LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mar 64
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2015 11:43

VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Mar 64 »

Heb 24-11 een grote bestelling geplaatst (E344,-) bij Ven D.
Ik dacht op tijd te zijn voor de Sinterklaas, maar heb het nog steeds niet binnen! Mijn geld is wel afgehouden via Ideal.
Heb al verschillende keren contact gehad met klantenservice en via E-mail. Echter heb tot op heden nog geen enkel product van mijn bestelling gekregen. Via E-mail heb ik een of 2 keer een reactie gehad dat het enige tijd kan duren, maar ik krijg sinds 28-11 geen enkele reactie meer.
Via (tel) klantenservice, kreeg ik een vriendelijke meneer die zijn uiterste best zou doen voor mij omdat het zo'n grote bestelling was en ik mijn kado's voor de Sint al misgelopen was.. Laatste contact was vorige week dinsdag... nog geen enlel bericht gehoord of gezien. Kan ik de bestelling buiten Ven D om annuleren? Want van de klantenservice word ik niet veel wijzer.
Hoop dat iemand mij kan helpen..

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door kweenie »

Hier ook slechte ervaring met v en d. Deel wel geleverd, ander deel zitten we na een maand nog op te wachten. Reageren ook niet op mails, zelfs niet op klachtbrieven. Webwinkel gedraagt zich dus alsof het om een louche zolderkamer-winkel gaat.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

vogels schreef:Wat een amateuristisch gedoe! Bij een webshop die zijn zaken goed op orde heeft, kan je altijd annuleren. Op vd.nl lees ik dat dit bij hun lastig is omdat het verzendproces zo SNEL gaat! http://www.vd.nl/klantenservice/webshop/bestellen.html

En welke optie moet TS gebruiken?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door sjohie »

Mar 64 schreef:Heb 24-11 een grote bestelling geplaatst (E344,-) bij Ven D.
Ik dacht op tijd te zijn voor de Sinterklaas, maar heb het nog steeds niet binnen! Mijn geld is wel afgehouden via Ideal.
Heb al verschillende keren contact gehad met klantenservice en via E-mail. Echter heb tot op heden nog geen enkel product van mijn bestelling gekregen. Via E-mail heb ik een of 2 keer een reactie gehad dat het enige tijd kan duren, maar ik krijg sinds 28-11 geen enkele reactie meer.
Via (tel) klantenservice, kreeg ik een vriendelijke meneer die zijn uiterste best zou doen voor mij omdat het zo'n grote bestelling was en ik mijn kado's voor de Sint al misgelopen was.. Laatste contact was vorige week dinsdag... nog geen enlel bericht gehoord of gezien. Kan ik de bestelling buiten Ven D om annuleren? Want van de klantenservice word ik niet veel wijzer.
Hoop dat iemand mij kan helpen..
Consuwijzer heeft alle antwoorden, inclusief voorbeeldbrieven.

Overigens hebben wij er afgelopen week wat besteld, en dat werd wél zoals beloofd geleverd. Naja, het lag klaar in een vestiging om af te halen, maar alles was dus op tijd. In de verzendmail stond zelfs waar de afhaalbalie in het pand is gesitueerd.

Mar 64
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2015 11:43

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Mar 64 »

Heb in middels weer contact gehad, toen (nadat ik vertelde dat mijn geduld echt op was!) was toevallig ineens alles wel inzichtelijk en is besloten dat ik mijn geld terug krijg.( waarom moet daar weer eerst zelf voor gebeld worden en stuurt men geen mail aan alle gedupeerden?) En voor alle geleden schade zelfs 10,- euro extra. Maar dat was woensdag, het staat nog niet op de rekening.. ik wacht af tot en met het weekend en dan gaan we maar weer bellen...

pinguin
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2005 16:25

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door pinguin »

Hoop, dat je je geld snel terug krijgt.
Overigens betaal ik in webshops alleen met Paypal of creditcard.
Indien je je bestelling niet ontvangt krijg je het geld meteen terug gestort. Met ideal heb je de betaling zelf gedaan en ben je gewoon je geld kwijt.
Aan Paypal kun je ook gewoon je bankrekening koppelen of een creditcard en bij retourzendingen betalen zij de retourkosten.En het is gratis.

Mar 64
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2015 11:43

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Mar 64 »

Bedankt voor de tip, ja ik heb een creditcard, die ga ik in het vervolg zeker gebruiken. Paypal is ook een goed idee, ik wist niet dat zij de retourkosten betalen, is dat bij alle webshops?

Mar 64
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2015 11:43

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Mar 64 »

Heb afgelopen maandag mijn geld teruggestort gekregen!!! Gelukkig net op tijd .....lees ik vandaag dat Ven D uitstel van betaling heeft aangevraagd.
De webshop is gesloten! Hoop dat iedereen die recent nog besteld heeft, zijn spullen of geld nog krijgt..

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het kan nu heel snel gaan van "gewone" winkel tot "sluit maar aan bij de rij van andere schuldeisers".

Ik had het er vandeweek nog over dat het me zo ontzettend verbaasde dat er na de crisis van een paar maanden terug nog werkelijk niet veranderd was in de winkels. Dan hebben ze echt niet door gehad met z'n allen dat de wereld is veranderd en dat je veel sneller moet schakelen. Je hebt niet meer een jaar om iets te bedenken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door crazyme »

GJvdZ schreef: Ik had het er vandeweek nog over dat het me zo ontzettend verbaasde dat er na de crisis van een paar maanden terug nog werkelijk niet veranderd was in de winkels. Dan hebben ze echt niet door gehad met z'n allen dat de wereld is veranderd en dat je veel sneller moet schakelen. Je hebt niet meer een jaar om iets te bedenken.
Niet zo verbazingwekkend: voor verandering is geld nodig. Een deel moest komen van de verhuurders, het andere deel van de werknemers.

De bond heeft een streep gezet door dat laatste en daarmee het doodvonnis voor V&D getekend.

Maar goed, werknemers hebben nu recht op een hogere uitkering....

Mucha

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

berend67
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 sep 2008 14:59

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door berend67 »

Ik zou ook geen loonoffers willen doen om de zaak te redden. Straks is de zaak na 6 maanden alsnog failliet, krijg ik minder uitkering. Heel apart is ook, gaat het slecht dan wordt er van het personeel wat verwacht. Gaat het goed, ziet het personeel er niets van terug.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door crazyme »

berend67 schreef:Ik zou ook geen loonoffers willen doen om de zaak te redden. Straks is de zaak na 6 maanden alsnog failliet, krijg ik minder uitkering. Heel apart is ook, gaat het slecht dan wordt er van het personeel wat verwacht. Gaat het goed, ziet het personeel er niets van terug.
Het is de vraag of een loonoffer het bedrijf zal redden. Dat is afhankelijk van de kwaliteit van het reddingsplan. We zullen nooit weten of het met de medewerking van het personeel wel was gelukt.

Ik ben het met bovenstaande reactie eens dat er feitelijk niets is veranderd. Deze kerst zal geen pretje zijn voor duizenden mensen...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

crazyme schreef:
GJvdZ schreef: Ik had het er vandeweek nog over dat het me zo ontzettend verbaasde dat er na de crisis van een paar maanden terug nog werkelijk niet veranderd was in de winkels. Dan hebben ze echt niet door gehad met z'n allen dat de wereld is veranderd en dat je veel sneller moet schakelen. Je hebt niet meer een jaar om iets te bedenken.
Niet zo verbazingwekkend: voor verandering is geld nodig. Een deel moest komen van de verhuurders, het andere deel van de werknemers.

De bond heeft een streep gezet door dat laatste en daarmee het doodvonnis voor V&D getekend.

Maar goed, werknemers hebben nu recht op een hogere uitkering....
Die 6,5% had het verschil niet gemaakt als je geen visie hebt als bedrijf. Voor het personeel dus goed dat ze geen loonsverlaging hebben geaccepteerd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mucha schreef:GJvdZ. Sterker nog. De plaatselijke V&D hier is er alleen maar kariger op geworden. Speelgoed, tijdschriften en elektronica zijn al twee jaar uit het assortiment. En wat ze wel nog hebben heeft ook een hoog "meh" gehalte. Ik zal het niet missen als het er niet meer is.
Het probleem van V&D was dat het vlees noch vis is. Te duur voor de onderkant van de markt en te slecht voor het midden- en hogere segment. Geef een tientje meer uit voor een overhemd bij de Bijenkorf en je hebt iets goed, i.t.t. wat V&D verkocht. En dan de inrichting. Bij ons in Dordrecht hebben ze ergens boven een hoekje met boeken terwijl ernaast (op straatniveau, waar klanten dus langslopen) een erg goede boekwinkel met een heel groot assortiment zit. Dan koopt natuurlijk niemand iets bij V&D. Dat soort dingen dus.

En dan wordt er geklaagd over investeerders die de boel om zeep hebben geholpen: maar die waren er nooit geweest als het bedrijf gewoon goed had gedraaid. Dan blijf je baas in eigen huis.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
Mucha schreef:GJvdZ. Sterker nog. De plaatselijke V&D hier is er alleen maar kariger op geworden. Speelgoed, tijdschriften en elektronica zijn al twee jaar uit het assortiment. En wat ze wel nog hebben heeft ook een hoog "meh" gehalte. Ik zal het niet missen als het er niet meer is.
Het probleem van V&D was dat het vlees noch vis is. Te duur voor de onderkant van de markt en te slecht voor het midden- en hogere segment. Geef een tientje meer uit voor een overhemd bij de Bijenkorf en je hebt iets goed, i.t.t. wat V&D verkocht. En dan de inrichting. Bij ons in Dordrecht hebben ze ergens boven een hoekje met boeken terwijl ernaast (op straatniveau, waar klanten dus langslopen) een erg goede boekwinkel met een heel groot assortiment zit. Dan koopt natuurlijk niemand iets bij V&D. Dat soort dingen dus.

En dan wordt er geklaagd over investeerders die de boel om zeep hebben geholpen: maar die waren er nooit geweest als het bedrijf gewoon goed had gedraaid. Dan blijf je baas in eigen huis.
GJvdZ ben jij baas in eigen huis: geen huur geen hypotheek geen onverwachte uitgaven etc etc etc

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Har06 schreef:
GJvdZ schreef:
Mucha schreef:GJvdZ. Sterker nog. De plaatselijke V&D hier is er alleen maar kariger op geworden. Speelgoed, tijdschriften en elektronica zijn al twee jaar uit het assortiment. En wat ze wel nog hebben heeft ook een hoog "meh" gehalte. Ik zal het niet missen als het er niet meer is.
Het probleem van V&D was dat het vlees noch vis is. Te duur voor de onderkant van de markt en te slecht voor het midden- en hogere segment. Geef een tientje meer uit voor een overhemd bij de Bijenkorf en je hebt iets goed, i.t.t. wat V&D verkocht. En dan de inrichting. Bij ons in Dordrecht hebben ze ergens boven een hoekje met boeken terwijl ernaast (op straatniveau, waar klanten dus langslopen) een erg goede boekwinkel met een heel groot assortiment zit. Dan koopt natuurlijk niemand iets bij V&D. Dat soort dingen dus.

En dan wordt er geklaagd over investeerders die de boel om zeep hebben geholpen: maar die waren er nooit geweest als het bedrijf gewoon goed had gedraaid. Dan blijf je baas in eigen huis.
GJvdZ ben jij baas in eigen huis: geen huur geen hypotheek geen onverwachte uitgaven etc etc etc
Ik betaal zelf al mijn lasten zonder extra steun in de vorm van belastingteruggave of toeslagen, dus ja ik ben baas in eigen huis. En mocht mijn inkomen wegvallen dan kan ik minstens een jaar vooruit zonder verdere hulp (ik denk dat dat het meest in de buurt komt van een vergelijking met een bedrijf dat investeerders als Sun Capital nodig heeft om te overleven). Een bedrijf dat gezond draait met een goed business model en een goed rendement wordt niet gauw een prooi voor dat soort investeerders.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door kweenie »

GJvdZ schreef: Het probleem van V&D was dat het vlees noch vis is. Te duur voor de onderkant van de markt en te slecht voor het midden- en hogere segment. Geef een tientje meer uit voor een overhemd bij de Bijenkorf en je hebt iets goed, i.t.t. wat V&D verkocht.
Die bijenkorf kiest ook eieren voor zijn geld en gaat zich concentreren op een paar echte, grote, vestigingen. De vlees-noch-vis vestigingen worden wijselijk gesloten. Iets wat v en d ook zou moeten doen of hebben gedaan. Concentreren op de paar grote vestigingen die wel goed lopen en op de la place.

Op zich is er volgens mij namelijk best ruimte voor een v en d, als maar duidelijk is wat je ervan kunt verwachten. Simpel gezegd voor de wat behoudende spullen voor een redelijke prijs, waarbij je altijd wel kunt slagen voor iets redelijks een waar je meteen kunt meenemen.

Maar dan moet er wel een redelijk breed aanbod zijn en daarin is v en d de laatste jaren snel achteruit gegaan.

Mucha

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: VenD levert bestelling niet, geld wel afgehouden

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor een deel zijn ze wel veranderd, vooral bij het la place deel. En daarin zijn ze ook zeer succesvol. Probleem is dat (meer) ruimte voor la place betekent minder ruimte voor de rest. Daarin hadden ze duidelijker keuzes moeten maken in plaats van de kaasschaaf over alle afdelingen.

Het is ook lastig als je eigenlijke doelgroep een groep mensen is die eigenlijk niet tot die doelgroep zou willen behoren. De meeste vrouwen uit de doelgroep zullen waarschijnlijk niet voor zichzelf willen erkennen dat ze het liefste in een beetje gemiddelde, burgerlijke, kleding wil lopen. En niet twee keer per seizoen iets nieuws willen kopen, maar liever iets waar ze twee jaar in kunnen lopen. Terwijl dat eigenlijk een grote groep mensen is, een groep voor wie de h en m te jeugdig is en de bijenkorf te duur. (Even gechargeerd natuurlijk)

Maar het probleem is, hoor lok je die mensen naar binnen als ze zich er eigenlijk een beetje voor schamen?

Gesloten