LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann fout in gids :S ik geen tasje

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Hilmo
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2005 14:02

Neckermann fout in gids :S ik geen tasje

Ongelezen bericht door Hilmo »

Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje terug bij Neckermann een digitale camera besteld. Onder andere omdat er bij stond op de site, dat je er een tasje bij krijgt. Letterlijk geciteerd: De camera is PictBridge, JPEG en Canon Direct compatibel en wordt incl.
draagtas geleverd. Afm.: ca. 90,7 x 64,0 x 38,4 mm.
Ik kreeg de camera, ging goed, alleen zonder tasje. Ik heb gebeld, ze zagen het op de computer staan en zouden het opsturen. Ik kreeg een bevestigingsbrief, die ik moest bewaren, heb ik natuurlijk gedaan. Nu een paar maanden later, heb ik hem nog steeds niet. Ik heb ze gemaild, kreeg ik dit terug:
Wij hebben een en ander voor u nagekeken.
Deze tas wordt niet standaard samen met de camera geleverd.
Deze melding staat abusievelijk in onze catalogus.
Voor de verkeerde informatie hierover bieden wij u onze welgemeende excuses aan.

Wat moet ik nu doen? Ik heb ze gebeld, ik moest ze maar terugmailen. Dat heb ik gedaan, met het citaat erbij dat het gewoon erbij moet zitten. Het staat nu nog zo op de site, dat het tasje erbij hoort. Dus dan heb ik toch alle recht om dat tasje te krijgen? Ik heb er wel voor betaald, lijkt me. Mooi lokkertje is het anders..
Ik heb ze vandaag weer teruggemaild, en nog een keer gebeld naar de klachtenservice. Ze vond het wel sneu, maar kon niets doen, het was een fout in de gids... Maak ik dan nog kans om het alsnog te krijgen? Wat moet ik dan doen??

Alvast hartelijk bedankt!!
Groeten,
Hille Morel van Mourik

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Neckermann fout in gids :S ik geen tasje

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Simpel:

ze dienen dat tasje te leveren.

Ik zal zeggen waarom. Het enige voorbehoud in de levering kunnen ze maken bij KENNELIJKE fouten in de aanbieding. Simpel gezegd: wanneer de reguliere prijs van een camera van die kwaliteit 500 euro is, en in de gids of op internet staat dat het artikel 50 euro kost, dan had je met je gezonde verstand kunnen begrijpen dat een dergelijk artikel niet voor die prijs geleverd hoeft te worden.

Maar daar is in dit geval geen sprake van: Hoe kun jij weten dat een dergelijk tasje niet tot de leveringsvoorwaarden hoort? In verhouding zal het ding misschien iets van 5 procent van de prijs uitmaken. En ik kan dat echt geen ''kennelijke fout'' noemen.

Bovendien: wanneer zij beweren dat de fout hersteld wordt, de passage op de site wordt weggehaald, en na al die tijd wordt er nog steeds mee geadverteerd, dan vind ik dat ze dat tasje gewoon moeten leveren. Zonder zeuren.

Hilmo
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2005 14:02

Re: Neckermann fout in gids :S ik geen tasje

Ongelezen bericht door Hilmo »

Oke, hartstikke bedankt voor de uitleg!
Ik heb net nog naar hun gemaild, om te zeggen dat ik dat tasje graag gratis wil ontvangen, maar daar zullen ze wel niet of negatief op reageren... Wat raadt u me dan aan? Ik heb Kassa en Radar al gemaild en nog een consumentensite. Voor hele acties heb ik geen geld haha, ook niet voor over, zou ook niet hoeven lijkt me.

Hoe kan ik proberen dat tasje te krijgen?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Neckermann fout in gids :S ik geen tasje

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ben er vaker succesvol mee geweest door ze erop te wijzen dat je als klant niet kan weten dat een tasje er niet standaard bij hoort, wanneer zij nadrukkelijk vermelden dat je dat er wel bij geleverd krijgt. Waar zou je uit moeten afleiden dat het een vergissing is?

Zij beloven het, wijs ze er nogmaals op, en laat hen uitleggen waarom jij als consument had moeten weten dat het een vergissing is. Ik zie dat namelijk nog steeds niet, je schrijft namelijk wel dat ze dat zeggen, maar ze komen met een lullige verklaring.

Als zij zeggen, dat het een vergissing is dat het zowel op de website, als in de catalogus staat vermeld, dan vraag ik me af hoe die passage daar terecht is gekomen. Andersom is het namelijk veel aannemelijker: er kan een passage per abuis zijn weggevallen. Maar per abuis toegevoegd, en dan zowel in de catalogus als op de website? Of zou het computerprogramma waarmee men hun sites en catalogus samenstelt, deze bepaling zelf hebben verzonnen. Hieruit kun je al afleiden dat hun verweer niet klopt.

Ja, erg veel energie kun je er natuurlijk niet in steken, en mijn mening is gebaseerd op gezond verstand. Echter: ik vind dat een tasje tot de normale uitrusting van een camera hoort, en dus standaard erbij hoort te zitten.

Je ziet het wel vaker he: ze adverteren met een gratis set accessoires, dat is meestal een tasje, of een geheugenkaart, of een accu, of een combinatie ervan.

Nog eens proberen, zou ik zeggen.

Hilmo
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2005 14:02

Re: Neckermann fout in gids :S ik geen tasje

Ongelezen bericht door Hilmo »

Ik kreeg vandaag deze mail:

U vroeg ons een tegemoetkoming voor het ontbreken van het cameratasje.
Voor het ongemak zenden wij u een per post een kortingscheque toe.

Op zich netjes geloof ik, al was het tasje opsturen ook weinig moeite geweest maar ja... Ik kan nu anders gewoon zo'n tasje bestellen, en daarna nooooit meer wat bij hun!
Hopelijk ist een beetje een waardevolle cheque en niet eentje van een paar euro.. Maar goed...
Moet ik het dan hier bij laten? Op zich is het zo goed toch?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Neckermann fout in gids :S ik geen tasje

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is tenminste een erkenning dat ze fout zaten. Ik heb iets soortgelijks aan de hand gehad met een hoesje voor een mp3-speler. Dat zou ook bij die speler geleverd worden, het ding was er duur genoeg voor. Ik bedoel: voor 89 euro mag je best iets verwachten.

Ik heb de leveranciers benaderd, die hetzelfde type speler op de markt brachten, en dat waren er 4.

Tot mijn stomme verbazing stuurde de leverancier van het goedkoopste merk van deze 4 het tasje alsnog op, met de mededeling dat ik inderdaad voor die 89 euro wat meer service had mogen verwachten. Bij hun speler, met een mindere opslagcapaciteit, maar ruim de helft goedkoper, werd het hoesje standaard meegeleverd.

Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen, missschien was het niet wat je verwachtte, maar wat ik dus ook belangrijk vind, is dat de leverancier je tegemoet wilde komen. Consumenten hoeven van de ene kant geen wonderen te verwachten, maar van de andere kant hoeven ze ook niet alles te accepteren.

Een kortings-cheque is eigenlijk wel een klantenbinder: om er gebruik van te maken, moet je nu wel weer kosten maken. Hangt er een beetje vanaf wat je wil, en wat het je waard is, er zijn overigens al goede tasjes voor ongeveer 5 euro. Je camwera meenemen naar zo'n zaak is geen overbodige luxe: ze zal op het oog het passende formaat hebben, maar het tasje zou maar net 2 millimeter te klein zijn. zit je alsnog met een onbruikbaar exemplaar.

Hilmo
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2005 14:02

Re: Neckermann fout in gids :S ik geen tasje

Ongelezen bericht door Hilmo »

Ik heb ondertussen boycot.nu gemaild, en ik heb voor elkaar gekregen dat ze mij het tasje opsturen. Heb nu tasje + waardebon :shock: :lol:
Goed geregeld dus, maar ik moest er wel flink om zeuren.. toch jammer..
Ik zal niet meer bij hun bestellen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Neckermann fout in gids :S ik geen tasje

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

mooi toch? Als je vindt dat je in je recht staat, moet je je dus niet laten afschepen. Je moet natuurlijk wel even kijken: is het me dat allemaal waard?

Ik zou zelf zeggen van wel: het bijbehorende tasje beschermt de camera, en verlengt de levensduur ervan. Dan doet het er niet toe wat het moet kosten.

Gesloten