Naar aanleiding van het bericht van Post NL dat de postzegels die via webwinkels waaronder Verzendpro zijn gekocht vals zouden zijn plaats ik dit bericht.
De mededeling van Post NL roept mij namelijk heel wat vragen op.
Zij gaven aan al een half jaar op de hoogte te zijn van de verkoop van 'valse' postzegels door webwinkels. Waarom brengt Post NL de mensen niet eerder op de hoogte ? Zo heb ik namelijk laast nog een flinke bestelling gedaan bij Verzendpro waardoor ik nog ruim 150 euro aan postzegels heb liggen.
Mijn beste vriendin heeft zelfs nog meer als 400 euro liggen aangezien ze een webwinkeltje heeft.
Nog een vraag. Post Nl zegt dat de postzegels vals zijn. Mij lijkt het zeer sterk dat ALLE postzegels niet goed zijn. Waarom zou iemand een postzegel van 2 eurocent namaken. Waar kan ik laten checken welke postzegels nep zijn?
Verder zijn de oude postzegels zelfs nog gewoon de lik versies...
Wanneer je pakketzegels besteld bij Verzendpro krijg je orginele barcode bonnen van POST NL. Hoe komen die webwinkels daar dan aan ? Ik ben vandaag naar het postkantoor geweest en zij gaven daaraan deze bonnen alleen mee te geven wanneer je ook de daarbij behorende pakketzegels koopt.
Deze zijn niet los te verkrijgen. Ik heb er 1 van Verzendpro laten zien en zij gaf aan dat deze barcode stickers geheel orgineel van Post NL zijn.
Verder gaf Post NL aan de post met deze postzegels direct niet meer te versturen. Wel leuk wanneer je in de ochtend voordat je hiervan op de hoogte was nog 4 dingen hebt gepost. Wel netjes van Post Nl terwijl ze het al een half jaar wisten.
Ik heb het afgelopen jaar veelvuldig post verstuurd met de zegels die ik via Verzendpro had besteld. Bij de postkantoortjes is er nooit een medewerker geweest die er vragen over heeft gesteld. En nu ineens laat Post Nl je zo zakken
Mochten de postzegels echt vals zijn. Dan kan ik me begrijpen dat ze het stop willen zetten, maar ze hadden het wel anders moeten aanpakken.
Maar ik heb meer het gevoel gekregen dat van de webwinkels iets te gretig gebruik werd gemaakt en dat de tegenwoordige shop in shop van Post Nl er geen geld aan verdienen.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik mijn geld terug kan krijgen van Verzendpro of Post Nl. Volgens de Rechtsbijstandverzekering kan ik weing. Misschien kunnen we de krachten bundelen ?
Lieve groeten !
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzendpro 'valse' postzegels en Post NL
Re: Verzendpro 'valse' postzegels en Post NL
Beste thecure,
De laatste tijd zijn de 'echte' postkantoortjes verdwenen. En ik kom nu alleen maar bij zo een shop in shop en geef daar mijn pakketje af zonder bij hen de zegel te kopen.
Ik verkoop kleding via Marktplaats en moet wel zeker weten dat de kleding bezorgd wordt, want dat is anders niet eerlijk naar die mensen toe.
Ik ga wel proberen om iets naar mezelf te sturen. Kijken of POST NL echt doet wat ze zeggen. Alles onderscheppen. Ben benieuwd.
Bedankt voor je reactie !
De laatste tijd zijn de 'echte' postkantoortjes verdwenen. En ik kom nu alleen maar bij zo een shop in shop en geef daar mijn pakketje af zonder bij hen de zegel te kopen.
Ik verkoop kleding via Marktplaats en moet wel zeker weten dat de kleding bezorgd wordt, want dat is anders niet eerlijk naar die mensen toe.
Ik ga wel proberen om iets naar mezelf te sturen. Kijken of POST NL echt doet wat ze zeggen. Alles onderscheppen. Ben benieuwd.
Bedankt voor je reactie !
-

Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet zo vijandig ! Kalm aan. Er is niemand gewond. Het is alleen zonde van mijn geld en dat van anderen.
Ik heb nooit kunnen weten dat de postzegels vals waren. Heb zelfs voordat ik ze ging bestellen het nagevraagd bij het postkantoor.Post Nl kon het zelfs eerst niet eens zien zeiden ze. Zo goed zijn ze volgens hen nagemaakt.
Verder werd door iedereen aangegeven ( ook door het postkantoor zelf !) dat het een deal was tussen Post NL en Verzendpro. Het zou een manier zijn zodat Post Nl de oude postzegels niet zou hoeven vernietigen.
Ik heb wat in mijn vermogen lag gecheckt of het niet illegaal was.
Ik heb nooit kunnen weten dat de postzegels vals waren. Heb zelfs voordat ik ze ging bestellen het nagevraagd bij het postkantoor.Post Nl kon het zelfs eerst niet eens zien zeiden ze. Zo goed zijn ze volgens hen nagemaakt.
Verder werd door iedereen aangegeven ( ook door het postkantoor zelf !) dat het een deal was tussen Post NL en Verzendpro. Het zou een manier zijn zodat Post Nl de oude postzegels niet zou hoeven vernietigen.
Ik heb wat in mijn vermogen lag gecheckt of het niet illegaal was.
-

Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Waren dit niet gewoon bij elkaar gezochte zegels uit voorraden met tientallen vellen oude postzegels?