LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contract loop af

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
gomane12

contract loop af

Ongelezen bericht door gomane12 »

Ik heb een vraagje...?

Wie kan mij helpen.

Wat moet ik doen mijn contract loop 1 oktober 2007 af voor bepaald tijd. Ik heb met mijn werkleider erover gepraat dat ik in 1 oktober iets anders heb gevonden. Dat ik hem moet melden dat ik een opzeg termijn heb van 1 maand. Mijn werkleider en ik komen er samen goed uit we zijn het mee eens. Want dat ik geen nieuwe contract meer ga tekenen.

Dat ik een bevestiging wil dat ik mijn contract beëindig dat ik geen nieuwe contract meer ga onder tekenen.
Hij heeft tegen mij gezegd dat ik het moet bespreken met de mensen van de personeel zaken.

Mijn vraag is dan,

Wat moet ik doen als die man van de personeel zaken heel erg moeilijk doet en die zegt dat hij niet wil mee werken dat ik niet weg kan…?

alles reacties welkom bedankt

Sjors_B

Re: contract loop af

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Bij een contract voor BEPAALDE tijd geld geen opzeg termijn voor de laaste werkdag.
U hoeft helemaal niets te doen tot 31 augutus. Als de werkgever waar u nu werkt verder met u wil zal deze een nieuw contract aanbieden. Dit contract netjes aannemen thuis doorlezen en daarna bedanken.
Alleen als u eerder weg wil als 1 oktober kan er een opzegtermijn gelden, soms is er geen opzeg termijn voor contracten met een bepaalde tijd.

gomane12

Ongelezen bericht door gomane12 »

Dus dat wil zeggen dat de laaste dag van de kalender van september dat mijn laatste werkdag is. Want ik heb mijn werkleider netjes op de hoogte gehouden we hebben met elkaar al 2e keer erover gesproken.

Alleen krijgt ik weer een gesprek met iemand van de personeel zaken die erover gaat. Die dat contracten maak diegenen die mij moet helpen met het beindigen.

Dus met die moet ik gesprek mee aangaan om aan te geven hoe ver ik sta met mijn zaak.

Dus ik hoef niets te doen dus ik kan gewoon weg....?

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Hoi Gomane,

Natuurlijk kan je gewoon weg.

Als je contract afloopt op 1 oktober 2007 geldt dat voor allebei de partijen. Zowel jij als jouw werkgever zijn op 1 oktober 2007 van elkaar "verlost".

Hiervoor hoef je ook niks meer te doen, je hebt immers al met elkaar afgesproken dat 30 september 2007 de laatste werkdag is.

Als de man van personeelszaken je wilt spreken , zeg je toch gewoon dat je geen nieuw contract wilt. Hij kan je niet dwingen om te blijven, de slavernij is al 100 jaar geleden afgeschaft.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Gomane, ik volg je niet helemaal.
Wat staat er in jouw contract?
Als het goed is staat er een bepaling in dat het contract van rechtswege eindigt op 30 september. Dan zou je niks hoeven doen.

En wat is het probleem van het praten met personeelszaken?

Verder heeft Sjors_B ongelijk. Of er een opzegtermijn geldt hangt af van wat in het contract staat.

Gesloten