Sinds september vorig jaar ben ik werkzaam via Randstad Uitzendbureau bij bedrijf X.
In de tweede week van januari had ik een arbeidsongeval waardoor mijn beide polsen én onderarmen zwaar gekneusd waren.
Ik heb in totaal 6 weken niet kunnen werken.
In de tweede week dat ik thuis was kwam ik er per toeval achter dat het uitzendbureau mij niet ziek had gemeld bij het UWV.
Toen ik hen daarnaar vroeg werd mij verteld dat als zij mij ziek zouden melden, ik mijn baan kwijt zou zijn omdat ik al voor de derde keer ziek was, echter was ik pas één keer ziekgemeld bij het UWV.
Omdat ik mijn baan niet kwijt wilde raken zat er dus niets anders op om daarmee in te stemmen.
Wel werd mij verteld dat het bedrijf waar ik werkzaam was, me heel graag terug wou hebben en ik kon dus weer aan de slag zodra ik genezen was.
Afgelopen woensdag belde ik met Randstad om door te geven dat ik graag weer aan de slag wou en u raadt het al...ik mocht slechts voor 2 avonden per week terugkomen.
Dit terwijl ik voor 4 avonden per week was aangenomen.
Als reden gaven ze mij dat er nieuwe krachten waren aangenomen om mijn werk te kunnen doen en die konden ze niet zomaar op straat zetten.
Oke, dat klinkt logisch, maar nu voel ik mij dus zodanig besodemieterd dat ik het er niet bij wil laten zitten.
In eerste instantie zou de Arbeidsinspectie worden ingeschakeld omdat het zou gaan om een arbeidsongeval.
Ik was het daar eigenlijk niet mee eens omdat ik vond dat het ongeval mijn eigen schuld was, maar zij bleven erbij dat het wettelijk verplicht was.
De volgende dag echter kreeg ik te horen dat het niet noodzakelijk was omdat ik niet ziekgemeld was.
Randstad lacht zich nu waarschijnlijk rot, omdat ze toch 6 weken lang geld hebben bespaard aan mij.
Ik had dus geen enkele vorm van inkomsten.
Nu is mijn vraag: kan ik hier iets tegen doen? Is er een mogelijkheid om die 6 weken alsnog achteraf uitbetaald te krijgen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen ziekengeld ondanks ongeval
-
Re: Geen ziekengeld ondanks ongeval
1 advies van een jurist
2. gang naar de arbeidsrechter
3. second opinion via UWV, die hebben eigen bedrijfsartsen
4. van uitzendbureau veranderen.
Dat iemand de baan kwijt zou zijn na 3 ziekmeldingen staat volgens mij nergens in het arbeidsrecht vermeld.
Bent u overigens bij de huiarts geweest?? Ik denk dat het ook een opzetje is om een bezoek van de arbeidsinspectie te vermijden... Ook al is het uw eigen schuld, het gebeurt tijdens het werk, en wellicht was het niet gebeurt als het bedrijf zich aan de regels had gehouden... Dus toch navraag doen, ook bij de arbeidsinspectie eventueel. U begrijpt dat u wanneer u bovenstaande doet u bij dit uitzendbureau en de werkgever er uit licht...Maar ja hadden zij zich maar netjes op moeten stellen naar u ipv alleen aan de eigen belangen te denk....
2. gang naar de arbeidsrechter
3. second opinion via UWV, die hebben eigen bedrijfsartsen
4. van uitzendbureau veranderen.
Dat iemand de baan kwijt zou zijn na 3 ziekmeldingen staat volgens mij nergens in het arbeidsrecht vermeld.
Bent u overigens bij de huiarts geweest?? Ik denk dat het ook een opzetje is om een bezoek van de arbeidsinspectie te vermijden... Ook al is het uw eigen schuld, het gebeurt tijdens het werk, en wellicht was het niet gebeurt als het bedrijf zich aan de regels had gehouden... Dus toch navraag doen, ook bij de arbeidsinspectie eventueel. U begrijpt dat u wanneer u bovenstaande doet u bij dit uitzendbureau en de werkgever er uit licht...Maar ja hadden zij zich maar netjes op moeten stellen naar u ipv alleen aan de eigen belangen te denk....
-
Oh ja...ik ben in totaal 4x naar de huisarts geweest, spierverslappende middelen gekregen, er is bloed afgenomen in het ziekenhuis, ik heb een EMG scan gehad omdat de huisarts dacht aan een Polstunnelsyndroom, én ik ben nog eens bij een neuroloog geweest.
Dit is ook allemaal bekend bij zowel het uitzendbureau als ook het bedrijf waar het gebeurde.
Dit is ook allemaal bekend bij zowel het uitzendbureau als ook het bedrijf waar het gebeurde.
-
Ik heb vanochtend het UWV weer gebeld om te vragen of het uitzendbureau mij wel ziek had gemeld..ik had er een raar gevoel over.
En mijn gevoel bleek juist want Randstad had mij dus NIET ziekgemeld.
Ik laaiend natuurlijk, heb ze ook direct gebeld met de vraag waarom niet.
Mevrouw zei doodleuk dat ze mijn voicemail had ingesproken...euh...sorry, heb niks ontvangen, anders zou ik je nu niet bellen met de vraag waarom jullie me niet ziek hebben gemeld.
Wat zegt Randstad nu? Ze doen het niet...reden hiervoor is dat ze een boete krijgen omdat ze me te laat ziekmelden en volgens het hoofdkantoor van Randstad, afdeling Juridische Zaken, is het niet nodig om mij alsnog ziek te melden
Het UWV heeft me geadviseerd om het nu zelf aan te vragen, moet allemaal kopieen meesturen, geen probleem, dat doe ik graag.
Tjonge jonge...wat een stelletje profiteurs zijn die uitzendburo's toch
En mijn gevoel bleek juist want Randstad had mij dus NIET ziekgemeld.
Ik laaiend natuurlijk, heb ze ook direct gebeld met de vraag waarom niet.
Mevrouw zei doodleuk dat ze mijn voicemail had ingesproken...euh...sorry, heb niks ontvangen, anders zou ik je nu niet bellen met de vraag waarom jullie me niet ziek hebben gemeld.
Wat zegt Randstad nu? Ze doen het niet...reden hiervoor is dat ze een boete krijgen omdat ze me te laat ziekmelden en volgens het hoofdkantoor van Randstad, afdeling Juridische Zaken, is het niet nodig om mij alsnog ziek te melden
Het UWV heeft me geadviseerd om het nu zelf aan te vragen, moet allemaal kopieen meesturen, geen probleem, dat doe ik graag.
Tjonge jonge...wat een stelletje profiteurs zijn die uitzendburo's toch
-
wil je zeggen dat je al die tijd nog niets gedaan hebt????
Alles opsturen naar UWV zsm, en de arbeidsinspectie inschakelen!! Die boete betalen ze maar fijn! Werkgever is aansprakelijk voor ongevallen op de werkvloer, is net nog een uitspraak over geweest. ook al is het eigen slordigheid van de werknemer!
(kan je nagaan, ben zelf werkgever!! vind dit geen manier waarop je met je mensen omgaat!!)
NEEM ACTIE!!
Alles opsturen naar UWV zsm, en de arbeidsinspectie inschakelen!! Die boete betalen ze maar fijn! Werkgever is aansprakelijk voor ongevallen op de werkvloer, is net nog een uitspraak over geweest. ook al is het eigen slordigheid van de werknemer!
(kan je nagaan, ben zelf werkgever!! vind dit geen manier waarop je met je mensen omgaat!!)
NEEM ACTIE!!
-
Tuurlijk wel joh..ik ben hier al ruim 3 weken mee bezig.wil je zeggen dat je al die tijd nog niets gedaan hebt????
Maar omdat ik vandaag pas te horen heb gekregen dat Randstad weigert mij ziek te melden vanwege die boete, ga ik nu pas zelf alles indienen.
Dom van me, ik had het veel eerder moeten doen, ik weet het, maar ik laat het hier zeker niet bij zitten!