LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handtekening onder verslag van een gesprek

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Harm.calc

Handtekening onder verslag van een gesprek

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Kort geleden heb ik een gesprek gehad met mijn chef. Mijn laatste werken lieten zeer te wensen over.
Ik heb dat beaamt, met deels als reden de werkdruk.
Dit gesprek was overigens niet aangekondigd.
Nu heeft hij van dat gesprek een verslag gemaakt, waar kort zijn kritiek weergegeven is, en wat hij van mij mag eisen.
Nu wil men (directie) dat ik mijn handtekening daaronder zet.

Nu begrijp ik het doel van mijn handtekening onder zo'n verslag niet, en begrijp niet wat men daar mee wil. Mijn "donkerbruin" vermoeden is dat het niet ten goede van mij zal zijn.

Mag mijn werkgever van mij verlangen onder zo'n verslag een handtekening te zetten?

Teunbosseman
Contacteer:

Re: Handtekening onder verslag van een gesprek

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Harm.calc schreef:Kort geleden heb ik een gesprek gehad met mijn chef. Mijn laatste werken lieten zeer te wensen over.
Ik heb dat beaamt, met deels als reden de werkdruk.
Dit gesprek was overigens niet aangekondigd.
Nu heeft hij van dat gesprek een verslag gemaakt, waar kort zijn kritiek weergegeven is, en wat hij van mij mag eisen.
Nu wil men (directie) dat ik mijn handtekening daaronder zet.

Nu begrijp ik het doel van mijn handtekening onder zo'n verslag niet, en begrijp niet wat men daar mee wil. Mijn "donkerbruin" vermoeden is dat het niet ten goede van mij zal zijn.

Mag mijn werkgever van mij verlangen onder zo'n verslag een handtekening te zetten?

Verlangen kan een werkgever zoveel, eisen weet ik niet maar daar is bv een vakbond wellicht nuttig voor als je lid bent. Of het juridisch loket.....eerste advies is gratis.

Maar als zij van jou verlangen dat je een handtekening zet dan zou ikzelf ook mijn kant hierin verwoord willen zien. Bv de werkdruk welke je noemt, en dat het gesprek onaangekondigd is geweest. Jouw leidinggevende heeft zich kunnen voorbereiden op dit gesprek, jij niet.

S6 ermee

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

U kunt altijd tekenen 'voor gezien' of 'voor ontvangst'. 'Voor akkoord' is vanzelfsprekend iets heel anders. Teken dus alleen met daarbij de opmerking voor gezien of voor ontvangst (zet uw handtekening deels door die woorden heen). En geef uw schriftelijke reactie/bezwaren met het verzoek dit in het dossier op te nemen.
Groet,
mr. Monique Doomernik

Harm.calc

Teun en Monique,

Hartelijk dank voor jullie reactie! Hier kan ik heel veel mee.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik het verslag moet gaan ondertekenen met "voor gezien".
Het verslag is overigens wel danig aangepast. Kritiek (tot in detail een aantal punten beschreven) is er nu uit gehaald.
Als men over deze manier van ondertekenen struikelt, dan kan ik duidelijkheid vragen wat men met dat door mij ondertekend verslag dan precies van plan is te gaan doen. Een collega waarschuwde mij en gebruikte het woord: dossieropbouw.

Er heeft een 2e gesprek plaats gevonden. Hiervan is ook een verslag gemaakt. Dit verslag is een korte opsomming van wat er is mis gegaan, met de oorzaken daarbij. Daarnaast staan hier oplossingen in voor de oorzaken van de problemen. Oplossingen die aan mij zijn, en aan mijn werkgever!
Bij dit verslag heb ik wel een goed gevoel omdat werknemer én werkgever een commitment aangaan.
Dit verslag ben ik wel bereid te ondertekenen omdat ik er 100% achter sta.

Nogmaals bedankt.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Harm.calc schreef:Een collega waarschuwde mij en gebruikte het woord: dossieropbouw.
Terecht
Er heeft een 2e gesprek plaats gevonden. Hiervan is ook een verslag gemaakt. Dit verslag is een korte opsomming van wat er is mis gegaan, met de oorzaken daarbij. Daarnaast staan hier oplossingen in voor de oorzaken van de problemen. Oplossingen die aan mij zijn, en aan mijn werkgever!
Bij dit verslag heb ik wel een goed gevoel omdat werknemer én werkgever een commitment aangaan.
Dit verslag ben ik wel bereid te ondertekenen omdat ik er 100% achter sta.
Ik zelf zou een verhaal, waarin o.m. mijn tekortkomingen - al dan niet als gevolg van werkdruk, zoals je hierboven schrijft - staan uitgemeten hoogstens 'voor gezien' tekenen.
Laatst gewijzigd door chrisd1 op 03 sep 2015 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Uw Jurist
Contacteer:

Of u het tweede document met een gerust hart voor akkoord kunt tekenen is de vraag. Dossieropbouw is inderdaad wat werkgever aan het doen is. Ik raad aan een arbeidsrechtjurist te raadplegen. Die kan u alle ins en outs geven over uw rechten en plichten, ook in een verbeteringstraject en/of ontslagtraject.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Harm.calc

chrisd1 en Monique,

Na een nacht slapen en een dag werken, kijk ik daar nu toch ook wat anders tegen aan, moet ik bekennen.
In de afgelopen 4 jaar heb ik elk eindejaargesprek aangegeven dat tijd mijn grote probleem is. Mijn werkgever kaatst daar de bal keer op keer terug, dat ik daar een oplossing voor moet vinden. In het laatste gesprek geef ik zelfs aan dat ik twijfel aan de kwaliteit van mijn werk. Daar kwam wederom dezelfde reactie op, dat ik dat moet oplossen.
In het verslag van het 2e gesprek ligt ook een verantwoordelijkheid daarin bij mijn werkgever: voorkomen van verstoringen van lopende projecten. Voor de eerste keer dus. Dat stemde mij zeer hoopvol. Maar ja, als ik dan vandaag zie, wat de realiteit is, dan komt daar niets van terecht.
Nou, dat wordt morgen een aangenaam gesprek, zullen we maar zeggen.

Bedankt voor jullie advies!

Uw Jurist
Contacteer:

Veel succes. Ik heb u overigens een persoonlijk bericht gestuurd.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

chrisd1

@Harm,
Hoe is het gisteren gegaan??
Lees over 'papier': http://www.ftm.nl/column/met-no-cure-no ... r-te-lijf/, waarin de uitdrukking: 'paper them to death'.
Met 'tekenen voor gezien' geef je aan geen behoefte te hebben aan kommunikatie via papier; in tegenstelling tot bij tekenen voor akkoord.

Harm.calc

Ik kon pas dinsdag de verslagen inleveren. Ik had ze getekend "voor gezien". Gisteren is daar een gesprek over geweest.
Nou, dit werd schoorvoetend geaccepteerd. Dat viel me ergens nog wel mee ook.
Begrijp me goed, het is een zakelijke instelling waar ik werk, geen liefdadigheidsinstelling. En deze verslagen verzamelt men voor als men in de toekomst van mij af zou willen, en op die manier beter voorbereid is dan in het verleden wel gebeurd is.

Maar er is iets dat ik niet begrijp.
Deze weken heeft wel z'n weerslag op mij gelegd. Ik loop op m'n tenen. En zie de verbeteringen vanuit het 2e verslag nog altijd niet toegepast. Deels mijn eigen schuld omdat ik mijn belang lager stel dan het belang van mijn werkgever. Maar zo heb ik wel heel veel jaren ook goed gefunctioneerd.
Ik heb het gevoel dat dit bedrijf daar totaal geen gevoel voor heeft. Wordt heel rechtlijnig gedacht en dit soort situaties kan men niet goed mee om gaan.
Jammer.

Uw Jurist
Contacteer:

Ik lees niet dat u mijn eerdere advies hebt opgevolgd:
Uw Jurist schreef:.... En geef uw schriftelijke reactie/bezwaren met het verzoek dit in het dossier op te nemen.
. Dat is wel aan te bevelen.
Met vriendelijke groet
mr. Monique Doomernik

chrisd1

Uw Jurist schreef:Ik lees niet dat u mijn eerdere advies hebt opgevolgd:
Uw Jurist schreef:.... En geef uw schriftelijke reactie/bezwaren met het verzoek dit in het dossier op te nemen.
Volgens mij wordt hier bedoeld dit alsnog te laten doen!!

Uw Jurist
Contacteer:

chrisd1 schreef:
Uw Jurist schreef:Ik lees niet dat u mijn eerdere advies hebt opgevolgd:
Volgens mij wordt hier bedoeld dit alsnog te laten doen!!
Ja, dat schreef ik hierboven dan ook: Dat is wel aan te bevelen.
Met vriendelijke groet
mr. Monique Doomernik

Gesloten