LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring saturn webshop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
MarkH88
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2013 16:26

Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door MarkH88 »

28-05-2013 heb ik voor mijn vriendin een Babyliss 2735E besteld bij de webshop van Saturn. Nu stond op de website vermeld dat de aankoop zonder opgaaf van reden ontbonden kan worden binnen 14 dagen. Uitgesloten hiervan zijn:
Op maat gemaakte producten. Bijv. foto albums.
Cd/dvd en softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken.
Diensten en abonnementen die direct in gebruik zijn of worden genomen.
Mooi dacht ik dus, gelijk besteld en als het product niet naar behoren werkt, gezien de werking per persoon verschilt, kan ik het binnen de termijn van 14 dagen weer terug sturen. 30-05-2013 is het pakket afgeleverd.

Het product werkte dus achteraf ook totaal niet naar behoren en deed meer schade dan het haar verzorgen. Hierdoor heb ik dus besloten om het product te retourneren en op 10-06-2013 is het pakketje opgestuurd naar Saturn met netjes de formulieren erbij die volgens de retourregeling die op de website vermeld staan benodigd zijn. Na nog een fout van PostNL, kassamedewerkster bij de supermarkt had het pakket dus naar mij gestuurd, is het pakket 12-06-2013 richting Saturn vertrokken.

Na een week niets gehoord te hebben kreeg ik gisteren (19-06-2013) op eens tot mijn verbijstering een niet thuis briefje van de postbode in de brievenbus met een niet thuiscode die verwees naar een pakket afkomstig van Saturn. Vandaag (20-06-2013) het pakket afgehaald en zoals ik al dacht, het pakket is gewoon retour gekomen in een nieuwe doos en er lijkt niet eens naar gekeken te zijn ! Aangezien ik deze gang van zaken niet kan waarderen, informatie over hoe/wat/waarom het terug is gestuurd lijkt me wel op zijn plaats, heb ik gelijk gebeld naar de klantenservice van Saturn. Na mijn verhaal gedaan te hebben kreeg ik de mededeling van de medewerker dat deze producten uitgesloten zijn van retournering. Hierna heb ik hem vriendelijk gewezen op het feit dat dit niet op de website staat vermeld staat en na controle van de medewerker zijn we tot de conclusie gekomen dat dit inderdaad zo is. Als verder antwoord kreeg ik dat dit een fout op de website zal zijn en dat ik verder geen enkele kans maak om het product retour te sturen en zo mijn geld terug te krijgen aangezien ergens in de algemene voorwaarden vast gelegd staat dat deze niet retour worden aangenomen.

De retourregeling van Saturn is dus gewoonweg ondoorzichtig en misleidend opgesteld en onder het mom van een foutje op de site word je afgescheept en kun je het zelf maar bekijken wat je doet immers, hun hebben het geld al binnen. Deze gang van zaken vind ik dan ook ronduit schandalig en mijn vraag is dan ook, mag dit zomaar ?

Bijgevoegd in deze post is een screenshot van de betreffende "retourvoorwaarden".
Bijlagen
screenshot saturn.jpg
screenshot saturn.jpg (252.01 KiB) 3132 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door crazyme »

MarkH88 schreef:Aangezien ik deze gang van zaken niet kan waarderen, informatie over hoe/wat/waarom het terug is gestuurd lijkt me wel op zijn plaats,
Geen enkele webshop of winkel neemt producten als deze terug. Dat kunt u toch zelf ook wel bedenken ?

Of zou u een -door een onbekende- gebruikte babyliss zelf gebruiken ?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door Barman »

Het is toch algemeen bekend dat je bepaalde producten niet kan gebruiken als je ze nog retour wil sturen. Moeten ze dan alles maar op die website vermelden? Jij hoort gewoon de Algemene Voorwaarden te lezen als je iets koopt, want door te kopen ga je daar mee akkoord. Als het ondoorzichtig voor je is, dan kan je gewoon even navraag doen om het zeker te weten. Lekker makkelijk weer. Zelf te beroerd zijn om je er goed in te verdiepen en dan maar de verkoper de schuld geven.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door devious »

Nog gekker vind ik dat het produkt wordt besteld omdat het binnen 14 dagen retour kan.
Die retour-regel is niet bedacht opdat een klant vanalles kan gaan testen en terugsturen... En de TS verzwijgt volgens mij wat, dus ik hou me afzijdig.

MarkH88
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2013 16:26

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door MarkH88 »

devious schreef:Nog gekker vind ik dat het produkt wordt besteld omdat het binnen 14 dagen retour kan.
Die retour-regel is niet bedacht opdat een klant vanalles kan gaan testen en terugsturen... En de TS verzwijgt volgens mij wat, dus ik hou me afzijdig.
Ik heb helemaal niets te verzwijgen, het complete verhaal staat er zoals het is !

Dat bepaalde producten niet retour kunnen na gebruik is mij inderdaad bekend. Het punt is dat het niet vermeld stond bij die mooie retour regeling en het de drempel dus lager maakt om het product te bestellen zodat gekeken kan worden of het überhaupt wel werkt. Het werkt dus niet naar verwachting, in tegendeel, het doet meer schade aan het haar dan de bedoeling is (haren worden uitgetrokken door spelingen in de roterende borstel) dus had ik verwacht het zonder enig probleem terug te kunnen sturen !

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door dhc »

Had je op de andere pagina moeten kijken...daar staat gewoon dat hygiënische producten niet retour worden genomen..
Je had het dus gewoon moeten weten #selectieve-verontwaardigingsmodus uitzet..

Triest, in- en intriest dit soort gasten

thecure
Berichten: 2726
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door thecure »

MarkH88 schreef:28-05-2013 heb ik voor mijn vriendin een Babyliss 2735E besteld bij de webshop van Saturn. Nu stond op de website vermeld dat de aankoop zonder opgaaf van reden ontbonden kan worden binnen 14 dagen. Uitgesloten hiervan zijn:
Op maat gemaakte producten. Bijv. foto albums.
Cd/dvd en softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken.
Diensten en abonnementen die direct in gebruik zijn of worden genomen.
Mooi dacht ik dus, gelijk besteld en als het product niet naar behoren werkt, gezien de werking per persoon verschilt, kan ik het binnen de termijn van 14 dagen weer terug sturen. 30-05-2013 is het pakket afgeleverd.

Het product werkte dus achteraf ook totaal niet naar behoren en deed meer schade dan het haar verzorgen. Hierdoor heb ik dus besloten om het product te retourneren en op 10-06-2013 is het pakketje opgestuurd naar Saturn met netjes de formulieren erbij die volgens de retourregeling die op de website vermeld staan benodigd zijn. Na nog een fout van PostNL, kassamedewerkster bij de supermarkt had het pakket dus naar mij gestuurd, is het pakket 12-06-2013 richting Saturn vertrokken.

Na een week niets gehoord te hebben kreeg ik gisteren (19-06-2013) op eens tot mijn verbijstering een niet thuis briefje van de postbode in de brievenbus met een niet thuiscode die verwees naar een pakket afkomstig van Saturn. Vandaag (20-06-2013) het pakket afgehaald en zoals ik al dacht, het pakket is gewoon retour gekomen in een nieuwe doos en er lijkt niet eens naar gekeken te zijn ! Aangezien ik deze gang van zaken niet kan waarderen, informatie over hoe/wat/waarom het terug is gestuurd lijkt me wel op zijn plaats, heb ik gelijk gebeld naar de klantenservice van Saturn. Na mijn verhaal gedaan te hebben kreeg ik de mededeling van de medewerker dat deze producten uitgesloten zijn van retournering. Hierna heb ik hem vriendelijk gewezen op het feit dat dit niet op de website staat vermeld staat en na controle van de medewerker zijn we tot de conclusie gekomen dat dit inderdaad zo is. Als verder antwoord kreeg ik dat dit een fout op de website zal zijn en dat ik verder geen enkele kans maak om het product retour te sturen en zo mijn geld terug te krijgen aangezien ergens in de algemene voorwaarden vast gelegd staat dat deze niet retour worden aangenomen.

De retourregeling van Saturn is dus gewoonweg ondoorzichtig en misleidend opgesteld en onder het mom van een foutje op de site word je afgescheept en kun je het zelf maar bekijken wat je doet immers, hun hebben het geld al binnen. Deze gang van zaken vind ik dan ook ronduit schandalig en mijn vraag is dan ook, mag dit zomaar ?

Bijgevoegd in deze post is een screenshot van de betreffende "retourvoorwaarden".

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door Shine »

Saturn is niet misleidend geweest. Dat bent u zelf geweest.
U kreeg de algemene voorwaarden. Vnd dat klaarblijkelijk te veel leestekst en hebt in dat venster gekozen voor 'meest gestelde vragen'
Trouwens in die meest gestelde vragen staat ook dat het product niet gebruikt mag zijn. Ieder weldenkend mens kan op zijn vingers nagaan dat scheerapparaten, waaronder dus babyblis apparaten hieronder vallen. Zoals dat ook héél duidelijk in de lange, zéér uitvoerige algemene voorwaarden met naam en toenaam vermeld staat.

Kortom, uw verontwaardiging is totaal misplaatst.

MarkH88
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jun 2013 16:26

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door MarkH88 »

dhc schreef:Had je op de andere pagina moeten kijken...daar staat gewoon dat hygiënische producten niet retour worden genomen..
Je had het dus gewoon moeten weten #selectieve-verontwaardigingsmodus uitzet..

Triest, in- en intriest dit soort gasten
Als ik een groot vierkant kopje zie staan met: Omruilen? Geen probleem! en erop klik, en dan uitkom bij de pagina die ik in de openingspost heb toegevoegd dan ga ik er van uit dat wat daar staat klopt en mag ik toch aannemen dat het ook volledig is ? En in dat stukje staat ook dat het product slechts in die mate uitgepakt of gebruikt mag worden voor zover het nodig is om te beoordelen of het product voldoet, dat is nou precies wat er gebeurd is !
Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bij levering van diensten:

3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
1 die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
2 die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3 die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4 die snel kunnen bederven of verouderen;
5 waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
6 voor losse kranten en tijdschriften;
7 voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
1 betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
2 waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
3 betreffende weddenschappen en loterijen.
Rechtstreeks uit de AV en ook hier niets te zien waar SPECIFIEK staat dat dit product uitgesloten is van retour of het herroepinsrecht
23 Bedenktermijn / retourtermijn

23.1 Voor producten die zijn gekocht in de Saturn webshop geldt een bedenktermijn van 14 dagen en kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Tijdens de bedenktijd dient de klant zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De klant dient het product slechts in die mate uit te pakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de klant het product wenst te behouden. De klant mag het product niet gebruiken. Indien de klant van zijn bedenktermijn gebruik maakt, dient de klant het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Saturn (online) te retourneren.
23.2 Uitgesloten van bedenktermijn zijn:
Op maat gemaakte producten. Bijv. foto albums.
Cd/dvd en softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken.
Diensten en abonnementen die direct in gebruik zijn of worden genomen.
De zogenaamde veelgestelde vragen die ook gewoon letterlijk zoals hierboven staat in de AV terug te vinden zijn, wederom zonder ook maar iets van een regeltje dat die product SPECIFIEK uitsluit van retour/herroeping.

Pas als ik bij 11 ruilen, retour kijk in de AV zie ik vermeld staan dat dit product niet retour kan. Dus dan hebben we 3 artikelen in de AV waarbij er in slechts 1 vermeld staat dat het niet mogelijk is.

De conclusie is dus eigenlijk dat voor elk product dat je aankoopt ben je verplicht om de gehele AV door te lezen aangezien het voor kan komen dat er artikelen in staan die over een soortgelijk onderwerp gaan maar "perongeluk" wat minder informatie bevatten ?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door devious »

MarkH88 schreef:...
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
1 die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
2 die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3 die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
De zogenaamde veelgestelde vragen die ook gewoon letterlijk zoals hierboven staat in de AV terug te vinden zijn, wederom zonder ook maar iets van een regeltje dat die product SPECIFIEK uitsluit van retour/herroeping.

Pas als ik bij 11 ruilen, retour kijk in de AV zie ik vermeld staan dat dit product niet retour kan. Dus dan hebben we 3 artikelen in de AV waarbij er in slechts 1 vermeld staat dat het niet mogelijk is.

De conclusie is dus eigenlijk dat voor elk product dat je aankoopt ben je verplicht om de gehele AV door te lezen aangezien het voor kan komen dat er artikelen in staan die over een soortgelijk onderwerp gaan maar "perongeluk" wat minder informatie bevatten ?
...Mooi dacht ik dus, gelijk besteld en als het product niet naar behoren werkt, gezien de werking per persoon verschilt, kan ik het binnen de termijn van 14 dagen weer terug sturen. ..
Ik krijg het niet duidelijker. Je zegt zelf dat het persoonlijk van aard is. Einde verhaal. Dat krijg je ervan als je denkt alles maar te kunnen uitproberen. Daar is dat herroepingsrecht niet voor bedacht.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bij Bol.com heb ik tot 3x toe zo`n ding besteld en alle 3 teruggestuurd. Zou niet weten waarom je deze niet terug zou mogen sturen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bij Wehkamp trouwens ook.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik ben het met TS eens dat het niet handig is dat dit

De klant dient het product slechts in die mate uit te pakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de klant het product wenst te behouden. De klant mag het product niet gebruiken

in de algemene verkoopvoorwaarden webshop staat, terwijl dit

U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.

bij de meeste gestelde vragen van de webshop staat.

Dat hygiënische producten uitgesloten zijn, staat wel bij meest gestelde vragen bij een winkel, dat had dan ook bij de meest gestelde vragen van de webshop gezet kunnen worden.
En dat had zeker hierbij gezet kunnen worden:Webshop: Aanvullende algemene verkoopvoorwaarden 23. Bedenktermijn / retourtermijn

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door Jolijn »

devious schreef:Nog gekker vind ik dat het produkt wordt besteld omdat het binnen 14 dagen retour kan.
Die retour-regel is niet bedacht opdat een klant vanalles kan gaan testen en terugsturen...
De retourregel is niet alleen voor niet werkende/kapotte e.d. producten hoor.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als zo`n ding niet zichtbaar gebruikt is moeten ze hem gewoon terugnemen, zou niet weten waarom niet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door Jolijn »

Saturn heeft algemene voorwaarden, algemene verkoopvoorwaarden en meest gestelde vragen en overal staat het net weer even anders.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door devious »

Tja, en daarom zei ik een paar posts terug al dat ik het gevoel heb dat de TS iets voor ons verzwijgt om zijn gelijk te kunnen halen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door Jolijn »

devious schreef:Tja, en daarom zei ik een paar posts terug al dat ik het gevoel heb dat de TS iets voor ons verzwijgt om zijn gelijk te kunnen halen.
Hoe bedoel je?

Het is toch veel duidelijker als overal hetzelfde staat?
Dat in de algemene (verkoop)voorwaarden 1 en ander uitgebreider staat dan mij 'meest gestelde vragen' is logisch, maar dat er wat anders staat lijkt me niet de bedoeling, dat maakt het niet erg duidelijk.

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door Moedt »

Een webwinkel is gewoon een winkel en als je naar een winkel gaat dan vraag je aan de medewerker of je het product eerst mag gebruiken en eventueel terug mag brengen als het niet doet wat het belooft.
Als je dus bij een webwinkel iets koopt kun je kiezen om niets te vragen maar dan ben je wel gebonden aan hun voorwaarden hoe onduidelijk het ook staat vermeld.
Als je iets zeker wilt weten moet je het dus gewoon vragen net als dat je zou doen in een winkel.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte ervaring saturn webshop

Ongelezen bericht door Jolijn »

Van de site.


Retourneren / omruilen van producten gekocht via de Saturn-Webshop.
23.1 Bij de aankoop van producten heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product of een vooraf door u aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger. Tijdens de bedenktijd zult u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U zult het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zult u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Saturn (online) retourneren, conform de door Saturn (online) verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

23.2 Uitgesloten van bedenktermijn zijn:
Op maat gemaakte producten. Bijv. foto albums.
Cd/dvd en softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken.
Diensten en abonnementen die direct in gebruik zijn of worden genomen.

Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal Saturn dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Algemene Verkoopvoorwaarden
a. Winkel: Verkoopvoorwaarden
11. Retour, ruilen
11.1 De klant kan bij elke vestiging van Saturn in Nederland een in een Nederlandse vestiging van Saturn aangekocht product omruilen onder de hieronder genoemde voorwaarden.

11.2 Retournering van een bij Saturn gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Saturn is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.

b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Saturn.

c. Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.

d. Het product is ongebruikt.

11.3 Uitgesloten van retour en omruiling zijn:

a. Prepaid- en softwarepakketten.

b. Licentiegebonden producten.

c. Navigatieapparatuur.

d. Desktopcomputers, notebooks, tablets, smartphones en overige datadragende producten.

e. Satelliettunerpakketten en smartcards.

f. Hygiënische producten (bijvoorbeeld scheerapparaten, hoofdtelefoons).

g. Op maat gemaakte producten en/of aanpassingen aan producten in opdracht van de klant.

11.4 Ook uitgesloten van retour en omruiling zijn producten die enige verandering hebben ondergaan - in de breedste zin van het woord door toedoen van de klant of derden. Bij een geschil heeft Saturn het recht om een onderzoek te laten verrichten door de leverancier van het product zonder voorafgaand aan dat onderzoek te zijn gehouden tot omruiling of terugbetaling van het aankoopbedrag.

11.5 Indien Saturn uit coulanceoverwegingen producten alsnog retour neemt, afhankelijk in hoeverre het product niet aan de voorwaarden voldoet, kan Saturn het product retour nemen waarbij een bepaald percentage in mindering wordt gebracht van het aankoopbedrag of tegen uitgifte van een giftcard.

11.6 Giftcards kunnen niet tegen contant geld worden ingewisseld


b. Webshop: Aanvullende algemene verkoopvoorwaarden
23. Bedenktermijn / retourtermijn
23.1 Voor producten die zijn gekocht in de Saturn webshop geldt een bedenktermijn van 14 dagen en kunnen binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Tijdens de bedenktijd dient de klant zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De klant dient het product slechts in die mate uit te pakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of de klant het product wenst te behouden. De klant mag het product niet gebruiken. Indien de klant van zijn bedenktermijn gebruik maakt, dient de klant het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Saturn (online) te retourneren.

23.2 Uitgesloten van bedenktermijn zijn:
Op maat gemaakte producten. Bijv. foto albums.
Cd/dvd en softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken.
Diensten en abonnementen die direct in gebruik zijn of worden genomen.

Algemene Voorwaarden
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4. die snel kunnen bederven of verouderen;
5. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
6. voor losse kranten en tijdschriften;
7. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
1. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
2. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
3. betreffende weddenschappen en loterijen.

Dat moet toch anders opgesteld kunnen worden?

Gesloten