goeiedag
ik heb vandaag te horen gekregen dat me contract niet verlengd word dus ontslag omdat hun gebouwen zijn kwijtgeraak en die mensen die daar werkten langer in dienst zijn dan ik kreeg ik onslag maar ik hoef aleen morgen nog te werken dat klopt toch niet ze moeten dat toch zeker een maand van te voren melden aan mij me contract liep 1 maart af
gr astrid
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] contract niet vrelengd
-
mitzie1988
Re: contract niet vrelengd
Als je contract afloopt, dan mag het bedrijf waar je werkt, je zomaar (op de dag zelf zelfs) mededelen dat je contract niet wordt verlengt. Je wist immers zelf dat er een mogelijkheid zou zijn, dat je contract niet wordt verlengt.
Als je een contract heb die nog niet afloopt, en het bedrijf wilt je tussentijds ontslaan, (of je wilt zelf ontslag nemen) dan geldt wel een opzegtermijn van 1 maand.
Het was echter netter geweest als het bedrijf in kwestie u eerder op de hoogte had gebracht
Als je een contract heb die nog niet afloopt, en het bedrijf wilt je tussentijds ontslaan, (of je wilt zelf ontslag nemen) dan geldt wel een opzegtermijn van 1 maand.
Het was echter netter geweest als het bedrijf in kwestie u eerder op de hoogte had gebracht
Gelijk inschrijven als werkzoekende bij het CWI (heet sind kort anders) i.v.m. de eventuele WW-uitkering. Dat is verplicht vanaf het moment dat je weet dat je werkeloos wordt en gaan solliciteren (ook verplicht 1 x per week).
-
gravedigger
Heet tegenwoordig DWI vladja. (Dienst Werk en Inkomen)
Het heet nu: UWV Werkbedrijf.