| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wasmachine beschadigd onder de verpakking
Wasmachine beschadigd onder de verpakking
Mijn vriendin en ik zijn sinds kort gaan samenwonen. Natuurlijk hadden wij ook een wasmachine nodig. Deze kregen we echter van mij moeder. Via veiligkopen.nu heeft zijn een goede en goedkope wasmachine gekocht. Er werd vermeld dat we de wasmachine bij levering moesten controleren op transportschade. Eenmaal bij levering hebben wij die ook gedaan en was niets te zien. Omdat we nog wat aan het klussen waren (de machine stond op een veilige plek) heeft mijn vader (ik zelf liep op krukken) de wasmachine uit de verpakking gehaald en aangesloten. Helemaal trots dat ie was dat hij hem had aangesloten zo somber was hij toen hij de beschadiging zag. Inderdaad deze zat onder de verpakking en was bij levering niet te zien. Er waren 2 plekken waar de verflaag af was en er zat een deuk. Alleen was de deuk naar buiten toe. Mijn moeder heeft die dag nog veiligkopen kunnen bellen. Ze heeft de hele situatie uitgelegd. Ze werd later teruggebeld met de mededeling dat we al getekend hadden en ze er niets aan konden doen. Belachelijk voor woorden natuurlijk. Uit eindelijk werd er toch met de fabrikant gebeld en zouden we terug gebeld worden. Helaas (maar toch ook wel verwacht) werden we niet terug gebeld. Na bijna een week namen we zelf het heft weer in handen. Mijn vriendin nam contact op en er werd verteld dat we foto's moesten maken en opsturen. Nu lijkt het op foto's minder erg dan in het echt. Maargoed we deden dat. De volgende dag kregen we via de mail nog wel een reactie dat we €35 korting kregen. Na alweer gebeld te hebben werd verteld dat dat was gebasseerd omdat we pas zo laat met de klacht kwamen. Bleek het telefoontje van mijn moeder niet was genoteerd. We gingen even overleggen. Maar we vonden dit belachelijk op een machine van €700 waar je wel wat van mag verwachten. Na aandringen van mijn moeder werd er weer de fabrikant gebeld. Deze belde ons om een monteur langs te laten komen. Deze is vandaag langs geweest (3 week later inmiddels) Deze vertelde om het weer opnieuw te laten verven best prijzig word. Er was nog een oplossing een nieuwe mantel eromheen. Dat geintje zou 2,5 uur in beslag nemen. Dat wouden wij niet. Wij willen gewoon een nieuwe. Omdat ik aan het werk was heb ik pas tegen de avond contact kunnen opnemen met veiligkopen. Natuurlijk waren alle belangrijke personen net vertrokken zoals gewoonlijk. Er werd verteld dat ze op dit moment niets konden doen. Daarop zei ik dat de monteur ook gezegd heeft dat we via veiligkopen een nieuwe machine konden vragen. Dit moest overlegd worden. Dit kon natuurlijk niet. Ze wouden het afdoen dat ik de manager maar zou mailen. Ben er nu al zolang mee bezig ze zorgen er zelf maar voor dat ze het oplossen. Dit wouden ze eerst niet. Op dat moment werd ik pissig en zei of er word een nieuwe geleverd of ik wil mijn geld terug. Nu is er 14 dagen bedenktijd. Maar als zei niet zo nalatig waren geweest hadden we deze beslissing al eerder genomen. Nog wouden ze niets doen. Na gezegd te hebben om Juridische stappen te ondernemen en dit aan te kaarten bij Radar, wou deze persoon zelf wel de manager mailen. Ik heb ze de tijd gegeven tot morgenvroeg. Hebben er nu wel lang op gewacht. Misschien ben ik iets te ver gegaan om gelijk te zeggen Juridische stappen te ondernemen. Maarja kon misschien ook niet anders. Maar mijn vraag is waar heb ik nu recht op? En wat vinden jullie hoe ze zo met klanten omgaan.
Groeten Mark
Groeten Mark
Re: Wasmachine beschadigd onder de verpakking
Je zegt je hebt hem gecontroleerd maar een paar regels later werd ie pas uit de verpakking gehaald.
Dus als ik het zo lees teken je voor onbeschadigd en naderhand claim je wel beschadigd das dan toch echt je eigen probleem.
Er is 1 man in gebreke gebleven dat ben je zelf ze vragen niet voor niets controleer direct op transportschade en dat heb je gewoonweg niet gedaan
Dus als ik het zo lees teken je voor onbeschadigd en naderhand claim je wel beschadigd das dan toch echt je eigen probleem.
Er is 1 man in gebreke gebleven dat ben je zelf ze vragen niet voor niets controleer direct op transportschade en dat heb je gewoonweg niet gedaan
Er werd vermeld inderdaad dat we moest controleren op transport schade. De transporteut legde dat nog uit we moesten hem in de verpakking controleren op schade. Hier was niets te zien. Op de plek waar de beschadigingen te zien waren was de verpakking niet beschadigd. Anders hadden we nooit getekend. Misschien dat het handig van mij was om dit in het verhaal mee te nemen. Zelfs bij veiligkopen op de site staat dat je op transporteur schade moet letten. Maar als er niets te zien is en ook niets aan de verpakking mag je nagaan dat alles in orde is. Wat nu dus niet blijft.
Schade kan ook in de fabriek al ontstaan zijn daarom moet je hem ook uitpakken.
Een beschadiging hoeft niet te betekenen dat de verpakking ook is beschadigd.
Een beschadiging hoeft niet te betekenen dat de verpakking ook is beschadigd.
Nee weet ik maar dan zijn wij dus niet goed geinformeerd en staat het niet juist op de site vermeld. Achter denk je natuurlijk ook hadden we maar. Maar dat neemt niet weg dat het verkeerd is. Als ze eerder hadden gehandeld konden wij dus nog binnen die 2 week van de koop af. Zowel bij siemens als bij de transporteur zeggen ze natuurlijk dat er niets gebeurt is.
Ik zal nog even een voorbeeld noemen. Bij media markt hebben we een koelkast en een oven gekocht. Er werd ons toen duidelijk verteld controleer op transportschade, alles wat je kan zien zolang het product in de verpakking zit. Mocht ie dan nog beschadigd zijn kwamen ze hem omruilen. Je gaat met de leverancier een contract aan. En de leverancier is verplicht om een deugdelijk product af te leveren. Daar valt beschadigingen aan het apparatuur ook onder
Ik zal nog even een voorbeeld noemen. Bij media markt hebben we een koelkast en een oven gekocht. Er werd ons toen duidelijk verteld controleer op transportschade, alles wat je kan zien zolang het product in de verpakking zit. Mocht ie dan nog beschadigd zijn kwamen ze hem omruilen. Je gaat met de leverancier een contract aan. En de leverancier is verplicht om een deugdelijk product af te leveren. Daar valt beschadigingen aan het apparatuur ook onder
Dat heeft niks met informeren te maken controleren op transportschade betekend gewoonweg uitpakken en niks anders.
Zonder dat de verpakking eraf is valt er meestal door het dikke plastic niks te zien, nu moet jij bewijzen dat jij de schade niet hebt veroorzaakt.
Zonder dat de verpakking eraf is valt er meestal door het dikke plastic niks te zien, nu moet jij bewijzen dat jij de schade niet hebt veroorzaakt.
De beschadiging zat ook onder het piepschuim. toch lastig om dat dan te zien. Bij transportschade gaat het erom dat er geen beschadiging aan de verpakking is (deze was er dus niet) of dat het verpakking open is geweest (is ook niet aan de orde). En ik zit in de europese garantie wet van 2 maand. En dat betekent dat de leverancier moet aantonen dat wij dat gedaan hebben. Maar wat ik al eerder zei als ze eerder met ons contact hadden opgenomen hadden we de beslissing genomen om gebruik te maken van de "afkoelingsperiode" van 2 week. Maar dat gaat nu dus niet op.
Nogmaals daarom moet je het ook uitpakken.De beschadiging zat ook onder het piepschuim. toch lastig om dat dan te zien. Bij transportschade gaat het erom dat er geen beschadiging aan de verpakking is (deze was er dus niet) of dat het verpakking open is geweest (is ook niet aan de orde). En ik zit in de europese garantie wet van 2 maand. En dat betekent dat de leverancier moet aantonen dat wij dat gedaan hebben.
Een verpakking die gescheurd is wil niet zeggen dat het wel beschadigd is.
Dan blijf jij lekker eigenwijs met je garantiewet die vegen ze in dit geval meteen van tafel jij TEKENT nl zelf onbeschadigd ontvangen.
Dus ja de leverancier kan dit heel handig aantonen en jij niet.
Ik snap niet wat jij onder transportschade verstaat. Dit betekent dat je de verpakking moet controleren op schade. Zit hier geen schade aan dan kun je gerust tekenen. Wat onder de verpakking zit (in dit geval piepschuim wat niet kapot was) valt daar niet onder. Want dat is niet gebeurt tijdens het transport. Misschien ben ik eigenwijs, maar ik heb het gevoel dat je me niet helemaal begrijpt. Of het niet snapt. Denk het laatste. Waar je ook op internet zoekt overal staat bij transport schade: kijk goed of de 'verpakking' beschadigd is.
Dan blijf je heel lekker eigenwijs TRANSPORTSCHADE is de schade die ergens aan ontstaan is en dat is niet de verpakking maar toch echt wel de inhoud.
Knap dat jij kan zeggen er is uiterlijk aan het plastic niks te zien dus onbeschadigd.
Dit noemen ze letterlijk met een plank voor je kop lopen.
Een wasmachine kan in de fabriek al beschadigd zijn, kan ook gevallen zijn, en dan is het plastic nog intact maar wel beschadigd.
Daarom voor de laatste maal transportschade omvat de schade tot u er voor tekent onbeschadigd ontvangen.
Als u gewoon uitgepakt had zoals het hoort had u nu het recht aan uw zijde, nu helaas niet eigen schuld.
Voorbeeld van een hit uit google.
Vrachtbrief belangrijkste
Het belangrijkste document voor het erkennen van een schade is de vrachtbrief. Als de ontvangende partij geen aantekenen heeft gemaakt over een beschadigde ontvangst, kan de verzekeraar de schade afwijzen. Er is namelijk getekend voor een goede ontvangst en de schade kan daarom later zijn ontstaan door een eigen fout.
Aangezien u getekend heeft voor onbeschadigd ligt de bewijslast dus bij u.
En dat is helaas voor u niet te bewijzen, dit had u met uitpakken kunnen voorkomen.
Knap dat jij kan zeggen er is uiterlijk aan het plastic niks te zien dus onbeschadigd.
Dit noemen ze letterlijk met een plank voor je kop lopen.
Een wasmachine kan in de fabriek al beschadigd zijn, kan ook gevallen zijn, en dan is het plastic nog intact maar wel beschadigd.
Daarom voor de laatste maal transportschade omvat de schade tot u er voor tekent onbeschadigd ontvangen.
Als u gewoon uitgepakt had zoals het hoort had u nu het recht aan uw zijde, nu helaas niet eigen schuld.
Voorbeeld van een hit uit google.
Vrachtbrief belangrijkste
Het belangrijkste document voor het erkennen van een schade is de vrachtbrief. Als de ontvangende partij geen aantekenen heeft gemaakt over een beschadigde ontvangst, kan de verzekeraar de schade afwijzen. Er is namelijk getekend voor een goede ontvangst en de schade kan daarom later zijn ontstaan door een eigen fout.
Aangezien u getekend heeft voor onbeschadigd ligt de bewijslast dus bij u.
En dat is helaas voor u niet te bewijzen, dit had u met uitpakken kunnen voorkomen.
Het klopt niet wat je zegt tenminste in ons geval. Wij hebben verschillende keren contact gehad met veiligkopen.nu en siemens. Bij siemens vertelden ze ons dat machines tig keer gecontroleerd (kan ook niet helemaal waar zijn maar moeten mensen wel op kunnen vertrouwen) worden voordat ze de deur uitgaan. Mocht dit waar zijn dat is dit gebeurt door de transporteur. Doordat er ons GEWEZEN is door de transporteur en door veiligkopen.nu dat we alleen de verpakking moeten controleren hebben we dat gedaan. Als de juiste informatie was vestrekt en hadden we zeker de verpakking open gehaald.
Neem eens een kijkje op consuwijzer.nl of www.dealerinfo.nl. Dat brengt je op een andere mening
Neem eens een kijkje op consuwijzer.nl of www.dealerinfo.nl. Dat brengt je op een andere mening
Wat moet ik bij dealerinfo doen das ict we hebben het hier over een wasmachine.
Dus als ik zeg spring in het kanaal dan doe jij het ook.
Er kan zoveel gezegd zijn U dient bij aflevering te controleren op beschadigingen en vermissingen dat is de wet.
Dat u blind vertrouwd op de chauffeur is nu een dure les misschien heeft ie hem laten vallen in de vrachtwagen en ja dan is de verpakking nog heel maar kan wel beschadigd raken.
Maar ja ik stop ermee mensen die zo'n plank voor hun kop hebben moeten maar bij de rechter bakzijl halen
Dus als ik zeg spring in het kanaal dan doe jij het ook.
Er kan zoveel gezegd zijn U dient bij aflevering te controleren op beschadigingen en vermissingen dat is de wet.
Dat u blind vertrouwd op de chauffeur is nu een dure les misschien heeft ie hem laten vallen in de vrachtwagen en ja dan is de verpakking nog heel maar kan wel beschadigd raken.
Maar ja ik stop ermee mensen die zo'n plank voor hun kop hebben moeten maar bij de rechter bakzijl halen
Sorry de site is http://www.dealerinfo.nl/2002/203/wet.htm dit is geen ict. Dit is de Europese garantie wetgeving. Waar bedrijven en consumenten zich aan moeten houden.
Nou ik weet ook ergens niet of ik jou deskundigheid moet aannemen. Maarja ieder zijn mening. Je lijkt mij met bijna alles net iets te vaak zelf te hebben meegemaakt. Of iemand kent die het heeft meegemaakt. En in alle onderwerpen wil je je gelijk krijgen. Ik ben het wel deels met je eens. Maar in dit geval gaat het niet op. Maarja zo kunnen we uren blijven doorgaan.
Nou ik weet ook ergens niet of ik jou deskundigheid moet aannemen. Maarja ieder zijn mening. Je lijkt mij met bijna alles net iets te vaak zelf te hebben meegemaakt. Of iemand kent die het heeft meegemaakt. En in alle onderwerpen wil je je gelijk krijgen. Ik ben het wel deels met je eens. Maar in dit geval gaat het niet op. Maarja zo kunnen we uren blijven doorgaan.
Dan laat mij dan een stuk zien waarin staat dat de consument niet verder hoeft te kijken dan de verpakking, dat is een wet die je jezelf aanpraat.
Want op die site staat dat niet hoor.
Een defect apparaat is iets heel anders dan een apparaat wat beschadigd geleverd wordt maar doordat u alleen naar de verpakking kijkt en dus tekent voor onbeschadigd ontvangen kan u nu niet aankomen hij was wel beschadigd.
En ja heb erg veel levenservaring en ben ook door schade en schande wijzer geworden.
Want op die site staat dat niet hoor.
Een defect apparaat is iets heel anders dan een apparaat wat beschadigd geleverd wordt maar doordat u alleen naar de verpakking kijkt en dus tekent voor onbeschadigd ontvangen kan u nu niet aankomen hij was wel beschadigd.
En ja heb erg veel levenservaring en ben ook door schade en schande wijzer geworden.
Als een wasmachine geleverd wordt, dito met koelkasten en gasfornuizen, worden deze uit de verpakking gehaald en geïnstalleerd! Door die gene die het bezorgen, u heeft gekozen voor een bedrijf met drempel service, helaas!
Was uw keuze om niet even een stapje verder te gaan en te kiezen voor extra service. Wat bij een ieder gewoon normaal is, maar bij dit bedrijf schijnbaar niet! Maar staat we heel duidelijk op hun website vermeld!
Extra service:
Alleen bij groot huishoudelijke apparaten zoals wasmachines, drogers, koelkasten en vaatwassers is er tegen een geringe meerprijs extra service mogelijk. Bij het service level ‘Extra service’ worden de goederen op de gewenste verdieping afgeleverd. Indien er in het perceel geen lift aanwezig is, is dit maximaal op de 3e etage. Een uitzondering hierop zijn de Amerikaanse koelkasten en fornuizen breder dan 70 cm. Deze worden uitsluitend op de begane grond bezorgd indien er geen lift aanwezig is welke ruim genoeg is.
Op de plaats van bestemming worden de goederen uitgepakt en het verpakkingsmateriaal afgevoerd. Het product kan worden aangesloten op een bestaande standaard aansluiting voor een geringe meerprijs (M.u.v. trekschakelaars). Eventuele transportbeveiligingen worden in dat geval verwijderd. Indien gewenst wordt de oude apparatuur afgevoerd.
De apparaten dienen bij aflevering door u gecontroleerd te worden op eventuele transportschade en volledigheid, reclamatie hierop is achteraf niet mogelijk.
Ik denk toch dat ze echt wel duidelijk zijn in hun voorwaarden, ik vond het zo maar op hun website, dus schiet mij niet af!
Soms moet je kunnen zeggen, **** mijn fout geweest, ik had beter moeten lezen en of verder moeten kijken!
Was uw keuze om niet even een stapje verder te gaan en te kiezen voor extra service. Wat bij een ieder gewoon normaal is, maar bij dit bedrijf schijnbaar niet! Maar staat we heel duidelijk op hun website vermeld!
Extra service:
Alleen bij groot huishoudelijke apparaten zoals wasmachines, drogers, koelkasten en vaatwassers is er tegen een geringe meerprijs extra service mogelijk. Bij het service level ‘Extra service’ worden de goederen op de gewenste verdieping afgeleverd. Indien er in het perceel geen lift aanwezig is, is dit maximaal op de 3e etage. Een uitzondering hierop zijn de Amerikaanse koelkasten en fornuizen breder dan 70 cm. Deze worden uitsluitend op de begane grond bezorgd indien er geen lift aanwezig is welke ruim genoeg is.
Op de plaats van bestemming worden de goederen uitgepakt en het verpakkingsmateriaal afgevoerd. Het product kan worden aangesloten op een bestaande standaard aansluiting voor een geringe meerprijs (M.u.v. trekschakelaars). Eventuele transportbeveiligingen worden in dat geval verwijderd. Indien gewenst wordt de oude apparatuur afgevoerd.
De apparaten dienen bij aflevering door u gecontroleerd te worden op eventuele transportschade en volledigheid, reclamatie hierop is achteraf niet mogelijk.
Ik denk toch dat ze echt wel duidelijk zijn in hun voorwaarden, ik vond het zo maar op hun website, dus schiet mij niet af!
Soms moet je kunnen zeggen, **** mijn fout geweest, ik had beter moeten lezen en of verder moeten kijken!
Je hebt helemaal gelijk. En dat heb ik ook allemaal al gelezen. Maar mondelinge overeenkomsten zijn ook overeenkomsten. Als zei afspraken maken moeten ze die nakomen. Er is tegen ons gezegd u moet alleen de verpakking controleren. Dit zei veiligkopen.nu en de transporteur. Als dit niet de juiste regels zijn hadden ze dit nooit mogen zeggen.
Ik ben inderdaad dus niet in mijn recht zoals het op de site staat. Maar door andere afspraken blijkt wel dat ik dus in mijn recht sta. En nog het vreemde wat ik eraan vind is dat er nu dus 3 week later ineens wel spoed bij zit. Waarom niet eerder. Ik kraak je niet af. Ik wil alleen iets duidelijk maken.
Ik ben inderdaad dus niet in mijn recht zoals het op de site staat. Maar door andere afspraken blijkt wel dat ik dus in mijn recht sta. En nog het vreemde wat ik eraan vind is dat er nu dus 3 week later ineens wel spoed bij zit. Waarom niet eerder. Ik kraak je niet af. Ik wil alleen iets duidelijk maken.
Het is altijd hetzelfde de consument schuift graag de verantwoordelijkheid af naar de leverancier.
Zelf opletten is er niet meer bij.
Al zegt die chauffeur er zit geen deuk in heb jij nog de onderzoeksplicht ongeacht wat er gezegd is.
Of geloof jij alles wat men verteld, die chauffeur denkt gewoon anders mag ik hem mee terugnemen.
vb Wehkamp afgelopen week hier een 127cm besteld hij werd geleverd en uitgepakt en aangesloten waar ik bij stond.
Ik kan het zelf heel goed maar laat hun het maar doen als er schade is is dat hun probleem.
Kan er ook voor kiezen de doos binnen te laten zetten en als ie dan beschadigd blijkt mag ik aantonen dat ik dat niet gedaan heb.
Zelf opletten is er niet meer bij.
Al zegt die chauffeur er zit geen deuk in heb jij nog de onderzoeksplicht ongeacht wat er gezegd is.
Of geloof jij alles wat men verteld, die chauffeur denkt gewoon anders mag ik hem mee terugnemen.
vb Wehkamp afgelopen week hier een 127cm besteld hij werd geleverd en uitgepakt en aangesloten waar ik bij stond.
Ik kan het zelf heel goed maar laat hun het maar doen als er schade is is dat hun probleem.
Kan er ook voor kiezen de doos binnen te laten zetten en als ie dan beschadigd blijkt mag ik aantonen dat ik dat niet gedaan heb.
-
stofzuigertje
Een wasmachine kan ook door de doos heen een deuk krijgen en bij val schade hoeft er geen blijvende deuk op de doos te komen....
Ik kreeg als handelaar ook eens een partij Bosch wasmachines met Franse tekst en boekjes dat pas bleek na uitpakken....
De doos was wel NL dus foutje fabriek en lastig om deze weer retour te zenden.
Dus open de doos altijd want ook fabrieken maken wel eens fouten.
Verder zullen vele handelaren liever korting geven dan lang bellen en retour sturen want tijd is ook geld.
Ik verkocht dus daarom deze 14 machines met franse tekst met korting en zelf geprint boekje....
Dus het komt vaker voor en korting is goedkoper dan nieuwe bestellen en 2e keer leveren.
Advies; Een spuitbus witte verf bij Action kost maar €1,98 en maakt dat het niet gaat roesten en jammer van die deuk...
U is te laat dus heeft nergens recht meer op dus ik zou daarom de €35,- maar accepteren.
Ook is het van belang of het voor of zijkant is want de zichtbaarheid is ook van belang hoe hoog dit bedrag moet zijn.
Ik kreeg als handelaar ook eens een partij Bosch wasmachines met Franse tekst en boekjes dat pas bleek na uitpakken....
De doos was wel NL dus foutje fabriek en lastig om deze weer retour te zenden.
Dus open de doos altijd want ook fabrieken maken wel eens fouten.
Verder zullen vele handelaren liever korting geven dan lang bellen en retour sturen want tijd is ook geld.
Ik verkocht dus daarom deze 14 machines met franse tekst met korting en zelf geprint boekje....
Dus het komt vaker voor en korting is goedkoper dan nieuwe bestellen en 2e keer leveren.
Advies; Een spuitbus witte verf bij Action kost maar €1,98 en maakt dat het niet gaat roesten en jammer van die deuk...
U is te laat dus heeft nergens recht meer op dus ik zou daarom de €35,- maar accepteren.
Ook is het van belang of het voor of zijkant is want de zichtbaarheid is ook van belang hoe hoog dit bedrag moet zijn.
Klopt helemaal gelijk in dat is een mogelijkheid. Maar i.p.v dat de deuk naar binnen zit. Zit de deuk naar buiten toe. Nu even wat anders.
Ben vanochtend gebeld door veiligkopen. Ze wouden de foto's nog een keer hebben. Maar die bleken ze nog gewoon te hebben. Ik vroeg waarom. Ja we moeten nog een dossier maken. Dit speelt al 3 week dan heb je al een dossier lijkt mij. Ik vertelde ze het verhaal dat zei en de transporteur hadden gezegd en kwam daarna met de vraag dat onder de verpakking een beschadiging zit en dit dus geen transport schade is. Hier op werd geantwoord: Ja dat klopt dat kan niet door het transport gebeurt zijn. En dan nog over die afkoelingsperiode. In de overeenkomst staat 14 dagen. Nu zijn zij nalatig geweest na het eerste telefoontje. Dat heeft ons al 7 dagen gekost. Zij geven toe dat dat hun fout was. Daarop anwoordde ik dat we die 7 dagen van de 21 dagen aftrekken. Dan houden we 14 dagen over en dan kan ik hem zonder reden van opgaaf retourzenden. Hierop werd geantwoord ja dat is uw recht. Nou dan mogen ze hem komen halen. Maar nee dat kon dan weer niet. Waarom niet ik sta toch in mijn recht zelfs volgens hun.
De managers zouden mij vandaag nog bellen maar heb tot heden nog niets gehoord en vernomen. De dag is nog niet voorbij maar ik denk niet dat ik vandaag nog een telefoontje kan verwachten.
Nog even over dat verf. Wij zijn starters en hebben een appartement. Wij kunnen de machine alleen in de douche kwijt(verder geen aansluitingen of plek). Dat is een erg vochtige ruimte en de kans dat hij gaat roesten is dan vrij groot.
Natuurlijk hebben jullie ook gelijk. Zo had ik ook gepraat wanneer iemand hier mee zat. Alleen als je alle regels, rechten en plichten opzoekt zit er toch een ander verhaal aan.
Ben vanochtend gebeld door veiligkopen. Ze wouden de foto's nog een keer hebben. Maar die bleken ze nog gewoon te hebben. Ik vroeg waarom. Ja we moeten nog een dossier maken. Dit speelt al 3 week dan heb je al een dossier lijkt mij. Ik vertelde ze het verhaal dat zei en de transporteur hadden gezegd en kwam daarna met de vraag dat onder de verpakking een beschadiging zit en dit dus geen transport schade is. Hier op werd geantwoord: Ja dat klopt dat kan niet door het transport gebeurt zijn. En dan nog over die afkoelingsperiode. In de overeenkomst staat 14 dagen. Nu zijn zij nalatig geweest na het eerste telefoontje. Dat heeft ons al 7 dagen gekost. Zij geven toe dat dat hun fout was. Daarop anwoordde ik dat we die 7 dagen van de 21 dagen aftrekken. Dan houden we 14 dagen over en dan kan ik hem zonder reden van opgaaf retourzenden. Hierop werd geantwoord ja dat is uw recht. Nou dan mogen ze hem komen halen. Maar nee dat kon dan weer niet. Waarom niet ik sta toch in mijn recht zelfs volgens hun.
De managers zouden mij vandaag nog bellen maar heb tot heden nog niets gehoord en vernomen. De dag is nog niet voorbij maar ik denk niet dat ik vandaag nog een telefoontje kan verwachten.
Nog even over dat verf. Wij zijn starters en hebben een appartement. Wij kunnen de machine alleen in de douche kwijt(verder geen aansluitingen of plek). Dat is een erg vochtige ruimte en de kans dat hij gaat roesten is dan vrij groot.
Natuurlijk hebben jullie ook gelijk. Zo had ik ook gepraat wanneer iemand hier mee zat. Alleen als je alle regels, rechten en plichten opzoekt zit er toch een ander verhaal aan.
Je lijkt me meer een student die zijn ook zo eigenwijs en sturen alles zoals ze het willen hebben.
Je zou hem terug kunnen sturen volgens de wet ja, maar daar jij niks hebt gecontroleerd hoeft dat niet meer schade kan ook door jouw veroorzaakt zijn.
En ja met vallen kan de deuk ook naar buiten gaan, wat denk je van het betonnen blok erin die duwt echt niet naar binnen maar naar buiten
Je zou hem terug kunnen sturen volgens de wet ja, maar daar jij niks hebt gecontroleerd hoeft dat niet meer schade kan ook door jouw veroorzaakt zijn.
En ja met vallen kan de deuk ook naar buiten gaan, wat denk je van het betonnen blok erin die duwt echt niet naar binnen maar naar buiten