LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgekeurd verzuim???

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
martijn1000
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2007 15:05

Afgekeurd verzuim???

Ongelezen bericht door martijn1000 »

Hallo mensen, even een korte inleiding:

Ben een jongen van 25 jaar waarvan net het contract is afgelopen (1 jaar), dit is niet verlengd, omdat ik mij werk niet naar behoren zou doen.
De werkelijke reden is dat ik te vaak ziek zou zijn geweest.
in die periode ben ik 2 keer geopereerd en heb soms last van zeer ernstig eczeem, waardoor normaal functioneren niet mogelijk is.
ook de laatste maand is dit het geval geweest en heb me netjes ziek gemeld, ARBO is langs geweest , dus het standaard verhaal.. de ARBO arts vertelde mij dat als ik weer kon gaan werken, mijn werk daarover moest inlichten.. Gezien dit niet mogelijk was kreeg ik een brief van mijn werk dat ik bij de Bedrijfs arts langs moest. daar ben ik 8 januari langs geweest en zij zou gaan kijken of er werk was en zou mij dat per e-mail mededelen.. Hiervan heb ik nooit een reactie gekregen, wel 2 maal een copy gekregen van een ARBO brief (verzonden naar werkgever) of het bedrijf de ARBO op de hoogte kon stellen van mijn staat..(of ik nog thuis zat of weer aan het werk was)

Nu kreeg ik dus mijn salaris strook en daar stonden nu 13 dagen afgekeurd verlof??? Dit is te belachelijk voor woorden!!!
Mensen suggesties en wat hiermee te doen??

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Afgekeurd verzuim???

Ongelezen bericht door solleila »

vaste een foutje. Neem contact met pz van je werkgever en vraag om uitleg. Liefst per brief,zodat jij altijd bewijs hebt. Tegenwoordig moet je dat doen,anders pakken ze je.

Stuur het aangetekend met handtekening retour. kost ff wat.

Je bent nu ziek uit dienst toch? Meldt je ziek bij het UWV en vertel ze dat je contract is afgelopen. stuur kopie contract met ziekmelding naar ze toe. Vraag om een bevestiging binnen 14 dagen.

Mocht je na een maand je geld nog niet hebben van het UWV. Bel ze op en vraag om een voorschot. Dat moeten ze,willen ze dat niet doen,neem contact op met klachtenlijn van UWV.

Verder heb je misschien teveel vakantiedagen opgenomen. Dat ze dat nu met je verrekenen? In principe mogen ze binnen een half jaar geen vakantiedagen van je afnemen als je met toestemming van ARBO arts vakantie hebt opgenomen. Een paar jaar geleden was dat nog zo. Ik weet niet of het inmiddels is veranderd.

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: Afgekeurd verzuim???

Ongelezen bericht door mvdbosch »

En uiteraard als een wilde gaan solliciteren... Denk niet dat je nog wil werken voor die lui toch?

martijn1000
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mar 2007 15:05

Re: Afgekeurd verzuim???

Ongelezen bericht door martijn1000 »

nou mijn contract werd niet verlengd en had al eerdere problemen gehad, dus had me al ingeschreven voor een nieuwe studie, waar ik nu mee bezig ben :)

Gesloten