LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp / Selektvracht

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
henbrink
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2009 14:35

Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door henbrink »

Een lang (serviceloos) verhaal:

29 december 2008 een laptop gekocht bij Wehkamp. Via Selektvracht is hebben ze geprobeerd hem af te leveren op 30 december 2008. Helaas wist is niet dat ze langs zouden komen. Ook hebben ze geen kaartje in de bus gedaan om aan te geven dat ze langs waren geweest.

Een aantal dagen later met Wehkamp contact opgenomen. Daar gaf men aan dat selektvracht op 30 december 2008 aan de deur was geweest (oh ja?). Met het vriendelijke verzoek om selektvracht in Utrecht te bellen (40ct per minuut). Dit gedaan. Na 5 minuten in de wacht kreeg ik een telefoniste aan de telefoon. Heeft een terugbel notitie gemaakt. Helaas ben ik niet teruggebeld. Een dag later weer contact opgenomen met selektvracht Utrecht. Nu kreeg ik wel een medewerker aan telefoon. Deze gaf aan dat mijn pakje eerst ge-retourscanned (?) moest worden. Maar dat ik het beste even met selectvracht Zwolle contact kon opnemen. De medewerker van selectvracht Zwolle gaf (vriendelijk) aan dat het pakje per ongeluk naar het hoofd-depot in Utrecht was gezonden. En dat ik twee dagen later terug moest bellen. Twee dagen later weer naar selectvracht Zwolle gebeld. Pakje bleek zoek te zijn. Van hem advies om maar weer naar Utrecht te bellen. Dit weer gedaan (a 40ct per minuut). Daar kreeg ik van een tefefoniste te horen dat ik teruggebeld zou worden. Ik werd maar niet teruggebeld. Dus aan het einde van de dag een email gezonden met het verzoek contact met mij op te nemen. Nooit meer wat van gehoord. De dag erna begonnen met een klachtenbrief naar Wehkamp te schrijven. Ik daarna toch nog maar weer met selectvracht Utrecht gebeld. De reactie van de telefoniste was: sorry dat we niet hebben teruggebeld, maar het pakje gaat do/vr nacht terug naar Zwolle. Vrijdag ochtend met selektvracht Zwolle gebeld. Helaas het pakje was er niet, in het systeem niet vindbaar. Ook in het depot in Utrecht niet. Aan het einde van de dag kwam een mail van Wehkamp. Ze konden niets voor mij doen. Een vervangende laptop kon niet gezonden worden omdat het model was uitverkocht.
Dus daarom maar weer een mail gezonden naar Wehkamp, met daarin mijn ongenoegen kenbaar gemaakt en verzocht met mij telefonisch contact op te nemen. Tot nu toe niets van vernomen!
Vandaag nogmaals naar Wehkamp gebeld. Ze hebben mij een formulier "vermissing artikel" gezonden, dat ik per POST naar hen moet terugsturen, voordat zij de bestelling annuleren / afboeken. Dit kan nog twee weken duren! Op mijn vraag of dat niet direct kon. Nee dat kan niet volgens de procedures. Of er een compensatie was voor de belkosten, nee kan niet volgens de procedures. Of ik een chef kon spreken... u raad het al :(

U snapt ik ben boos op Wehkamp ! Ik had verwacht dat ze iets zouden doen, maar in plaats daarvan hebben ze het probleem bij mij neergelegd en mij zeker voor 20 euro laten verbellen met selektvracht!

Ik heb verzocht om met onmiddelijke ingang met klantnummer te wissen.

Helaas, zeer slechte service van Wehkamp !

Update 13-1-09:

Vanochtend werd ik gebeld door een vriendelijke dame van Wehkamp. Laptop wordt als het goed is alsnog geleverd op 14 januari 8) Allen jammer dat het openstaande nog te betalen bedrag bij Wehkamp nu verdubbeld is. Ik heb per email verzocht de vorige bestelling te wissen...

Update 18-1-09

De tweede verzonden laptop 14 januari bij DHL (beter) opgehaald bij het centraal magazijn. Geen problemen dit keer... Keurig geholpen door Wehkamp (uiteindelijk). Alleen het saldo van mijn bestelling is nog steeds voor 2 laptops ipv 1 :( Conclusie... selektvracht (Utrecht) zullen geen vrienden van mij worden !
Laatst gewijzigd door henbrink op 18 jan 2009 13:27, 4 keer totaal gewijzigd.

Wehkamp.nl
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 jun 2008 08:19

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door Wehkamp.nl »

Geachte heer/mevrouw 'Henbrink',

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor deze ongebruikelijke gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen m.b.t. het snel oplossen van deze zaak.

Hierbij verzoek ik dan ook u vriendelijk om z.s.m. uw contactgegevens naar mij te mailen ([email protected])

Met vriendelijke groet,

D.Hendriksen
wehkamp.nl

Har77
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:29

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door Har77 »

Eind november 2008 een lcd tv gekocht bij wehkamp + extra garantie. Om verzendkosten te besparen, kocht ik er ook maar meteen een t-shirt bij. Sturen ze beide artikelen apart, dus niks verzendkst besparen. DUBBELE verzendkosten, 20 euro totaal. Goed ok, vervolgens blijkt de lcd-tv helaas beschadigt te zijn. Kan gebeuren.

Ik ruilen voor een andere veel duurdere lcd tv + extra garantie weer, rekenen ze wederom verzendkst voor de lcd tv, maar ook nog verzendkst voor die extra garantie (5 euro). Die hadden ze een dag voordien in me bus gestouwd. Het is gewoon een A-4 tje van papier, vrij vruchteloos. Hoe dan ook 20 euro verzendkst wederom. Goed 2e keer dat ze me dit kunstje flikken, maar het zal wel, ik had mijn tv. Echter, blijkt de lcd-tv wederom beschadigt te zijn. Dit maal leek het me meer een machinale beschadiging te zijn, aangezien de kunstofrand barsten had, omdat waarschijnlijk de schroeven te vast waren aangedraaid.

Ik de hele handel retour sturen, maar uiteraard zag ik het niet meer zitten om opnieuw een lcd-tv te kopen bij wehkamp en begon me ook te irriteren aan de hele handelswijze van verzenden en verzendkosten nu ik alleen maar defecte artikelen had ontvangen. Er stond nu dus een rekening open van over de 40 euro, ALLEEN aan verzendkst.

Ik ben mij bewust van het feit dat verzendkst gewoon betaald dienen te worden als je niet tevreden bent en het retour stuurt, maar hoe zit het als je een beschadigt/defect artikel ontvangt, RUILT voor een andere lcd tv en daarnaast ook nog artikelen apart bezorgt worden terwijl je die op hetzelfde moment besteld ?

Ik wehkamp mailen, maar het duurde allemaal zo lang dat er inmiddels al 2,5 euro rente bij op kwam en steeds opnieuw rekeningen ontving of ik maar even wilde betalen. Goed het zal, ik was met ze bezig de gang van zaken te bespreken.

Ik moest aangeven waar ik het mee oneens was, dat heb ik gedaan. Ik een mail terug krijgen, dat ze meer tijd nodig hadden. Later wederom een mail dat ze meer tijd nodig hadden. Geen probleem. Van de week echter krijg ik een brief of ik ff snel de rekening van over 80 euro wil betalen of anders zou er een incassobureau voor mijn deur staan. De rekening is dus inmiddels al verdubbelt. Ook nog ondertekend door mevrouw Ella Boone herself, waarmee ik notabene contact had, en die mij steeds mailde meer tijd nodig te hebben.

Nu ben ik helemaal strijdbaar geworden, maar vroeg me wel af of ik enig recht van spreken heb of dat ik gewoon loop te zaniken om niets ?

Nooit problemen gehad met wehkamp, altijd prima service, al jaren lid.

Gr,Har

budje
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 okt 2005 09:07

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door budje »

Opvallend om te lezen van andere klanten in Zwolle die problemen hebben met de bezorging van Selektvracht. Mijn ervaring is ook één drama:

- Bezorging vindt niet plaats op de afgesproken dag
- Pakketjes doodleuk afgeven bij de buren terwijl uitdrukkelijk op het pakje staat dat dit niet moet
- Tweede bezorgpoging 's avonds na zessen: om 17.15 uur al een briefje in de bus
- Niet de status van een zending weten

En dat alles niet één keer, maar gewoon structureel. Het meest frusterend vond ik de levering van een Wii: na 3 maanden (!) wachten vrolijk terug naar het depot om 17.15 uur, terwijl na zessen de 2e bezorging zou plaatsvinden. Kortom; ik stond weer achteraan in de wachtrij bij Wehkamp...

Diverse keren ook al de klacht bij Selektvracht en Wehkamp neergelegd, maar er wordt gewoon niets meegedaan. Als je vraagt om op de hoogte gehouden te worden over de status van de klachtafhandeling krijg je doodleuk het antwoord dat dat niet mogelijk is.

Na de talloze slechte ervaringen koop ik nauwelijks nog bij Wehkamp en andere bedrijven die via Selektrvracht leveren, of kies voor DHL.

henbrink
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jan 2009 14:35

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door henbrink »

Mijn tip: mail naar [email protected]. Hij heeft mij prima geholpen en vriendelijk ook nog !

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door Frans75 »

Kleine toevoeging:

Selektvracht is van DHL.

budje
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 okt 2005 09:07

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door budje »

Met DHL bedoel ik de afhaalpunten.

StevenQ
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2008 10:56

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door StevenQ »

Klopt, selektvracht,selektmail en DHL zijn allemaal onderdeel van Deutsche Post.

Trouwens vreemd dat Wehkamp problemen heeft met bezorgen in uitgerekend Zwolle, daar zitten ze toch zelf??

dnskrs
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:27

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door dnskrs »

Ik heb dezelfde ervaringen.

Sapcentrifuge besteld. Selektvracht komt niet afleveren en de klantenservice van Selektvracht weet niet waar het pakket is en wanneer het geleverd gaat worden.

Ik heb er weinig vertrouwen in dat het snel opgelost wordt

aardbeiensinaasappelsap
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2009 12:48

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door aardbeiensinaasappelsap »

Ook ik had problemen met een te lange wachttijd en foutieve levering door selektvracht van een WII fit (ze zeiden dat ze waren langsgeweest, maar ik was thuis..ra ra ra).

Op dit forum vond ik het mailadres van mw Hendriks. Dus heb haar maar een mail gestuurd met mijn verhaal. (afgelopen zaterdag)
Maandag ochtend heeft ze me gebeld en zojuist heb ik de WII fit ontvangen. Verzonden met TNT-post (hmm blijkbaar hebben ze zelf ook hun twijfels bij selektvracht).

Dus met al jullie klachten: mail mw Hendriks!

succes!

Voice
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2009 20:44

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door Voice »

Kijk uit wanneer artikelen kapot gaan en binnen de garantie vallen, wij hebben ruim 5 weken zonder koelvriescombinatie gezeten, de inhoud in de vuilnisbak kunnen deponeren, van het kastje naar de muur gestuurd. Je moet zelf contact opnemen met de fabrikant , terwijl WEHKAMP als winkelier verantwoordelijk is voor de juiste afhandeling.
Fabrikant kon op afstand beoordelen wat er mis was, na weken is dit gemaakt, en bleek het niet te zijn. De fabrikant zou contact opnemen met Wehkamp,dit is gebeurd. Ik had van Wehkamp de keus of omruilen of mijn geld terug. Kies aub altijd voor je geld terug en maak niet dezelfde " fout " als wij. Je kunt van dat geld altijd nog een nieuwe bestellen. Nu is het zo....de kapotte koelvriezer is nog niet geretourneerd wel opgehaald door wehkamp en een nieuwe geleverd, ik heb nog geen geld terug, terwijl de nieuwe duurdere als totaalbedrag is afgeschreven. Kortom hier betaal je rente over je eigen geld!! Vind het schandalig. Een excuses krijg je niet, je moet nog maar geduld hebben tot het volgende rekening overzicht! Op de site staat duidelijk vermeld dat retouren niet langer dan maximaal 2 weken mogen duren en dan op je overzicht moeten staan!
Je krijgt niemand te spreken,servicemedewerksters gooien gewoon de telefoon erop want je mag als klant kennelijk niet je ongenoegen uiten!
Een klacht indienen moet per brief, ze kennen geen officieel klachtenformulier en dat voor zo een groot bedrijf!
Ik baal er onwijs van, je zit al weken zonder koelvriezer, dan denk je eindelijk is het geregeld, pikken ze geld van je! Schandalig.

O ja wij mochten blij zijn dat wij een nieuwe koelvriezer kregen...joepie ja wat een feest. Deze gaat binnen het garantietermijn kapot en gaat terug naar de fabrikant wat zijn wij toch blij. Het is de fabrikant die beslist om die omgeruild wordt neem ik aan, niet Wehkamp.

Hoop dat het dan ook snel en goed opgelost wordt, maar de service blijft 0 voor mij van Wehkamp

luckytrebor
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2007 07:36

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door luckytrebor »

Bij mij werd een pakje met een digitale fotocamera door Select Vracht gewoon, na aanbellen, in de lift gelegd. Gelukkig was ik nog op tijd om de camera van een buurman in ontvangst te nemen. Meteen retour gezonden omdat tevens de beloofde extra's bij de bestelling niet meegeleverd waren.
Eerste en laatste keer besteld bij dit bedrijf.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Wehkamp / Selektvracht

Ongelezen bericht door renegade66 »

wehkamp?

hou maar op, er klopt helemaal niets van dat flut bedrijf. en de medewerkers aan de telefoon kunnen als het aan mij lag allemaal ontslagen worden.

mijn verhaal,
wij hebben enkele maanden geleden een overzicht gekregen van dat flut bedrijf en daar stond tot ons genoegen nog iets van € 160 vrij te besteden, wij zouden op vakantie gaan en wilden graag een digitale camera hebben, dus mijn vrouw een leuke uitgezocht en die werd netjes afgeleverd door selektvracht. geen probleem allemaal leuk, tot wij terugkwamen van vakantie. brief van wehkamp bij de post, of wij wel ff die camera wilden betalen? huh? wij hadden toch nog een tegoed? opgebeld, zo'n troela aan de telefoon, situatie uitgelegd, ogenblik alstublieft. komt terug, nee hoor mevrouw, alles klopt u moet dit gewoon betalen, maar wij hadden toch een tegoed? nee hoor ik weet niet hoe u daar bij komt!!! nou ja zeg ik heb het hier zwart op wit staan, nou dat kon allemaal niet.
ok krijg de @#%$^# maar. kwaaier kun je me niet maken. afijn, enkele tijd later kregen we een rekening, van € 106,20 daarna een herinnering, aanmaning. ok laten we maar gaan betalen ik heb geen zin in gezeik. 27 okt hebben we het bedrag dan maar betaald. opgelost. nooit meer iets bestellen bij dat louche bedrijf. nu komt het mooiste, door een fout is er 3 nov nog eens € 106 overgemaakt via internet. foutje stond nog in de verzendlijst. wij maar eens bellen. sorry meneer, maar dan moet u bij LINDORFF zijn, daar ligt nu alles. @#$#@% het andere maffiabedrijf is er bij gehaald. voor een bedrag van 3,80 wat volgens wehkamp nog openstaat. dit is godsgeklaagd. en mijn andere €106 die jullie nu teveel hebben dan? trek daar die € 3,80 vanaf steek het in je hol en betaal €102,20 per direct aan mij terug. nee dat kan niet daarvoor moet u bij lindorff zijn. ik heb met LINDORFF geen #$%$#@ te maken, het is op jullie rekening gestort. mervrouw heeft geen tijd voor discussie,en als er al terugbetaald wordt duurd dat minimaal 30 dagen. klik. tuut tuut tuut. :twisted: :twisted:

het is gewoon niet te geloven, je moet wel binnen een gestelde termijn van laten we het lang houden 14 dagen aan dit maffiabedrijf betalen, maar zelf mag ik geen eis stellen binnen een gestelde termijn MIJN geld terug te betalen?

ik ga een incassobedrijf op wehkamp afsturen zullen ze eens zien hoe leuk dat is. betalen ze niet binnen 5 dagen, laat ik beslag op hun bankrekening leggen. en alle kosten komen uiteraard voor hun rekening. ik wil over dat geld natuurlijk wel rente vergoed krijgen en uiteraard gaat dit verhaal ook naar de consumentenbond.

Gesloten