LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arbeidscontract

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Gpvv123

Arbeidscontract

Ongelezen bericht door Gpvv123 »

Beste Mensen

Ik had even een klein vraagje wat ik het best kan doen met dit probleem wat ik nu ga vertellen.

Ik ben bij een baas gaan werken 29-03-10 tot 30-07-10 daarna was het vakantie en moest ik dus uwv uitkering aanvragen want ik had geen baan meer toen kon ik weer beginnen bij hetzelfde bedrijf was niet bekend van te voor op datum 01-09-10 toen zij hij je krijg een vast contract nou ik dacht oke het zal wel ik denk ik 4weken later ofzo ben ik naar me baas gegaan en gezegt mag ik me contract
kreeg een contract hij geef mijn een contract ik zeg is dit een vast contract hij zegt ja ik heb nooit vast contract gehad dus ik heb er geen verstand van ik moest nog iets anders invullen voor de belasting dat ik wel wit werkte toen zij die zo van die kunnen we net zogoed doorscheuren hebben we toch niks aan ik zeg ja maar dan werk ik zwart ik zet me handtekening neer en ja toen zou het allemaal goed zijn paar dagen later dacht ik er klopt iets niet ik wil een kopie mijn baas was er niet naar het werk dus ik zeg tegen de boekhouder ik wil een kopie hij zegt nee waarom moet je die hebben ik wil gewoon dat hebben want mijn pa wil het graag hebben hij zegt overleg ik wel met de baas heb er veders niks meer over gehoort
en nou zit ik thuis omdat ik een probleem met mezelf heb en dus ziek ben en dokter weet dat en ik ben ook in behandeling mijn pa had mijn ziekgebelt omdat ik daar zelf niet aantoe was en vroeg mee ik wil een kopie van het contract mijn baas zegt die kun je krijgen maar dan zet ik er wel een datum op veder weet ik niet wat er besproken is een week later heb ik mijn baas gebelt en toen zij die uitzich zelf al dat het hem nu geld kost en dat hij er een datum opzet en dat ik gewoon goed terecht kwam voorlopig nu weet ik niet goed wat ik moet doen ik kan zo onduidelijk probleem er nu helemaal niet bij hebben namelijk zou iemand mijn duidelijkheid kunnen geven ik ben diegene daar echt dankbaar voor Vriendelijk groeten G vv
Laatst gewijzigd door Gpvv123 op 11 nov 2010 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke

Re: Arbeidscontract

Ongelezen bericht door snepke »

Ik snap er niet veel van,beetje onduidelijk verhaal.

Gpvv123

Ja sorry dat ben ik nu eenmaal ik zeg heel het verhaal

Ik zit er gewoon mee ik heb contract gehad ik denk niet dat het een vast contract is mijn baas zegt van wel want er staat geen einddatum op nu ben ik ziek en hij zegt nu ik zet er een einddatum op snap je Groetjes

wat kan ik hier tegen doen ? want hij loopt een beetje de boel te stangen in mijn ogen

snepke

Als jij een contract hebt ,en je bent ziek,krijg je toch ziektegeld.
En als je ziek bent mag je baas je toch niet ontslaan.
Ga er eens mee naar het Juridisch Loket,en laat dat contract daar eens bekijken,hun weten wel hoe het zit.

Gpvv123

hmm alvast bedankt voor die info maar ik heb geen contract meegehad en ook geen kopie daarvan dus ik kan niet veel nu

snepke

Gpvv123 schreef:hmm alvast bedankt voor die info maar ik heb geen contract meegehad en ook geen kopie daarvan dus ik kan niet veel nu
Dat is vreemd.
Zodadelijk ben je niet eens in dienst daar.
Waar heb jij je handtekening onder gezet?
Was dat wel een contract?

Gpvv123

ja het leek mijn meer een arbeidsovereenkosmt voor een los voltijd of deeltijd dienstverband ik heb wel gewoon loonstroken van dat bedrijf dus ik werk wel gewoon wit

snepke

Als het geen vast contract is,kan je baas je zo op straat zetten.
Probeer een kopie v.d contract te krijgen,dan weet je waar je aan toe bent,en weet je wat voor stappen je moet ondernemen.

Nu is het maar gissen,en raden.
En je weet niet wat je moet doen,omdat je niet weet wat voor contract je hebt.
En niemand kan je advies geven,omdat niemand iets weet ,over dat contract.

Gesloten