LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tommy teleshopping/ tell sell

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
manichar
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2010 09:11

tommy teleshopping/ tell sell

Ongelezen bericht door manichar »

Zit op hetzelfde adres, dit ter info.
Wie maakt dit ook mee?

Ik wacht al maanden op mijn geld, na een retourzending.
Op de site vermelden ze terugbetaling binnen 30 dagen!
Maar nou komt het; ze hebben per 01-01-2010 de termijn opgeschroeft naar 60 dagen!
Echter zijn ze vergeten hun site aan te passen.
Pure afzetterij dus.
Tja, u gaat mee in de volgende betalingsronde!!!!
Wat nou, ik wil gewoon mijn geld terug.
Tot op heden nog niets ontvangen, zou 10 maart binnen moeten zijn.
Je krijgt geen baas of wat dan ook te spreken, hoe kom ik, en wellicht andere mensen nu aan ons geld??????????
Gaarne in tv uitzending dringend aandacht voor deze oplichterij!!!!!!!!!!!!!

J. elisen
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2010 13:25

Re: tommy teleshopping/ tell sell

Ongelezen bericht door J. elisen »

Beste mede slachtoffers,

Ook ik ben er met open ogen ingetuind.
Op 28 december 2009 iets besteld en betaald . Lang aan het lijntje gehouden betreffende de verzenddatum van het product en ik had ook nog steeds het vertrouwen ( hoe stom) dat het product elk moment kon komen. In Januari kreeg ik in de gaten dat het nog wel erg lang kon gaan duren voordat ik het product kon verwachten dus heb ik op 28 Januari de bestelling afgezegd en kreeg van de telefoniste de belofte dat het bedrag binnen 2 weken retour gestort zou worden. Uiteindelijk was ik te laat om het bedrag t e storneren ( mijn eigen domme fout omdat ik nog steeds vertrouwde op het feit dat dit netjes opgelost zou worden ) Ontelbare keren gemaild, gebeld en met onverschillige, of zelfs ronduit onbeschofte medewerkers gesproken ( als ik al telefonisch contact kon krijgen) Elke keer weer een ander verhaal en andere uitleg.
Uiteindelijk een laatste mail ontvangen op 23 februari met de volgende uitleg:

"Geachte mevrouw Elisen-Boodt,

Helaas hebben wij te maken met de wettelijke storneerperiode van 56 dagen. In deze periode kunnen wij geen terugstorting aanmaken, omdat u als klant het bedrag nog kunt laten storneren via de bank. Dit staat ook vermeldt in onze Algemene Voorwaarden die u kunt vinden op onze website.
Aangezien de betaling bij u is afgeschreven op 28 december, eindigt de storneerperiode op 24 februari. Na deze periode kunnen wij de storting maken, dit betekent dat binnen 14 dagen het geld weer op uw rekening komt te staan.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd,

Kind regards,
Met vriendelijke groet,

Odessa Novak
Klantenservice

Natuurlijk was het bedrag op de afgesproken datum nog niet teruggestort en op mijn emails na deze datum heb ik tot op heden nog geen antwoord gekregen.
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat ik over een tijdje alsnog het product thuisgestuurd krijg ( oops foutje) en dat ik het dan terug moet sturen en dat dan het wachten op mijn geld weer van voren af aan begint.
Ik ben het zo ongelooflijk beu. Is er dan geen enkele manier om dit bedrijf aan te pakken en komen ze keer op keer met deze oplichterij weg?
Kom op Radar................doe er iets aan!!!!

Joke Elisen- Boodt

manichar
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2010 09:11

Re: tommy teleshopping/ tell sell

Ongelezen bericht door manichar »

Hoi Joke,

Ik kon ook niet mijn incasso terugdraaien. Op advies van Tommy overigens.
Gistermiddag werd ik teruggebeld met de mededeling dat ik aankomende week in de terugstortronde zit!!!!!!!!!!
Nou ja, wat dat nu betekend.
Ze liepen nml. achter met betalen . ja ja.....
Waar je ook iets besteld, je krijgt gewoon je geld retour. Niks geen terugstortrondes, of het ergste, de stornering is van 30 naar 56 dagen gegaan.
Zonder de website aan te passen. Ik heb op 7 januari betaald, het is nu 21 maart, nou ik ben benieuwd.

Sterkte aan iedereen die dit mee maakt.
Ik heb gisteren 5 mails achter elkaar gestuurd met de volgende tekst: IK WIL MIJN GELD TERUG!!!!!!!!!!

N. Schagen.

raymondb
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2010 13:07

Re: tommy teleshopping/ tell sell

Ongelezen bericht door raymondb »

Beste mensen,

Tommy maakt er een spelletje van, hoe je dit netjes wettelijk kunt oplossen hier de wettelijke bepaling over wet kopen op afstand:

Tevens is tommy verplicht de betaling binnen 30 dagen terug te boeken en geen 56.Bij annulering of retour zending door consument.

Sinds 1 februari 2001 is de wet "kopen op afstand" van kracht. In het kort komt het erop neer dat consumenten bij aanschaf op internet recht hebben op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen. Door deze wet hebben consumenten een sterkere rechtspositie gekregen, dus ook als het om kopen via internet gaat. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien.

De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen:

* Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.
* Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
* Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
* Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen.

De afkoelingsperiode geldt niet in de volgende gevallen:

* Aankoop van onroerend goed;
* Aankopen die speciaal, op bestelling, zijn gemaakt;
* Aankopen die snel kunnen bederven of verouderen;
* Kranten en tijdschriften;
* Cd’s, video’s en cd-roms waarvan de verzegeling is verbroken;
* Financiële diensten;
* Weddenschappen en loterijen;
* Logies, vervoer, restaurantreserveringen en vrijetijdsbesteding indien deze zijn afgesproken op een bepaalde datum of voor een bepaalde periode;
* Een dienst waarmee de verkoper met instemming van de consument is begonnen voordat de afkoelingsperiode is verstreken.

De extra plichten van de verkoper zijn als volgt bepaald:

De verkoper moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot koop overgaan:

* Zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres;
* De belangrijkste kenmerken van het product;
* De prijs van het product (inclusief alle belastingen);
* Indien van toepassing, de kosten van aflevering;
* Wijze van betaling, aflevering of uitvoering;
* Het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode;
* De eventuele geldigheidsduur van het aanbod;
* De minimale duur van de overeenkomst als het gaat om bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement.

De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:

* De eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode (dit moet schriftelijk gebeuren!);
* Het bezoekadres van de leverancier;
* Gegevens omtrent eventuele garantie;
* Indien de koop een duur heeft van meer dan een jaar: de vereisten voor opzegging.

Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 7 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen, met een maximum van drie maanden.

Naast de Wet Kopen op Afstand is er per 1 mei 2003 een wet voor gelijke rechten voor consumenten in de EU opgesteld. Hierin zijn een aantal bepalingen opgenomen die voor de Internetshoppende consument relevant zijn, zoals:

* Betalen: Tenzij anders is afgesproken, vindt de betaling van de koopsom plaats bij ontvangst. Wordt het product later geleverd of kan het product niet meteen worden meegenomen, dan hoeft de koper nooit meer dan de helft van de koopprijs vooruit te betalen.
* Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij eisen:
o dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
o dat het product wordt hersteld of vervangen;
o dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
o dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.



Meer informatie

Kijk voor meer informatie over deze nieuwe wet op
http://www.justitie.nl

Of als je juridisch advies nodig hebt kijk dan op:
http://www.consuwijzer.nl/

queenmum
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 dec 2005 15:39

Re: tommy teleshopping/ tell sell

Ongelezen bericht door queenmum »

Ik ben het ook zat. Mijn geld is op 07-06 van mijn rekening afgegaan en ik heb mijn producten nog niet. Ik heb de Rabo gebeld en storneren was geen probleem.
Bellen: na 3 minuten a €0.35 krijg je te horen dat er nog 7 wachtenden voor je zijn.
Ik heb dus maar een mail gestuurd dat ik het pakket niet meer hoef. Neckerman levert de producten ook, en die zijn tenminste wel betrouwbaar.

Ik ben daar geen klant meer. Ik ben geen ezel.

deejaa
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:47

Re: tommy teleshopping/ tell sell

Ongelezen bericht door deejaa »

baggerbedrijf om het kort te zeggen.

Product besteld (gelukkig gaat het maar om paar tientjes). Vervolgens, tot mijn niet geringe verbazing, staat mijn oude adres opeens in de bestelling als afleveradres. Terwijl ik toch echt adres heb aangepast.

Probeer nogmaals adres aan te passen, krijg foutcode van site terug.
Meerdere emails gestuurd, nooit antwoord op ontvangen.

Bellen geprobeerd, maar nauwelijks doorkomen aan.

Kortom, stelletje prutsende amateurs die alleen goed zijn in geld afschrijven.

hetismewat
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2011 13:05

Re: tommy teleshopping/ tell sell

Ongelezen bericht door hetismewat »

Net als vele anderen, zit ik nu al heel lang te wachten op een bestelling van Tommy Teleshopping. Ik heb erover gebeld maar beland dan altijd eindeloos lang, op mijn kosten, in een wachtmenu om vervolgens een bandje te krijgen dat de afdeling dicht is, terwijl men eerder verkondigde dat je kunt bellen tijdens kantooruren tot 17 uur. Ik checken, het is 16.30 uur. Maar wat schetst mijn verbazing: iedere keer als ik gebeld heb en uiteindelijk de telefoon (gefrustreerd, weer niemand gesproken) op de haak leg, word ik teruggebeld door de computer van Tommy teleshopping!! En dan zit ik weer in het wachtmenu waarvan gezegd wordt dat ik ervoor betaal! Hoe kan dit???

M.a.w.: mijn geld is afgeschreven, ik heb nog niets binnen, ik krijg niemand binnen een betaalbare korte tijd aan de telefoon en op mijn mails krijg ik ook geen antwoord. Maar... ik word wel steevast teruggebeld door de computer (volgens mij) op mijn kosten! Oplichterij dus! Ze leven zeker van de telefoonopbrengsten en doen de tv-producten er als dekmantel gewoon bij...

Dit lijkt mij echt een item voor een uitzending. Een heel gewiekste manier van zakendoen; Traag leveren zodat mensen gaan bellen, terugbellen op hun kosten.... schande! En terwijl ik dit intyp, word ik weer teruggebeld door de computer. BOEH!

Maryed82
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2011 16:22

Re: tommy teleshopping/ tell sell

Ongelezen bericht door Maryed82 »

Goede middag,

Ik heb net boos naar Tommy teleshopping gebeld, voor de 4e keer is mij verteld dat het pakket verzonden is maar het bedrijf dat dit komt leveren weet nergens van. Als ik hun bel zeggen ze er niets aan te kunnen doen. Ik ben het nu zat en heb mijn geld terug gevraagd, omdat Tommy teleshopping mij niet kon vertellen wanneer mijn pakket bij mij geleverd wordt. Als het nu een klein bedrag is maar het gaat om 128,90 niet niks. Vond de telefoniste ook niet echt vriendelijk. IK had een blender besteld zou deze dubbel ontvangen als ik gelijk bestelde. Heeft iemand toevallig ook zo'n blender besteld?

groet Mary

Gesloten