LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
chrisdegraaff
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2010 11:13

Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Ongelezen bericht door chrisdegraaff »

Ook ik heb een zeer slechte ervaring met Tommy T shopping: Binnen 2 weken geld retour????

Luister en huiver:

1. Eind oktober 2009 bestelling gedaan op internet
2. 3 november afschrijving
3. Artikel pas op 27 december 2009 in bezit
4. Artikel niet conform verwachtingen en op 4 januari 2010 (ivm vakantie maar binnen de termijn) retour
5. Op 1 februari 2010 na diverse telefeoontjes (35 eurocent pm) en mailtjes geld nog steeds niet binnen


Ps. daarnaast betaal je 9,95 euro voor het verzenden (verdien hier dus ook aan!!!!) en nog eens 6,75 retour kosten plus alle telefoonkosten

[Bericht aangepast door Moderator (lettergrootte gewijzigd)]

Vincent Vega
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2010 20:48

Re: Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Ongelezen bericht door Vincent Vega »

Dat ze het geld niet op tijd storten is niet netjes.

Maar het is erg ongebruikelijk de verzendkosten ook terug te storten, ook logisch natuurlijk.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Ongelezen bericht door boxer »

je kunt ook gewoon naar de winkel gaan,is toch wel wat veiliger en zekerder. :wink:

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Je kan dezelfde artikelen ook via de otto en consorten bestellen.
Vaak is het daar nog goedkoper ook.

Ik bestel dan met acceptgiro, dan weet ik zeker dat ik krijg wat ik wil, en anders heb ik nog niets betaald.

doe normaal
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 dec 2009 13:18

Re: Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Ongelezen bericht door doe normaal »

Op hun site staat:
7.3 Terugbetaling zal geschieden binnen 30 dagen nadat de koop is ontbonden.

Waar maak je je nu druk om :lol:

manichar
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2010 09:11

Re: Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Ongelezen bericht door manichar »

Ja, dat klopt. Echter per 1 januari 2010 heeft men dit gewijzigd in 6o dagen!!!!!
Ik wacht al 2 maanden op mijn geld. Heb ze ook verteld dat de info via site dus vals is.
En nu?
Je krijgt niemand te spreken, wanneer je belt houden je ze eindeloos in de wacht.
Dus mensen kijk uit, bestel er nooit iets!!!!!!!!!!!!
Complete oplichterij. :shock: :!:

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Ongelezen bericht door boxer »

zoals ik al eerder zei.
GA NAAR DE WINKEL :lol:

Kathy8
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:29

Re: Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Ongelezen bericht door Kathy8 »

Vincent Vega schreef:
Maar het is erg ongebruikelijk de verzendkosten ook terug te storten, ook logisch natuurlijk.
Dat is niet ongebruikelijk en zelfs verplicht. Volgens de wet Koop op afstand mag de verkoper geen verzendkosten of andere kosten in rekening brengen als je een bestelling retourneert. Alleen de retourkosten zijn voor de klant. Dat is logisch omdat beide partijen de kosten zo delen, dat lijkt me fair. Ik heb de indruk dat sommige mensen denken dat het logisch is dat de klant alle verzendkosten betaalt onder het mom van "jij wilt het toch thuisbezorgd hebben", daar kun je dan dezelfde soort argumentatie op loslaten t.a.v. de webshop : "zij moeten toch zo nodig een webshop beginnen" en daar horen deze kosten nou eenmaal bij. Dan hadden ze een fysieke winkel moeten beginnen (en dan hadden ze andere kosten gehad, zoals huur etc)

Deze wet is terug te vinden in BW 7, artikel 46d, lid 2 http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/B ... Artikel46d

remco1980
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2009 15:34

Re: Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Ongelezen bericht door remco1980 »

Ook ik heb nog steeds ellende met deze tent.

Oktober 2009 een bestelling gedaan(ook gelijk netjes betaald), januari 2010 brief ontvangen dat de levering uitgesteld werd. Heb in februari 2010 de bestelling geannuleerd dit was geen enkel probleem en zou me geld retour ontvangen.
We leven nu juni 2010 en nog steeds heb ik ondanks 5/6 toezeggingen geen enkele euro terug ontvangen. Al diverse malen het excuus gehoord dat er iets mis was met de batch bij de bank. Schandalig !!!

Dus oppassen met deze mensen !!

DvOff
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2010 14:13

Re: Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Ongelezen bericht door DvOff »

Kathy8 schreef:
Vincent Vega schreef:
Maar het is erg ongebruikelijk de verzendkosten ook terug te storten, ook logisch natuurlijk.
Dat is niet ongebruikelijk en zelfs verplicht..........


Deze wet is terug te vinden in BW 7, artikel 46d, lid 2 http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/B ... Artikel46d
2.In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.
Hierin staat inderdaad dat alleen de retourkosten in rekening worden gebracht, niet de verzendkosten.
Daarbij staat het wel los, dat de verkoper niet meer dan 30dagen in beslag mag nemen om het bedrag retour te doen, ongeacht of ze in hun voorwaarden hebben staan dat dit 60dagen mag duren.

Anitastu
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2011 16:34

Re: Tommy Teleshopping 'list en bedrog'

Ongelezen bericht door Anitastu »

[Bericht verwijderd door de moderator: dubbel geplaatst.]

Gesloten