schuld" van dat zij geen enkele mogelijkheid bieden om een nieuwe afspraak te maken maar er meteen vanuit gaan dat je het pakket 40 kilometer verder op gaat afhalen. Bij TNT kun je het op het postkantoor in de buurt afhalen, GLS en UPS kun je bellen voor een nieuwe afspraak, Selektvracht geeft het bij de buren af. Alleen DHL geeft hierbij problemen.

quantas01

Ongelezen bericht door quantas01 »

Dhl kan jij ook gewoon een andere afspraak maken doe ik regelmatig.

En vanaf s'morgens 8 uur kan je bellen dus het verhaal s'avonds zijn ze er niet veeg ik zo weg je kan immers de andere morgen meteen bellen en dan wordt dat ingepland zonder probleem.

speculaatje

Voor het eerst dat ik dat hoor. Normaal gesproken zit een pakket al ergens in een bestelbus die aan zijn route is begonnen, maar bedankt voor de tip. Scheelt weer veel ergernis voor een volgende keer.

Blijf het dan wel raar vinden dat ze dat niet vermelden op het niet-thuisbericht. Nu staat er alleen dat DHL de volgende werkdag terug komt voor een nieuwe afleverpoging.

Gesloten