LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eindigen

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Pakiolive
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2012 11:32

eindigen

Ongelezen bericht door Pakiolive »

Beste,

Even een vraag, waar ik met werkgever niet uitkom.
Werkzaam volgens de coa VVT waarin staat : In geval van opzegging (of tussentijdse opzegging als dit in je arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd is opgenomen) gelden de wettelijke opzegtermijnen. Opzegging kan alleen schriftelijk per de eerste van een kalendermaand gebeuren.

Nu heb ik een contract van onbepaalde tijd ( vast contract) en ik wil opzeggen met de 1 maand opzegtermijn in inachtneming. Nu is het zo dat ik 31 de c 2020 een nachtdienst heb welke om 23:00 start. Werkgever wil dat ik deze dienst draai en afmaak. Dienst loopt af op 1 j an 07:00.
Ik zeg op mijn beurt dat ik in principe vanaf 00:00 daar niet meer in dienst ben. Werkgever zegt dat als de dienst ingaat op de 31ste ik die gewoon af moet maken. Hoe zit dit juridisch? Heeft werkgever gelijk hierin?

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: eindigen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vind de vraag van de werkgever om die dienst af te maken op zich niet gek. Er zal al lang een planning gemaakt zijn. Kan je niet van dienst ruilen of iets dergelijks?

En vraag je af of je echt met gezeik uit dienst wilt, of dat je het netjes af wil maken.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: eindigen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De vraag is op zich niet gek, maar volgens mij is er geen verplichting. 1 januari werk je er niet meer en dan zal ie dus die dienst met iemand anders moeten ruilen, of het laatste deel van die dienst door iemand anders laten doen.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: eindigen

Ongelezen bericht door Har45 »

In de CAO VVT is opgenomen dat aan een werknemer van 55 jaar of ouder geen nachtdienst, bereikbaarheids-, aanwezigheids- (waaronder slaapdienst) of consignatiedienst wordt opgedragen tussen 23:00 en 07:00 uur. Hiervan kan worden afgeweken als de werknemer het geen probleem vindt deze diensten te draaien.

Misschien is dit iets wat u kunt gebruiken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: eindigen

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
16 nov 2020 12:24
(...)
En vraag je af of je echt met gezeik uit dienst wilt, of dat je het netjes af wil maken.
Precies , netjes deze dienst draaien en dan daarbij :
Oudejaarsnacht een nachtdienst draaien wordt goed betaald, een lekker douceurtje in de pocket 😁 .
Of het juridisch mag? Denk het niet .
Of je probeert te ruilen of je draait deze dienst.
Zelf zou ik het niet op de spits drijven om gez**** te voorkomen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: eindigen

Ongelezen bericht door Brahms »

De dienst begint op 31 december, dus deze moet je gewoon doen. 31 december is immers je laatste werkdag, je werkgever heeft gelijk.

Gesloten