LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groot kasverschil door klein foutje
Groot kasverschil door klein foutje
.................
Laatst gewijzigd door JustSome1 op 21 mei 2011 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10
Re: Groot kasverschil door klein foutje
Laat ze maar bewijzen dat jij geld hebt achterover gedrukt met al die camera's.
Ze kunnen zoveel zeggen natuurlijk
Ze kunnen zoveel zeggen natuurlijk
Re: Groot kasverschil door klein foutje
Er is mij ook nooit verteld daar goed op te letten
Deze zin vind ik wel van wezelijk belang. Als zij jou daar niet goed over geinformeerd hebben is het niet zo gek dat dit is gebeurd. Je hebt het niet opzettelijk gedaan.
Helaas kan ik je geen antwoord op je vraag geven. Wellicht kun je contact opnemen met het juridisch loket.
Deze zin vind ik wel van wezelijk belang. Als zij jou daar niet goed over geinformeerd hebben is het niet zo gek dat dit is gebeurd. Je hebt het niet opzettelijk gedaan.
Helaas kan ik je geen antwoord op je vraag geven. Wellicht kun je contact opnemen met het juridisch loket.
Re: Groot kasverschil door klein foutje
Als werknemer ben je naar je werkgever toe niet aansprakelijk voor fouten, tenzij het om opzet of bewuste roekeloosheid gaat. Je bent dus niet verplicht dit te betalen.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Groot kasverschil door klein foutje
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Groot kasverschil door klein foutje
Natuurlijk moet je goed opletten. Dat hoeft niet verteld te worden, dat moet je gewoon zelf kunnen bedenken. Niemand vertelt jou dat je schoenen moet dragen op het werk....sephora30 schreef:Er is mij ook nooit verteld daar goed op te letten
Deze zin vind ik wel van wezelijk belang. Als zij jou daar niet goed over geinformeerd hebben is het niet zo gek dat dit is gebeurd. Je hebt het niet opzettelijk gedaan.
Helaas kan ik je geen antwoord op je vraag geven. Wellicht kun je contact opnemen met het juridisch loket.
Er is geen sprake van opzet (geen familie of kennis) en is het gewoon een vergissing zoals iedereen die kan maken. Ondernemersrisico. Bij meer fouten moet je wel gaan oppassen!
Re: Groot kasverschil door klein foutje
Gezien de nieuwe steek in Chip kaart lezer hadden ze jou beter moeten uitleggen.
Het kan nog steeds maar het werkte anders in mijn supermarkt.
Wel heb je het bankrekeningnummer en via de bank van de winkel moeten ze de klant opsporen en vragen alsnog die €150,- te betalen.
Verder is het afhankelijk van de vooraf gemaakte overeenkomst met voorwaarden of je wel of niet moet betalen.
Zonder vermelding winkel naam of voorwaarden kan ik niet zeggen of U moet betalen of Uw werkgever.
Verder kunt U de werkgever aansprakelijk stellen wegens niet goed uitleggen contact geld opnemen want ik heb gezien dat er meerdere kassa medewerkers problemen hadden met dit soort afwijkende dingen.
Contant geld opnemen kan dus nog steeds bij Deen en Vomar supermarkten, en de kassière moet dit wel anders invoeren.
Net als Maestro of Chipknip kiezen wat vele buitenlanders niet begrepen.
Om fouten en vertraging te voorkomen staan ze nu bij vele op standaard Maestro en voor Chip Knip moet je extra drukken.
Maar ga maandag protesteren wegens slechte en/of geen instructie over Contant geld opnemen of ze moeten dat tijdelijk stoppen als het in jullie kassa niet lukte of geschikt is.
Het kan nog steeds maar het werkte anders in mijn supermarkt.
Wel heb je het bankrekeningnummer en via de bank van de winkel moeten ze de klant opsporen en vragen alsnog die €150,- te betalen.
Verder is het afhankelijk van de vooraf gemaakte overeenkomst met voorwaarden of je wel of niet moet betalen.
Zonder vermelding winkel naam of voorwaarden kan ik niet zeggen of U moet betalen of Uw werkgever.
Verder kunt U de werkgever aansprakelijk stellen wegens niet goed uitleggen contact geld opnemen want ik heb gezien dat er meerdere kassa medewerkers problemen hadden met dit soort afwijkende dingen.
Contant geld opnemen kan dus nog steeds bij Deen en Vomar supermarkten, en de kassière moet dit wel anders invoeren.
Net als Maestro of Chipknip kiezen wat vele buitenlanders niet begrepen.
Om fouten en vertraging te voorkomen staan ze nu bij vele op standaard Maestro en voor Chip Knip moet je extra drukken.
Maar ga maandag protesteren wegens slechte en/of geen instructie over Contant geld opnemen of ze moeten dat tijdelijk stoppen als het in jullie kassa niet lukte of geschikt is.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Groot kasverschil door klein foutje
[***CENSUUR! TROS RADAR***CENSUUR! TROS RADAR***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Groot kasverschil door klein foutje
Deze bon is dan toch ook nog gewoon aanwezig?Ik geef de 150 euro en de man zet zijn handtekening op de bon en die steek ik in mijn kassa.
Hier staat ook de datum en tijd op.
Gewoon even in het register van de PIN betalingen kijken of er op die datum en dat prezcieze tijdstip een betaling van >150 euro is verricht. (Het exacte bedrag is natuurlijk ook bekend, namelijk bedrag van de bon +150 euro)
Klaarblijkelijk vermoed de eigenaar dat er opzet in het spel is ,en dat er een verband tussen deze oude man en jezelf bestaat.
Het lijkt me dat voor beide partijen bovenstaande niet teveel moeite is om de waarheid te achterhalen
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Groot kasverschil door klein foutje
[***CENSUUR! TROS RADARda***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Groot kasverschil door klein foutje
Ik denk dat de eigenaar wil voorkomen dat dit soort blunders nogmaals worden gemaakt. En soms moet je dan even doorpakken om het goed op de harde schijf te krijgen...Pindakaaspotje schreef:WTF.. waar haal jij die wijsheid nu weer vandaan? Heel apart dat jij dit soort suggestieve dingen uit haar post hebt weten te vissen.Leo The Emperor schreef: Klaarblijkelijk vermoed de eigenaar dat er opzet in het spel is ,en dat er een verband tussen deze oude man en jezelf bestaat.
De eigenaar wil gewoon het verlies terughebben, en denkt dat af te kunnen wimpelen op degene die de fout heeft gemaakt. Zo werkt dat alleen niet.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Groot kasverschil door klein foutje
Sorry , maar dit is een onzin reactie.WTF.. waar haal jij die wijsheid nu weer vandaan? Heel apart dat jij dit soort suggestieve dingen uit haar post hebt weten te vissen.
De eigenaar wil gewoon het verlies terughebben, en denkt dat af te kunnen wimpelen op degene die de fout heeft gemaakt. Zo werkt dat alleen niet.
Ik wil alleen aan TS meegeven dat zij eraan dient te denken dat de winkeleigenaar dit vermoeden kan hebben.
Dat is gebaseerd op de volgende gedachte`.
Het is niet logisch dat de eigenaar TS dwingt om het kasverschil terug te betalen als hij er van overtuigd is dat TS de waarheid vertelt en dat het hier een administratieve fout betreft. Er is immers in dat geval ook namelijk helemaal geen geld weg. Er is 150 euro te weinig kas, maar er is 150 euro teveel pin. Waarom zou TS in dat geval geld moeten terugbetalen wat niet verdwenen is ......
Klaarblijkelijk vermoed de winkeleigenaar een andere toedracht ..
Verder geldt dat er in de supermarkten bekend is dat er wordt gefraudeerd op deze wijze.
Daarom heb ik ook gesteld dat het verstandig is om de toedracht goed te laten uitzoeken aan de hand van het pin-register. Dit is zeker in het belang van TS, want dan is kristalhelder wat er is gebeurd.
Het lijkt er haast op dat jij vindt dat ik TS van fraude beschuldig, wat absoluut niet het geval is.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Groot kasverschil door klein foutje
***CENSUUR! TROS RADAR***CENSUUR! TROS RADAR***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Groot kasverschil door klein foutje
Zoals ik al in de vorige posting stel is er in het verhaal van TS geen financieel nadeel. Er is immers 150 euro teveel gepind. Waarom zou de eigenaar aan een kassamedewerkster vragen om geld terug te betalen wat niet verdwenen is ...Daarnaast is er dan dus wel degelijk een kasverschil van 150 euro. 150 euro meer uit de kassa dan erin had moeten zitten.
drie keer raden
denkt hij dat het geld wel weg is..klaar·blij·ke·lijk bn, bw duidelijk blijkend; onweerlegbaar
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Groot kasverschil door klein foutje
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Groot kasverschil door klein foutje
Er dient in de CAO danwel bedrijfsreglement een en ander te zijn vastgelegd mbt kasverschillen.
Ja, er is een fout gemaakt door TS, maar terugbetalen zolang er geen sprake is van bewuste opzet kan naar mijn mening en vroegere winkelervaring geen sprake zijn.
Dan zouden de vakkenvullers financieel verantwoordelijk kunnen worden gesteld als zijn een pot pindakaas oid laten vallen.
En wat als er 150 euro teveel zit in de kas om wat voor reden dan ook, krijgt de TS dit dan uitgekeerd?
En lees ook dat de melding na een week aan de TS werd medegedeeld, sorry hoor maar maakt dit bedrijf s;echts 1 keer per week de kas op ofzo? In mijn tijd werd dit dagelijks gedaan en wisten de cassieres de volgende dag de verschillen, soms dezelfde dag / avond nog.
Ja, er is een fout gemaakt door TS, maar terugbetalen zolang er geen sprake is van bewuste opzet kan naar mijn mening en vroegere winkelervaring geen sprake zijn.
Dan zouden de vakkenvullers financieel verantwoordelijk kunnen worden gesteld als zijn een pot pindakaas oid laten vallen.
En wat als er 150 euro teveel zit in de kas om wat voor reden dan ook, krijgt de TS dit dan uitgekeerd?
En lees ook dat de melding na een week aan de TS werd medegedeeld, sorry hoor maar maakt dit bedrijf s;echts 1 keer per week de kas op ofzo? In mijn tijd werd dit dagelijks gedaan en wisten de cassieres de volgende dag de verschillen, soms dezelfde dag / avond nog.
Re: Groot kasverschil door klein foutje
ben het met Leo eens.. als er een min in kas is is er een plus in de pin
maarrrr:
meeste supermarkten hebben dan ook de max 50 pinnen.
als de supermarkt de beelden nog heeft kunnen ze ook nagaan hoe laat die klant gepint heeft (mits er geen tijdverschil in de pin en de band zit) en zo via de pin gegevens nagaan welke klant dit is en eventueel hem zo bereiken.
maarrrr:
bedoeld wordt dus dat die oude man geen 150 euro + boodschappen heeft gepint maar alleen zn boodschappen (als ik het goed begrijp)MAAR; wanneer er een pin-transactie geannuleerd wordt, is die 150 euro die de persoon wilt bij pinnen ook van de bon af. In alle vluchtigheid heb ik dat niet gemerkt. Er is mij ook nooit verteld daar goed op te letten.
meeste supermarkten hebben dan ook de max 50 pinnen.
als de supermarkt de beelden nog heeft kunnen ze ook nagaan hoe laat die klant gepint heeft (mits er geen tijdverschil in de pin en de band zit) en zo via de pin gegevens nagaan welke klant dit is en eventueel hem zo bereiken.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Groot kasverschil door klein foutje
bianca82 schreef:ben het met Leo eens.. als er een min in kas is is er een plus in de pin
maarrrr:bedoeld wordt dus dat die oude man geen 150 euro + boodschappen heeft gepint maar alleen zn boodschappen (als ik het goed begrijp)MAAR; wanneer er een pin-transactie geannuleerd wordt, is die 150 euro die de persoon wilt bij pinnen ook van de bon af. In alle vluchtigheid heb ik dat niet gemerkt. Er is mij ook nooit verteld daar goed op te letten.
meeste supermarkten hebben dan ook de max 50 pinnen.
als de supermarkt de beelden nog heeft kunnen ze ook nagaan hoe laat die klant gepint heeft (mits er geen tijdverschil in de pin en de band zit) en zo via de pin gegevens nagaan welke klant dit is en eventueel hem zo bereiken.
Een MIN in de kas is een PLUS in de pin ????? Dat kan niet of je moet bedoelen dat een uitgegeven kas bedrag ( 150 euro ) correspondeert met ingenomen pin bedrag. Dit is een administratieve boeking welke tegen elkaar wegvallen en eindigen op 0.
Lees dat 2 keer fout is gegaan en daarna goed, maar ook weer dat van de bon af is vanwege de annulatie, dit is beetje verwarrend. JE hebt 150 euri gegeven en de 3de keer dat goed was gegaan de bon in je la gestopt.
Zat het verschil nu in je kas of in de pintransacties?
Ben ermee eens dat 150 euro bijpinnen wel aan de hoge kant is, ik kom dat hier niet meer tegen. 50 euri is max. Zie ook steeds meer pinautomaten staan van RBS in de supermarkten.
Re: Groot kasverschil door klein foutje
wij hebben het wel eens dat we een min in de kas hebben (bijvoorbeeld 5 euro) maar een plus in de pin (het systeem meld dit dan) vaak komt dat doordat het bij ons verkeerd is aangeslagen (dus pin ipv kas) dus inderdaad dat het uiteindelijk op 0 staat maar je moet wel even flink gaan uitpluizen.. en niet iedereen doet dat blijkbaar
Re: Groot kasverschil door klein foutje
...................
Laatst gewijzigd door JustSome1 op 21 mei 2011 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.