LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tommy teleshopping

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Anitastu

Tommy teleshopping

Ongelezen bericht door Anitastu »

Goedendag,

Heb in april 2011 bij Tommy teleshopping een bestelling gedaan, Daarvoor had ik ook al twee maal een bestelling gedaan een in december 2010 en begin januari 2011, maar daar heb ik nooit iets van gekregen of over gehoord en was ze al weer vergeten. Tussen mijn laatste bestelling en de levering van deze bestelling heb ik een brief gekregen waarin staat dat de bestelde artikelen niet meer voorradig zijn en dat deze ook niet geleverd kunnen worden. Dus mijn verbazing was groot toen er twee weken later een bezorger bij mij voor de deur stond met een pakje van Tommyteleshopping. Heb het pakketje weer terug gestuurd en krijg vandaag een betalingsherinnering dat er nog een bedrag open staat van € 4,95, heb contact opgeomen met Tommyteleshopping en het verhaal uitgelegd en dat ik niet van plan ben om te betalen. Ik kreeg een wijsneus aan de telefoon die bleef volhouden dat ik moest betalen en dat de factuur in de doos zit, is dezelfde factuur die je mee moet geven bij het terug sturen. Heb na dit telefoontje de algemene voorwaarden van Tommyteleshopping erbij gepakt en daar staat in bij artikel 7 op pagina 9. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening. Heb weer terug gebeld en dit tegen de medewerker verteld die ik aan de telefoon had en deze gaf mij het antwoord ja ik zie het staan maar wij mogen dit gewoon in rekening brengen dus u moet betalen, anders moeten wij dit uit handen geven en komt het voor de rechter. Mijn antwoord daarop was u doet u best maar dit zijn jullie algemene voorwaarde en niet die van mij, ik kan nergens vinden dat deze kosten in rekening worden gebracht en dat jullie dit mogen factureren het enige wat ik kan vinden is dit. Dan moest ik maar een brief sturen met een klacht dan konden ze deze in behandeling nemen. Maar ik moet betalen.

Moet ik deze kosten betalen?

Met vriendelijke groet,

Anita

P.S: Op deze betalingsherinnering staat nergens waar deze 4,95 vandaan komen. Wel staan de artikellen die ik besteld had erop met daar de prijs achter. En dan ineens uit het niets verschuldigd bedrag inc. BTW € 4,95

dhc

Re: Tommy teleshopping

Ongelezen bericht door dhc »

Van de Vara-Kassa site:

Zijn die 4,95 soms de verzendkosten, voor eigen rekening?

Heb je wel eens gehoord van die EZEL, die deed het geen derde keer.

'Dus mijn verbazing was groot toen er twee weken later een bezorger bij mij voor de deur stond met een pakje van Tommyteleshopping. Heb het pakketje weer terug gestuurd en krijg vandaag een betalingsherinnering dat er nog een bedrag open staat van € 4,95'

En nu willen ze blijkbaar / denkbaar de verzendkosten betaald hebben.

Niet dat je 't daar nou mee eens moet zijn...:-/

(En ezels doen het zelfs geen tweede keer. LOL ;-)

Ik zou maar heel snel betalen. Wettelijk gezien heeft u inderdaad deze plicht. Laat het niet zover komen dat er incasso kosten bijkomen, dan wordt het een duur grapje. Zie hier info van consuwijzer "

U betaalt de verzendkosten
Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? En besluit u binnen zeven werkdagen dat u het product toch niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te betalen.

Heb dit via internet besteld en de dag dat ik het binnen heb gekregen reeds terug gezonden., En de bestellingen die ik eind vorig en begin dit jaar heb gedaan waren andere artikelen. Had voorheen nog nooit iets bij ze besteld (en ga dit ook nooit meer doen) wel het ik nog iets gevonden in de wet en dat is dat ze alleen maar de kosten van het retour zenden in rekening mogen brengen, en deze heb ik betaald anders hadden ze de spullen nog steeds niet terug. En de artikellen die ik voorheen bij ze had besteld heb ik nooit gekregen en nu krijg ik ze ook niet meer heb alles kunnen anuleren.

Gelukkig ben ik toch geen ezel, maar een mens.

Deze wet is terug te vinden in BW 7, artikel 46d, lid 2 http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/B ... Artikel46d

waarom stel je de vraag ook hier? Je hebt zelf al een antwoord gevonden zie ik....

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Anita, ik kan er niks anders van maken dat die €4,95 de kosten van het retourzenden zijn.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ah, nog iemand die hetzelfde concludeert.

Ik kan wel begrijpen dat je verbaasd was dat je het bestelde toch nog kreeg, ondanks het bericht dat het niet meer geleverd kon worden.

Anitastu

Ongelezen bericht door Anitastu »

Het retourzenden heb ik al betaald ben naar het postkantoor gegaan heb bijna 18 euro moeten betalen met verzekeren. Dus de retoutkosten zijn al betaald, en dat ik deze vraag hier ook neer zet is omdat ik de antwoorden die ik bij de andere site kreeg niet echt voldoende vond, werd er niet echt wijzer van. En wat ze mij aan de telefoon hebben verteld is dat die € 4,95 verzend kosten zijn, dus dat ze het pakje naar mij toe hebben gezonden. En als degene die de vergelijking maakt met een ezel even het verhaal goed leest en niet in alle forums dit antwoord wil geven krijg ik misschien ook antwoord van iemand die er echt verstand van heeft en die niet alle forums afgaat om mensen voor dom uit te maken. Ieder mens maakt fouten en dit is de mijne. Wil nog niet zeggen dat ik onterrecht geld ga betalen. Die fout maak ik niet.

Gesloten