LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] arbeidsovereenkomst op te zeggen door beide partijen

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
VanTels

arbeidsovereenkomst op te zeggen door beide partijen

Ongelezen bericht door VanTels »

In de arbeidsovereenkomst staat:
De arbeidsovereenkomst kan door beide partijen tussentijds worden opgezegd, met dien verstande dat er een opzegtermijn wordt genomen van 2 maanden.

Is voor mij de eerste keer dat ik dit in een arbeidsovereenkost zie staan. Begrijp ik het goed dat de werkgever het contract dus niet door hoeft te laten lopen tot aan de einddatum maar gewoon per 2 maanden kan opzeggen?

vladja

Re: arbeidsovereenkomst op te zeggen door beide partijen

Ongelezen bericht door vladja »

Is het een arbeidscontract van beperkte duur, bijv. een half jaar of een jaar? Of is het een arbeidsovereenkomst van onbeperkte duur (vast dienstverband)?

VanTels

Ongelezen bericht door VanTels »

Het is een contract voor bepaalde tijd.
Dat wil zeggen bijvoorbeeld gestart 1 april en loopt af of 1 oktober.

Maar dan staat er dus de toevoeging bij:
Dat het door beide partijen tussentijds kan worden opgezegd met een opzegtermijn van 2 maanden

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (waarvan hier sprake is) kan slechts tussentijds worden opgezegd indien dat schriftelijk in de overeenkomst is vastgelegd. Daarvan lijkt hier sprake.

Grappig is wel, dat de termijn die voor de werkgever geldt twee keer zo lang moet zijn als de termijn die de werknemer in acht moet nemen (met een maximum van 6 maanden). Staat er dus "twee maanden" in je contract, dan gelden die twee maanden alleen voor jou als werknemer! Je werkgever moet een termijn in acht nemen die twee keer zo lang is, dus vier maanden.

Gesloten