dhc schreef:Had je op de andere pagina moeten kijken...daar staat gewoon dat hygiënische producten niet retour worden genomen..
Je had het dus gewoon moeten weten #selectieve-verontwaardigingsmodus uitzet..
Triest, in- en intriest dit soort gasten
Als ik een groot vierkant kopje zie staan met: Omruilen? Geen probleem! en erop klik, en dan uitkom bij de pagina die ik in de openingspost heb toegevoegd dan ga ik er van uit dat wat daar staat klopt en mag ik toch aannemen dat het ook volledig is ? En in dat stukje staat ook dat het product slechts in die mate uitgepakt of gebruikt mag worden voor zover het nodig is om te beoordelen of het product voldoet, dat is nou precies wat er gebeurd is !
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
1 die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
2 die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3 die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4 die snel kunnen bederven of verouderen;
5 waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
6 voor losse kranten en tijdschriften;
7 voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
1 betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
2 waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
3 betreffende weddenschappen en loterijen.
Rechtstreeks uit de AV en ook hier niets te zien waar SPECIFIEK staat dat dit product uitgesloten is van retour of het herroepinsrecht
23 Bedenktermijn / retourtermijn
23.1 Voor producten die zijn gekocht in de Saturn webshop geldt een bedenktermijn van 14 dagen en kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Tijdens de bedenktijd dient de klant zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De klant dient het product slechts in die mate uit te pakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de klant het product wenst te behouden. De klant mag het product niet gebruiken. Indien de klant van zijn bedenktermijn gebruik maakt, dient de klant het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Saturn (online) te retourneren.
23.2 Uitgesloten van bedenktermijn zijn:
Op maat gemaakte producten. Bijv. foto albums.
Cd/dvd en softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken.
Diensten en abonnementen die direct in gebruik zijn of worden genomen.
De zogenaamde veelgestelde vragen die ook gewoon letterlijk zoals hierboven staat in de AV terug te vinden zijn, wederom zonder ook maar iets van een regeltje dat die product SPECIFIEK uitsluit van retour/herroeping.
Pas als ik bij 11 ruilen, retour kijk in de AV zie ik vermeld staan dat dit product niet retour kan. Dus dan hebben we 3 artikelen in de AV waarbij er in slechts 1 vermeld staat dat het niet mogelijk is.
De conclusie is dus eigenlijk dat voor elk product dat je aankoopt ben je verplicht om de gehele AV door te lezen aangezien het voor kan komen dat er artikelen in staan die over een soortgelijk onderwerp gaan maar "perongeluk" wat minder informatie bevatten ?