LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplichte prijs, anders geen levering...

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ICS Mohlman
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2010 21:03
Locatie: Elburg
Contacteer:

Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door ICS Mohlman »

Beste mensen,

Wij als computer webwinkel zijn gedwongen om prijzen te hanteren die de distributeur ons verplicht.
Het gaat om hun eigen merk-computers.
Vorig jaar konden wij ineens geen computers meer inkopen, omdat wij onder hun adviesprijs zaten...
Reden gaven ze, een andere plaatselijke dealer klaagde....
Als oplossing hebben wij de advies-prijs weer gehanteerd, maar iedereen kon in combinatie met zo'n systeem een korting krijgen op een ander artikel.

Deze week werden we verrast, ineens zonder aankondiging konden we niets meer inkopen, alle artikelen stonden op nul.

Is hier iets tegen te doen, zijn er meer webwinkels die benadeeld worden boven "gewone"winkels?
Zijn er meer webwinkels die hier mee te maken hebben?

Mvg,

Mohlman

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

Laten we wel wezen dat veel webshops zeer lage winstmarges hanteren, waardoor de normale winkels in zeer grote problemen komen.

Dus is het niet verwonderlijk dat fabrikanten hier tegenop treden.

Er zijn webshops die winstmarges hanteren van 2% tot 5%.

Zie ook de topic Raf bijna failliet ??

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Sterker nog... de europese commissie steunt deze praktijken. Er is natuurlijk iets voor te zeggen. Als webwinkel heb je geen dure winkelruimte nodig. Veel mensen kijken eerst in de winkel en kopen het vervolgens via internet.

stofzuigertje

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Mohlman,

Ik kreeg hetzelfde probleem en koop nu via een normale winkel in.
Dat die plotseling veel omzet kreeg en ik merken verkoop waarvan zij vermoeden dat het grijze import uit buitenland is....

Zo los je dat op, en deze winkel is tevens de werkplaats die veel garantie gevallen repareerde voor ons.
Dus gewoon via omweg is het toch te krijgen.
Dit soort maatregelen werken dus maar kort, ik kan ook andere merken gaan verkopen of dus grijs importeren dus op langere termijn zal ik zeker winnen.

Dit merk zal wegens deze omweg minder verkopen en de overige importeurs die het niet doen zullen voordeliger zijn dus meer verkopen.
Het merk wil omzet en hoe en door wie maakt niets uit dus zullen importeurs die omzet daling wegens deze bescherming maken eruit vliegen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

Pindakaaspotje schreef:Sterker nog... de europese commissie steunt deze praktijken. Er is natuurlijk iets voor te zeggen. Als webwinkel heb je geen dure winkelruimte nodig. Veel mensen kijken eerst in de winkel en kopen het vervolgens via internet.
Maar als die webshop de dezelfde prijzen hanteert als de normale winkel, verdienen zij wel veel meer.

Alleen is het tegenwoordig de mode om alles bijna tegen inkoop prijzen weg te doen, met het gevolg dat de normale winkels het niet meer trekken en failliet gaan of ermee stoppen.

En dat kan nooit de bedoeling zijn.

Ik begrijp niet waarom dat webshops zo nodig 5% winstmarge willen blijven hanteren.
Daar verdien je niets op.

ICS Mohlman
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2010 21:03
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door ICS Mohlman »

Maar als die webshop de dezelfde prijzen hanteert als de normale winkel, verdienen zij wel veel meer
Dat is niet juist, er wordt met 2 maten gemeten.
Meestal betaal de webshop al een hogere inkoopprijs bij de leverancier dan een "gewone"winkel.
Als er dezelfde marge wordt gehanteerd, zijn de webwinkels duurder dan een "gewone"winkel.
Door goede contacten in onze omgeving hebben wij dit regelmatig getest, en tot nu toe blijkt de "gewone" winkel een lagere inkoopprijs te hebben.

Wij hebben een jaar lang de artikelen mogen verkopen, alleen tegen adviesprijs van de leverancier.
Zodra wij een kortingsbon willen geven met het artikel, om te besteden op andere artikelen in de online-winkel, zetten ze de inkoop mogelijkheden op nul.
Ook mag er geen enkel gebruik gemaakt worden van hun gegevens die bij het artikel hoort, want stel dat een plaatselijke pc-winkel er last van zou krijgen.....

Inmiddels hebben wij alle artikelen van deze leverancier uit ons aanbod gehaald, en de betalingsverplichting vroegtijdig voldaan, om zo de weg vrij te maken om deze af te stoten.

Het onderwerp gaat over verplichte prijs, over prijsafspraak!
Hier willen wij niet aan meedoen, maar er zijn winkels die niet anders kunnen, anders kunnen ze niets leveren....

Trouwens, wij hebben onze witgoed bij de plaatstelijke winkel gekocht, vanwege de goede naam en service!
Er zijn genoeg mensen die daar iets meer voor willen betalen, het is aan de winkel zelf hoe ze ermee omgaan.

Gr,

Mohlman

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

ICS Mohlman schreef:
Maar als die webshop de dezelfde prijzen hanteert als de normale winkel, verdienen zij wel veel meer
Dat is niet juist, er wordt met 2 maten gemeten.
Meestal betaal de webshop al een hogere inkoopprijs bij de leverancier dan een "gewone"winkel.
Als er dezelfde marge wordt gehanteerd, zijn de webwinkels duurder dan een "gewone"winkel.
Ja en nee.

Als de webshops een dezelfde winstmarge hanteren als de normale winkel en bij die webshops ook de normale inkoop prijs, dan is er niets aan de hand.

Op zich kunnen beide naast elkaar bestaan, omdat ieder een eigen doelgroep heeft.

Echter....

Veel webshops hanteren zeer lage winstmarges, waardoor de normale winkel daardoor in zeer grote problemen komt.
En om de normale winkel ook te beschermen hebben fabrikanten deze maatregelen getroffen.

Een gezonde winstmarge ligt tussen de 25% en de 40%.
De winstmarges van de normale winkel liggen rond die koers.

Echter zijn er webshops die het nodig vinden om een winstmarge te berekenen van 2% en 5%.
De normale winkel kan deze winstmarges niet hanteren.
De kopers chanteren daarmee ook de winkeliers (gebeurd echt!), en doordat de winkeliers niet meegaan met die webshops, gaan ze of failliet of moeten noodgedwongen stoppen.

Dit zijn de keiharde feiten.

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door Roeltej »

Komt omdat veel bedrijven/mensen denken veel winst te kunnen maken door veel spullen te verkopen tegen een minimale marge. En iedereen kan tegenwoordig in enkele uren tijd een webshop starten.

Helaas blijkt dan de verkoop flink tegen te vallen omdat er meerdere zo denken, komt er af en toe iets terug, (koop op afstand...), krijg je te maken met service ed en gaat zo'n shop failliet.

Ik hoor ook steeds meer verhalen dat bij de verkoop van bv tv's online de winst niet uit die apparaten komt, maar de spullen die ze eromheen verkopen, hdmi kabels, wandsteunen enz.


Heb het zelf ook meegemaakt, paar managers die vinden dat we webshop moeten starten, goedkoopste moeten zijn met alles... en na paar weken bijna de stekker eruit trekken omdat de marges wel heel minimaal zijn... goh!

Daarnaast zijn er steeds meer fabrikanten die vinden dat ze of niet op internet willen of met andere kortingsafspraken dan fysieke winkels of andere fratsen als het eisen dat je afbeeldingen van je site haalt omdat het eigendom daarvan bij de fabrikant ligt.

Beter kan je concurreren op service en kwaliteit van je shop, zorgen voor goede contactmogelijkheden, duidelijke info, extra info, zorgen dat het er verzorgt uitziet, zorgen voor verschillende betaalmethodes enz.
Dan hoef je niet de goedkoopste te zijn en verkoop je nog best leuk ook.

ICS Mohlman
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2010 21:03
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door ICS Mohlman »

Wij hebben een keer van een plaatselijke winkel de wind van voren gehad....
Omdat wij vroegen om een tiental hoesjes voor camera's, die we éénmalig wilde schenken in combinatie met een camera... als kerst geschenk.

We kregen te horen dat we de markt kapot maakte.... in een volle winkel!
Met belangstelling van zijn klanten, vertelde ik dat we iets wilde kopen, voor een normale winkel-prijs....
Ik heb hem gevraagd waar hij zijn kerstpakketten samen stelde, het was 2 weken voor kerst.
Bij de groothandel was zijn antwoord, ik heb hem geadviseerd om deze samen te laten stellen bij de plaatselijke ondernemers, verdienen deze ook aan u, net als wij nu doen.....
De helft van zij klanten klapten in hun handen, en liepen de winkel uit.
De andere helft stond verbaasd te kijken, tegen deze mensen heb ik gezegd, als de service hier goed is, dan gewoon hier de spullen blijven kopen.

Ik ben de winkel uitgelopen met gemengde gevoelens, heb de hoesjes ergens anders ingekocht tegen lagere prijzen....

Gr,

Willy

Qonstant2
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2010 16:01

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door Qonstant2 »

Beste mohlman

ik heb zelf ook een webshop in ce/it spullen
ik weet niet welke distri zo moeilijk deed
zo te zien doe je zaken met actebis aan het product assortiment te zien
ik koop bij ongeveer 15 verschillende leveranciers producten in,helaas is onze software nog niet toereikend genoeg om ze allemaal direct gekoppeld te heben

het enigste is je accountmanager een flinke uitbrander geven,niemand verplicht mijn hun prijzen hun adviesprijzen te hanteren
gaan ze niet om worden de producten gewoon bij een ander ingekocht
ik ga altijd van het principe kan niet bestaat niet uit

in de webshop markt geld meervolume is betere inkoopprijs en een betere staffelkorting

service is het belangrijkste wat je een klant kan geven,veel terugkerende klanten krijgen wij omdat we de service op de eerste plaats hebben staan,eerlijk zijn in uitlevertijden.de beste reclame is mond op mond reclame

wij doen op dit moment veel joint promo's met een aantal landelijke partijen(uit een andere branche) om onze naam in de markt te pushen

zelf heb ik het al een aantal keer meegemaakt in de lokale computer winkel dat je even snel een dienst vraagt aan ze en het echt uren duurt om een simpel ding te doen wat je in 10 min max gefixst kan hebben.

alfatrion
Berichten: 21966
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door alfatrion »

ICS Mohlman schreef:Is hier iets tegen te doen, zijn er meer webwinkels die benadeeld worden boven "gewone"winkels?
Ja, hier is sprake van machtsmisbruik. Hierover kunt je een klacht indienen bij de mededelingsautoriteit of zelf naar de rechter gaan en levering afdwingen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:
ICS Mohlman schreef:Is hier iets tegen te doen, zijn er meer webwinkels die benadeeld worden boven "gewone"winkels?
Ja, hier is sprake van machtsmisbruik. Hierover kunt je een klacht indienen bij de mededelingsautoriteit of zelf naar de rechter gaan en levering afdwingen.
Met alle respect, maar die "machtsmisbruik" is wel nodig om de markt gezond te houden.

Al is dit tegen de regels in.

Als er totaal geen controle is, zullen de webwinkels eerst door krankzinninge lage winstmarges eerst de normale winkels uitschakelen, om vervolgens elkaar proberen kapot te maken.

Wat er nu gebeurd is dat hoe dan ook de boel naar de kloten gaat, in plaats van proberen om de markt gezond te houden.
En om dat te bereiken gaan de fabrikanten nu tegen de regels in de boel zelf regelen.

En dat de webwinkels nu moeilijk de spullen krijgen, is echt helemaal aan hunzelf te danken: door die idiote lage winstmarges: 2% tot 5%.

Dat is dus echt de oorzaak dat steeds meer winkels naar de knoppen gaan.
Alleen wordt dat maar niet geaccepteerd.

Als de webwinkels normale winstmarges zouden hanteren, was dit allemaal niet nodig geweest.
Als de webwinkels nu winstmarges zouden gaan hanteren die ligt tussen de 30% en de 40%, is er niets aan de hand.

Maar nee, ze moeten zo nodig 2% tot 5% rekenen, waardoor de rest echt naar de kloten gaan, omdat een normale winkel niet op een winstmarge van 2% tot 5% kan voortbestaan.
Ga daar maar eens op in.

ICS Mohlman
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2010 21:03
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door ICS Mohlman »

Als de webwinkels nu winstmarges zouden gaan hanteren die ligt tussen de 30% en de 40%, is er niets aan de hand.
Eens even kijken, bij de plaatselijke pc winkel, een notebook voor € 599,00 (incl.btw)
Dezelfde notebook kunnen wij inkopen voor € 542,00 (inc. btw)
Probeer daar maar eens een winstmarge van 30 % bij op te tellen... dan gaan we door de € 700,00 heen....
Een winstmage van 30% is onmogelijk in onze branche, als webwinkel.
En dat de webwinkels nu moeilijk de spullen krijgen, is echt helemaal aan hunzelf te danken: door die idiote lage winstmarges: 2% tot 5%.
.... misschien eerst verdiepen in de marges van onze branche?
zo te zien doe je zaken met actebis aan het product assortiment te zien
Met deze leverancier hebben wij goede contacten, en geen problemen.
We hebben zo'n 5 vaste leveranciers waar we inkopen, en krijgen momenteel wekelijks enkele aanbiedingen van andere leveranciers die een afzet markt zoeken.

We hebben inmiddels alle artikelen uit de "schappen" gehaald van Quote...
Deze leverancier zet alle inkoop artikelen zonder overleg op nul, en dat kunnen wij niet accepteren, vooral niet tegenover onze klanten.
zelf heb ik het al een aantal keer meegemaakt in de lokale computer winkel dat je even snel een dienst vraagt aan ze en het echt uren duurt om een simpel ding te doen wat je in 10 min max gefixst kan hebben.
Wij maken mee dat de plaatselijke pc winkel € 50,00 vraagt voor onderzoekkosten.... oke, een prima prijs!
Maar vraag dat niet aan een oudere dame die het niet door had, dat het schuifknopje van de draadloze verbinding uit stond.... ze kon niet draadloos internetten.
En iedereen kan tegenwoordig in enkele uren tijd een webshop starten.
Klopt, maar alleen een webshop is niet genoeg.
Inderdaad, de service is je beste reclame, wij zeggen: service van begin tot verder!
De kopers chanteren daarmee ook de winkeliers (gebeurd echt!), en doordat de winkeliers niet meegaan met die webshops, gaan ze of failliet of moeten noodgedwongen stoppen.
Dit zijn de keiharde feiten.
Tijden veranderen, maar ik wil best wel iets meer betalen bij een "gewone" winkel, als ik weet dat de service toppie is, kijk een nieuwe doelgroep!

Gr,

Willy

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

ICS Mohlman schreef:
Als de webwinkels nu winstmarges zouden gaan hanteren die ligt tussen de 30% en de 40%, is er niets aan de hand.
Eens even kijken, bij de plaatselijke pc winkel, een notebook voor € 599,00 (incl.btw)
Dezelfde notebook kunnen wij inkopen voor € 542,00 (inc. btw)
Probeer daar maar eens een winstmarge van 30 % bij op te tellen... dan gaan we door de € 700,00 heen....
Een winstmage van 30% is onmogelijk in onze branche, als webwinkel.
Als voor de normale winkel én voor de webwinkel normale inkoop prijzen gehanteerd worden én de webwinkels hanteren normale winstmarges, dan hoor je mij ook niet klagen.



ICS Mohlman schreef:
En dat de webwinkels nu moeilijk de spullen krijgen, is echt helemaal aan hunzelf te danken: door die idiote lage winstmarges: 2% tot 5%.
.... misschien eerst verdiepen in de marges van onze branche?
Weet ik als geen ander.
Waarom denk je dat ik zo reageer?

Een aantal grote computerketens gaat de keiharde concurrentie aan met de webwinkels, waardoor zij ook de winstmarges verlagen.

Kijk maar eens op de diverse vergelijkingssites: die cijfers liegen niet.

Er zijn ook webwinkels die niet met die idioterie meedoen.
Maar globaal zijn de verkoopprijzen van de webshops veel lager dan de normale winkels.
Hierdoor wordt het voortbestaan van de normale winkel bedreigd, en proberen de fabrikanten die webshops een halt toe te roepen.
ICS Mohlman schreef:
zelf heb ik het al een aantal keer meegemaakt in de lokale computer winkel dat je even snel een dienst vraagt aan ze en het echt uren duurt om een simpel ding te doen wat je in 10 min max gefixst kan hebben.
Wij maken mee dat de plaatselijke pc winkel € 50,00 vraagt voor onderzoekkosten.... oke, een prima prijs!
Maar vraag dat niet aan een oudere dame die het niet door had, dat het schuifknopje van de draadloze verbinding uit stond.... ze kon niet draadloos internetten.
Die gasten heb je er inderdaad bij zitten.
Keur ik ook niet goed.

ICS Mohlman schreef:
De kopers chanteren daarmee ook de winkeliers (gebeurd echt!), en doordat de winkeliers niet meegaan met die webshops, gaan ze of failliet of moeten noodgedwongen stoppen.
Dit zijn de keiharde feiten.
Tijden veranderen, maar ik wil best wel iets meer betalen bij een "gewone" winkel, als ik weet dat de service toppie is, kijk een nieuwe doelgroep!
Jij wilt er best iets meer voor betalen, ik ook.
Echter een grote groep mensen niet.

Begrijp me echt niet verkeerd:
Normale winkels en webshops kunnen best goed naast elkaar bestaan.

Ook is het zo dat tegenwoordig de consument op internet de prijzen van de producten kunnen vergelijken.

Is ook op zich niets mis mee, men kan dan ook kijken of men niet teveel betaald.

Echter zijn veel mensen zo gefocust op de verkoopprijs, dat sommige winkels en veel webshops daar misbruik van maken en de winstmarge zo drastisch omlaag brengen (2% tot 5%), om op die manier de consument naar zich toe te trekken.
Met het gevolg dat ze de markt compleet kapot maken.
Een ander verschijnsel is dat hierdoor steeds meer computerzaken geen kennis meer heeft en zelf geen storingen kunnen verhelpen en dat alles naar de fabrikanten opgestuurd moet worden.

Qonstant2
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 mar 2010 16:01

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door Qonstant2 »

ICS Mohlman schreef:
zo te zien doe je zaken met actebis aan het product assortiment te zien
Met deze leverancier hebben wij goede contacten, en geen problemen.
We hebben zo'n 5 vaste leveranciers waar we inkopen, en krijgen momenteel wekelijks enkele aanbiedingen van andere leveranciers die een afzet markt zoeken.

We hebben inmiddels alle artikelen uit de "schappen" gehaald van Quote...
Deze leverancier zet alle inkoop artikelen zonder overleg op nul, en dat kunnen wij niet accepteren, vooral niet tegenover onze klanten.
pas op er zijn veel subdistri's die bij de grote jongens inkopen
complies,fabacom, en zo zijn er nog wel een paar
ga niet op alle aanbiedingen in

ICS Mohlman
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2010 21:03
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door ICS Mohlman »

pas op er zijn veel subdistri's die bij de grote jongens inkopen
complies,fabacom, en zo zijn er nog wel een paar
ga niet op alle aanbiedingen in
Dat was bekend ;-)

Inmiddels hebben we ook contacten met de fabrikanten zelf.
Tevens hebben wij een contactpersoon in het verre oosten zitten, we zijn nu aan het bekijken welke mogelijkheden er zijn!

Maar we dwalen af, gezien de topic: Verplichte prijs, anders geen levering...
Wij hebben dit inmiddels voorgelegd aan NMa.

gr,

Willy

Fabacom
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2010 18:14

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door Fabacom »

Geachte heren,

ik zie dat er over Fabacom wordt gesproken als een sub-distributeur en dat fabacom inkoopt bij de 'grote'jongens.

Het is niet bepaald vriendelijk als er over een bedrijf iets word geschreven wat niet gebasseerd is op feiten maar op giswerk.

Fabacom is Directe en Exclusieve distributeur van Noctua, Cougar, Coolink, Noiseblocker, Moneual, Auzentech, Mionix, ozone, Nox-xtreme, Arctic Silver, Rasurbo, Xilence, Cooltek, Nanoxia.... Dé meesten zijn High-end merken die door Fabacom 'direct; worden geimporteerd.

Zie op de websites> Where to buy

www.auzentech.com
www.mionix.net ( de distributeuren staan er niet op, maar een mailtje sturen kan altijd ter bevestigin)
www.arcticsilver.com
www.noiseblocker.de
www.nox-xtreme.com
www.ozonegaming.com
www.cougar-world.com
www.rasurbo.de
www.nanoxia.net
etc..

Er zijn natuurlijk merken (die wij Niet in Nederland) kopen, maar wel vanuit Azie en andere landen importeren, waar we geen distributeur voor zijn zoals Coolermaster, Antec, Zalman, Thermalright.

Maar dit wordt gedaan door zoveel ´Grote Jongens´in de markt.

Moeten we nu elke distributeur die actief is in nederland zien als een sub/distributie.

En vooral dat er geschreven moet worden ( ik Quote)

>pas op er zijn veel subdistri's die bij de grote jongens inkopen
fabacom, en zo zijn er nog wel een paar
ga niet op alle aanbiedingen in<

Dit is een , sorry, maar een beetje buiten proporties, ik bemn benieuwd naar de feitelijke materiaal waar dit op gebaseerd is.

mvg
Fatih Ozgoren

ICS Mohlman
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2010 21:03
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door ICS Mohlman »

Nu we een distributeur aan de lijn hebben, Fabacom.
Hoe denken jullie over de situatie, verplichte adviesprijs hanteren, anders geen inkoop.

Doe jullie dat ook?
Zetten jullie ook alles op nul, zonder voor aankondiging?

Want dat zijn wel de feiten die wij meemaken, met een distributeur.

Trouwens, het zou voor ons helemaal niets uitmaken of de leverancier nu een sub-distributeur is, of zelfs een gewone winkel.
Als wij voor eerlijke prijzen kunnen inkopen, zullen wij dat zeker niet laten.

Gr,

Willy

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

Als de webwinkels normale winstmarges hanteren net als de winkels, dan wel leveren, anders op de zwarte lijst en niet leveren.

Dus je hebt het zelf in de hand. :D

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

ICS Mohlman schreef: Als wij voor eerlijke prijzen kunnen inkopen, zullen wij dat zeker niet laten.
Het gaat er niet om of je voor eerlijke prijzen kunt inkopen, het gaat erom dat je bijna de dezelfde verkoop prijzen hanteert als de normale winkels.

Nu klagen de meeste webwinkels steen en been, maar toch doen ze het zelf: ze hanteren idiote lage winstmarges en gaan vet onder de prijzen zitten van de normale winkel.
Aangezien dan de meeste normale winkels in de problemen komen, grijpen de fabrikanten en distributeurs in.

Dit speelt al een tijdje, echter willen de webwinkels alleen maar zeer lage winstmarges hanteren en verdommen om die winstmarge op te schroeven, op het niveau van de normale winkel.

Vind je het dan gek dat de fabrikanten dan ingrijpen en de webwinkels hogere inkoop prijzen laten betalen.


Een voorbeeld:

De speakerset Z5500 van Logitech:

Adviesprijs Logitech: €449,-
Verkoop prijs met 15% winstmarge: € 443,16
Verkoop prijs Webwinkel (Dynabyte): € 299,99

Wees reëel, dit heeft toch het gevolg dat de fabrikanten en de normale winkels zich tegen de webshops gaan keren.

Gesloten