LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantieveiling verplicht te betalen ??????

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jochana
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:48

vakantieveiling verplicht te betalen ??????

Ongelezen bericht door jochana »

Als iemand bij vakantieveiling.nl mee doet aan de veiling ben je volgens hun verplicht om dan ook te betalen,staat er op hun site.(daar kwamen we later pas achter).Maar volgens mij heb je een aantal dagen de tijd om van de koop af te zien,ook als dat via het internet gebeurdt.Wij hebben er dezelfde dag 3 mailtjes naar gestuurd vanaf verschillende pc om ervan af te komen maar hierop werd niet gereageerd,ondertussen is er ongeveer 55 euro van de rekening af gehaald,terwijl het veilingbedrag 43 euro was.Aan de telefoon wordt er gezegd dat ze niet konden reageren omdat de hotmail geblokkeerd was (dat zou kunnen) maar op die van andere hotmail werd ook niet gereageerd en die was zeker niet geblokkeerd. Mag dit zomaar,gelden hier andere regels omdat het een veiling is.

jolanda

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vakantieveiling verplicht te betalen ??????

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Je zou eens juridisch advies kunnen inwinnen bij een juridisch loket of jurofoon. Er zijn wel een aantal uitzonderingen binnen de wet kopen op afstand. Zo is het boeken van reizen uitgesloten en heb jee geen bedenktijd en ook tijdsgebonden producten zijn uitgesloten en nog een aantal.. Mogelijk dat ze het daar best eens onder zouden kunnen schuiven.
jochana schreef:Als iemand bij vakantieveiling.nl mee doet aan de veiling ben je volgens hun verplicht om dan ook te betalen,staat er op hun site.(daar kwamen we later pas achter).
Tja.. het volgende staat toch duidelijk op de site vermeld bij elk ding waar je ook maar op wilt bieden in een vetgedrukt lettertype..
vakantieveilingen schreef:LET OP! Als hoogste bieder ben je verplicht het aangeboden arrangement in deze veiling af te nemen voor het door jou geboden bedrag.
dus hoe iemand dat kan missen, begrijp ik dan weer niet.

Dat het afgeschreven bedrag hoger is, is ook heel goed mogelijk. Bij elk ding staat wel geschreven: Exclusief x administratiekosten vakantieveilingen.nl en evt. toeristenbelasting enz enz..

Kortom eerst eens lezen ipv maar gewoon mee te gaan zitten bieden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vakantieveiling verplicht te betalen ??????

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vaak betaal je de administratiekosten en mischien nog wat meer wat erbij komt.
Overigens begrijp ik niet echt hoe en wat, want normaal gesproken heb je een veiling 'gewonnen' en dan wordt je meteen naar betalen doorgestuurd en moet je via ideal/creditcard betalen en dan zie je toch meteen het bedrag staan.

Je bied op iets, moet telkens bevestigen of je dat bod wel wilt bieden en het is net wat Emmy al schreef : LET OP! Als hoogste bieder ben je verplicht het aangeboden arrangement in deze veiling af te nemen voor het door jou geboden bedrag.
Dat staat er duidelijk bij !

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: vakantieveiling verplicht te betalen ??????

Ongelezen bericht door manondoris »

staat heel duidelijk op de site ,dat je als je gewonnen hebt er aan vast zit! nou gelukkig was het iets van 55 euro en geen vakantie naar de maladiven a 2000 euro.weet je er is laatst ook al een vraag gesteld in de zelfde trant als deze,raar je bied er toch op en je betaald? heb je er spijt van ofzo? :(

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: vakantieveiling verplicht te betalen ??????

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jochana schreef:Aan de telefoon wordt er gezegd dat ze niet konden reageren omdat de hotmail geblokkeerd was (dat zou kunnen) maar op die van andere hotmail werd ook niet gereageerd en die was zeker niet geblokkeerd.
Waarschijnlijk bedoelen ze dat ALLE mail van @hotmail.com niet aankomt (waarschijnlijk omdat 50% van mail van hotmail accounts toch spam of kettingbrief is)

Probeer eens vanaf een Gmail account, of een Yahoo account - of vanaf je eigen provider account te mailen.

jochana
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2010 16:48

Re: vakantieveiling verplicht te betalen ??????

Ongelezen bericht door jochana »

De vraag was namens mijn dochter en wat ze me vertelde is dat bedrag gewoon bij haar van de rekening gehaald is (niks geen ideal,je moet namelijk je rekeningnummer op je profiel doorgeven),maar wat ik van haar begrijp is dat ze van de week toen ik haar erover sprak hetgene waar ze op geboden heeft nog steeds niet gekregen heeft.Dit vind ik dan weer vreemd,als hun het bedrag eraf hebben gehaald en het niet retouneren moeten ze dan toch hetgene toesturen waar op geboden is of zit ik verkeerd.Hoeveel tijd mag daar tussen zitten,het zijn namelijk kaartjes.Kan ze nu eisen dat hun ze dan toch toesturen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vakantieveiling verplicht te betalen ??????

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jochana schreef:De vraag was namens mijn dochter en wat ze me vertelde is dat bedrag gewoon bij haar van de rekening gehaald is (niks geen ideal,je moet namelijk je rekeningnummer op je profiel doorgeven),..
Vreemd.. op de site van vakantieveilingen staat:
Vakantieveilingen schreef: 6. Is jouw bod in de laatste seconde het hoogst? Gefeliciteerd, je hebt een veiling gewonnen!
7. Nadat je de veiling hebt gewonnen ontvang je van ons een mailtje voor de verdere afhandeling.
8. In dit mailtje staat een link naar de betaalopties. Kies de betaalwijze van jouw voorkeur en betaal de gewonnen veiling.
Of is dit soms gebeurd?? Uit de AV van vakantieveilingen..
6.3 Wanneer er 5 dagen na het winnen van de veiling geen actie is uitgevoerd met betrekking tot het betalen, dan zal een eenmalige machtiging volgen van het openstaande bedrag. VakantieVeilingen.nl rekent € 2,50 extra kosten voor de betaaloptie eenmalige machtiging.
jochana schreef:Hoeveel tijd mag daar tussen zitten,het zijn namelijk kaartjes.
Geen idee. Stuur anders eens een mail.
jochana schreef:Kan ze nu eisen dat hun ze dan toch toesturen
In principe ja, maar niet per post. Ze krijgt een e-mail.

op de site staat namelijk:
Vakantieveilingen schreef:9. Nadat we jouw betaling hebben ontvangen, sturen we per e-mail de waardebon of e-ticket van het gewonnen arrangement.
10. Met deze waardebon reserveer je bij de aanbieder jouw uitje of vakantie of krijg je toegang middels de unieke boncode.
Even een zijspoor...
Is dochterlief meerderjarig ? Zoniet heeft ze dan een valse geboortedatum opgegeven in het profiel...??
Uit de AV:
2.5 Iedere bieder dient 18 jaar of ouder te zijn.

jolanda1968
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2009 22:21

Re: vakantieveiling verplicht te betalen ??????

Ongelezen bericht door jolanda1968 »

Vond nog een interessant artikel op internet als je start met bieden op een vakantie veiling. Het is enorm handig maar lees hier de speelregels http://www.leerwiki.nl/De_lastminute_to ... ie_veiling

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: vakantieveiling verplicht te betalen ??????

Ongelezen bericht door masterslave »

jochana schreef:Als iemand bij vakantieveiling.nl mee doet aan de veiling ben je volgens hun verplicht om dan ook te betalen,staat er op hun site.(daar kwamen we later pas achter).Maar volgens mij heb je een aantal dagen de tijd om van de koop af te zien,ook als dat via het internet gebeurdt.
Wij hebben er dezelfde dag 3 mailtjes naar gestuurd vanaf verschillende pc om ervan af te komen maar hierop werd niet gereageerd,ondertussen is er ongeveer 55 euro van de rekening af gehaald,terwijl het veilingbedrag 43 euro was.Aan de telefoon wordt er gezegd dat ze niet konden reageren omdat de hotmail geblokkeerd was (dat zou kunnen) maar op die van andere hotmail werd ook niet gereageerd en die was zeker niet geblokkeerd. Mag dit zomaar,gelden hier andere regels omdat het een veiling is.

jolanda

Ben jij nog nooit op een veiling geweest?
Als jij de hoogste bieder bent, moet je het artikel afnemen, dit heeft niets met internet te maken, want ook op een plaatselijke veiling kan je via internet bieden.
Eerst nadenken, of het gewilde artikel ook gewenst is,anders niet bieden.

Gesloten