LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp blundert!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Afgelopen weekend een paar mooie aanbiedingen gekocht. Besteld en betaald. Krijg ik vandaag een bericht dat er foute prijzen in stonden en dus annuleren ze alles.

Afgelopen weekend heb je één of meerdere artikelen besteld uit ons Entertainment-assortiment. De prijs die werd getoond tijdens het bestelproces (en waarvan je een bevestiging hebt ontvangen) blijkt helaas onjuist te zijn geweest. Omdat wij deze artikelen redelijkerwijs niet voor die prijs kunnen leveren, hebben we je bestelling van die artikelen geannuleerd. Als je wilt, kun je de bestelling opnieuw plaatsen, alsnog met 10% korting, die in de prijzen op onze site is verwerkt.

Onze excuses voor het ongemak. We wensen je een hele fijne Kerst.


Ik ga hier niet mee akkoord. Ik las dit overigens ook nog: Aanbod + aanvaarding = overeenkomst. Men moet leveren tegen overeengekomen prijs. Art. 6:217 lid 1 BW.

Meer mensen met dit probleem bij Wehkamp????

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Vaak zetten ze ook neer ,uitgesloten van drukfouten etc...

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door Barman »

PJ 66 schreef:Ik las dit overigens ook nog: Aanbod + aanvaarding = overeenkomst. Men moet leveren tegen overeengekomen prijs. Art. 6:217 lid 1 BW.
Niet als het duidelijk is dat die prijs niet kan kloppen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door dhc »

Vertel maar eens waarvoor je het gekocht hebt en naar welke prijs Wehkamp dit heeft gecorrigeerd. Dan praten we verder....

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zinnen als "uitgesloten van drukfouten" hebben juridisch gezien weinig tot geen waarde. In beginsel moet Wehkamp leveren, maar hier kan sprake zijn van oneigenlijk dwaling ex art. 3:35 BW. Van oneigenlijke dwaling is sprake wanneer de prijs van het aanbod zo belachelijk laag was dat je moet begrijpen dat de verkoper dit aanbod niet daadwerkelijk wilde doen. In het otto arrest stond een LCD TV centraal die aangeboden was voor € 100, maar het aanbod van vergelijkbare TV's varieerde van € 700 tot € 1300.

Cock_999
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2012 17:18

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door Cock_999 »

Geachte Wehkamp klantenservice.

Ik ben het er niet mee eens, ik verlang het voor de prijs zoals het vermeld stond, u kunt niet zomaar nadat het besteld is en na een bevestiging van u zijde de prijs aanpassen.
Ik heb het geprint en staat duidelijk zwart op wit.
Ik verlang dus dat u de bestelling levert voor de prijs zoals deze was tijdens de bestelling.

Heb dit ook bij Kassa gemeld en zal het ook even bij Radar vermelden

Met vriendelijke groeten. C.Waag


Van: wehkamp.nl klantenservice [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 24 december 2012 16:04
Aan: [email protected]
Onderwerp: Informatie over je bestelling


Cock, deze e-mail bevat belangrijke informatie met betrekking tot je bestelling. | webversie





Beste Cock,
Afgelopen weekend heb je één of meerdere artikelen besteld uit ons Entertainment-assortiment. De prijs die werd getoond tijdens het bestelproces (en waarvan je een bevestiging hebt ontvangen) blijkt helaas onjuist te zijn geweest. Omdat wij deze artikelen redelijkerwijs niet voor die prijs kunnen leveren, hebben we je bestelling van die artikelen geannuleerd. Als je wilt, kun je de bestelling opnieuw plaatsen, alsnog met 10% korting, die in de prijzen op onze site is verwerkt.

Onze excuses voor het ongemak. We wensen je een hele fijne Kerst.


Met vriendelijke groet,

Klantenservice wehkamp.nl








Van: wehkamp.nl klantenservice [mailto:[email protected]]
Verzonden: zaterdag 22 december 2012 16:33
Aan: [email protected]
Onderwerp: Bedankt voor je bestelling!


Beste Cock Waag, bedankt voor je bestelling
Hieronder vind je een overzicht van je bestelling met klantnummer 13451219. De status van je bestelling kun je volgen via mijn bestellingen. Je kunt persoonlijke gegevens en voorkeuren raadplegen via mijn wehkamp.nl, hier vind je ook alle informatie over bezorgen, afhalen en retourneren.

ARTIKELOMSCHRIJVING MAAT LEVERWIJZE AANTAL VAN PRIJS
Smallville - Seizoen 2 (DVD)
Bestelnummer: 861-04-360 Afhalen1 1 41.99 14.39
Smallville - Seizoen 1 (DVD)
Bestelnummer: 861-04-408 Afhalen1 1 41.99 4.49
Smallville - Seizoen 3 (DVD)
Bestelnummer: 861-11-756 Afhalen1 1 41.99 8.99
Smallville - Seizoen 4 (DVD)
Bestelnummer: 861-12-074 Afhalen1 1 41.99 10.79
Smallville - Seizoen 5 (DVD)
Bestelnummer: 861-84-471 Afhalen1 1 41.99 11.69
Smallville - Seizoen 6 (DVD)
Bestelnummer: 861-35-126 Afhalen1 1 48.99 4.49
Smallville - Seizoen 7 (DVD)
Bestelnummer: 861-61-906 Afhalen1 1 48.99 19.79
Smallville - Seizoen 8 (DVD)
Bestelnummer: 861-85-797 Afhalen1 1 48.99 7.19
Smallville - Seizoen 9 (DVD)
Bestelnummer: 861-99-411 Afhalen1 1 48.99 16.19
Smallville - Seizoen 10 (DVD)
Bestelnummer: 862-78-779 Afhalen1 1 30.99 10.79

Betaalwijzen en factuuradres
Je hebt ervoor gekozen te betalen via acceptgiro.
Factuuradres
Cock Waag
Subtotaal 108.80

Verzendkosten 1.95
Totaal 110.75
Afprijzing 328.10
Je totale korting
(verrekend in totaalprijs) 328.10

riddert
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door riddert »

Ga er maar vanuit dat Wehkamp niet verplicht is om de artikelen tegen deze prijzen te leveren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door berndv »

9 seizoenen van een serie voor iets meer dan 100 euro, 6 dvd's per seizoen. Aanbieding bij bol.com, en whekamp zelf is op dit moment 25 euro per seizoen, dus zou u dan 225 euro kwijt zijn.

Vind dit persoonlijk wel een grensgeval van de door alfa genoemde dwaling. Het is niet een komma of 0 verkeerd geplaatst, maar een 50% korting. Maar dat zal door een rechter beoordeeld moeten worden.

Valt me wel op dat dit niet de eerste keer is dat een dergelijk iets bij wehkamp voorkomt. Zou dit een gewone ordinaire lokker zijn?

16again
Berichten: 16125
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door 16again »

Het is niet een komma of 0 verkeerd geplaatst, maar een 50% korting.
Wellicht reken je niet met goede getallen:
Totaal 110.75
Afprijzing 328.10

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door Barman »

Het is een korting van 74,76%

Seizoen 6 zelfs bijna 92%

Grensgeval?

flipje44
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2012 22:14

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door flipje44 »

Hallo

Ook ik heb een aantal dvd's besteld gisteren en kreeg vandaag een annulering omdat de prijs niet zou kloppen. Ik heb bv Titanic3D besteld voor nu 17,99 euro dit is niet onlogisch met een aanbieding op de site tot 50% korting. 5 dvd.s besteld voor 50 euro is toch niet het echte koopje van de maand hoe kunnen ze dit dan zomaar annuleren ben hier niet over te spreken. Ik hoor dat Wehkamp dit regelmatig doet met heel veel producten.
Radar kan dit zomaar?????

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door Barman »

De vraag is maar hoe je aan die prijs komt. Gebruik ik Google om te zoeken naar Titanic 3D dan zie ik hem inderdaad staan bij Wehkamp voor € 17,99. Volg ik echter die link naar Wehkamp, dan staat hij daar dus echt voor € 26,99, afgeprijsd van € 34,99

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door berndv »

Barman schreef:Het is een korting van 74,76%

Seizoen 6 zelfs bijna 92%

Grensgeval?
Ik ga niet uit van de afprijzing die ze op in hun communicatie naar de klant aan hebben gegeven. Ik ga uit van wat ik nu zelf kwijt zou zijn als ik het bij de wehkamp of, zoals ik in mijn voorbeeld heb aangegeven, bol.com, zou kopen. Daar kosten de sets nu 25 euro per seizoen.

Zoals ze zelf aangeven met een afprijzing van 328 euro met nog 110 over zou dus betekenen dat de set dus eigenlijk 50 euro per set zou kosten, maar dat is niet de reële prijs van nu. Op basis van de prijs bij bol.com zou dit inderdaad 50% goedkoper zijn ja.

Sinds wanneer gaan jullie uit van de korting die bij een winkel direct aangegeven staat. Altijd leuk die folders, nu 10% korting, owh ja, vorige week is de prijs wel met 25% verhoogd. Of die leuke van/voor aanbiedingen, waarbij de "van" prijs nooit op het schap heeft gestaan.

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door alfatrion »

flipje44 schreef:Ik heb bv Titanic3D besteld voor nu 17,99 euro dit is niet onlogisch met een aanbieding op de site tot 50% korting.
Wehkamp kan zich niet beroepen op oneigenlijke dwaling, omdat andere aanbieder vergelijkbare producten voor minder aanbieden. (Belangrijke kernmerken, waarop gelet moet worden in de vergelijking zijn in ieder geval of het een A of B film is en hoelang geleden deze op de markt is gekomen.)

Persoonlijk zou ik dit bij Bol.com kopen voor 13 euro.
http://www.bol.com/nl/p/titanic-3d/1002004013043740/

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door dhc »

Nou, dan gaat TS toch lekker procederen tegen Wehkamp? Echt, als eenling sta je zo sterk...
Als Wehkamp niet wil leveren, dan gaat dat ook echt niet gebeuren, al sla je ze met 100.000 wetsartikelen om de oren.

Procederen om een paar tientjes....right....

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe sterk je staat hangt niet af van de kwantiteit in termen van het aantal mensen maar de kwaliteit van de argumenten.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef: Persoonlijk zou ik dit bij Bol.com kopen voor 13 euro.
http://www.bol.com/nl/p/titanic-3d/1002004013043740/
Weer heel sterk advies van je.

Heb je alleen niet de film met Leonardo en Kate, maar een 45 minuten durende documentaire.

Verder nog meer kwalitatief sterke argumenten?

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Het ging bij mij om 3 blu rays die op zich niet zo ver afweken. Alleen het pakket van Intouchables zakte van 40 euro naar 13.49. Daar zit wel een gat tussen. De andere blu rays gingen om hooguit een afwijking van 4 euro en 8 euro. Die laatste twee vind ik dus niet abnormaal laag, maar ja wat zijn de kaders.

In ieder geval is de koop gesloten heb ik al betaald dus moeten ze in principe leveren. Ik ga het sowieso checken bij Consuwijzer.

Maar ik ben niet de enige. Niet alleen hier, maar ook op een ander forum regent het klachten van Wehkamp, met allemaal hetzelfde problemen. Dan kun je het opnieuw bestellen voor slechts 10% aftrek terwijl ie goedkoper ligt bij Free Record shop.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door nevermind »

alfatrion schreef:Hoe sterk je staat hangt niet af van de kwantiteit in termen van het aantal mensen maar de kwaliteit van de argumenten.
Helaas ontbreekt dit vaak door jouw! :wink:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wehkamp blundert!

Ongelezen bericht door berndv »

PJ 66 schreef:
Maar ik ben niet de enige. Niet alleen hier, maar ook op een ander forum regent het klachten van Wehkamp, met allemaal hetzelfde problemen. Dan kun je het opnieuw bestellen voor slechts 10% aftrek terwijl ie goedkoper ligt bij Free Record shop.
En het gebeurt ook niet alleen met dvd's of blurays, heb dergelijke acties van wehkamp ook al eens voorbij zien komen met flatscreens een tijdje terug. Volgens mij vlak voor de laatste ek, of misschien iets eerder met de wk, maar het was zeker niet de eerste keer dat iets onwaarschijnlijk laag geprijsd is en vervolgens krijgen de bestellers een mailtje over een fout, maar kunnen ze het alsnog met korting kopen.

Gesloten