LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Leojanssen

Zalando

Ongelezen bericht door Leojanssen »

Als je bij Zalando netjes 1 artikel besteld en daar een kortingsbon bij instuurt/opgeeft
moet je maar hopen dat je de goede maat hebt gekozen.
Bij ons was de maat te klein dus dachten we het te kunnen omruilen....
Dit kan dus NIET
Je kunt het artikel wel terugsturen. daarna moet je nieuw artikel bestellen EN BETALEN.
Daarna boeken ze het geld terug.(hopen we)
Dit vond ik al vreemd maar ja... Het is nu eenmaal zo
Echter toen bleek dat ook de kortingsbon komt te vervallen!!!

Hun telefonische reactie was;"bestel volgende keer maar meerdere maten kun je wat niet past altijd terugsturen." Nou weten we dat ook weer.
Alhoewel...misschien beter ander bedrijf.

Ook na schriftelijke klacht blijven ze bij hun standpunt
Dat zijn nu eenmaal de Zalando regels.

Jolijn

Re: Zalando

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hun telefonische reactie was;"bestel volgende keer maar meerdere maten kun je wat niet past altijd terugsturen." Nou weten we dat ook weer.

Dat is nu juist het handige van internetshoppen, je bestelt meerder maten, kleuren, soorten, je houdt wat je leuk vindt, stuurt de rest terug en betaalt achteraf. Niks geen gedoe met wachten op teruggestort geld van retour gestuurde goederen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jolijn schreef: Dat is nu juist het handige van internetshoppen, je bestelt meerder maten, kleuren, soorten, je houdt wat je leuk vindt, stuurt de rest terug en betaalt achteraf. Niks geen gedoe met wachten op teruggestort geld van retour gestuurde goederen.
Dat deed mijn moeder dertig jaar geleden al bij Wehkamp.

Jolijn

GJvdZ schreef:
Jolijn schreef: Dat is nu juist het handige van internetshoppen, je bestelt meerder maten, kleuren, soorten, je houdt wat je leuk vindt, stuurt de rest terug en betaalt achteraf. Niks geen gedoe met wachten op teruggestort geld van retour gestuurde goederen.
Dat deed mijn moeder dertig jaar geleden al bij Wehkamp.
Precies! :)
Voor €5,95 hoef je de deur niet uit, geen winkel in winkel uit, kun je net zo vaak tussen het passen door koffie drinken wanneer je wilt.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Volgens mij kloppen die regels van Zalando niet. Je moet toch gewoon binnen 7 werkdagen (of 14 dagen) kunnen annuleren zonder kosten te hoeven maken?

Jolijn

Vlgs mij gaat het er TS om dat de kortingsbon is komen te vervallen, omdat hij die al bij de eerste bestelling heeft verbruikt; vlgs Zalando.

Leojanssen

Ongelezen bericht door Leojanssen »

Ja, inderdaad
Vind gewoon vreemd dat een tegoedbon/kortingsbon vervalt.
Je hebt hem tenslotte niet kunnen verzilveren!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Leojanssen schreef:Je kunt het artikel wel terugsturen. daarna moet je nieuw artikel bestellen EN BETALEN.
Je hoort deze kortingsbon wel terug krijgen.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

alfatrion schreef:
Leojanssen schreef:Je kunt het artikel wel terugsturen. daarna moet je nieuw artikel bestellen EN BETALEN.
Je hoort deze kortingsbon wel terug krijgen.
Daar ben ik het mee eens, uit art. 6:271 BW (hoewel er geen consensus is over toepasselijkheid van deze bepaling bij herroeping) kan worden afgeleid dat de ontvanger verplicht is tot teruggave van de ontvangen prestatie (en niet een vervangende). Art. 13 lid 1 van richtlijn 2011/83/EU wijst in dezelfde richting.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Jolijn schreef:Vlgs mij gaat het er TS om dat de kortingsbon is komen te vervallen, omdat hij die al bij de eerste bestelling heeft verbruikt; vlgs Zalando.
Je had gelijk. Vond het al erg vreemd dat hij om te retourneren eerst een nieuw artikel moest bestellen en betalen. hoe het met die kortingsbon werkt weet ik niet, maar misschien was die bon een bepaalde tijd geldig?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ligt eraan of het een korting was voor bepaalde tijd van Zalando zelf of dat je met een andere code iets kon bestellen. Zalando zal zelf als reclame zo'n korting hebben (krijg vaak de aanbiedingen per mail met: vandaag bla bla bla). Heb zelf een paar codes van een andere zaak gekregen, o.a. te besteden bij Zalando. Paste niet, teruggestuurd, helemaal geen: alleen ruilen voor andere schoenen o.i.d. en het geld, incl. de waarde van de codenummers, op m'n rekening retour, binnen 14 dagen zelfs. Qua terugbetalen zijn ze voor mij dan, een van de betere winkels.

Gesloten