| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zalando bestelling kwijt :cry:
Zalando bestelling kwijt :cry:
Op 21-8 mijn bestelling geplaatst. Gelijk betaald.
Op 23-8 00:20 een berichtje ontvangen dat het het magazijn heeft verlaten.
Middels de track and trace code kan ik mijn pakketje volgen.
Als ik binnen 3 dagen niets hoor moet ik bellen.
Echter de track and trace code werkt niet. Lichtelijk onzeker besluit ik toch de 3 dagen af te achten.
Na 3 werkdagen bel ik de Zalando klantenservices. De medewerker vind mijn belletje wat voorbarig. Ik vertel haar van de niet werkende code en de 3 dagen vermeld in de mail. Hierop begint ze een discussie dat het toch echt 2-4 werkdagen is. En dat het dan maar veranderd moet worden. Na aandringen gaat ze toch het e.e.a navragen.
Na 7 minuten in de wacht komt het verlossende antwoord: Mijn pakettje is ergens tussen het magazijn en de TNT. Zij kunnen het ook niet vinden. En ik moet geduld hebben. Ze zet het door naar de juiste afdeling en van die afdeling zal ik de volgende dag een mail ontvangen. Ik geef aan dat er gesproken wordt over 3 dagen. Ook geef ik aan dat ik het liefst mijn bestelling wil annuleren omdat ik het pakketje van het weekend nodig heb. Bestelling annuleren is niet mogelijk. Als ze het gevonden hebben en alsnog naar mij verzenden moet ik het weigeren aan de deur. Ik zal dan zo snel mogelijk mijn geld terug krijgen.
Ik heb door dat het een nutteloze discussie gaat worden. Vraag met wie ik gesproken heb maar krijg helaas alleen een voornaam. Die zelfde avond zit er een mail in mijn inbox dat mijn bestelling "wat vertraging heeft opgelopen"
Hierop besluit ik terug te bellen. De tweede medewerkster vind het jammer dat ik me niet serieus genomen voel maar geeft echter precies dezelfde antwoorden. 2-4 werkdagen, geduld, als ik het alnsog krijg "ooit" of niet aannemen, of mijn kostbare tijd gebruiken om het op het postkantoor terug te sturen.
Ik heb het idee dat ik zal belanden in een strijd tussen Zalando en TNT en voorlopig mijn geld niet terug krijg.
Heeft iemand hier ervaringen mee en hoe is dit toen opgelost?
Op 23-8 00:20 een berichtje ontvangen dat het het magazijn heeft verlaten.
Middels de track and trace code kan ik mijn pakketje volgen.
Als ik binnen 3 dagen niets hoor moet ik bellen.
Echter de track and trace code werkt niet. Lichtelijk onzeker besluit ik toch de 3 dagen af te achten.
Na 3 werkdagen bel ik de Zalando klantenservices. De medewerker vind mijn belletje wat voorbarig. Ik vertel haar van de niet werkende code en de 3 dagen vermeld in de mail. Hierop begint ze een discussie dat het toch echt 2-4 werkdagen is. En dat het dan maar veranderd moet worden. Na aandringen gaat ze toch het e.e.a navragen.
Na 7 minuten in de wacht komt het verlossende antwoord: Mijn pakettje is ergens tussen het magazijn en de TNT. Zij kunnen het ook niet vinden. En ik moet geduld hebben. Ze zet het door naar de juiste afdeling en van die afdeling zal ik de volgende dag een mail ontvangen. Ik geef aan dat er gesproken wordt over 3 dagen. Ook geef ik aan dat ik het liefst mijn bestelling wil annuleren omdat ik het pakketje van het weekend nodig heb. Bestelling annuleren is niet mogelijk. Als ze het gevonden hebben en alsnog naar mij verzenden moet ik het weigeren aan de deur. Ik zal dan zo snel mogelijk mijn geld terug krijgen.
Ik heb door dat het een nutteloze discussie gaat worden. Vraag met wie ik gesproken heb maar krijg helaas alleen een voornaam. Die zelfde avond zit er een mail in mijn inbox dat mijn bestelling "wat vertraging heeft opgelopen"
Hierop besluit ik terug te bellen. De tweede medewerkster vind het jammer dat ik me niet serieus genomen voel maar geeft echter precies dezelfde antwoorden. 2-4 werkdagen, geduld, als ik het alnsog krijg "ooit" of niet aannemen, of mijn kostbare tijd gebruiken om het op het postkantoor terug te sturen.
Ik heb het idee dat ik zal belanden in een strijd tussen Zalando en TNT en voorlopig mijn geld niet terug krijg.
Heeft iemand hier ervaringen mee en hoe is dit toen opgelost?
Re: Zalando bestelling kwijt :cry:
Nee, geen ervaring mee. Wel (hier op dit forum) topics gelezen van retour gestuurde producten naar Zalando, waar wat mee mis ging.
Het kan allemaal nog gewoon goed komen, maar je hebt alleen mondelinge mededelingen hierover. Zet het op mail: datum, tijdstip, naam erbij, voor niemand meer weet wat er door wie beweerd is.
Heb je de mogelijkheid om niet vooruit te betalen, zoals bij Zalando
Waneer u kiest voor betalen op rekening ontvangt u bij aflevering van uw bestelling een rekening en acceptgiro. U hebt na ontvangst 14 dagen de tijd om uw factuur te voldoen via de bijgesloten acceptgiro of via internet bankieren. Deze betalingstermijn is onafhankelijk van onze 100-dagen retourrecht.
Kies daar dan voor.
Het kan allemaal nog gewoon goed komen, maar je hebt alleen mondelinge mededelingen hierover. Zet het op mail: datum, tijdstip, naam erbij, voor niemand meer weet wat er door wie beweerd is.
Heb je de mogelijkheid om niet vooruit te betalen, zoals bij Zalando
Waneer u kiest voor betalen op rekening ontvangt u bij aflevering van uw bestelling een rekening en acceptgiro. U hebt na ontvangst 14 dagen de tijd om uw factuur te voldoen via de bijgesloten acceptgiro of via internet bankieren. Deze betalingstermijn is onafhankelijk van onze 100-dagen retourrecht.
Kies daar dan voor.
Een niet werkende track en trace lijkt mij het gevolg van een pakket wat nooit bij tnt terecht is gekomen.
Wellicht in tweede instantie wel ?
Wellicht in tweede instantie wel ?
Ik bestel regelmatig bij Zalando ook weleens zo iets meegemaakt het komt allemaal goed paniekHeeft iemand hier ervaringen mee en hoe is dit toen opgelost?
is niet nodig. Er gaat wel eens iets mis kan gebeuren toch. Zalando ervaar ik in ieder geval niet als oplichters.
Bedankt voor de reacties,
Ik heb de optie inderdaad zien staan. Ik heb voor vooruitbetaling gekozen omdat ik de jurk nodig heb voor een bruiloft en daarna op vakantie ga. (Niet mijn eigen bruiloft.) Omdat ik wilde voorkomen dat ik in al het geregel vergat de factuur betalen en ook nooit slechte ervaringen had gehad.
Ik ga er niet vanuit dat er sprake is van moedwillege oplichting. Wel dat inderdaad het pakket nooit het magazijn heeft verlaten. De mail die ik vandaag kreeg doet mij vermoeden dat ze het vandaag alsnog verstuurd hebben.
Wat ik vooral jammer vind is dat ik een mail heb waarin duidelijk staat aangegeven dat je na 3 dagen moet bellen. Als je dan belt zeggen medewerkers dat je wat voorbarig bent en dat het 2-4 werkdagen zijn. Natuurlijk heb ik verder gekeken dan mijn neus lang is en de 2-4 werkdagen staan aangegeven als tijd waarbij zij het zullen aanbieden aan TNT nadat de betaling is ontvangen.
De optie schriftelijk is inderdaad een goede aanvulling. Ik ga op mijn gekregen mail een reactie versturen.
Ik heb de optie inderdaad zien staan. Ik heb voor vooruitbetaling gekozen omdat ik de jurk nodig heb voor een bruiloft en daarna op vakantie ga. (Niet mijn eigen bruiloft.) Omdat ik wilde voorkomen dat ik in al het geregel vergat de factuur betalen en ook nooit slechte ervaringen had gehad.
Ik ga er niet vanuit dat er sprake is van moedwillege oplichting. Wel dat inderdaad het pakket nooit het magazijn heeft verlaten. De mail die ik vandaag kreeg doet mij vermoeden dat ze het vandaag alsnog verstuurd hebben.
Wat ik vooral jammer vind is dat ik een mail heb waarin duidelijk staat aangegeven dat je na 3 dagen moet bellen. Als je dan belt zeggen medewerkers dat je wat voorbarig bent en dat het 2-4 werkdagen zijn. Natuurlijk heb ik verder gekeken dan mijn neus lang is en de 2-4 werkdagen staan aangegeven als tijd waarbij zij het zullen aanbieden aan TNT nadat de betaling is ontvangen.
De optie schriftelijk is inderdaad een goede aanvulling. Ik ga op mijn gekregen mail een reactie versturen.
Per post bestellen = risico accepteren
Wil je geen risico lopen dat iets te laat binnenkomt moet je naar een winkel of ruim op tijd bestellen.
Wil je geen risico lopen dat iets te laat binnenkomt moet je naar een winkel of ruim op tijd bestellen.
Hoppakee, onrechtmatige daad ex art. 6:162 lid 2 BW voor het weigeren van ontbinding op voet van art. 7:46d BW. Je mag een bestelling vanaf het moment van bestelling t/m (tenminste) 7 werkdagen na aflevering ontbinden.Liss schreef:Ook geef ik aan dat ik het liefst mijn bestelling wil annuleren omdat ik het pakketje van het weekend nodig heb. Bestelling annuleren is niet mogelijk.
In feite het je daar niets mee te maken, niet binnen 30 dagen geleverd aan jouw deur door/namens Zalando -> in verzuim ex art. 7:46f BW, dus rente en eventueel (vergoeding van) buitengerechtelijke kosten verschuldigd aan de koper.Liss schreef:Ik heb het idee dat ik zal belanden in een strijd tussen Zalando en TNT en voorlopig mijn geld niet terug krijg.
Volgens mij was de vraag wie heeft hetzelfde meegemaakt en niet wat is uw mening over online bestellen. Ondanks dat toch bedankt voor uw mening. Naar mijn mening leven we in het jaar 2012 waarbij ik 2 en een halve week van te voren bestellen bij een Nederlands bedrijf, waarvan de core business online producten aanbieden is, geen risico. Helaas was de jurk alleen online te bestellen.crazyme schreef:Per post bestellen = risico accepteren
Helaas gaan de 7 dagen bedenktijd pas in nadat je het product hebt ontvangen.
Maaar... Goed nieuws. De eerder verkregen track and trace code werkt ineens en het product wordt morgen bezorgd
Hopenlijk is het de goede maat en de jusite jurk.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties en indien u hetzelfde is overkomen. Snel aan de bel trekken. Ik heb het idee dat ze na mijn telefonisch contact zijn gaan zoeken en het product hebben gevonden en alsnog aan de TNT hebben meegegeven.
Niks onrechtmatige daad. Het pakket ligt ergens tussen het magazijn en PostNL, of bij PostNL. Moeten ze van Zalando het pakket uit een PostNL vrachtwagen trekken of zo? Hoe stel je je dat in de praktijk voor?Hoppakee, onrechtmatige daad ex art. 6:162 lid 2 BW voor het weigeren van ontbinding op voet van art. 7:46d BW. Je mag een bestelling vanaf het moment van bestelling t/m (tenminste) 7 werkdagen na aflevering ontbinden.ArneLH schreef:Liss schreef:Ook geef ik aan dat ik het liefst mijn bestelling wil annuleren omdat ik het pakketje van het weekend nodig heb. Bestelling annuleren is niet mogelijk.
Je kunt eenvoudig, zoals Zalando aangeeft het pakket weigeren. Daar zijn geen kosten voor retoursturen aan verbonden. Pakketje gaat terug naar Zalando, en deze betaald je aankoopbedrag weer terug. Probleem opgelost.
Het weigeren van een verzoek tot annuleren is een onrechtmatige daad. Hoe Zalando dat met postnl regelt is dan niet zaak van de klant.
Het is in de praktijk gewoon niet mogelijk om een pakket wat in het verzendtraject zit niet te laten bezorgen.