hoi
mijn contract van een half jaar wordt niet verlengd ..de reden is dat ik nu ineens TE oud ben dus TE duur. ik werk in een winkel voor 16 uur als part timer. daarnaast heb ik erg veel overwerk gedaan wat niet wordt uitbetaald maar tijd voor tijd. 16 april loopt het contract af. tot die tijd ben ik nog ingedeeld voor 2 en halve zaterdag. ik heb vandaag gebeld dat ik vrij nam . over uren heb ik genoeg maar volgens werkgever NEEM ik geen vrij maar moet dit in overleg . omdat ik geen overleg gepleegd heb ben ik verplicht die zaterdagen nog te werken .. is dit waar ? ik heb zeker als het contract verloopt nog over uren staan die dan wel uitbetaald worden maar waar dan weer zoveel belasting afgehaald wordt
wat is wijsheid in deze ? en mag ik wel vrij nemen ? want wat kunnen ze doen ? mij ontslaan ?
groet
laura
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] contract niet verlengd
Re: contract niet verlengd
Je overuren worden niet uitbetaald, dus is het niet redelijk om jou de overuren niet op te laten nemen...
DUS... gewoon melden dat het niet redelijk is wat ze willen omdat je de overuren niet krijgt uitbetaald en dus niet meer op zal komen dagen...
DUS... gewoon melden dat het niet redelijk is wat ze willen omdat je de overuren niet krijgt uitbetaald en dus niet meer op zal komen dagen...
-
zorg dat je eea netjes bijgehouden hebt... Wat niet in vrije tijd is opgenomen moeten ze gewoon nabetalen. En daar gaat het gewonde belastingtarief vanaf, niets meer en niets minder. En over overuren geldt volgens mij ook gewoon de 8% vakantietoeslag...
Trouwens: overuren moeten incidenteel gewerkte uren zijn. Is het structureel moet het kontrakt mbt aantal vaste werkuren aangepast worden!
Trouwens: overuren moeten incidenteel gewerkte uren zijn. Is het structureel moet het kontrakt mbt aantal vaste werkuren aangepast worden!
Wanneer moest jij je overuren opmaken?ik werk in een winkel voor 16 uur als part timer.
Tijdens de uren dat je niet hoefde te werken?
Als dit zo is zit je baas goed fout.
Voor de rest sluit ik me aan bij Walter van V.
Maak een lijstje met alle uren, ook de overuren, die je hebt gewerkt en zet daarbij welke uren er zijn uitbetaald.
Dien voor de overige uren een navordering tot uitbetaling in bij je baas, met als motivatie dat je nooit overuren op kunt maken in de tijd dat je niet onder contract staat.
Succes