LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maxies.nl - Boete bij retourneren?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Acoma
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 feb 2014 22:14

Maxies.nl - Boete bij retourneren?

Ongelezen bericht door Acoma »

Een week of twee geleden heb ik flink wat schoolboeken mogen bestellen bij Maxies.nl
Nu is de opleiding eindelijk begonnen en de boeken zijn niet binnen.
Dat terzijde ben ik er achter gekomen dat ik voor €100 aan boeken vrijstelling krijg en ze dus niet nodig heb.
Deze wil ik natuurlijk graag retourneren op de dag dat ze binnen komen.

Hun website meldt echter het volgende:
Artikel 6: Annulering / retouren

Een partij die zich, op welke wijze dan ook, jegens verkoper heeft verbonden, kan zich niet eenzijdig onttrekken, tenzij verkoper daartoe schriftelijk toestemming heeft verleend.

Is een dergelijke toestemming gegeven, dan is de wederpartij niettemin, bij wege van schadevergoeding, een bedrag gelijk aan 20% van het factuurbedrag exclusief BTW verschuldigd, alsmede de door verkoper gemaakte kosten.

Bestelde licenties kunnen niet retour, daar deze direct geactiveerd worden.
http://www.maxies.nl/algemene-leveringvoorwaarden

Is deze 'boete' wel rechtsgeldig?
Het lijkt mij niet overeen te komen met de informatie die ik hier vind: https://webwinkelrecht.nl/diensten/juri ... f-13-juni/
en hier: http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-o ... na-13-juni

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Maxies.nl - Boete bij retourneren?

Ongelezen bericht door encore »

Garantieregeling Maxies.nl
Indien je niet tevreden bent over de kwaliteit van een geleverd artikel kun je binnen 10 werkdagen het boek en / of het pakket terugbrengen in een van onze winkels. Ook kun je het voldoende gefrankeerd terugsturen naar de Lisette Werter Groep, Postbus 14, 1713 ZG Obdam. Mits onbeschadigd wordt het volledige bedrag gecrediteerd. Voordat je het artikel terugstuurt, dien je eerst contact op te nemen met ons. Stuur geen artikelen retour zonder voorafgaand overleg met één van onze medewerkers.

Voor leerlingen die een schoolboekenpakket hebben besteld hebben wij een speciaal klachtenformulier ontwikkeld. Bij het pakket zit een lijst waarmee je het pakket kunt controleren; als er iets niet in orde is geef dit aan op het formulier voor retouren en ruilingen. Het wordt dan zo spoedig mogelijk opgelost.
Lijkt mij dat het gewoon onder de retour-zooi valt. En zo niet, dan toch. De wet schrijft het namelijk inderdaad voor. En die "boete" deugt niet

Gesloten