LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Functie vervallen - voorstel gehad

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
MrNelson

Functie vervallen - voorstel gehad

Ongelezen bericht door MrNelson »

Hallo,

Vorige wk (10/6) ben ik er achter gekomen dat mijn huidige functie wordt ingevuld door iemand anders. het Europese team waarin ik werkzaam was houdt op te bestaan (dat was al maanden bij mij bekend) en als gevolg daarvan zou elk teamlid individueel gaan rapporteren aan het cluster waar hij/zij werkzaam is. De leidinggevende van dat cluster heeft echter iemand anders aangesteld voor mijn functie. Mijn werkgever brengt het onder het mom dat mijn functie is komen te vervallen - echter gaat iemand anders gewoon mijn werkzaamheden uitvoeren. Ik kwam hier overigens achter omdat er een powerpoint presentatie gedeeld werd tijdends een conference call waaruit bleek hoe de nieuwe structuur er uit zag en waar mijn naam niet langer gekoppeld stond aan mijn cluster.

Dat heeft er toe geleid dat ik 11/6 een beëindigingsvoorstel heb gekregen. Er zouden geen vacatures zijn dus dit was de enige oplossing. Na overleg met mijn advocaat heb ik een tegenvoorstel gedaan. Als reactie daarop blijken er nu "opeens" 2 functies beschikbaar te zijn, passend bij mij. Eén van de functies zou een tijdelijke functie zijn, over de inhoud weet ik op dit moment nog niks. Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik een vrijblijvend gesprek heb gehad over 1 van deze 2 functies, voordat mij was mede gedeeld dat mijn huidige functie verviel / ingevuld werd door iemand anders. Dit gesprek was tot stand gekomen op mijn eigen initiatief, maar bleek niet de juiste job te zijn. De directeur waar ik het gesprek mee heb gehad, wist ook niet van deze situatie af.

Hoe sterk sta ik hier? De werkgever verklaart namelijk in het eerste voorstel dat er geen passende vacatures zijn en dat daarom het dienstverband zal worden beëindigt. Ongetwijfeld zijn ze tot besef gekomen dat ik niet zomaar ontslagen kan worden en het financieel meer zal kosten dan gedacht.

Ik ben overigens jonger dan 34 en inmiddels 7jr werkzaam bij het bedrijf, louter goede tot zeer goede beoordelingen gehad en diverse promoties gemaakt binnen het bedrijf. Op mijn functioneren is nooit negatief commentaar geweest.

Moneyman

Re: Functie vervallen - voorstel gehad

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag hoe sterk je staat, kan heel wat beter door je eigen advocaat beantwoord worden lijkt mij. Die kent de inns and outs, wij weten alleen wat jij ons hier vertelt.

Gesloten