LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bepaald contract

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Henkiepen

Bepaald contract

Ongelezen bericht door Henkiepen »

Hallo Allemaal,

Ik heb mondeling reeds te horen gekregen dat mijn jaar contract wordt verlengd, echter heb ik nog geen contract op papier en laat staan getekend.
Mijn vraag is op 1 juli loopt deze af, indien ik 28 Juni een andere baan kan aannemen welke rechten heb ik dan?

Kan ik op 1 Juli beginnen bij mijn nieuwe werkgever?
Of dien ik 1 maand te blijven?

Groeten Henk

kweenie

Re: Bepaald contract

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je zelf ook aangegeven dat je graag zou willen blijven en dat je ermee akkoord gaat dat het met een jaar wordt verlengd? Of heb je alleen te horen gekregen dat ze je contract graag willen verlengen? Lijkt mij wel relevant. Of een en ander al op papier staat is minder van belang dan de vraag of jullie beiden akkoord zijn gegaan.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat staat er in het contract dat jij getekend hebt. Als het op 1 juli afloopt, dan moet je dus maandag nog komen werken. Als het op 30 juni afloopt hoef je maandag niet te komen werken.
Beste advies: ga direct praten met je baas en vraag om een schriftelijke bevestiging dat het contract verlengd wordt.

Henkiepen

Bedankt voor deze reactie,

Echter zou ik mijn rechten willen weten, t/m 1 juli ben vandaag ook gewoon op mijn werk.
Echter heb ik nog steeds geen contract op papier en wil deze ook niet tekenen.

Ik ben in afwachting voor de laatste gegevens voor een baan bij een nieuwe werkgever.

IN mijn contract staat "tussentijds" opzegbaar met 1 maand opzegging, maar mijn contract is toch niet verlengd?
Tevens staat er "bij geen gehoor stilzwijgend verlengd".

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij wordt een tijdelijk contract in de regel stilzwijgend met de zelfde periode verlengd. Dus als gezegd is dat je mag blijven en je mag ook gewoon nu doorwerken, dan ben je gewoon weer, onder de zelfde voorwaarden, voor een jaar verlengd. Het maakt dan niet uit dat je nog niets op papier hebt staan.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Idd dan krijg je geen nw contract,gewoon stilzwijgend verlengd

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik vind het ook niet zo netjes om zo last-minute weg te gaan bij je werkgever?! Waarom doe je dat?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@Henkiepen, aangezien jij niet ingaat op vragen en ook nagenoeg geen informatie geeft valt er feitelijk niets te zeggen.

Henkiepen

Hallo Allemaal.

Het feit dat ik niet snel ergens op in ga @Kuklos heeft te maken dat ik niet vaak online ben, en geef wel reactie op de vragen die gesteld worden!.

@ Annikaatje, ik weet niet hoe je aan deze informatie komt maar wat jij aangeeft klopt niet, ik zal nooit last minute weg gaan. echter heb ik zojuist een contract gehad met de grootste exusses ooit :)

Allen bedankt voor de reacties.

Annikaatje

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Henkiepen schreef:Hallo Allemaal.

Het feit dat ik niet snel ergens op in ga @Kuklos heeft te maken dat ik niet vaak online ben, en geef wel reactie op de vragen die gesteld worden!.

@ Annikaatje, ik weet niet hoe je aan deze informatie komt maar wat jij aangeeft klopt niet, ik zal nooit last minute weg gaan. echter heb ik zojuist een contract gehad met de grootste exusses ooit :)

Allen bedankt voor de reacties.
Sorry, ik dacht dat je een andere baan had gevonden en nu op het laatste moment bij je huidige werkgever weg wilde gaan. Maar je was dus alleen maar aan het zoeken omdat je bang was dat je contract niet verlengd zou worden?

Fijn dat je toch een contract hebt gekregen!

(Mijn huidige werkgever is het ook wel eens vergeten, en dat brengt toch altijd spanning mee..)

Gesloten