Laatst heb ik een Minolta kamera met accessoires t.w.v. 600 Euro gekocht bij de internetwinkel Kamera-Express. Daarna besloot ik nog een batterijlader te bestellen en een adapter om mijn kamera op het lichtnet aan te kunnen sluiten.
Toen een collega mij vertelde dat ik de adapter eigenlijk niet nodig had, besloot ik, uitgaande van de wet verkoop op afstand en in de veronderstelling dat ik mijn geld (€46) terug zou krijgen de onuitgepakte adapter terug te brengen naar Kamera- Express.
Kamera-Express vertelde dat dit niet mogelijk was en meldde dat ik alleen een tegoedbon kon krijgen. Deze voorwaarde zou op hun website vermeld staan en conform de wet "verkoop op afstand' bepaald zijn. Na een lange oeverloze discussie en omdat men mij vervelende klant vond kon ik uiteindelijk mijn geld teruggestort krijgen. Maar minus 15 Euro administratiekosten. Ik vond dit een belachelijk hoog bedrag op mijn 46 Euro. Uiteindelijk ben ik met tegenzin akkoord gegaan met een tegoedbon.
Thuisgekomen ben ik direct op de website gaan kijken van Kamera-Express waar in de voorwaarden de volgende zin staat vermeld Wij maken het aankoopbedrag over zodra wij de producten weer in ons bezit hebben. In deze voorwaarden wordt ook niets vermeld over in rekening te brengen administratiekosten
Ik besloot Kamera-Express te bellen om ze te wijzen op hun eigen voorwaarden en de wet "Verkoop op afstand". In dit telefoongesprek werd ik totaal niet aan het woord gelaten. Mij werd verteld dat klanten niet zo moeilijk moesten doen en beter moesten nadenken voordat ze iets via het Internet kochten. Ik probeerde nog uit te leggen dat daar nu juist de wet "verkoop op afstand" voor was bedacht, toen zonder pardon de hoorn erop werd gegooid! Zoiets onbeschofts en klantonvriendelijks had ik nog nooit meegemaakt.
Kamera Express heeft liever geen 'moeilijke klanten' die een bepaalde service verwachten en zich beroepen op de wet. Zij hebben waarschijnlijk liever klanten die kopen en verder niet zeuren.
Erik
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kamera-express.nlhoudt niet van "moeilijke klanten"
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39
Re: Kamera-express.nlhoudt niet van "moeilijke klanten"
Ik heb daar een Fuji S 5000 digitale camera gekocht. Op de site stond bij de productinfo "wordt geleverd met Engelse en Duitse handleiding".
Dus niet. Alleen de Duitse. Met name de technische verhalen over de camerainstellingen zijn gewoon te moeilijk in het Duits, dus ik neem contact op met ze. Ik kon een bestand in PDF-formaat downloaden met een Nederlandse handleiding en dat moest ik dan maar printen. Het bestand had wèl even een omvang van rond de 90 mb! Nu heb ik ADSL, dus dat is niet zo'n probleem.. maar je zal maar telefoontikken moeten betalen, want met 90 mb ben je wel even zoet. Printen kost je ook weer geld want het is een lijvige handleiding.
Erover gebeld.. ja hoor-es, voor die prijs kun je niet ook nog eens een NL-handleiding verwachten. Toen ik er op wees dat het nog steeds op de site stond werd er wat gegiecheld dat dat best zou kunnen ja. En toen bleef het stil. Ik vraag of ze dan niet bij Fuji een boekje kunnen bestellen? Ja doet u dat zelf maar daar hebben wij geen tijd voor. Goedendag!
Lekkere zaak, voor mij ook de laatste keer dat ik daar wat bestel.
Dus niet. Alleen de Duitse. Met name de technische verhalen over de camerainstellingen zijn gewoon te moeilijk in het Duits, dus ik neem contact op met ze. Ik kon een bestand in PDF-formaat downloaden met een Nederlandse handleiding en dat moest ik dan maar printen. Het bestand had wèl even een omvang van rond de 90 mb! Nu heb ik ADSL, dus dat is niet zo'n probleem.. maar je zal maar telefoontikken moeten betalen, want met 90 mb ben je wel even zoet. Printen kost je ook weer geld want het is een lijvige handleiding.
Erover gebeld.. ja hoor-es, voor die prijs kun je niet ook nog eens een NL-handleiding verwachten. Toen ik er op wees dat het nog steeds op de site stond werd er wat gegiecheld dat dat best zou kunnen ja. En toen bleef het stil. Ik vraag of ze dan niet bij Fuji een boekje kunnen bestellen? Ja doet u dat zelf maar daar hebben wij geen tijd voor. Goedendag!
Lekkere zaak, voor mij ook de laatste keer dat ik daar wat bestel.
Re: Kamera-express.nlhoudt niet van "moeilijke klanten"
De situatie is ten positieve veranderd.
Mijn verhaal had ik ook naar kieskeurig.nl gestuurd. Zij hebben aktie ondernomen en kamera-express op de vingers getikt.
Inmiddels zelf kamera-express gebeld en nu krijg ik toch mijn geld terug
Mijn verhaal had ik ook naar kieskeurig.nl gestuurd. Zij hebben aktie ondernomen en kamera-express op de vingers getikt.
Inmiddels zelf kamera-express gebeld en nu krijg ik toch mijn geld terug
Re: Kamera-express.nlhoudt niet van "moeilijke klanten"
De andere kant van dit verhaal is dat Kamera Express nu eenmaal stukken goedkoper is dan de reguliere handel. Misschien moet je dan ook een beetje minder service verwachten. Natuurlijk moeten ze doen wat ze beloven, maar ik heb wel wat meer geduld met een zaak die mij voor mijn camera een eurootje of 100 minder in rekening brengt dan anderen. Tot nu toe heb ik, ook in mijn omgeving, alleen positieve ervaringen met Kamera Express.
Re: Kamera-express.nlhoudt niet van "moeilijke klanten"
En wáár zou Jan Pieter dan wel werken, denkt u?
Re: Kamera-express.nlhoudt niet van "moeilijke klanten"
Ik heb 2 x een kapotte acculader van mijn Nikon 4500 gehad en dit is na overleg keurig opgelost .En het ontbreken van een Nederlandstalige gebruiksaanwijzig is ook netjes opgelost . In een woord niets dan lof.
Re: Kamera-express.nlhoudt niet van "moeilijke klanten"
Tuurlijk hoef je minder service te verwachten, maar een winkel mag niet onder het minium niveau van de wet gaan zitten. Je hebt gewoon een overeenkomst om voor dat bedrag die goederen te krijgen. Dat hoef je achteraf niet genoegen te nemen met minder.